Vuorotteluvapaa

Vääryys.

Mitenkähän vuorottelevapaan sijaiset saatas tosiaan työttömistä. Nyt mennään päiväksi kortistoon, että laki täyttyy. Tiedän monta tapausta, että näin toimitaan.
Ja työnantajat käyttää sitä häikäilemättömästi hyväkseen.
Se pitäs tosiaan olla pitkäaikaityöttömiä varten.

7

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan laissa

tai asetuksessa, että pitää olla työttömänä työnhakijana. Työttömyyden kestosta ei sanota mitään. Mutta kyllä se tosiaan taitaa olla niin että niillä vuorotteluvapailla pedataan paikkoja sukulaisille ja tuttaville, ylioppilaille sun muille opiskelurahoja tienaaville. Sitten tuleehan se halvemmaksi palkata joku vasta-alkaja kuin pitemmän työkokemuksen omaava, menee muuten vielä sijaisen palkka suuremmaksi kuin vapaalla olevan. Nytkin oli keväällä yksi kaupungin vuorotteluvapaapaikka mitä mä vähän ihmettelin. Se oli nimittäin alkamassa vasta syksyllä, taisi olla syyskuun puolella, mutta sijaista haettiin jo maaliskuussa. Mä vähän ihmettelen, että miten kukaan voi tietää maaliskuussa olevansa syyskuussa sen työn alkaessa työtön, ellei sitten ole jo jossain kaupungin paikassa mikä on päättymässä päivää ennen tuon sijaisuuden alkamista ja ehtii sen yhden päivän olla työttömänä. Tämä on tätä entistä ns. tukipaikkojen kierrättämistä samoilla ihmisillä, paikasta toiseen. No, miksi ne paikat yleensä sitten pitää sinne kortiston ilmoille laittaa, tulee vaan muut katkeriksi. Pitäisvät ne sitten siellä tiskin alla ja jakaisivat niille suosikeilleen. Ja loppujen lopuksi jos toi homma pelais ns. reilummin, niin mitäs sitte, tuskin niistä vuorotteluvapaapaikoistakaan monesta mitään vakituista paikkaa tulee. Mutta tolleen kierrättämällä saattaa vaikka tullakin. Mutta on se kuitenkin niin väärin, mutta toisaalta eihän kukaan voi määrätä ketä yritys/kunta palkkaa. Ja nyt keväällä niitä paikkoja näytti olevan aika paljon silläkin alalla mitä mä haen, ja just kesän mittaisia: herää kyllä epäily just siitä että halutaan tytär, serkun poika, vaimon veli tms. töihin kesäksi, ja itse pitää pitempi kesäloma. Tienaaks siitä muuten paremmin, kun ajattelee palkka lomarahat vuorotteluvapaakorvaukset - niin tuleeks se kannattavaksin.

• se kannattaaa

Voi olla koko kesän palkallisella lomalla, muutenhan pitäs ottaa palkatonta vapaata. Vitsi kun onkin mukavaa ja tulee hyvä mieli kun joku työtön saa sitten olla edes vähän aikaa töissä.

• pitkäaikaistyötön

No itse asiassa se on ollut muutaman vuoden niin, että vuorotteluvapan sijaiseksi on ensisijaisesti palkattava pitkäaikaistyötön tai vatavalmistunut. Mutta kun se ei ole pakko, niin tuo on yhtä tyhjän kanssa. Tiedän ihmisen joka on ollut kuusi vuotta putkeen samassa paikassa, ensin tuella ja sitten eri vuorotteluvapaan sijaisena. Kyseessä on valtion virasto, mikäs muukaan, ja sellainen joka on hyvin lähellä työttömien asioita,

• no, mä
        pitkäaikaistyötön kirjoitti:

No itse asiassa se on ollut muutaman vuoden niin, että vuorotteluvapan sijaiseksi on ensisijaisesti palkattava pitkäaikaistyötön tai vatavalmistunut. Mutta kun se ei ole pakko, niin tuo on yhtä tyhjän kanssa. Tiedän ihmisen joka on ollut kuusi vuotta putkeen samassa paikassa, ensin tuella ja sitten eri vuorotteluvapaan sijaisena. Kyseessä on valtion virasto, mikäs muukaan, ja sellainen joka on hyvin lähellä työttömien asioita,

olin syksyllä haastattelussa ja siinä tuli esiin että kohta aukeaa vuorotteluvapaapaikka ja siihen kuulemma riitti päivänkin työttömyys. Että ei se tieto sitten vissiin pidäkään paikkaansa. No, mä kyllä sain parin kuukauden määräaikaisuuden mutta se vv meni jolleen muulle. Ja viittiskö tässä viel kertoa sen, että se ämmä kyllä teki mulle sellaiset vittuilut, haha, mutta vittuilinpa vähän takaisin. Just joo, eräille se palkka maksetaan pelkästä läsnäolosta!

• ettei pakko
        no, mä kirjoitti:

olin syksyllä haastattelussa ja siinä tuli esiin että kohta aukeaa vuorotteluvapaapaikka ja siihen kuulemma riitti päivänkin työttömyys. Että ei se tieto sitten vissiin pidäkään paikkaansa. No, mä kyllä sain parin kuukauden määräaikaisuuden mutta se vv meni jolleen muulle. Ja viittiskö tässä viel kertoa sen, että se ämmä kyllä teki mulle sellaiset vittuilut, haha, mutta vittuilinpa vähän takaisin. Just joo, eräille se palkka maksetaan pelkästä läsnäolosta!

Kirjoitinkin, että ensisijaisesti pitkäaikaistyötön tai vastavalmistunut, mutta se päivä riittää yhä. Työnantaja sanoo vaan, ettei sopivaa löytynyt. Osa-aikalisään tuli 5 kuukauden sääntö ja se on hyvä, voisi tulla vuorotteluvapaaseenkin. Jos ei löydy, jättäkööt vapaansa pitämättä.

• Vähän samankaltainen juttu ovat nämä etukäteen sovitut työpaikka siirrot joista tehdään avoin työpaikkailmoitus työkkäriin.

Eihän niihin ketään pääse, mutta ovat näkyvillä ja harhauttavat niitä, jotka eivät hoksaa, että on aivan turha hakea.

• insinööri

Laiskistuttavat vielä muutkin työpaikalla.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      69
      4118
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3065
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3010
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      391
      2093
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1196
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1183
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1014
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      60
      1000
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      963
    Aihe