Korkeakaarinen jalka

filosofia

minkälaiset pohjalliset olisi hyvä korkeakaariselle jalalle, pitäisikö jalan kaaren alla olla enemmän tukea?

9

1335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvät

      mutta kalliit. 45 euroo, mutta hintansa väärti.
      t:paljon seisova

      • jos lääkäri 450eur

        kun käyt rasitusvaivojen takia "diagnosoimassa" jalat hoidot päälle.


    • Jalmuri

      ... siitä onko ongelmia. Eikös se vähän parempi ole, että on jouset vähän kireemmällä, toisin kuin meillä lättäjaloilla, joilla jousitus on lysähtänyt ja sitä sitten pitää joillakin tilkkeillä yrittää nostaa. Ja komeemman näkönenkin sellanen korkeakaarinen jalka on.

    • Parrujalka

      Minulla on korkeakaarinen jalkapöytä eikä minulla ole ongelmia kaaren tuen suhteen. Käytän lenkkareiden omia pohjallisia. Jos jotain ongelmia on, niin enemmän siinä että kaikki lenkkarit eivät sovi jalkaan koska nauhat tulevat liian kireällä vaikka niitä ei edes kiristä.

      • ttt

        Itse juoksen neutraalilla juoksulenkkarilla, koska olen huomannut että muut lenkkarit painaa tosta holvikaaren kohdalta :( ja olen myöskin juossut pohjallisilla mutta en tottunut niihin...Eli suosittelen neutraalia juoksukenkää!:)


      • ttt kirjoitti:

        Itse juoksen neutraalilla juoksulenkkarilla, koska olen huomannut että muut lenkkarit painaa tosta holvikaaren kohdalta :( ja olen myöskin juossut pohjallisilla mutta en tottunut niihin...Eli suosittelen neutraalia juoksukenkää!:)

        addidas supernova cushion lenkkarit,
        ajattelin hankkia vähän paremmat pohjalliset niihin kuin ne alkuperäiset (kumminkin sellaiset jota löytyy kaupan hyllystä)

        mutta pitäisikö niissä pohjallisissa olla enemmän tukea "kaaren" alla? vai vähemmän?


      • Jalmuri
        filosofia kirjoitti:

        addidas supernova cushion lenkkarit,
        ajattelin hankkia vähän paremmat pohjalliset niihin kuin ne alkuperäiset (kumminkin sellaiset jota löytyy kaupan hyllystä)

        mutta pitäisikö niissä pohjallisissa olla enemmän tukea "kaaren" alla? vai vähemmän?

        Jos ei mitään kipua oo, niin minkä takia niitä kaaria pitäisi kovin tukea? Kun omien lättäjalkojeni kanssa olen lääkärissä ja terapeuteilla kulkenut, olen ymmärtänyt, että ilman selvää tarvetta ei ulkoa tulevaa tukea ruveta suosittelemaan. Sanovat että siinä voivat nuo jalan lihakset laiskistua ja tukipohjallisista on sitten enemmän haittaa kuin hyötytä.


      • Jalmuri kirjoitti:

        Jos ei mitään kipua oo, niin minkä takia niitä kaaria pitäisi kovin tukea? Kun omien lättäjalkojeni kanssa olen lääkärissä ja terapeuteilla kulkenut, olen ymmärtänyt, että ilman selvää tarvetta ei ulkoa tulevaa tukea ruveta suosittelemaan. Sanovat että siinä voivat nuo jalan lihakset laiskistua ja tukipohjallisista on sitten enemmän haittaa kuin hyötytä.

        niin varmaan onkin, tosin minulla on hiukan vaivannut akillesjänne (jostain luin että tuo korkeakaarisuus voi sitä aiheuttaa myös)

        jos ei olisi ollut mitään ongelmia tuskin olisin edes vaivautunut ottamaan asiasta selvää :D


    • neutraalikenkä

      heitä lenkkareiden oma pohjallinen roskiin ja hanki teetettävät pohjalliset. Vaihda samalla aina molemmat.

      Juoksu alustan vaihtelu ja juoksuaskeleen tekniikka treeni auttaa jalan käyttöön holvin ollessa korkea.

      Muuten tulee nilkka- isovarpaan ongelmia ennenpitkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe