Korkeakaarinen jalka

filosofia

minkälaiset pohjalliset olisi hyvä korkeakaariselle jalalle, pitäisikö jalan kaaren alla olla enemmän tukea?

9

1335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvät

      mutta kalliit. 45 euroo, mutta hintansa väärti.
      t:paljon seisova

      • jos lääkäri 450eur

        kun käyt rasitusvaivojen takia "diagnosoimassa" jalat hoidot päälle.


    • Jalmuri

      ... siitä onko ongelmia. Eikös se vähän parempi ole, että on jouset vähän kireemmällä, toisin kuin meillä lättäjaloilla, joilla jousitus on lysähtänyt ja sitä sitten pitää joillakin tilkkeillä yrittää nostaa. Ja komeemman näkönenkin sellanen korkeakaarinen jalka on.

    • Parrujalka

      Minulla on korkeakaarinen jalkapöytä eikä minulla ole ongelmia kaaren tuen suhteen. Käytän lenkkareiden omia pohjallisia. Jos jotain ongelmia on, niin enemmän siinä että kaikki lenkkarit eivät sovi jalkaan koska nauhat tulevat liian kireällä vaikka niitä ei edes kiristä.

      • ttt

        Itse juoksen neutraalilla juoksulenkkarilla, koska olen huomannut että muut lenkkarit painaa tosta holvikaaren kohdalta :( ja olen myöskin juossut pohjallisilla mutta en tottunut niihin...Eli suosittelen neutraalia juoksukenkää!:)


      • ttt kirjoitti:

        Itse juoksen neutraalilla juoksulenkkarilla, koska olen huomannut että muut lenkkarit painaa tosta holvikaaren kohdalta :( ja olen myöskin juossut pohjallisilla mutta en tottunut niihin...Eli suosittelen neutraalia juoksukenkää!:)

        addidas supernova cushion lenkkarit,
        ajattelin hankkia vähän paremmat pohjalliset niihin kuin ne alkuperäiset (kumminkin sellaiset jota löytyy kaupan hyllystä)

        mutta pitäisikö niissä pohjallisissa olla enemmän tukea "kaaren" alla? vai vähemmän?


      • Jalmuri
        filosofia kirjoitti:

        addidas supernova cushion lenkkarit,
        ajattelin hankkia vähän paremmat pohjalliset niihin kuin ne alkuperäiset (kumminkin sellaiset jota löytyy kaupan hyllystä)

        mutta pitäisikö niissä pohjallisissa olla enemmän tukea "kaaren" alla? vai vähemmän?

        Jos ei mitään kipua oo, niin minkä takia niitä kaaria pitäisi kovin tukea? Kun omien lättäjalkojeni kanssa olen lääkärissä ja terapeuteilla kulkenut, olen ymmärtänyt, että ilman selvää tarvetta ei ulkoa tulevaa tukea ruveta suosittelemaan. Sanovat että siinä voivat nuo jalan lihakset laiskistua ja tukipohjallisista on sitten enemmän haittaa kuin hyötytä.


      • Jalmuri kirjoitti:

        Jos ei mitään kipua oo, niin minkä takia niitä kaaria pitäisi kovin tukea? Kun omien lättäjalkojeni kanssa olen lääkärissä ja terapeuteilla kulkenut, olen ymmärtänyt, että ilman selvää tarvetta ei ulkoa tulevaa tukea ruveta suosittelemaan. Sanovat että siinä voivat nuo jalan lihakset laiskistua ja tukipohjallisista on sitten enemmän haittaa kuin hyötytä.

        niin varmaan onkin, tosin minulla on hiukan vaivannut akillesjänne (jostain luin että tuo korkeakaarisuus voi sitä aiheuttaa myös)

        jos ei olisi ollut mitään ongelmia tuskin olisin edes vaivautunut ottamaan asiasta selvää :D


    • neutraalikenkä

      heitä lenkkareiden oma pohjallinen roskiin ja hanki teetettävät pohjalliset. Vaihda samalla aina molemmat.

      Juoksu alustan vaihtelu ja juoksuaskeleen tekniikka treeni auttaa jalan käyttöön holvin ollessa korkea.

      Muuten tulee nilkka- isovarpaan ongelmia ennenpitkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe