Blueskärpäsen purema

BettyBlue_

Olen kiinnostunut kuuntelemaan hyvää bluesia muuallakin,kuin ystävieni luona ja puistokonserteissa kesäisin. Antakaa vinkkejä, mistä kannattaisi aloittaa! Joklu fabulous thunderbirds jäi mieleen viime kesältä. Mitä kannattaisi hakea? Olen ihan alkutaipaleella tässä, sillä tiedän kuullessani, mikä on hyvää, mutta nimet ja biisit eivät ole jääneet mieleen. Kiitos etukäteen, jos joku viitsii antaa vinkkejä!

14

1877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain.

John Lee Hookerin 1950-luvun levytykset.
      Sonny Boy Williamsonin levyt.
      Muddy Watersin 1950-luvun alkupuolen levyt.
      Lisäksi Lightnin' Hopkinsin ja ehkä Otis Rushin 1950-luvun kama

• offuuj...

Robert Johnson, Kaikki Kingit

• basher

joista on hyvä lähteä (suluissa levymerkki):
      Magic Sam - West Side Soul tai Black Magic (Delmark)
      Freddie King - Blues Guitar Hero: The Influential Early Years (Ace)
      Albert King - King Of The Blues Guitar (Atlantic)
      Elmore James - Blues Masters: The Very Best Of Elmore James (Rhino)
      Paul Butterfield Blues Band - s/t (Elektra)
      Professor Longhair - Crawfish Fiesta (Alligator)
      Howlin´Wolf - His Best (Chess 50th Anniversary collection)(MCA)

• basher

Fabulous Thunderbirdsin neljä ekaa, koska bändi näköjään sua kiinnostaa. Ne on kaikki umpirautaa alusta loppuun elikkä monipuolisinta valkoisten tekemää bluesia ikinä rock´n´rollilla höystettynä ja armottoman tiukasti soitettuna. Ei tällaisia bändejä ole valitettavasti ollut enää aikoihin.

• Bluespelvis
        basher kirjoitti:

Fabulous Thunderbirdsin neljä ekaa, koska bändi näköjään sua kiinnostaa. Ne on kaikki umpirautaa alusta loppuun elikkä monipuolisinta valkoisten tekemää bluesia ikinä rock´n´rollilla höystettynä ja armottoman tiukasti soitettuna. Ei tällaisia bändejä ole valitettavasti ollut enää aikoihin.

No ei oo huono Fabulous Thunderbirdsien uusinkaan.

• SRV_
        basher kirjoitti:

" valkoisten tekemää bluesia ikinä rock´n´rollilla höystettynä ja armottoman tiukasti soitettuna. Ei tällaisia bändejä ole valitettavasti ollut enää aikoihin. "

Kyllä muuten on. Suomessa niistä ei luonnollisestikaan tiedetä mitään.

http://www.bellyup4blues.com

• SRV_
    • Kannattaa aloittaa Paul Oliverin kirjasta Bluesin tarina ja kuunnella samalla tupla-CD:tä Story of the blues. Näitä on kirjastoissakin.

• Tony Vega Band on tutustumisen arvoinen, ja tietty Stevie Ray Vaughan And Double Trouble

• Blues Guitar

Jos kitara Blues kiinnostaa, suosittelen seuraavia: Ensinnäkin Albert Järvisen Blues biisit, Stevie Ray Vaughan, Rory Gallagher....jne. ja sitten oma mainos: http://kotisivu.dnainternet.fi/ptalli

• Bluez
      • Blues Guitar

Todella upeaa! Hienoa että Suomesta löytyy tällaisia jätkiä. Pitänee ostaa toi levy, kunhan jostain löydän.

• westend

Olen myös suhteellisen säännöllisesti kuunnellut Bluesminiterin ohjelmaa eli Esa Kuloniemi vetää Roots iltaa radio Q:ssa maanantai iltaisin klo 21.00 lähtien ja Roots ilta vaihtuu Bluesministeriksi klo 23.00.
      Olen kuunnellut jos olen ollut kotosalla.
      Miekin olen täysin maallikko, mutta niin vain siniset sävelet ovat temmanneet miut mukaansa.
      Kuloniemen ohjelmassa on ihan maukkaita kattauksia, tietoa tapahtumista, konserteista ja uusinta uutta tietoa kaikenkaikkiaan bluesrintamalta.

• Whisky & Blues

Sama juttu on kuin ketjun aloittajalla. Eli Blues on alkanut kiinnostaa. Nettiradioita on tullut kuuneltua. Välillä tulee mainioita biisejä. Nyt on vaan tullut ajatus että pitäisi ostaa oikein levyjäkin. Mielellään vinyylejä mutta cd käy yhte hyvin. Eniten kiinnostaa blues jossa ei ole muuta kuin sähkökitaran ja huuliharpun soittoa. Eli semmosta missä ei ole ainakaan pianon soittoa. Tietysti kunnon laulua pitää olla. Jonkinlainen bluesrock maistuu myös. Jos jollain on mielessä hyviä linkkejä josta noita saisi ostaa ja muutenkin tutustua niin laittakaa tänne vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      76
      2524
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      284
      2215
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      140
      1186
    4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      58
      993
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      898
    6. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      854
    7. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      106
      808
    8. Haluathan nainen edelleen?

Että hän saa nauttia sinusta. Kun aika on...
      Ikävä
      65
      807
    9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      72
      807
    10. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      71