Mitenkähän vuorottelevapaan sijaiset saatas tosiaan työttömistä. Nyt mennään päiväksi kortistoon, että laki täyttyy. Tiedän monta tapausta, että näin toimitaan.
Ja työnantajat käyttää sitä häikäilemättömästi hyväkseen.
Se pitäs tosiaan olla pitkäaikaityöttömiä varten.
Vuorotteluvapaa
7
669
Vastaukset
- varmaan laissa
tai asetuksessa, että pitää olla työttömänä työnhakijana. Työttömyyden kestosta ei sanota mitään. Mutta kyllä se tosiaan taitaa olla niin että niillä vuorotteluvapailla pedataan paikkoja sukulaisille ja tuttaville, ylioppilaille sun muille opiskelurahoja tienaaville. Sitten tuleehan se halvemmaksi palkata joku vasta-alkaja kuin pitemmän työkokemuksen omaava, menee muuten vielä sijaisen palkka suuremmaksi kuin vapaalla olevan. Nytkin oli keväällä yksi kaupungin vuorotteluvapaapaikka mitä mä vähän ihmettelin. Se oli nimittäin alkamassa vasta syksyllä, taisi olla syyskuun puolella, mutta sijaista haettiin jo maaliskuussa. Mä vähän ihmettelen, että miten kukaan voi tietää maaliskuussa olevansa syyskuussa sen työn alkaessa työtön, ellei sitten ole jo jossain kaupungin paikassa mikä on päättymässä päivää ennen tuon sijaisuuden alkamista ja ehtii sen yhden päivän olla työttömänä. Tämä on tätä entistä ns. tukipaikkojen kierrättämistä samoilla ihmisillä, paikasta toiseen. No, miksi ne paikat yleensä sitten pitää sinne kortiston ilmoille laittaa, tulee vaan muut katkeriksi. Pitäisvät ne sitten siellä tiskin alla ja jakaisivat niille suosikeilleen. Ja loppujen lopuksi jos toi homma pelais ns. reilummin, niin mitäs sitte, tuskin niistä vuorotteluvapaapaikoistakaan monesta mitään vakituista paikkaa tulee. Mutta tolleen kierrättämällä saattaa vaikka tullakin. Mutta on se kuitenkin niin väärin, mutta toisaalta eihän kukaan voi määrätä ketä yritys/kunta palkkaa. Ja nyt keväällä niitä paikkoja näytti olevan aika paljon silläkin alalla mitä mä haen, ja just kesän mittaisia: herää kyllä epäily just siitä että halutaan tytär, serkun poika, vaimon veli tms. töihin kesäksi, ja itse pitää pitempi kesäloma. Tienaaks siitä muuten paremmin, kun ajattelee palkka lomarahat vuorotteluvapaakorvaukset - niin tuleeks se kannattavaksin.
- se kannattaaa
Voi olla koko kesän palkallisella lomalla, muutenhan pitäs ottaa palkatonta vapaata. Vitsi kun onkin mukavaa ja tulee hyvä mieli kun joku työtön saa sitten olla edes vähän aikaa töissä.
- pitkäaikaistyötön
No itse asiassa se on ollut muutaman vuoden niin, että vuorotteluvapan sijaiseksi on ensisijaisesti palkattava pitkäaikaistyötön tai vatavalmistunut. Mutta kun se ei ole pakko, niin tuo on yhtä tyhjän kanssa. Tiedän ihmisen joka on ollut kuusi vuotta putkeen samassa paikassa, ensin tuella ja sitten eri vuorotteluvapaan sijaisena. Kyseessä on valtion virasto, mikäs muukaan, ja sellainen joka on hyvin lähellä työttömien asioita,
- no, mä
pitkäaikaistyötön kirjoitti:
No itse asiassa se on ollut muutaman vuoden niin, että vuorotteluvapan sijaiseksi on ensisijaisesti palkattava pitkäaikaistyötön tai vatavalmistunut. Mutta kun se ei ole pakko, niin tuo on yhtä tyhjän kanssa. Tiedän ihmisen joka on ollut kuusi vuotta putkeen samassa paikassa, ensin tuella ja sitten eri vuorotteluvapaan sijaisena. Kyseessä on valtion virasto, mikäs muukaan, ja sellainen joka on hyvin lähellä työttömien asioita,
olin syksyllä haastattelussa ja siinä tuli esiin että kohta aukeaa vuorotteluvapaapaikka ja siihen kuulemma riitti päivänkin työttömyys. Että ei se tieto sitten vissiin pidäkään paikkaansa. No, mä kyllä sain parin kuukauden määräaikaisuuden mutta se vv meni jolleen muulle. Ja viittiskö tässä viel kertoa sen, että se ämmä kyllä teki mulle sellaiset vittuilut, haha, mutta vittuilinpa vähän takaisin. Just joo, eräille se palkka maksetaan pelkästä läsnäolosta!
- ettei pakko
no, mä kirjoitti:
olin syksyllä haastattelussa ja siinä tuli esiin että kohta aukeaa vuorotteluvapaapaikka ja siihen kuulemma riitti päivänkin työttömyys. Että ei se tieto sitten vissiin pidäkään paikkaansa. No, mä kyllä sain parin kuukauden määräaikaisuuden mutta se vv meni jolleen muulle. Ja viittiskö tässä viel kertoa sen, että se ämmä kyllä teki mulle sellaiset vittuilut, haha, mutta vittuilinpa vähän takaisin. Just joo, eräille se palkka maksetaan pelkästä läsnäolosta!
Kirjoitinkin, että ensisijaisesti pitkäaikaistyötön tai vastavalmistunut, mutta se päivä riittää yhä. Työnantaja sanoo vaan, ettei sopivaa löytynyt. Osa-aikalisään tuli 5 kuukauden sääntö ja se on hyvä, voisi tulla vuorotteluvapaaseenkin. Jos ei löydy, jättäkööt vapaansa pitämättä.
Vähän samankaltainen juttu ovat nämä etukäteen sovitut työpaikka siirrot joista tehdään avoin työpaikkailmoitus työkkäriin.
Eihän niihin ketään pääse, mutta ovat näkyvillä ja harhauttavat niitä, jotka eivät hoksaa, että on aivan turha hakea.- insinööri
Laiskistuttavat vielä muutkin työpaikalla.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602