Illanistujaiset "ystävien" kesken

Kaverit vaihtoon

"Kiva kun joku vielä viittii järkätä juhlia ja illanistujaisia."

Oli muuten viimeinen kerta, kun tämä sinkkutyttö kutsuu ystäviä kylään hauskan illan merkeissä.

Yksi toisensa jälkeen perunut tulonsa kokonaan tai "siirtänyt myöhempään ajankohtaan" - ts. kun jotkut hauskemmat ja paremmat bileet ovat ohi tai jos niissä oletettavasti hauskemmissa bileissä ei olekaan sitä yhtä tyyppiä jota on työpaikalla kytätty.

Olen siivonnut, leiponut, kokannut, raahannut alkosta pulloja kotiin. Minkä tähden?! Jotta ns. ystäväni voivat esittää mitä uskomattomampia tekosyitä siihen, että tulo viime hetkellä estyi.

Ihan teitä hauskuuttaakseni ja omaa turhautumista purkaakseni, tässä tekosyiden kärkikolmikko:

"Kaverin veli valmistui ja sen äiti on kutsunut meitä syömään. Ollaan niin hyviä ystäviä, että pitää mennä."

"Mulla on kauhea migreeni, yhtäkkiä tänä aamuna alkoi päätä särkeä."

"Tulin suihkusta ja liukastuin, löin varpaankynnen niin kipeästi, etten saa kenkiä jalkaan."

Istun ruokien ja juomien keskellä ja olo on kuvottava. Paha mieli tietysti, mutta ennen kaikkea olen todella pettynyt. Tällaisia ystäviä minulla on? Ja yhtäkkiä tajuan - eihän tämä ole ensimmäinen kerta. Sen sijaan viimeinen se taitaa olla.

19

2744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :p

Mie oon järkänny samanlaisia hippoja viimeiset neljä kuukautta koko ajan. Ja ajoitus on kaiken a ja jo. Harmi vaan kun täällä kotikulmilla on kaikilla vähän liikaa kaikenlaista iltatouhua, mut pitää vaan jaksaa yrittää.

Kai sulla ois pari kaveria jotka ehtis käymään, vaikka sieltä kaveri listan alapäästä. Tee niistä pippaloista uusien ihmisten tutustumispaikka, ja kutsu porukat erillisistä ystävä piireistä. Sana kyllä alkaa kiiriä et' niissä on kivaa tai sit ei.

• Alkup.

Syötävää ja juotavaa riittää kyllä :)

Vanhat ystävät ovat kyllä tulossa, mutta he jäivät muutossa toiselle paikkakunnalle, joten heitä näen vain harvoin. Muutin 400km:n päähän ja luulisi, että 4 vuodessa olisi tullut muutama uusi HYVÄ ystävä - mutta ovat juuri näitä tekosyiden tehtailijoita. Vanhojen kavereiden kanssa oli aina hauskoja bileitä, varmasti nytkin, mutta jotenkin korpeaa sekin asia, etteivät he nytKÄÄN tapaa uusia ystäviäni - luulevat kohta, että hengailen uudessa kotikaupungissani mielikuvituskavereiden kanssa. Ehkä se sitten on totta... nämä uudet ystävät ovat kavereitani vain mielikuvissani, todellisuus taitaa olla jotain ihan muuta.

• -Sinkkuneiti

Tiedän miltä sinusta tuntuu. Itsekin tykkään järkätä illanistujaisia, mutta aina joku peruuttaa. En voi tietenkään itseäni verrata sinuun, koska minun bileisiini sentään tulee ainakin 3-4 ihmistä. Mutta alkaa itsestäkin tuntumaan, että uusia kavereita pitäisi saada. Ystävyyteen kuuluu, että kunnioitetaan toisen tunteita.

Myös sellainen on ärsyttävää, kun itse olen aina ehdottamassa esim. ulkomaanmatkoja, risteilyjä yms. menoja, niin kukaan ei innostu. Eikä sitä sinkkuna yksinkään viitsi lähteä, kun tulee kalliiksikin. Sitten taas, jos joku kaveri ehdottaa vaikka risteilyä, olen itse heti spontaanisti lähtemässä. Samoin, jos haluaisin baariseuraa vaikka samana viikonloppuna, ei kenellekään sovi. Itse taas lähden vaikka tunnin varoitusajalla. Tykkään myös tutustua kavereitten kavereihin, mutta omat kaverini taas yrittävät pitää eri porukoihin kuuluvia kavereitaan toisistaan erossa. Tylsää! Eihän sitä ikinä tutustu uusiin miehiinkään, muuta kuin baarissa, kun ei voi tutustua kavereitten kavereihin. Pitäisi siis saada spontaanimpia, avoimempia ja innostuneempia kavereita!

• Alkup.

heittäyty marttyriksi ja vastata noihin tulemisen peruuttamisiin tylysti. Vaikka mieli kyllä tekisi. Olen liian kiltti. Eilen yksi näistä "ystävistäni" ilmoitti puoli huolimattomasti, että ai niin en sitten pääsekään tulemaan, kun tuli muita menoja. Ei mitään anteeksi pyyntöjä, ei pahoittelua - itse olisin varmistellut että ethän nyt pahoittanut mieltäsi ja tosi kurjaa että tämä menee nyt tällä kertaa näin. Hänkin ilmeisesti oletti vain, että kyllä toi siitä selviää - tai sitten se ei vain ole tärkeää mitä minä ajattelen tai miltä se minusta tuntuu.

Toi on juuurikin se pointti - ei ystäviä näin kohdella! Ei se kuulu oikeaan ystävyyteen, että tehdään oharit oharien perään.

Tuntuu kyllä tosi kurjalta, mutta eipä kai tässä muu auta kuin hakeutua uusien ihmisten kanssa tekemisiin ja koettaa löytää niitä aitoja ja todellisia ystäviä.

• probleema

mua kiinnostais keikat ja festarit sun muut.. mutta aina kun MÄ ehdotan jotain niin ei, ei missään nimessä käy... itse oon kyl aina ensimmäisenä suostumassa jos joku muu ehdottaa... aika ärsyttävää!! onneks sain vkonloppuna muuta seuraa keikalle.. (yks sukulainen) kun kaikki KOLME kaveria peru!!! v***t niillä niin tiukka rahatilanne ole, että alle kahtakymppiä vois maksaa... v**** mua ärsyttää.. mä hommasin ilmasen majotuksen ja olisin ollu kuskina, ne olis voinu vetää vaikka perseet olalle.. mut ei! nyt sitte tällä viikolla ollaan menossa kavereitten kanssa shoppaamaan... mutta ei voitu menna kattoo MUN LEMPIBÄNDIÄ... kiitos teille rakkaat ystäväni.

mä haluaisin oman kullan, joka olis yhtä spontaani kun mä.. just keikkojen ja festareitten yms. suhteen.. ja sit vois lähtee matkoille, risteilyille ja muille kivoille matkoille!

• Ystäviäkö?
        Alkup. kirjoitti:

heittäyty marttyriksi ja vastata noihin tulemisen peruuttamisiin tylysti. Vaikka mieli kyllä tekisi. Olen liian kiltti. Eilen yksi näistä "ystävistäni" ilmoitti puoli huolimattomasti, että ai niin en sitten pääsekään tulemaan, kun tuli muita menoja. Ei mitään anteeksi pyyntöjä, ei pahoittelua - itse olisin varmistellut että ethän nyt pahoittanut mieltäsi ja tosi kurjaa että tämä menee nyt tällä kertaa näin. Hänkin ilmeisesti oletti vain, että kyllä toi siitä selviää - tai sitten se ei vain ole tärkeää mitä minä ajattelen tai miltä se minusta tuntuu.

Toi on juuurikin se pointti - ei ystäviä näin kohdella! Ei se kuulu oikeaan ystävyyteen, että tehdään oharit oharien perään.

Tuntuu kyllä tosi kurjalta, mutta eipä kai tässä muu auta kuin hakeutua uusien ihmisten kanssa tekemisiin ja koettaa löytää niitä aitoja ja todellisia ystäviä.

Nykyään tuntuu, ettei monellakaan ihmisellä ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja hienotunteisuudesta ja toisen huomioonottamisesta puhumattakaan. Itsekkyys ja toisten tunteista piittamattomuus ovat valitettavan yleisiä. Kokemusta on.

Itselläni on eräs "ystävä", joka on monta kertaa tehnyt sen tempun, että viime hetkellä peruu kauan sitten sovitun menon ties mihin tekosyihin vedoten. Ne syyt ovat niin läpinäkyviä, että ihmettelen luuleeko hän minun uskovan ne. Minäkin olen liian kiltti, ei pitäisi olla. Mutta kun noita ystäviä ei ole liikaa, niin tulee pidettyä kiinni sellaisistakin, jotka ei sitä välttämättä ansaitsisi.

"Pettäjät" voisivat asettua toisenkin ihmisen asemaan, siinäpähän saisi tuta miltä tuntuu joutua petetyksi kaiken vaivannäön jälkeen. Käytöstavat kunniaan!

• mä kans

kuulostaa aika tutulta. Tosin minun kaverini ovat yleensä jo peruuttaneet tulonsa ainakin muutamia päiviä ennen, siitä pisteet heille.

En siis nykyään enää yritä järkätä yhtään mitään ja sitten kuulen kavereiltani, että "kun koskaan ei kukaan ikinä yhtään mitään" -tyylisiä juttuja. Olenkin muutamalle sanonut, että kokeilepa itse, jos saat porukan kasaan.

Harmittaa nyt kyllä puolestasi! Mutta jatkossa suosittelen kutsumaan vain niitä, joiden tiedät tulevan paikalle. Ja hei, säästyy rahaa kun saat ensi viikollakin syödä niitä tänään tehtyjä ruokia ja leipomuksia, jotka varmasti ovat HYVIÄ.

Täällä olis varmaan monta, jotka tulisivat mielellään luoksesi tänään!!!

• Alkup.

kannustuksesta :) Tuntui kivalta.

Jep, kyllä se kai niin on ettei tällasta vaivaa viitsi enää nähdä kovin usein.. Seuraavan kerran on jonkun muun vuoro.

Eniten tässä harmittaa se, että tiedän mm. yhden tulonsa peruuttaneen kohdalta sen, että jos kutsu tulisi tietyltä taholta, hän peruuttaisi KAIKEN muun. Tulee sellainen olo, että olen hänelle vain hätävara ja lauantai-illan täyte jos muuta mielenkiintoisempaa ei ilmaannu. Ja tosiaan - peruuttaa ei tarvitse kuin aikaisintaan edellisenä iltana, mikä on tosi loukkaavaa.

Voi kun voisikin laittaa avoimen kutsun, että hei hauskat ja spontaanit ihmiset, tervetuloa tähän ja tähän osoitteeseen ;)

• idea:)
        Alkup. kirjoitti:

Jep, kyllä se kai niin on ettei tällasta vaivaa viitsi enää nähdä kovin usein.. Seuraavan kerran on jonkun muun vuoro.

Eniten tässä harmittaa se, että tiedän mm. yhden tulonsa peruuttaneen kohdalta sen, että jos kutsu tulisi tietyltä taholta, hän peruuttaisi KAIKEN muun. Tulee sellainen olo, että olen hänelle vain hätävara ja lauantai-illan täyte jos muuta mielenkiintoisempaa ei ilmaannu. Ja tosiaan - peruuttaa ei tarvitse kuin aikaisintaan edellisenä iltana, mikä on tosi loukkaavaa.

Voi kun voisikin laittaa avoimen kutsun, että hei hauskat ja spontaanit ihmiset, tervetuloa tähän ja tähän osoitteeseen ;)

"Voi kun voisikin laittaa avoimen kutsun, että hei hauskat ja spontaanit ihmiset, tervetuloa tähän ja tähän osoitteeseen ;)"

Mikä estää? Sinkkupalstalle ilmo (täm?), aika ja paikka- ei tietenkään omaa osoitetta. Käyt tsekkaamassa jengin eka ja sit bailuihin, jos ei mitään kovin hörhöä jengiä ole tulossa. Hyvä idis?:)

• jatkossa vain "kaveri...
        Alkup. kirjoitti:

Niinhän ne "kaverisi" ovatkin ihan tekopyhiä pönttöjä. Toivottavasti kukaan vastaava tapaus ei nyt kirjoittanut sulle vastausta tänne et "hei koita kestää, kyllä sä viel kunnon bileet saat pystyyn."

Itse kokenut samaa uusien koulu"kavereiden" taholta. Tulivat sentään paikalle, mutta pari tuntia jouduttiin odottamaan, kunnes he pikkuhiljaa "eksyivät" meille. Aina koulussa höpöttivät kuinka loistava idea pitää yhteiset bileet ja mennä RYYPPÄÄMÄÄN yhdes. Sitten kun olisi bileet ni ei ainakaan samaan paikkaan voi mennä. Muuten kyllä oltiin niin hyvää kaveria.

Ei siinä sitten sen kummempaa, kuin niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Etsi pikaisesti uusia kavereita ja ole näille vanhoille "kavereille" "ystävällinen" eli samanlainen paskapää, tekopyhä, aliarvioija kuin he on ollu sulle. Mutta muista ystävällinen ja ketään loukkaamaton käytös. Kosto on parhain kun he sen vasta pikkuhiljaa voivat vuosien päästä ymmärtää, että olitpas sinä fiksu ja kiva kaveri. Toisaalta turha sitä päivää sinun on jäädä odottamaan, koska idiootteja kun ovat, niin voi hyvinkin olla ettei heille tule se ikinä mieleen.

Mun mielestä , jos puhuu jatkuvasti jostain, niin pitää myös seistä sanojensa takana. Jos ei seiso, niin ei myöskään ole ollenkaan kaveri vaan ainoastaan pettäjä. Kaveri osaa olla jauhamatta asioista joita ei kuitenkaan toteuta. Kaveri toteuttaa asiat joista on puhunut, vaikka se ei enää huvittaisikaan. Kaveri pystyy puhumaan rehellisesti ja korvaamaan aiheuttamansa vahingon.

• Sinkku30

Niin tutulta kuulostaa:(

• saman kokenut

Valitettavasti tuo on liankin tuttua minullekin. Olen järjestänyt esim. synttärikekkeret, johon hetkeksi päivää ennen näytti siltä ettei kukaan ole tulossa. Yksi "ystävä" peruutti sen takia jotta hän pystyi toimimaan lastenvahdiksi, jotta lasten vanhemmat pääsis toisiin kekkereihin. Ja tuollaista tapahtuu aika usein. Jos "ystävän" kanssa kysyy lähetäänkö baariin viikonloppuna, niin ei koskaan sitovasti luvataan, vaan kyseisen päivän illalla sitten soittaa jos ei ole muuta tärkeämpää ilmaantunut ja lupaa lähteä. Eli minua jatkuvasti pidetään varalle, jos ei muuta parempaa ilmaannu, sitten käy. Huipentuma oli kun oltiin sovittu uuden vuoden vietosta ja matkustin 300 km toiseen kaupunkiin. Matkalla sinne kyseinen henkilö sitten peruuttaa. Oli hyvin lähellä käydä että oisin joutunut yksin viettämään uuden vuoden vaikka varta vasten tulin sinne. Kyseiseen henkilöön en ole juurikaan ollut tuon jälkeen yhteydessä. Mutta jos teen niin kaikkien kanssa, niin mulla jäis vain yksi ystävä/kaveri. Pitäs kai jostain löytää oikeita ystäviä ja kaverita tilalle, mutta se ei todellakkaan ole helppoa ja esim. ystävyys vaati monia vuosia kehittyäkseen :(

Toivotttavasti sä onnistut löytämään todellisia ystäviä ja kavereita noiden uudempien tilalle. Tsemppiä! On meitä "kunnollisiakin" ystäviä :)

• kuin tapaaminen

samat murheet täällä! Kaverille on siivoaminenkin tärkeämpää kuin kyläily luonani! Suoraan sanoi.

Mitä olisi tehtävissä? Täytyis ehkä todeta viime hetken peruuttajille, että mä oon hei leiponut täällä seitsemää sorttia, ja sä kehtaat nyt perua?

• -Sinkkuneiti
        kuin tapaaminen kirjoitti:

samat murheet täällä! Kaverille on siivoaminenkin tärkeämpää kuin kyläily luonani! Suoraan sanoi.

Mitä olisi tehtävissä? Täytyis ehkä todeta viime hetken peruuttajille, että mä oon hei leiponut täällä seitsemää sorttia, ja sä kehtaat nyt perua?

Älä ole liia kiltti, vaan sano suoraan, kuinka paljon olet nähnyt vaivaa ja että harmittaa. Ei ne muuten tajuu.

• ystävyyden (?) ohi

Heippa!

Olen myös itse huomannut ystävissäni saman... Monesti vieläpä joku näistä "peruuttajista" on itse ehdottanut, että järjestäpä jotkut bileet :(

Moni pitkään sinkkuna ollut ystäväni on löytänyt itselleen miehen noin vuoden aikana. Nyt sitten tehdään niitä viime hetken ohareita... Monesti peruutus vielä laitetaan miehen syyksi. "Ollilla on tipaton kausi tai huomenna aikainen herääminen tai..." Tosin enpä usko heidän olevan aivan miehen ohjailtavissa.

• synttärityttö
        -Sinkkuneiti kirjoitti:

Älä ole liia kiltti, vaan sano suoraan, kuinka paljon olet nähnyt vaivaa ja että harmittaa. Ei ne muuten tajuu.

Kutsuin kerran pari ystävää synttäripizzalle ja oli mulla kakkuakin ja oisin tarjonnut vaikka alkoholin puoltakin, mutta ei kelvannut. Odotin koko illan näitä lupaajia, mutta jouduin sitten toteamaan etteivät tule. Mainitsin sitten ohimennen seuraavana päivänä asiasta tyyliin " ai ette sitten muistaneet tulla kakun syöntiin". Ihan vaan iloisena heitin tuon kommentin. En saanut kuin jotain epämääräistä mutinaa vastaukseksi ja seuraavana iltana yksi ystävistä tuli ja heitti mulle jonkin paketin ja sanoi että siinä on kun piti oikein narista kun ei muistettu, nyt on muistettu. En ollut lahjoja vailla enkä heitä siksi pyytänyt. Arvatkaa olenko sen jälkeen järjestänyt mitään tapaamisia....en. Trauma jäi tuosta ja vaikka on monta vuotta aikaa jo siitä, en siltikään koskaan suoraan kutsu ketään juhliini...sanon aina että saa tulla, muttei ole pakko.

• hone-y

Minun kaverit ovat tehneet näin viimeaikoina. Ottaa päähän ja rankasti. Ehkä se vain on niin, että pitäisi löytää uusia ystäviä, sellaisia joilla se oma napa ei ole ihan noin lähellä. Helpommin sanottu kuin tehty.

Siksi, että itsen arvostus pysyy jotenkin kuosissa, kannattaa sanoa heille suoraan ettei tämä käytös ole oikein. Pieni hermostuminen näille itsekkyyden ilmentymille ei haittaa ketään. Ehkä minäkin muistan tämän seuraavalla kerralla... Olen aivan liian kiltti nostaakseni metelin. Ja itse pidän aina kiinni siitä mitä ollaan sovittu että kiitos vaan. Mutta se meteli pitäisi nostaa, niin ehkä pelosta tulisivat seuraavalla kerralla paikalle =D

• Mies 32vee

Mun mielestä on kyse siitä ettei ystävyyttä arvosteta tarpeeksi. Kun näillä pariutuneilla on seurustelukumppaninsa niin se riittää heille, ainakin useimmiten. Kaverit tulevat vasta toisena.

Itse olen eronneena ja karanneena ymmärtänyt ystävien merkityksen!! En ihan periaatteesta jää pois kekkereistä. Niin paljon olen nähnyt ympärillä tuota "osallistumattomuutta" ja lupauksista luistamista, ettei halua sortua samaan. Mielestäni sellainen kuvastaa passiivista elämänasennetta.

Ehkä kaikki ei ole kunnossa niillä passiivisillakaan, mikään ei innosta heitä ja sosiaaliset kontaktit eivät ole tärkeitä kun voi olla kotona katsomassa televisiota. Sitten kun heidän elämänsä heittää kuperkeikkaa niin varmasti tulee mieleen ne vanhat ja ehkä jo entiset ystävät...

Tästä aiheesta voisi kirjoittaa väitöskirjan. Tulee mieleen paljon asioita.

• jokunen

...ole ainut kenelle on käynyt samanlain joidenkin henkilöiden kanssa. Mutta enpä ole sen jälkeen illanistujaisiin kutsunutkaan tai ehdottanut että nähtäisiinkö muuten. Jos seura ei kelpaa ni ei sitä tyrkytetäkään. Elämä jatkuu. Ei kannata murehtia tuollaisten "ystävien" perään! Tsemiä sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe