Olen ajatellut kokeilla avantouintia ensi talvena, ja kysynkin nyt asiasta tietäviltä, että miten moiseen koitokseen voisi harjoitella? Onko pääkaupunkiseudulla uimahalleissa kylmäaltaita ja voisiko siitä saada jotain tuntumaa tulevaan koitokseen.
Lisäksi kiinnostaa tietää, että miten ensimmäinen kerta avannossa kuuluu "suorittaa". Siis onko jotain tiettyjä ruokia joita kannattaa nauttia ennen avantoon pulahtamista ja mitä avannossa käynnin jälkeen kannattaa tehdä ruokailun ja palautumisen suhteen.
Kiitos etukäteen.
Miten harjoitella
1
741
Vastaukset
- kylmiin vesiin
Itäkeskuksen uimahallissa on kunnon kylmäallas, jossa voi harjaannuttaa itseään. Siellä voi uida lyhyen matkan rauhallisesti. Joskin ensimmäinen kerta avannossa usein jää nopeaksi kastamiseksi ja kiljuen lämpimään säntäämiseksi. Kylmäaltaiden vesi ei ole lähestulkoonkaan niin kylmää kuin avannossa, mutta käy se harjoittelusta. Itse kävin viimeviikonloppuna aamu-uinnilla metsälammessa 13C, mikä sekin on hyvää harjoitusta, samoin kuin uimisen jatkaminen pitkälle syksyyn. En ole kuullut mistään erityisravinnosta ennen tai jälkeen uimisen, mutta kannattaa ehkä ensimmäisen kerran mennä lämpimästä saunasta, missä voi lämpimässä pukea vaatteet uinnin jälkeen. Kylmään veteen selvästi tottuu, ja ensikertojen säntäilyn jälkeen voi pikkuhiljaa jo uida lyhyitä matkoja. Talviuintipaikoista itselläni on kokemusta Kuusijärvestä, joka on oivallinen paikka aloittaa ja Rastilasta. Euforisen olon lisäksi flunssat eivät ole häirinneet moneen vuoteen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298