Olen ajatellut kokeilla avantouintia ensi talvena, ja kysynkin nyt asiasta tietäviltä, että miten moiseen koitokseen voisi harjoitella? Onko pääkaupunkiseudulla uimahalleissa kylmäaltaita ja voisiko siitä saada jotain tuntumaa tulevaan koitokseen.
Lisäksi kiinnostaa tietää, että miten ensimmäinen kerta avannossa kuuluu "suorittaa". Siis onko jotain tiettyjä ruokia joita kannattaa nauttia ennen avantoon pulahtamista ja mitä avannossa käynnin jälkeen kannattaa tehdä ruokailun ja palautumisen suhteen.
Kiitos etukäteen.
Miten harjoitella
1
794
Vastaukset
- kylmiin vesiin
Itäkeskuksen uimahallissa on kunnon kylmäallas, jossa voi harjaannuttaa itseään. Siellä voi uida lyhyen matkan rauhallisesti. Joskin ensimmäinen kerta avannossa usein jää nopeaksi kastamiseksi ja kiljuen lämpimään säntäämiseksi. Kylmäaltaiden vesi ei ole lähestulkoonkaan niin kylmää kuin avannossa, mutta käy se harjoittelusta. Itse kävin viimeviikonloppuna aamu-uinnilla metsälammessa 13C, mikä sekin on hyvää harjoitusta, samoin kuin uimisen jatkaminen pitkälle syksyyn. En ole kuullut mistään erityisravinnosta ennen tai jälkeen uimisen, mutta kannattaa ehkä ensimmäisen kerran mennä lämpimästä saunasta, missä voi lämpimässä pukea vaatteet uinnin jälkeen. Kylmään veteen selvästi tottuu, ja ensikertojen säntäilyn jälkeen voi pikkuhiljaa jo uida lyhyitä matkoja. Talviuintipaikoista itselläni on kokemusta Kuusijärvestä, joka on oivallinen paikka aloittaa ja Rastilasta. Euforisen olon lisäksi flunssat eivät ole häirinneet moneen vuoteen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273455Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122609Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1172572Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1112221Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761703Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥481604Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261556Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001315- 1371267
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151156