Täydelliset sukulaiset

Ilkeä miniä

Onko täydellistä sukua olemassakaan? On. Minun miehelläni on täydellinen suku. Kenessäkään mieheni sukulaisessa ei ole mitään vikaa.

Kun kerron negatiivisia asioita mieheni äidistä (hän sekaantuu perheemme asioihin ja omii lapsenlapsia), isästä (hän määräilee ja puuttuu perheemme asioihin, siskosta (hän utelee asioitamme ja juoruaa vanhemmilleen ja muulle suvulle) tai muista miehen sukulaisista, saan päälleni sellaisen haukkumaryöpyn että oksat pois!

Mieheni mielestä kaikki hänen sukulaisensa ovat täydellisiä. En esim. pidä mieheni sukulaisten tavasta tehdä yllätysvierailuja meille. No sehän on vain pikkujuttu, ettei joku muista ilmoittaa etukäteen kyläilystään. Tottakai miehen suku sa rampata meillä aina kun ajavat ohi.

Nyt mittani on täynnä. Vapise miehen suku - täältä pesee!

12

3131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuules

vainoharhainen? Omii lapsenlapsia???? Taidat olla vähän seko.

• Kokemuksesta kirjoittava

Vai kuulutko sinäkin tälläiseen alkuperäisessä viestissä kuvailtuun "osallistuvaan" sukuun?. jonka osallistuminen on aika kyseenalaista...

Uusavuttomuus tulee mieleen, koska et ole ole lukenut tälle palstalle kirjoitettuja viestejä, joissa useammassakin valitetaan aivan samoista asiosta kuin viestissä, johon sinä vastasit.
        Eihän kaikki aiheesta kirjoittajat ole vainoharhaisia?. Eihän?.

On todellakin olemassa sukuja, joissa outo käytös siirtyy sukupolvelta toiselle, joista yksi outo ilmenistapa on tämä suhtauminen lasten puolisoihin ja monissa tapauksissa myös lapsenlapsiin.Eikö kukaan ystävistäsi ole kertonut sinulle tälläisestä?. Vai eikä sinulla ole ystäviä?.

Ihmiselle, joka elää keskellä "outo" sukua arki voi olla pahimassa tapauksessa yhtä tuskaa. Eikö ole vähän ajattelematonta lähteä tuomitsemaan "sata lasissa" toinen, vieras ihminen vainoharhaiseksi?

No, en voinut olla provosoimasta sinua..., ehkä ajattelet asiaa myös muista näkökulmista.
        Pyydän anteeksi kysymystä uusavuttomuudeta jne.!.

En itse ole täydellinen, mutta yksi elämäni perusajautus on ymmärtää tai ainakin ymmärtää kanssaihmisiä, myös sinua.

Myös minulla on kokemusta epätervellä tavalla käyttäyvistä sukulaisista, enkä ole vainoharhainen.

Keväitä myös sinulle!

• Kokemuksesta kirjoittava

, jos keskustelisit miehellesi kokemuksista hänen sukulaisistaan ja niihin liittyvistä tuntemuksista? Älä hauku miehellesi hänen sukulaisiaan ja puhu rehellisesti omista tuntemuksistasi . Hänen sukulaisiaan et voi muuttaa, mutta omaan elämänne voitte vaikuttaa.

Minä puhuin miehelleni samanlaisista asioista suoraan ja rehellisesti ja asioissa tapahtui muutos...parempaan.

Kaikkea hyvää sinulle!

• Ilkeä miniä

Hei :)

Olen keskustellut mieheni kanssa hänen suvustaan. Ongelmana on, että mieheni ei osaa asettua asemaani. Hänen kotona ei ole saanut esittää eriäviä mielipiteitä ja omaa sukua ei ole saanut arvostella, vaikka aihetta olisikin. Negatiiviset asiat on lakaistu kotona maton alle. Miehen äiti ja isä ovat kieltäneet lapsia puhumasta pahaa suvusta.

Mieheni vanhempien ja siskon käytös pöyristyttää. He ovat erittäin uteliaita ja ovat aina urkkimassa meidän asioita. On ärsyttävää, kun kaikki asiamme juorutaan suvulle ja puhutaan vielä mitä sattuu.

On todella röyhkeää, että miehen sukulaisia ajelee meille toiselta puolelta Suomea ilmoittamatta. Tullaan vaan röyhkeästi ovelle vaatimaan kahvia, ruokaa ja jopa yösijaa.

Olen kysynyt mieheltä, miksi hänen sukulaiset ovat noin itsekkäitä. En ole majatalon emäntä, joka juottaa, syöttää ja majoittaa miehen sukua meillä. Meillä on oma koti ja olisi kohteliasta ilmoittaa tulostaan. Me emme käy yllätyskylässä miehen suvulla emmekä muuallakaan.

Hyvät jatkot myös sinnepäin :)

• ........
        Ilkeä miniä kirjoitti:

Hei :)

Olen keskustellut mieheni kanssa hänen suvustaan. Ongelmana on, että mieheni ei osaa asettua asemaani. Hänen kotona ei ole saanut esittää eriäviä mielipiteitä ja omaa sukua ei ole saanut arvostella, vaikka aihetta olisikin. Negatiiviset asiat on lakaistu kotona maton alle. Miehen äiti ja isä ovat kieltäneet lapsia puhumasta pahaa suvusta.

Mieheni vanhempien ja siskon käytös pöyristyttää. He ovat erittäin uteliaita ja ovat aina urkkimassa meidän asioita. On ärsyttävää, kun kaikki asiamme juorutaan suvulle ja puhutaan vielä mitä sattuu.

On todella röyhkeää, että miehen sukulaisia ajelee meille toiselta puolelta Suomea ilmoittamatta. Tullaan vaan röyhkeästi ovelle vaatimaan kahvia, ruokaa ja jopa yösijaa.

Olen kysynyt mieheltä, miksi hänen sukulaiset ovat noin itsekkäitä. En ole majatalon emäntä, joka juottaa, syöttää ja majoittaa miehen sukua meillä. Meillä on oma koti ja olisi kohteliasta ilmoittaa tulostaan. Me emme käy yllätyskylässä miehen suvulla emmekä muuallakaan.

Hyvät jatkot myös sinnepäin :)

Mutta tavallaan on itsessäsikin hiukkasen "vikaa"...tällä tarkoitan sitä, että esim. miehesi vanhempien ja siskon udellessa asioita, ei sun ole mikään pakko vastailla, puhut vaan ympäripyöreästi taikka sanot suoraan ettet kerro mitään koska ne asiat menee näköjään muidenkin tietoon ja osa jopa vääriä.

Ja jos se asioiden kertoilija on miehesi, niin kait hän nyt sen verran voi joustaa, että puhuu sitten ihan vaan omista asioistaan eikä sun??

Mitä hävettävää siinä olisi, jos sanoisit niille yllätys vieraille, että olisi kiva jos ilmoittaisivat edes pari tuntia ennen kuin ovat oven takana, niin kerkeää käydä kaupassa ostamassa kahvipullat.
        Tai sanot ystävällisesti, ettet ole semmoinen ihminen joka pitää alvariinsa paikat katseen kestävinä tms., joten toivot ihan vaan oman itsesikin takia, että tietäisit olla varuillasi....on se musta ainakin tosi inhottavaa jos sattumoisin kämppä olisi kuin "sikolätti" kun sukulaiset pelmahtaisi paikalle, ei siinä itsellä olisi todellakaan vieraanvarainen fiilis.

Joka tapauksessa oma on kotinne ja oma asianne mitä kerrotte itsestänne...eipä se varmaan sua niin haittaisi, jos sukulaisenne suuttuisivat kerrottuasi faktat jämäkästi mutta ystävällisessä hengessä??!

Ja mitä sä siltä mieheltäsi odotat?? Osaat varmaan omasta puolestasi kuitenkin keskustella sukulaistesi kanssa.

Ei munkaan mies näe omassa suvussaan mitään vikaa ja tämän sallin hänelle. Eikä hänkään siedä kaikkia mun sukulaisiani...mutta asiat joissa koen, että muut tulee mun reviirille siis jos se on sellaista henkilökohtaisempaa esim. lapsiin liittyviä/kodin hoitoon yms.,tapoihin kuten yllätysvieraat, kerron kyllä itse suoraan mitä mieltä olen asioista...ei mun miehen tarvitse mun puolesta mielipiteitäni toistaa.

Hih, tuli tuosta sun majatalon emäntä jutusta mieleen, että mä en siedä erästä miehen sukulaisperhettä kauheasti, joten enpä ala passailemaankaan heitä...meillä mies saa silloin hoitaa kestityspuolet omille sukulaisilleen.

• Charles

On ihan oikein, että muista selän takaa pahaa puhuva saa haukkumaryöpyn. Jos et pidä miehesi sukulaisista, valita heille suoraan. Älä hauku heitä muille sukulaisille. En minäkään pitkään kuuntelisi, jos veljeni vaimo haukkuisi minulle minun vanhempiani.

• Ilkeä miniä

"On ihan oikein, että muista selän takaa pahaa puhuva saa haukkumaryöpyn. Jos et pidä miehesi sukulaisista, valita heille suoraan."

Harmi, kun et tunne mieheni sukulaisia.... Anoppi, appi ja mieheni sisko ovat käyttäytyneet minua kohtaan todella röyhkeästi, parisuhteemme alusta alkaen. Ja eipä auta, vaikka heille sanoo asioista suoraan. Mikään ei ole muuttunut heidän itsekkäässä ja omahyväisessä käytöksessään. Vain miniästä on tehty paska akka koko suvun silmissä. Miehen sukulaiset ovat aina oikeassa olevia besserwissereitä.

Mieheni on kasvatettu pitämän suunsa kiinni sukunsa negatiivisista piirteistä. Suut pysyvät kiinni suvun omituisista kasvatusperiaatteista (mm. ruumiillinen kuritus mieheni lapsuudenkodissa), avioeroista, alkoholinkäytöstä, sairauksista ym. kiusallisista aiheista. Perhe-, suku- ja perintöriidat lakaistaan maton alle. Anoppi-miniä, anoppi-vävy, appi-miniä ja appi-vävy-erimielisyyksistä ei ole lupa puhua. Sukupolvien ketjua ei saa katkaista.

Miniä pitäköön suunsa kiinni suvun asioista. Miehen suku on aina oikeassa ja sukulaiset ovat täydellisiä. Piste.

• Charles
        Ilkeä miniä kirjoitti:

"On ihan oikein, että muista selän takaa pahaa puhuva saa haukkumaryöpyn. Jos et pidä miehesi sukulaisista, valita heille suoraan."

Harmi, kun et tunne mieheni sukulaisia.... Anoppi, appi ja mieheni sisko ovat käyttäytyneet minua kohtaan todella röyhkeästi, parisuhteemme alusta alkaen. Ja eipä auta, vaikka heille sanoo asioista suoraan. Mikään ei ole muuttunut heidän itsekkäässä ja omahyväisessä käytöksessään. Vain miniästä on tehty paska akka koko suvun silmissä. Miehen sukulaiset ovat aina oikeassa olevia besserwissereitä.

Mieheni on kasvatettu pitämän suunsa kiinni sukunsa negatiivisista piirteistä. Suut pysyvät kiinni suvun omituisista kasvatusperiaatteista (mm. ruumiillinen kuritus mieheni lapsuudenkodissa), avioeroista, alkoholinkäytöstä, sairauksista ym. kiusallisista aiheista. Perhe-, suku- ja perintöriidat lakaistaan maton alle. Anoppi-miniä, anoppi-vävy, appi-miniä ja appi-vävy-erimielisyyksistä ei ole lupa puhua. Sukupolvien ketjua ei saa katkaista.

Miniä pitäköön suunsa kiinni suvun asioista. Miehen suku on aina oikeassa ja sukulaiset ovat täydellisiä. Piste.

"Harmi, kun et tunne mieheni sukulaisia.... "

Tuolla ei ole merkitystä. Olkoon vaikka itse Belsebuupin kätyreitä, ei ole sinun asiasi haukkua sukulaisia toisilleen. Muut sukulaiset huomaavat kyllä, millaisia appivanhempasi ovat. Jos eivät huomaa, niin sitten eivät huomaa. Annat itsestäsi todella typerän ja ilkeän kuvan haukkumalla heitä heidän verisukulaisilleen.

"Miniä pitäköön suunsa kiinni suvun asioista."

Aamen. Muiden haukkuminen selän takana on sivistymättömän ihmisen käytöstä.

• tällä kertaa
        Charles kirjoitti:

"Harmi, kun et tunne mieheni sukulaisia.... "

Tuolla ei ole merkitystä. Olkoon vaikka itse Belsebuupin kätyreitä, ei ole sinun asiasi haukkua sukulaisia toisilleen. Muut sukulaiset huomaavat kyllä, millaisia appivanhempasi ovat. Jos eivät huomaa, niin sitten eivät huomaa. Annat itsestäsi todella typerän ja ilkeän kuvan haukkumalla heitä heidän verisukulaisilleen.

"Miniä pitäköön suunsa kiinni suvun asioista."

Aamen. Muiden haukkuminen selän takana on sivistymättömän ihmisen käytöstä.

Miniähän juuri pääsi kirjoittamasta näin:
        "Ja eipä auta, vaikka heille sanoo asioista suoraan."

Sinun täytyy silti avata sanainen arkkusi ja ryöpyttää sieltä ilkeyksiä.

• Charles
        tällä kertaa kirjoitti:

Miniähän juuri pääsi kirjoittamasta näin:
        "Ja eipä auta, vaikka heille sanoo asioista suoraan."

Sinun täytyy silti avata sanainen arkkusi ja ryöpyttää sieltä ilkeyksiä.

'Miniähän juuri pääsi kirjoittamasta näin:
        "Ja eipä auta, vaikka heille sanoo asioista suoraan." '

Niinhän tuo kirjoitti. Entä sitten? Hän siis sanoi appivanhemmilleen suoraan, eikä se muuttanut tilannetta miksikään. Voivoi sitten, tilanne on kuitenkin edelleen se, että appivanhempien haukkuminen heidän verisukulaisilleen osoittaa erittäin huonoa käytöstä. Jos verisukulaiset jo tietävät, että appivanhemmat ovat mulkkuja, ei miniän haukkuminen juurikaan tuota tietoa muuta. Jos taas verisukulaiset pitävät appivanhempia hyvinä tyyppeinä, he pitävät haukkuvaa miniää lähinnä typeryksenä. Miniä siis voi saavuttaa hyvin vähän haukkumisellaan.

Kannattaa siis olla hiljaa ja antaa sukulaisten itse muodostaa omat mielipiteensä.

• miksei saisi?
        Charles kirjoitti:

'Miniähän juuri pääsi kirjoittamasta näin:
        "Ja eipä auta, vaikka heille sanoo asioista suoraan." '

Niinhän tuo kirjoitti. Entä sitten? Hän siis sanoi appivanhemmilleen suoraan, eikä se muuttanut tilannetta miksikään. Voivoi sitten, tilanne on kuitenkin edelleen se, että appivanhempien haukkuminen heidän verisukulaisilleen osoittaa erittäin huonoa käytöstä. Jos verisukulaiset jo tietävät, että appivanhemmat ovat mulkkuja, ei miniän haukkuminen juurikaan tuota tietoa muuta. Jos taas verisukulaiset pitävät appivanhempia hyvinä tyyppeinä, he pitävät haukkuvaa miniää lähinnä typeryksenä. Miniä siis voi saavuttaa hyvin vähän haukkumisellaan.

Kannattaa siis olla hiljaa ja antaa sukulaisten itse muodostaa omat mielipiteensä.

"appivanhempien haukkuminen heidän verisukulaisilleen"

Siis vaimo ei saisi kertoa omalle miehelleen, miten häntä on kohdeltu?

JOHAN ON MARKKINAT!

• Charles
        miksei saisi? kirjoitti:

"appivanhempien haukkuminen heidän verisukulaisilleen"

Siis vaimo ei saisi kertoa omalle miehelleen, miten häntä on kohdeltu?

JOHAN ON MARKKINAT!

Alkuperäisessä kirjoituksessa ei yksilöity, kenelle appivanhempia haukuttiin. Kerrottiin vain, että kun haukkuu, niin saa itse haukkumaryöpyn niskaansa. Minä oletin, että hän haukkuu appivanhempia pitkin sukua.

Jos ap on kertonut asiasta VAIN miehelleen ja jos mies antaa haukkumaryöpyn takaisin, kyseessä on parisuhdeasia. Ongelma ei silloin ole sukulaiset vaan parisuhde. Koska tämä on sukulaispalsta, oletin, että ongelmana ovat sukulaiset. Parisuhteeseen liittyvistä ongelmista kannattaa keskustella vaikka parisuhde-palstalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      173
      6401
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1764
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1548
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1290
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      972
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      35
      919
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      887
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      829
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      232
      789
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      779
    Aihe