Urheilusaavutukset CV:ssä

se ei pelaa joka pelkää

Kaverini sanoi, että koska olen maajoukkuetason urheilija, minun kannattaisi mainita se CV:ssäni. Arvostavatko työnantajat urheilijoita? Toistaiseksi en ole maininnut urheilu-urastani mitään, sillä en koe sen vaikuttavan mitenkään työntekemiseen. Itse pidän mainintaa selvästi haittana, kun työnantajat voivat luulla, että käyn vähän väliä turnauksissa ja pyydän ylimääräisiä lomia.

10

2764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa...............

mainita heti ensimmäisellä rivillä..Muuta ei sitten tarvikkaan näyttää niin paikka on sun.

• Ok ei-ok

Riippuu täysin työnantajasta. Osa saattaa olla jopa kateellisia menestyvälle urheilijalla osa taas suhtautuvat hyvin. CV:ssä voi harrastuksien kohdalla hyvin mainita tuollaisen. Haastattelussa näet sitten miten asiaan suhtaudutaan.

• kannattaa mainita

silloin, jos työhistoriassasi on selkeitä aukkokohtia, siis kausia, jolloin olet panostanut urheilu-uraasi, etkä ole ollut ns. normaalityössä.
      Jos se ei ole vaikuttanut töihisi, niin sitten laittaisin sen ehdottomasti harrastuksiin, antaahan se sinusta aktiivisen kuvan, ei kannata tietenkään kertoa liian tarkkaan, huippu-urheilijoilla oletetaan olevan kaikenlaisia vammoja kaiken aikaa..

• kohtaan sekin mahdu.

Turha sitä hirveästi on mainostaa, jos se ei liity itse työhön. "Ei minusta ministeriksi ole mutta heitän hyvin keihästä".

• eev

jolla jonkinlainen sponssi- tai yhteistyösopimus paikallisen futisseuran kanssa. Työpaikalla lusmuilee kesäisin ja nykyisin talvisinkin 2-3 nuorta miestä, jotka eivät a) osaa eivätkä b) haluu tehdä mitään. Harjoituksissa ovat yleensä työaikana ja me muut painetaan duunit. Että voipi se tässä mielessä olla meriittikin se urheilu-ura.

• HR-manageri

Terve.

Sinun kannattaa ehdottomasti mainita kys. asia.

Hyvia puolia, joita minulle tulee siita mieleen, ovat mm.
      - Urheilijat ovat tavoitteellisia ja paamaaratietoisia
      - Urheilijat ovat keskimaaraista terveempia
      - Urheilijat ovat tottuneet harjoittelemaan, oppimaan ja kokemaan pettymyksia
      - Urheilijoilla on keskimaaraista kovempi kilpailuvietti

• hyvästä

esim. omalla alallani kilpailuhenkisyydellä ei juuri ole sijaa. (psykiatria/sosiaaliala.)

• Uustyötön

että olet harrastanut menetyksellisesti kilpaurheilua. Siitä olisi mielestäni pelkkää plussaa.

Onnea työnhakuun.

• kertoo luonteesta

Varsinkin myynti/markkinointi puolelle on moni entinen urheilija siirtynyt juuri kilpailuhenkisyytensä vuoksi. Luonnollisesti he sitten arvostavatkin tätä ominaisuutta palkatessaan lisää väkeä..

Laita tosin sinne että olet entinen huippu-urheilija. Ja tee selväksi, että et enää aio panostaa urheiluun kuin harrastuksena.

• sehän on selvä, ilman muuta !! pienet ne on erot tänäpäivänä valittavien kesken. Jokaisessa haastattelussa kysytään harrastuksia ja niissä menestymisiä. Eri asia on tietenkin mitenkä ylimielisesti asiansa mainostaa tai sillä briljeeraa (mä jätän kyllä kertomatta). Urheilutausta kertoo aina paljon hakijasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3948
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2871
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2292
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1301
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      889
    6. 130
      855
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      804
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      801
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      736
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      730
    Aihe