Aloittelijan nilkkakipu

Emma

Auttakaapas kokeneemmat aloittelijaa. Kävin hyvin, hyvin pitkästä aikaa eilen lenkillä ja hyvin meni. Rauhallista tahtia juoksentelin reilun puol tuntia. Innostuneena lähdin tänään taas lenkkipolulle. Aloittelin reippaalla kävelyllä mutta kun piti lähteä juoksemaan, vasen nilkka ei kestänytkään. Vaihdoin reippaaksi kävelyksi mutta hetken päästä löysin jalan asennon jossa pystyin juoksemaan. Hetken päästä alkoi taas sattua ja kävelin loppumatkan. Kotiin päästyäni en olekaan sitten kävellyt kunnolla eli sattuu aikas paljon.

Kipu tuntuu vasemman jalan ulkosyrjällä kun yritän laskea sille painoa. Eli nilkan ulkosyrjän luun alapuolella ja kohti jalkapohjaa. Turvotusta ei juurikaan ole. Mikähän mahtaa olla vikana? Olisiko kotikonsteja nopeuttaa paranemista jotta pääsisi taas pian juoksemaan :). Kannattaisiko miettiä askellustekniikkaa? Muita vinkkejä? Ei kai lääkäriin kannata lähteä näyttämään :P?

Kiitos etukäteen.

18

10911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tseimsdiin

tiedä. Älä kuuntele näitä poppatohtoreita. Lepää jonkin aikaa, jossei auta niin lääkäriin.

Täällä toinen voi ehdottaa syöpää, toinen venyttelyn puutetta ja joku sanoo että ei siinä mitään; lähe lenkille.

Yhtä alottelijoita me kaikki ollaan. Hyviä lepo hetkiä. =)

• Karjalan vaari

Et sitten ole poppatohtori vaan oikein lääkäri joka tietää pc:n näytöltä lukien tietää varmasti että lepo on lääke kaikkeen kipuun.

Jos totta puhutaan niin olen tässä muutaman päivän lukenut sun kirjoituksias ja ne on sieltä mihin ei aurinko koskaan paista. Luulet teiniviiksi varmasti tietäväsi kaiken koska olet lenkkeillyt jo koko vuoden tai et ehkä sitäkään.

• tseimsdiin
        Karjalan vaari kirjoitti:

Et sitten ole poppatohtori vaan oikein lääkäri joka tietää pc:n näytöltä lukien tietää varmasti että lepo on lääke kaikkeen kipuun.

Jos totta puhutaan niin olen tässä muutaman päivän lukenut sun kirjoituksias ja ne on sieltä mihin ei aurinko koskaan paista. Luulet teiniviiksi varmasti tietäväsi kaiken koska olet lenkkeillyt jo koko vuoden tai et ehkä sitäkään.

usko ketään. Millon olen väittänyt tietäväni jotain? Puhun lähinnä 110% PASKAA. Menit juuri siihen mitä olen ajanut takaa jo monta viikkoa. Pisteet siitä sulle kiukkupussi. =)

Ja viiksistä sen verran, että odotan niiden kasvamista tässä juuri. Hyviä juoksuja sinulle vaariseni. :D

• Karjalan vaari
        tseimsdiin kirjoitti:

usko ketään. Millon olen väittänyt tietäväni jotain? Puhun lähinnä 110% PASKAA. Menit juuri siihen mitä olen ajanut takaa jo monta viikkoa. Pisteet siitä sulle kiukkupussi. =)

Ja viiksistä sen verran, että odotan niiden kasvamista tässä juuri. Hyviä juoksuja sinulle vaariseni. :D

Mielestäsi vastuullista jakaa mitä tahansa neuvoja mihin tahansa kysymykseen?

Vai onko 110 % paskan puhuminen sinulle tärkeämpää kuin se että tällä palstalla keskusteltaisiin asiallisesti?

Haluatko että tämä palsta on vain sinun eikä kukaan muu saa antaa vastauksia ja sinä saat sanoa mitä haluat koska haluat kenelle haluat?

>>>Millon olen väittänyt tietäväni jotain

• tseimsdiin

Mielestäsi vastuullista jakaa mitä tahansa neuvoja mihin tahansa kysymykseen?

Vai onko 110 % paskan puhuminen sinulle tärkeämpää kuin se että tällä palstalla keskusteltaisiin asiallisesti?

Haluatko että tämä palsta on vain sinun eikä kukaan muu saa antaa vastauksia ja sinä saat sanoa mitä haluat koska haluat kenelle haluat?

>>>Millon olen väittänyt tietäväni jotain

itku. :'( Toivottavasti esiinnyt vielä samalla nimimerkillä niin päästään kyseenalaistamaan kaikki sanomasi. =) Olet puhunut nyt 2 viestiä täyttä PASKAA, laulanut vinkkini suohon. Itselläsi ei ole kysyjälle mitään sanottavaa? Suositteletko sinä kipeällä jalalla juoksemista? Onko se mielestäsi kovin vastuullista? Oletko antanut täällä yhtään vinkkiä/neuvoa 'Karjalan vaari' nimimerkillä? Keksitkö 'Karjalan vaarin' vain sen takia että voisit tulla tänne 'haukkumaan' kun et omaa nimimerkkiäsi viitsi 'häpäistä'. Alkuperäiselle kysyjälle; 'Vaarin' jutuista on nyt rivienvälistä luettavista vinkki 'juokse kipeällä kintullasi'. =)

• Karjalan vaari
        tseimsdiin kirjoitti:

itku. :'( Toivottavasti esiinnyt vielä samalla nimimerkillä niin päästään kyseenalaistamaan kaikki sanomasi. =) Olet puhunut nyt 2 viestiä täyttä PASKAA, laulanut vinkkini suohon. Itselläsi ei ole kysyjälle mitään sanottavaa? Suositteletko sinä kipeällä jalalla juoksemista? Onko se mielestäsi kovin vastuullista? Oletko antanut täällä yhtään vinkkiä/neuvoa 'Karjalan vaari' nimimerkillä? Keksitkö 'Karjalan vaarin' vain sen takia että voisit tulla tänne 'haukkumaan' kun et omaa nimimerkkiäsi viitsi 'häpäistä'. Alkuperäiselle kysyjälle; 'Vaarin' jutuista on nyt rivienvälistä luettavista vinkki 'juokse kipeällä kintullasi'. =)

Ota nessu ja pyyhi kyyneleet.

Paskan puhumisesta sen verran että sinä sanoit puhuvasi 110 % paskaa ja jo ennakkoon teilasit muiden vinkit koska VAIN sinä ilmeisesti tiedät miten jalkakipuja hoidetaan. Sulla on joko kova itsetunto tai sitten sitä ei ollenkaan. Arvaa kumpaa minä vaikkaan ;)

"Suositteletko sinä kipeällä jalalla juoksemista?"

Minä en ole suositellut mitään koska sinä jo etukäteen teilasit muiden neuvot ilmoittamalla ettei täällä kukaan tiedä mitään, paitsi sinä. Ai niin, ja sinäkin puhut 110% paskaa =)

"Keksitkö 'Karjalan vaarin' vain sen takia että voisit tulla tänne 'haukkumaan' "

Minä en hauku, minä kyseenalaisten asenteesi ja tapasi kirjoittaa tällä palstalla.

Mutta vastauksestasi on kyllä hyvin pääteltävissä minkälainen hyypiö neuvoja jakelee nikkisi takana.

• tseimsdiin

Ota nessu ja pyyhi kyyneleet.

Paskan puhumisesta sen verran että sinä sanoit puhuvasi 110 % paskaa ja jo ennakkoon teilasit muiden vinkit koska VAIN sinä ilmeisesti tiedät miten jalkakipuja hoidetaan. Sulla on joko kova itsetunto tai sitten sitä ei ollenkaan. Arvaa kumpaa minä vaikkaan ;)

"Suositteletko sinä kipeällä jalalla juoksemista?"

Minä en ole suositellut mitään koska sinä jo etukäteen teilasit muiden neuvot ilmoittamalla ettei täällä kukaan tiedä mitään, paitsi sinä. Ai niin, ja sinäkin puhut 110% paskaa =)

"Keksitkö 'Karjalan vaarin' vain sen takia että voisit tulla tänne 'haukkumaan' "

Minä en hauku, minä kyseenalaisten asenteesi ja tapasi kirjoittaa tällä palstalla.

Mutta vastauksestasi on kyllä hyvin pääteltävissä minkälainen hyypiö neuvoja jakelee nikkisi takana.

kirjoita 'parrujalalla'? Yrititkö muuttaa lainaamis/kirjoitus tyyliä jotta et jäisi kiinni? :D Sovitaanko että yritän tästä lähtien kirjoittaa vähemmän itsevarmasti ja muutenkin parantamaan käytöstäni? Ja vähentää neuvojeni jakamista, tuletko silloin iloiseksi? Vielä sen verran että sinun tuskin kannattaa lähteä arvuuttelemaan 'millainen hyypiö' olen, ammut kuitenkin niin metsään. =)

Alkuperäiselle kysyjälle suosittelen LÄÄKÄRIÄ. Nykyään ihmiset kyselee ihme juttuja kaikenmailman palstoilla. Yleensä lääkäri tietää enemmän kuin joku foorumille kirjoitteleva random tyyppi.

• Karjalan vaari
        tseimsdiin kirjoitti:

kirjoita 'parrujalalla'? Yrititkö muuttaa lainaamis/kirjoitus tyyliä jotta et jäisi kiinni? :D Sovitaanko että yritän tästä lähtien kirjoittaa vähemmän itsevarmasti ja muutenkin parantamaan käytöstäni? Ja vähentää neuvojeni jakamista, tuletko silloin iloiseksi? Vielä sen verran että sinun tuskin kannattaa lähteä arvuuttelemaan 'millainen hyypiö' olen, ammut kuitenkin niin metsään. =)

Alkuperäiselle kysyjälle suosittelen LÄÄKÄRIÄ. Nykyään ihmiset kyselee ihme juttuja kaikenmailman palstoilla. Yleensä lääkäri tietää enemmän kuin joku foorumille kirjoitteleva random tyyppi.

Ohi meni, en ole parrujalka. Osa täällä kävijöistä käy vain lukemassa keskusteluja. Minä kuulun niihin jotka intoutuvat harvemmin keskusteluihin mukaan :=)

Hyvä jos parannat tapasi niin tämä keskustelu on osalta ohitse mutta seuraan tapojasi.

T:Karjalasta kajahtaa

• tseimsdiin

Ohi meni, en ole parrujalka. Osa täällä kävijöistä käy vain lukemassa keskusteluja. Minä kuulun niihin jotka intoutuvat harvemmin keskusteluihin mukaan :=)

Hyvä jos parannat tapasi niin tämä keskustelu on osalta ohitse mutta seuraan tapojasi.

T:Karjalasta kajahtaa

pääsimme yhteisymmärrykseen. Epäilykseni nimimerkistäsi ovat silti hyvin vahvat. =)

Hyvä että seuraat, ja muista huomauttaa heti kun koet sen aiheelliseksi. Hyviä juoksuja Karjalaan.

• myös

Siinä luun alla on jännetuppi joka VOI olla tulehtunut/ärtynyt. Minulla oli samantyylinen vika ja lääkäriltä kerjäsin siihen kortisonipiikin kun oli lomamatka tulossa ja halusin paikat kuntoon (ja onnistui) Jääpussia kannattaa käyttää tälläisissa tapauksissa, saattaa rauhoittaa tulehdusta.

• Jeppe

...voi olla, että täällä ei kukaan tiedä mitään kuten eräs asian ilmaisee. Tuli silti mieleen vaivasta päätelleen, että mahdatko juosta päkiällä. Monen aloittelijan näkee juoksevan ikäänkuin varpaillaan ja tämä kyllä rasittaa jalan holvikaaren seutua. Yritäpäs juosta siten, että kantapää menee ensin maahan ja sitten askeleen lopussa ponnistusvaihe tulee päkiällä.

• Emma

Joo, nyt uskaltauduin viikon tauon jälkeen lenkille vaikka jalka ajoittain vielä vaivasikin. Keskityin astumiseen eikä ollut mitään ongelmia.

• hiomassa
        Emma kirjoitti:

Joo, nyt uskaltauduin viikon tauon jälkeen lenkille vaikka jalka ajoittain vielä vaivasikin. Keskityin astumiseen eikä ollut mitään ongelmia.

aikuisten juoksukoulussa tai yleisurheilu juoksutekniikkaharjoituksissa.

• mestari

on samanlainen kipu nilkassa koskee ääriasennot, sekä nilkan kierto sisäpuolelle oon laittanu ultraääntä, sekä pitäny jäätä, käyttäny mobilat, piroxin, ym... oon jumpannu kuminauhalla kipu ollu jo kaks kuukautta. välillä helpottaa. Mutta tulee takaisin.

• Ei voi ymmärtää

Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Yks kysyy neuvoa ja kaksi "fiksua" alkaa riidellä erittäin järkevästi.. voi voi =(

• teippailija

Jos jalka vielä kipuilee kannattaa kokeilla lalitta esimerkiksi yön yli kinesioteippiä. Youtubesta löytyy videoita miten. Yksi vaihtoehto on myös, jos meinaat lääkärissä tai fyssarilla käydä, niin kysy noista teipeistä. Minulla ainakin nopeuttanut jalkavammojen paranemista. Käytän näitä teippejä: http://www.kinesioteippishop.fi/kinesioteipit/kt-tape.html

• kipeä jalkapohja

Minulla on ollut tässä jo vähän aikaa vasemman jalan jalkapohja kipeä. Pystyn kuitenkin sillä juoksemaan ongelmitta,mutta kyllä se vähän sattuu.

• Anonyymi

C VITAMIININ PUUTE
      olin kokeillut kaikki temput ja ohjeet

mutta tätini totesi, jessus miten sä haukottelet noin paljon?? Osta c-pore ja juo joka aamu . Loppuu haukottelut ja paranee nivelet. 3 päivää ja kipu oli poissa nilkoista

Ostin Multivita Ascorbin pore 1 g 20 kpl 5,65 0,28 per päivä
      1000mg per päivä

Söin appelsiineja ja join app mehua, mutta ei riittänyt

C vitamiinilisästä en luovu!! ruokavaliostani en saa sitä riittävästi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      27
      3335
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2479
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      90
      2411
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2104
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1683
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      48
      1574
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1476
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1305
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      129
      1217
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1136
    Aihe