Kaaduin ja löin kyynärpään niin että iskun ansiosta olkanivel pullahti ulos mutta meni sentään takaisin.
Olkapäässä ei ollut mitään turvotusta, mustelmaa tms. mutta kipua aina liikutettaessa. Lepäsin viikon ja menin salille ja aloin tehdä kuntouttavia liikkeitä, sivunostoja etunostoja jne. Nyt 4kk jälkeen voimat on palautuneet ja nostan samoja kiloja mitä ennen kaatumistakin. Mutta edelleen tietyt liikkeet aiheuttaa kipua varsinkin PeckDeck ja dipit on vaikeita ja kipua tuntuu pirusti.
Lääkärit sanoo että ei kannat leikata, sillä ei saavuta hyötyä koska motoriikka on melkein normaali, saattaa jopa huonontua leikkauksella.
Noh, olen jatkanut salilla käyntiä normaalisti ja pikkuhiljaa paikat kuntoutuu ja pystyy tekemään yhä enemmän ennen niin vaikeita liikkeitä.
Minkälaisia kokemuksia teillä on ko vammasta ja sen hoidosta ja lopputuloksesta, palautuuko olkapää täysin ennelleen. Olen 34v.
Kiertäjäkalvosin..
2
564
Vastaukset
- sdölf
sanon että jos on ollut olkapääongelmia ja elää aina olkapään ehdolla niin voi melkein lopettaa yläkropan treenaamisen siihen paikkaan, sen verran yleisiä nuo olkapää/kiertäjäkalvosinkivut on. eli vaikka sitä vuoden lepäisi ja kuntouttaisi, ne kivut on aina läsnä, enemmän tai vähemmän, mutta kyllä siihen pikkuhiljaa tottuu niin ettei sitä kipua enää niin noteeraa.
tee vain liikkeet puhtaasti ja vältä niitä liikkeitä (dipit liian syvään, sivultanosto liian alas ym) jotka ottaa kiertäjiin niin olkapää säilyy kyllä kunnossa kivusta huolimatta. kylmäkuumahoito treenin jälkeen ei ole pahaksi. - tyttönen -64
Mulla sama vaiva. Kävin tänään lääkärissä. Jouduin lopettamaan salilla käynnin kuukausi sitten. Ainoa laji tällä hetkellä, mitä voin harrastaa on juokseminen. Käsikipu on öisin tuskallista, kaikenlaisissa nostoissa vieläkin tuskallisempaa. Sain lääkäriltä tietoa, että kunhan olen syönyt lääkekuurin loppuun ja kipu hellittää (sain myös kortisonipiikin), voin pikkuhiljaa aloittaa kuntoututtavia liikkeitä fysioterapeutin ohjeistuksilla. Lähete meni myös kuvauksiin, mutta toiveena on, että tällanen vamma paranisi....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481249Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753