Toisen osapuolen KYLMYYS

Huggie

Erosimme 5 vuoden suhteen jälkeen kuukausi sitten. Olimme alkaneet irtaantua toisistamme jo ainakin puoli vuotta aiemmin. Suhde ei vain toiminut. Liikaa riitoja, en kyennyt kuvittelemaan enää tulevaisuuttani hänen kanssaan.Tyytymättömyyttä suhteeseen. Kipinä väliltämme häipyi täysin. En kuitenkaan kokenut lakanneeni rakastamasta häntä täysin ja samaa hän sanoi. Luulin, että ero olisi helppo. Mitään ihmeellisiä tunteitahan ei enää ollut jäljellä. Ei mitn romantiikankaipuuta jne. En kuljeskellut huokailemassa vanhan perään vaan olin valmis jatkamaan elämääni, kuten olin jo kauemman aikaa ajatellut.Jäljellä oli vain välittäminen toisesta...jtn että ajattelin meidän voivan olevan ystäviä. Erosimme ystävinä. Toki olin surullinen. Surullinen siitä, että rakastamani ihminen muuttui sellaiseksi, jonka kanssa ei voi enää olla. Mutta en surullinen siitä, että en enää saisi olla hänen kanssaan.

Nyt suruni tuntuu räjähtävän käsiin. Mies lakasi kuin seinään olemasta välittävä. Mies, joka itse sanoi haluavansa olla ystäväni ikuisesti kohtelee minua kuin ilmaa. Asumme vielä pari kk yhdessä olosuhteiden pakosta. Mies ei edes katsahda minuun päin. Kulkee kämpässä kuin minua ei olisikaan. Juttelee kavereidensa kanssa puhelimessa, vitsailee nauraa...avaa oven ja lähtee ulos sanaa sanomatta. Tai jos jotain sanoo, sanoo pelkästä kohteliaisuudesta tai siitä syystä että olettaa minun sitä haluavan.

Miksi mies on niin tyly? Se on ainut asia joka sydämeni särkee!!! Peittääkö mies omia tunteitaan käytöksellään vai onko se ihan oikeasti noin jääkaappikylmä ihminen yhtäkkiä? Suhteemme perusteella olen aina ajatellut hänen olevan lämmin, välittävä, herkkä ja tunteellinen. Hän ei ole aiemmin ollut niitä miehiä, jotka eivät pysty tunteitaan näyttämään tai niistä puhumaan. Hänelle ei ole tuottanut vaikeuksia esimerkiksi itkeä edessäni.

Tänään purskahdin itkuun töistä tullessa kun toinen vain käänsi selkänsä. Mies ei reagoinut mitenkään...oli kuin ei olisi huomannutkaan. Aiemmin jo erottuamme hän lohdutti minua itkussani. Olen nyt itkenyt 3 kertaa eromme vuoksi hänen nähtensä. Mielestäni en siis ole roikkunut hänen jalassaan vollaamassa. Silti tuntuu, että juuri näin hän ajattelee. Että olen säälittävä. Hän ei tajua, että juuri hänen tunteettomuutensa lisää tuskaani.

Puhua hänelle ei voi. En voi siis puhua ihmiselle, jota olen pitänyt läheisimpänä ystävänäni viimeiset 5 vuotta. Hän itse sanoi erotessamme, että haluaa pitää minut samalla tavalla ystävänä kuin ennenkin. Pelkkää sanahelinää? Jos yritän kertoa tunteistani, hän sanoo minun ahdistavan ja ärsyttävän häntä. Että en osaa päästää irti ja jatkaa eteenpäin. Kun kyse ei ole siitä. Ehkä olen väärässä.

Olen musertunut. Päivät menevät hyvin, jos hän puhuu minulle normaaliin tyyliin. Jos hän käyttäytyy kuin minua ei olisikaan, tunnen kuolevani. Olen täysin arvoton. Käsittääkseni miehet käyttäytyvät usein erotilanteessa juuri näin. Miksi? Olisi niin kiva oikeasti kuulla mitä miesten mielessä pyörii, kun käyttäytyvät niin?

14

3998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinähän sitä

eroa halusit !! Se on sitä nyt!!

• jätetty mies

Tyypillinen nainen olet. Juuri noin naiset ajattelevat vuosien päästä. Naiset on tehty lapsentekokoneiksi. Ja he arvioivat isä-ehdokasta koko ajan. Et saa toista suhdetta johon ei arki tulisi. Se on väistämättä edessä. niaset ne ei opi. Muuten kuin vasta muutaman eron jälkeen elämän tosiasioita. Suhteen eteen on tehtävä töitä. Ja kerrottava toiselle ongelmista. Ja nimenomaan siitä että on jättämässä jos asiat ei muutu. Silloin mies ymmärtää. me miehet kun emme ymmärrä ennen kuin suoraan asian sanotte. Ihan iljettää, kun olet juuri samanlainen kuin 2 entistä haaskaani

• löpö

Eipä pidä paikkaansa. Miksi naisella ei ole lupa etsiä itselleen parhaiten sopiva kumppani. Itse erosin aikanaan kahdesta pidemmästä suhteesta juuri tuon takia, että suhteen eteen piti koko ajan "tehdä töitä". Tavattuani mieheni, kaikki sujui kuin itsestään, ei kummankaan tarvinnut väkisin vääntää mitään. Parikymmentä vuotta olemme jo naimisissa olleet, eikä suhde ole päässyt läsähtämään eikä arkipäiväistymään.

• luulen_niin

Ero on raskasta myös sun miehelle ja häntä sattuu enemmän jos hän rupee huolehtimaan sinusta (päästää sut taas lähelle, halaa kun itket jne). Hän pääsee eron yli kaikesta parhaiten jos ette pahemmin näe. Sallit tämän hänelle jos yhtään hänestä vielä välität. Voitte ehkä olla ystäviä kun on mennyt tarpeeksi aikaa.

Olet päätöksesi tehnyt, nyt päästä mies menemään, jatkamaan elämäänsä. Nyt sinun pitää oppia huolehtimaan itsestäsi.

• on selvää

pässinlihaa jos asiaa vaivaudut miettimään muiltakin kánteiltä kuin oman napasi ympäriltä.

Sinä olet halunnut erota. Asia sattuu mieheesi todella kovaa. Kestääkseen kipua, hän on lukinnut sinut tunteidensa ulkopuolelle, koska ei halua/pysty kantamaan huolta sinun kivustasi. Kivusta jonka sinä olet valinnut teidän molempien kestettäväksi. Miksi hänen pitäisi huolehtia sinusta ja erotuskastasi? Itse olet omasta tahdostasi antanut saman kivun hänelle ja siinä riittää ihan riittävästi kantamista. Vai oletko itkuinesi ajatellut, että hän auttaisi ja lohduttaisi vielä sinuakin?

Mitä sinä enää häntä vaivaat parkumalla. Itse olet eroanne halunnut, etsi muita kanavia olon helpottamiseen. Vai haluatko lisätä entisestään miehesi taakkaa?

Lähde nopeasti pois miehesi läheisyydestä ja anna hänen surra omaa suruaan ja sure sinäkin omaasi muualla. Älä odota lohdutusta mieheltä josta itse halusit erota ja jolle annoit raskaan surun eropäätökselläsi. Ystävyyttä voitte katsoa sitten muutaman vuoden jälkeen uudestaan.

• uwe.

Juuri noin minäkin käyttäydyin.

Mies kärsii eron tuoman tuskan noin,hän on ymmärtänyt täysin että haluat erota.
        Käyttäytymällä kuin viilipytty hän tavallaan haluaa tehdä asian sinulle helpoksi ja osoittaa että toimitaan sitten kuten halusit,halusit erota ja en kelpaa enää sinulle ..
        Hän elää tavallaan jo mielessään,tai totuttelee jo ennakkoon elämäänsä ilman sinua vaikka oletkin vielä läsnä.
        Kun mies kokee itsensä loukatuksi,hän pakottaa itsensä tunteettomaksi rakkaimpaansa kohtaan.
        siitä on kysymys.

Mutta se mikä on aivan varmaa,miehesi kärsii enemmän kuin osaat kuvitellakkaan.

• tuiskutuulia
        uwe. kirjoitti:

Juuri noin minäkin käyttäydyin.

Mies kärsii eron tuoman tuskan noin,hän on ymmärtänyt täysin että haluat erota.
        Käyttäytymällä kuin viilipytty hän tavallaan haluaa tehdä asian sinulle helpoksi ja osoittaa että toimitaan sitten kuten halusit,halusit erota ja en kelpaa enää sinulle ..
        Hän elää tavallaan jo mielessään,tai totuttelee jo ennakkoon elämäänsä ilman sinua vaikka oletkin vielä läsnä.
        Kun mies kokee itsensä loukatuksi,hän pakottaa itsensä tunteettomaksi rakkaimpaansa kohtaan.
        siitä on kysymys.

Mutta se mikä on aivan varmaa,miehesi kärsii enemmän kuin osaat kuvitellakkaan.

löysin itseni kirjoituksista,olen juuri tuollainen perään ruikuttava "narttu".eikö mies halua tietää miltä ero naisesta todella tuntuu?olisiko se helpompaa,jos antais ymmärtää,että sut on pirun helppo jättää-missään ei tunnu ei satu,niinku miehet näyttää eron kokevan.jos mies todella kärsii-nainen kärsii-erosta eikö enään voi ruikuttaa yhdessä ja palata??vinkkejä,että osaisin käyttäytyä,..liki ihmismäisesti.

• -marie-

...vielä jonkun aikaa yhdessä asuminen voi olla todella vaikeaa. Silloin helposti jos vielä erotaan ystävinä, saatetaan liiaksi turvautua siihen ihmiseen, josta juuri on eronnut ja josta pitäisi ottaa hiukan etäisyyttä. Se ei kuitenkaan tee kovin hyvää kummallekaan, kumpikaan ei oikein pääse irti toisesta eikä osaa jatkaa elämäänsä.

Eksäsi varmaankin pelkää juuri tätä. Siksi hänelle on helpompaa kohdella sinua kuin ilmaa. Jos vain mitenkään pystyt aikaistamaan poismuuttoa, suosittelisin sitä. Silloin saisitte molemmat rauhassa käsitellä tunteitanne, ilman että toista joutuisi näkemään.

Kun erosin eksästäni pari vuotta sitten, sovimme myös pysyvämme ystävinä, koska erosimme ihan hyvissä väleissä. Rakkaus vain oli kuollut, vaikka tietysti ero tuntui silti pahalta. Emme nähneet toisiamme moneen kuukauteen, mutta ajan kuluessa aloimme taas pitää yhteyttä ja nähdä toisiamme, ystävinä.

Mielestäni on kyllä todella tärkeää eron jälkeen pitää sopiva pesäero toisesta, jos haluaa vielä jatkaa suhdetta ystävyytenä. Tietysti se tuntuu nyt pahalta. Tuskin miehesi kuitenkaan on todella kylmä sinua kohtaan sisältään. Se on vain luultavasti hänen keinonsa selvitä tilanteesta.

• Huggie

Mies halusi itsekin erota, sillä suhde kuivui kasaan. Erosimme yhdessä, mitään jättäjää ei ollut. Minä en dumpannut miestä ja ruvennut sitten ihmettelemään miksi hän on kylmä minua kohtaan. Siksi ihmettelen niin kovin kummasti hänen käytöstään. Kauemman aikaa olemme elelleet kuin kämppikset ja molemmat ovat sen tiedostaneet. Sitten kun ero on sovittu alkaa hänen "olet kuin ilmaa minulle" -käytöksensä. Miksi miesten pitää esittää, että olisi jo erosta yli jos tämä käytös kuitenkin tarkoittaa suoraan ettei ole.

• kun sai palautetta
        Huggie kirjoitti:

Mies halusi itsekin erota, sillä suhde kuivui kasaan. Erosimme yhdessä, mitään jättäjää ei ollut. Minä en dumpannut miestä ja ruvennut sitten ihmettelemään miksi hän on kylmä minua kohtaan. Siksi ihmettelen niin kovin kummasti hänen käytöstään. Kauemman aikaa olemme elelleet kuin kämppikset ja molemmat ovat sen tiedostaneet. Sitten kun ero on sovittu alkaa hänen "olet kuin ilmaa minulle" -käytöksensä. Miksi miesten pitää esittää, että olisi jo erosta yli jos tämä käytös kuitenkin tarkoittaa suoraan ettei ole.

muutti heti kertomustaan!!

• pomo
        kun sai palautetta kirjoitti:

muutti heti kertomustaan!!

Missäs alkuperäisessä tekstissä sanotaan, että nainen jätti miehen? Ei missään. Luit vaan mitä halusit lukea ja lähdit siltä pohjalta kommentoimaan. Ja erittäin positiivistahan tuo kommentointisi sinusta kertookin.

Lukekaa nyt hyvät ihmiset mitä toinen kirjoittaa, eikä sitä, mitä haluatte lukea... Vaikka tuommoisilta ämmittelijöiltä sitä nyt on turha odottaa.

• Nimetön
        pomo kirjoitti:

Missäs alkuperäisessä tekstissä sanotaan, että nainen jätti miehen? Ei missään. Luit vaan mitä halusit lukea ja lähdit siltä pohjalta kommentoimaan. Ja erittäin positiivistahan tuo kommentointisi sinusta kertookin.

Lukekaa nyt hyvät ihmiset mitä toinen kirjoittaa, eikä sitä, mitä haluatte lukea... Vaikka tuommoisilta ämmittelijöiltä sitä nyt on turha odottaa.

Elipä aika yleistä näyttää olevan tuo miesten tylyys erotilanteessa, kävi ero sitten miten tahansa. Sillä kovin kiukkuisia ja kylmiä miehiä näyttää täälläkin olevan.

• mies*
        Nimetön kirjoitti:

Elipä aika yleistä näyttää olevan tuo miesten tylyys erotilanteessa, kävi ero sitten miten tahansa. Sillä kovin kiukkuisia ja kylmiä miehiä näyttää täälläkin olevan.

Olisiko kokemuksesi niin tuntuvaa, kuin annat kenties ymmärtää "täälläkin" Mitä tulee tuohon edellä kuvattuun suhteeseen, olisiko sittenkään eroa miehen tai naisen välillä, kun tunnepuolella mennään tuossa tilassa ikään, kuin kaikki olisi merkityksetöntä parisuhteessa...

• ..............................
        mies* kirjoitti:

Olisiko kokemuksesi niin tuntuvaa, kuin annat kenties ymmärtää "täälläkin" Mitä tulee tuohon edellä kuvattuun suhteeseen, olisiko sittenkään eroa miehen tai naisen välillä, kun tunnepuolella mennään tuossa tilassa ikään, kuin kaikki olisi merkityksetöntä parisuhteessa...

Mun mieheni on myös kylmä ja tunteeton,hän on myöntänyt sen ettei osaa näyttää tunteitaan ja eikä tajua et muutkin tarvitsivat sitä.Jahkasin 2 vuotta sille että en jaksa...Ok sanoin sille että haluan erota,äijällä meni luut kurkkuu,näytti viikon tunteita siihen se loppui,sanoin hänelle kauanhan sun tunteiden näyttö kesti,hän tokas että ku oon ollu niin väsyn.Pitkitin myös lähtöä tosi pitkää,koska pelkäsin lähteä ja tunteet mulla alkoi tulla uuelleen häntä kohtaan.Nyt oon asunut viikon erillämme,kauhee tuska johtuu myös siitä kun hän vaikuttaa kylmän rauhalliselta.Niin ja vielä sovimme että me siis mun lapset tulemme sinne yöks ja hän tänne.Eipä hänellä ole ollut aikaa,rassailee aamusta iltaa venettä ym.Nyt nään miten hän nauttii elämästä,ketuttaa kun tulee pika pika kahville eikä kato minuu edes,se tua mulle tuskaa kahta kauheammin....Ymmärrän täysin sinuu ps.Viikko valvottu tuska on niin kova.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4383
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2026
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1713
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1373
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1347
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe