Mikä olisi hyvä silmänympärysvoide?

Panda

Ongelmani on: joitakin ryppyjä, tummat silmänaluset ja helposti turpoavat.
Olen 30v. Kerro jos käytät näihin sopivaa silmänympärysvoidetta. Saa maksaakin hiukan enemmän.

31

50966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytsy--

Wichyn Myokine sarja on tarkoitettu yli 30v. ensimmäisiin juonteisiin... käy katselemassa apteekista, siellä pitäisi olla näytteitä, että voit ensin kokeilla...aika keskihintainen n.20e

• suvina

suosittelsin louis widmerin silmänympärysGEELIÄ. Riittoisa, levittyy hyvin, virkistää.

• Mustasilmä

Sama vika täällä. Claris on mainostanut lehdissä
      uutuutta kun Super Restovatire Total Eye,
      on voiteen ja geelin sekoius.Hintaa en tiedä.
      Minulla loppuu kans konta entinen silmänymp.voide
      ja ajattelin jos tuota kokeils.
      Liekkö onkaan semmoista ainetta mikä auttaisi
      tummiin silmänaluksiin.:(
      Oriflamet ja Avonit saa kyllä unohtaa....

• tyhmyydestä

rinnastaa Oriflame ja Avon. Niillä on yhtä paljon yhteistä kuin auringolla ja kuulla. Jos minulle suositellaan auringon ottoa ja vastaan, otin kerran kuuta, mutta en ruskettunut. Siksi kielii tyhmyydestä verrata Oriflamea kun puhutaan Avonista.

Oriflame on Avonin kopio ja se että kummatkin myydään suoramyyntinä, on ainoa sama tekijä.

Sinullekin siis tiedoksi, että pääset sivistyksen pariin.

• Aija*
        tyhmyydestä kirjoitti:

rinnastaa Oriflame ja Avon. Niillä on yhtä paljon yhteistä kuin auringolla ja kuulla. Jos minulle suositellaan auringon ottoa ja vastaan, otin kerran kuuta, mutta en ruskettunut. Siksi kielii tyhmyydestä verrata Oriflamea kun puhutaan Avonista.

Oriflame on Avonin kopio ja se että kummatkin myydään suoramyyntinä, on ainoa sama tekijä.

Sinullekin siis tiedoksi, että pääset sivistyksen pariin.

Kirjoitit:
        "Oriflame on Avonin kopio". Eikös se tarkoita sitten että ovat SAMANLAISIA eikä erilaisia niinkuin väitit että ero niillä on kuin auringolla ja kuulla???

• käydä

kysymässä kosmetiikkaosatolla, mihin sarjaan kuuluu tuollainen silmänympärysvoide, joka vaalentaa ja laskee turvotusta samalla kun juonteet madaltuvat. On voiteita, jotka auttavat vain yhteen ongelmaan mutta löytyy myös moniongelmaan apua. Tuota Clarinsia en suosittele, kuuluu niihin jotka käyttävät halpaa jäteöljyä tuotteissaan. Tiedä mistä raaka-aineista silmänympärysvoiteetkin on tehty. Avonia kyllä käyttäisin ja odotankin heidän uutta silmänympärysvoidetta, jossa on voide alaluomelle ja liftaava geeli yläluonelle. Minulle kyllä kelpaa kansainvällinen huipputuote Avon.

Mutta jos olet noita "kaupan tuotteiden ystäviä", kysy myyjiltä, he neuvovat sinulle oikean ja toimivan tuotteen. Kysy myös noista raaka-aineista niin saat varmasti hyvän :).

• voide

Kyllä kait minäkin käyttäisin vaikka mistä
        tehtyä silmänympärysvoidetta jos tiettäisin
        että se toimii.
        Ja tuosta Claris vs Avon taistelusta sanoisin
        että jokainen tulee uskollaan autuaaksi.
        Että silleen.....

• nimessä
        voide kirjoitti:

Kyllä kait minäkin käyttäisin vaikka mistä
        tehtyä silmänympärysvoidetta jos tiettäisin
        että se toimii.
        Ja tuosta Claris vs Avon taistelusta sanoisin
        että jokainen tulee uskollaan autuaaksi.
        Että silleen.....

taistelu. Minua ei kiinnosta mistä muut pitävät mutta olen huomannut, että aina kun mainitsen käyttäväni Avonia, joku saa kauhean puuskan vetää koko sarjan lokaan?! Ihme ja kumma? Olen ollut parissa kosmetiikan maahantuontiyrityksessä töissä että sattumalta tiedän kaikenlaista. Mutta tuo Clarinsin jäteöljytieto on ihan netissäkin mainittu.

Käyttäkää ihmeessä Clarinsia ketkä siitä pidätte, minä vain en sitä suostu käyttämään. Kuten täällä on joskus mainittu, annetaan tilaa toisillemme.

Ja vinkki: skeptisenä käyttäjänä minäkin aloitin Avon-tuotteiden oston vuosi sitten, kun sain 3 kuukauden palautusoikeuden ostamilleni tuotteille. Nyt korostan kaikille - vaatikaa, että tuote tekee mitä lupaa. On se sitten silmänympäryksille, kasvoille, selluliitille tms. Ja on se sitten mikä sarja tahansa. Merkistä ei kannata maksaa, se on jo huomattu. Älkää maksako turhasta :).

• Avonin
        nimessä kirjoitti:

taistelu. Minua ei kiinnosta mistä muut pitävät mutta olen huomannut, että aina kun mainitsen käyttäväni Avonia, joku saa kauhean puuskan vetää koko sarjan lokaan?! Ihme ja kumma? Olen ollut parissa kosmetiikan maahantuontiyrityksessä töissä että sattumalta tiedän kaikenlaista. Mutta tuo Clarinsin jäteöljytieto on ihan netissäkin mainittu.

Käyttäkää ihmeessä Clarinsia ketkä siitä pidätte, minä vain en sitä suostu käyttämään. Kuten täällä on joskus mainittu, annetaan tilaa toisillemme.

Ja vinkki: skeptisenä käyttäjänä minäkin aloitin Avon-tuotteiden oston vuosi sitten, kun sain 3 kuukauden palautusoikeuden ostamilleni tuotteille. Nyt korostan kaikille - vaatikaa, että tuote tekee mitä lupaa. On se sitten silmänympäryksille, kasvoille, selluliitille tms. Ja on se sitten mikä sarja tahansa. Merkistä ei kannata maksaa, se on jo huomattu. Älkää maksako turhasta :).

selluliittivoide?
        Mä käytän Cliniquen All about eyesiä (15ml n.45eur). Lupaa kaikkea toivomaasi. Itsellä ei kauheita ongelmia, mutta tuote sopii hyvin meikin alle. Mulla ikää 26 ja päiväkäytössä tuo voide, yöllä eri.

• kun tiedän
        Avonin kirjoitti:

selluliittivoide?
        Mä käytän Cliniquen All about eyesiä (15ml n.45eur). Lupaa kaikkea toivomaasi. Itsellä ei kauheita ongelmia, mutta tuote sopii hyvin meikin alle. Mulla ikää 26 ja päiväkäytössä tuo voide, yöllä eri.

eihän mikään selluliittivoide yksin auta. Sitä ei varmaan kukaan normaali-ihminen edes voi kuvitella, eihän?

Mutta, kun säännöllisesti hierot voidetta ongelmakohtiin, niin varmasti auttaa. Periaatteessa voit hieroa mitä tahansa voidetta, niin saat aineenvaihdunnan liikkeelle. Mutta, jos on kunnon selluliittivoide, eli sisältää ihan oikeasti selluliitin "sulamiseen" vaikuttavia aineita, se tapahtuu nopeammin kuin pelkällä kosteusvoiteella hierominen.

Itse luen aina voiteiden takaosan, mitä siellä on käytetty raaka-aineina ja kieltämättä, monet lupaavat enemmänkuin on mihin pystyvät.

Ite en ole kokeillut mutta ystäväni ovat käyttäneet Avonin selluliitti- ja arpijuovavoidetta erittäin tyytyväisin tuloksin. Voi olla valehtelevät, tiedä heitä...

• Sininen_*

Olen testannut aivan kaikki mahdolliset voiteet ja pettynyt suuresti, vain yksi ainoa auttaa eli estéé lauderin uncircle eye treatment. Sitä ei enää maahantuoda ilmeisesti, joten tilaa netistä! Riittoisa pumppupullo ja estää tummuutta ja turvotusta ja ryppyjä. 1 purkki kestää mulla n. 5 kk joten vaikka se on kallista niin kannattaa.

Yksikään toinen ei ole auttanut tummuuteen. Tuo on todellakin ainoa.

• Sininen_*

• vastaa

Mistä johtuu tummat silmänalusesi? Onko stressi, väsymys jne. aiheuttaneet ne? Silloin sinun on mahdollista mm. voiteiden avulla saada niitä vaaleammaksi. Jos ne ovat perinnölliset, niitä ei poista mikään.

Jos silmäsi turpoavat, vältä nukkumasta vatsallasi ja syömällä illalla raskaasti. Minä suosittelisin sinulle päiväkäyttöön geelimuotoista silmänympärystuotetta, jota sinun kannattaa säilyttää jääkaapissa. Kun aamulla laitat jääkaappikylmää voidetta silmänalusille, se auttaa nopeammin turvotuksen laskemista.

Mutta juonteiden hoitoon/estoon voisit ostaa yökäyttöön tehokkaamman, kosteuttavan voiteen. Ja sitäkin taputtele hellävaroen silmän alle, ei kauhean lähelle alaripsiä, mieluimminkin muista jatkaa taputtelua tuonne ohimoille, jonne naururypytkin muodostuvat.

Minä olen erikoistunut aivan muihin hoitoihin kuin kasvohoitoihin, enkä voi suositella ns. omaa sarjaani mutta Avonin puoleen kääntyisin minäkin...

• Sininen_*

Itselläni on Avonin Lighten up undereye cream-voidetta ja se ei ainakaan auta yhtikäs mitään. Ja olen todellakin kokeillut kaikki suomen kosmetologien marketin tuotteet. Itselläni tummuus tulee siitä, että on ohut iho mutta se pahenee jos ei nuku kunnolla tai on stressiä. Estee lauderin tuotteilla sen tummuuden saa kuriin ja turvotus häviää.

Voisin kertoa hassun tarinan kun menin pahimman stressi aikana kosmetologille meikkiin ja hän koetti saada sen tummuuden peitettyä. Heh, möi minulla useita eri tuotteita ja pari eri peitevoidettakin (joe blascon blue neutralizer tms.) ja ei saanut edes itse sitä tummuutta piiloon. Mulla on kaapit täynnä hörhöjen myymiä juttuja ja mikään muu kuin tämä estee lauder ei ole siihen auttanut. Kävin myös ties missä kasvohoidoissa ja sellaisissa suurilla lupauksilla täytettynä, mutta eipä auttaneet.

• aina väsyneen näköinen
        Sininen_* kirjoitti:

Itselläni on Avonin Lighten up undereye cream-voidetta ja se ei ainakaan auta yhtikäs mitään. Ja olen todellakin kokeillut kaikki suomen kosmetologien marketin tuotteet. Itselläni tummuus tulee siitä, että on ohut iho mutta se pahenee jos ei nuku kunnolla tai on stressiä. Estee lauderin tuotteilla sen tummuuden saa kuriin ja turvotus häviää.

Voisin kertoa hassun tarinan kun menin pahimman stressi aikana kosmetologille meikkiin ja hän koetti saada sen tummuuden peitettyä. Heh, möi minulla useita eri tuotteita ja pari eri peitevoidettakin (joe blascon blue neutralizer tms.) ja ei saanut edes itse sitä tummuutta piiloon. Mulla on kaapit täynnä hörhöjen myymiä juttuja ja mikään muu kuin tämä estee lauder ei ole siihen auttanut. Kävin myös ties missä kasvohoidoissa ja sellaisissa suurilla lupauksilla täytettynä, mutta eipä auttaneet.

Oletko kysynyt maahantuojalta tuota Estee Lauderin silmänympärysvoidetta.Mistä tilasit tuota voidetta ? Minuakin alkoi kiinnostamaan.

Luin uudesta Skin Doctors Circle Clear , silmänympärysvoiteesta jonka pitäisi tehota nimenomaan tummiin silmänalusiin.Onkohan keksittykään voidetta joka oikeasti auttaisi....
        Tuo Skin Doctorsin voide on 45e.

• kannata
        Sininen_* kirjoitti:

käyttää Estee Lauderin tuotteita jos niistä on apua!
        Sellainen tieto, että 80-luvun lopulla kun Estee Lauder myi tehotippojaan kaupassa, ne olivat Avonin valmistamat tehotipat, joita Avon Ladyt myivät myös. Jos joku muistaa parikytä vuotta taaksepäin niin pullotkin olivat siltei samanlaiset. Eihän se ihme ole, tekeehän nuo kosmetiikkatalot noita kauppojaan keskenään, huulipunatkin ovat monessa samaa mömmöä, vain putkilot/merkit erit.

• tällä
        Sininen_* kirjoitti:

tasolla..?

Aloitat ketjun kysymällä mikä on hyvä silmänympärysvoide ja sitten kerrot ettei ole kuin yksi auttanut. Ja vielä kaiken maailman hörhöt ovat myyneet sinulle... Huokaus!

• mietteitä
        Sininen_* kirjoitti:

Ja sitten sinä todella kuvittelet että jokin voide peittää stressin ja valvotut yöt?? Toki peiteaine voi sen tehdä mutta niin kuin kävi ilmi, ei sekään välttämättä. Ei kosmetiikkateollisuuskaan sentään ihan kaikkeen pysty.

Hoitoloita pitävät kosllegat usein kertovat, miten vuosia itsensä hoitamatta jättäneet asiakkaat tulevat hoitoihin ja pyytävät apua ongelmiinsa. Sitten kun kosmetologi ei pystykään tekemään mitään "hokkus pokkus" hoitoa ja korjaamaan vuosien hoitamattomuuden, saa haukut niskaansa. Nyt alan ymmrtää mistä he ovat puhuneet...

• Sininen_*
        mietteitä kirjoitti:

Ja sitten sinä todella kuvittelet että jokin voide peittää stressin ja valvotut yöt?? Toki peiteaine voi sen tehdä mutta niin kuin kävi ilmi, ei sekään välttämättä. Ei kosmetiikkateollisuuskaan sentään ihan kaikkeen pysty.

Hoitoloita pitävät kosllegat usein kertovat, miten vuosia itsensä hoitamatta jättäneet asiakkaat tulevat hoitoihin ja pyytävät apua ongelmiinsa. Sitten kun kosmetologi ei pystykään tekemään mitään "hokkus pokkus" hoitoa ja korjaamaan vuosien hoitamattomuuden, saa haukut niskaansa. Nyt alan ymmrtää mistä he ovat puhuneet...

Olen tosi ärsyyntynyt siitä että kaikki kauppaavat rohtojaan niinkuin niistä takuulla olisi apua. Laskin kerran paljonko olen pistänyt tähän silmänympäryshommaan ja summa oli sellainen että voi herranjestas... ja monet tuotteet ovat olleet todella todella huonoja ja hinnakkaita, esim. cliniquen yksi purkki aivan hirveää! Tummuivat vain entisestään. Sitten vielä saan vihjailuja etten muka hoida itseäni heidän kalliilla tuotteillaan. Just.

Pystyn itse peittämään pahatkin silmänaluset vanhan joe blascon hyvin hyvin vaalean meikkivoiteen avulla (jota ei enää valmisteta). Kosmetologini itse käytti tätä samaa kikkaa kerran kun kävin meikissä. Ja itse hänelle kerroin siitä ja otin omat tuotteet mukaani.

Estee lauderin tuotetta saa tilata netistä monesta paikkaa mutta tarvitsee luottokortin sitä varten. Ja jos tilaa eu:n ulkopuolelta, ne pitää hakea tullista. Kannattaa googlettaa ja vertailla hintoja. Suomessa hinta oli pari vuotta sitten n. 40 euroa, netistä saa huomattavasti halvemmalla.

• WilmaRi
        Sininen_* kirjoitti:

Olen tosi ärsyyntynyt siitä että kaikki kauppaavat rohtojaan niinkuin niistä takuulla olisi apua. Laskin kerran paljonko olen pistänyt tähän silmänympäryshommaan ja summa oli sellainen että voi herranjestas... ja monet tuotteet ovat olleet todella todella huonoja ja hinnakkaita, esim. cliniquen yksi purkki aivan hirveää! Tummuivat vain entisestään. Sitten vielä saan vihjailuja etten muka hoida itseäni heidän kalliilla tuotteillaan. Just.

Pystyn itse peittämään pahatkin silmänaluset vanhan joe blascon hyvin hyvin vaalean meikkivoiteen avulla (jota ei enää valmisteta). Kosmetologini itse käytti tätä samaa kikkaa kerran kun kävin meikissä. Ja itse hänelle kerroin siitä ja otin omat tuotteet mukaani.

Estee lauderin tuotetta saa tilata netistä monesta paikkaa mutta tarvitsee luottokortin sitä varten. Ja jos tilaa eu:n ulkopuolelta, ne pitää hakea tullista. Kannattaa googlettaa ja vertailla hintoja. Suomessa hinta oli pari vuotta sitten n. 40 euroa, netistä saa huomattavasti halvemmalla.

Täytyypä tilata estéé lauderia. Muistan tuon olleen erinomainen tuote, miksihän sen maahantuonti loppui?

Olen itse ihan samaa mieltä siitä, että monia tuotteita kaupataan ihmeaineina. Tummuuteen auttavat kuitenkin vain muutamat. Turvotukseen on apua useimmista.

Avonilla on hyviä kasvovoiteita, mutta silmänympäryksiin en noita tuotteita käyttäisi. Ihmettelen myös sitä, että monissa silmänympärystuotteissa aurinkosuoja, jota tuskin tarvitsee (talvi/aurinkolasit/jne.) ja nuo aurinkosuoja-aineet ärsyttävät silmiäni.

• ehdotus
        Sininen_* kirjoitti:

mene kosmetiikkaosatolle ja pyydä näyte parista "ehdokkaaksi" sopivasta tuotteesta. Jos joku testereistä on ok, ostat vasta sitten. Itse olen niin allerginen että en voi edes kuvitella ostavani kallista tuotetta ilman palautusoikeutta tai ensin testerillä kokeillen.

Sorry, mutta minäkin olen noita Avonin tuotteiden kannattajia, ja jos ei ole Avoniin tyytyväinen, miksi ei palauta ja ota rahojaan takaisin kun se on kerran mahdollista!!?

• voide
        ehdotus kirjoitti:

mene kosmetiikkaosatolle ja pyydä näyte parista "ehdokkaaksi" sopivasta tuotteesta. Jos joku testereistä on ok, ostat vasta sitten. Itse olen niin allerginen että en voi edes kuvitella ostavani kallista tuotetta ilman palautusoikeutta tai ensin testerillä kokeillen.

Sorry, mutta minäkin olen noita Avonin tuotteiden kannattajia, ja jos ei ole Avoniin tyytyväinen, miksi ei palauta ja ota rahojaan takaisin kun se on kerran mahdollista!!?

Iltalehden Ilona-liitteessä kehuttiin Helena
        Rubinsteinin silmänympärysvoidetta nimenomaan tummiin silmänaluksiin. Sisältää c-vitamiinia tai
        jotain vaalentavaa ainetta.

• Mantamau
        Sininen_* kirjoitti:

Itsellänikin on tummahkot silmänaluset ja ystävälläni erittäin tummat ja tuvonneet usein. Emmekä ole löytäneet tehokkaita tuotteita monista rahakkaistakin kokeiluistamme huolimatta.

Meillä on lisäongelmana kuiva iho silmäluomissa, joten kysynkin sopiiko Estee Lauderin tuote kuiville ja herkähköille silmäluomille?
        Jätääkö se luomet kiristäviksi, vai kosteutaako se luomia?

• mustiin silmänalusiin
        Sininen_* kirjoitti:

...makeup storen peiteväriä. Boxista löytyy kolmea eri väriä, joista lohenväristä ja vaaleampaa sävyä sekoittamalla saa todella hyvän peiton tummille silmänalusille. Lohenväri peittää tehokkaasti sinisyyttä. Kolmas keltainen väri peittää hyvin punaisuutta, joten sillä saa näpyt peittoon jos niitä sattuu tulemaan. Erittäin riittoisaa on, vaikka käytän päivittäin tummiin silmänalusiini.

Itse olen todennut että levittyy todella hienosti siveltimellä. Alle kannattaa laittaa silmänympärysvoidetta, ainakin jos on kuiva iho. (Tuskin muutenkaan on pahitteeksi.)

Hoitakaa silmänympärysihoanne, mutta älkää odottako voiteilta ihmeitä. Kyllä ne silmänaluset aina peitettyä saa... Ainakin johonkin pisteeseen asti.

• lwaiyecmkaugl
        Sininen_* kirjoitti:

Pakko kommentoida; Kumpikohan se mahtaa olla "hörhö", se joka myy vai se joka tyhmyyksissään menee ostamaan....... ;)

• keijuli

paras tähän mennessä,vahingossa kokeiltu kun köyhäilin,Lidlin Cien beaty silmänympärysvoide.Enää en muita osta,tämä on niin hyvä ja maksaa vain jotain 5e.Kannattaa säilyttää jääkaapissa.Suosittelen!

• Näytteestä

kokeilin Avonin uutuus silmänympärysjuttua, siinä siis geeli kulmakarvojen alle ja voide alaluomelle, ja se kyllä tuntui ja näytti tosi hyvältä.

Ja tuo Wau tuli reippaalle riehakoinnillenne ; )

Mitään sarjaa en lähde mollaamaan, mutta Avon on täyttänyt kaikki toiveeni, mutta ei se toki missiä minusta tee, sekin pitää muistaa. Jos lihaa ei ole kuin kielessä ja illat bailataan natsa huulessa, niin kärsiihän ne simmut ja iho.

Peace !

• mikimii
    • siro

olen kuullut käytettävän peräpukamavoidetta silmänympäryksiin ja kuulema tehoaa.Olisi kiva kuulla onko kellään kokemusta?

• clinique

Clinique silmänympärysvoide aiheuttaa itsellä pieniä, punaisia näppylöitä. Ei voi käyttää. Kannattaa aina ensin kysyä näytekappaletta kaupasta ennen ostoa, varsinkin hinnakkaampien tuotteiden kohdalla. Itse vasta opetellut tätä tapaa. Säästyypä rahaa, jos tuote aiheuttaa ongelmia.

• Tuula

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6798
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1011
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe