Olen kiinnostunut kuuntelemaan hyvää bluesia muuallakin,kuin ystävieni luona ja puistokonserteissa kesäisin. Antakaa vinkkejä, mistä kannattaisi aloittaa! Joklu fabulous thunderbirds jäi mieleen viime kesältä. Mitä kannattaisi hakea? Olen ihan alkutaipaleella tässä, sillä tiedän kuullessani, mikä on hyvää, mutta nimet ja biisit eivät ole jääneet mieleen. Kiitos etukäteen, jos joku viitsii antaa vinkkejä!
Blueskärpäsen purema
14
1874
Vastaukset
- jotain.
John Lee Hookerin 1950-luvun levytykset.
Sonny Boy Williamsonin levyt.
Muddy Watersin 1950-luvun alkupuolen levyt.
Lisäksi Lightnin' Hopkinsin ja ehkä Otis Rushin 1950-luvun kama - offuuj...
Robert Johnson, Kaikki Kingit
- basher
joista on hyvä lähteä (suluissa levymerkki):
Magic Sam - West Side Soul tai Black Magic (Delmark)
Freddie King - Blues Guitar Hero: The Influential Early Years (Ace)
Albert King - King Of The Blues Guitar (Atlantic)
Elmore James - Blues Masters: The Very Best Of Elmore James (Rhino)
Paul Butterfield Blues Band - s/t (Elektra)
Professor Longhair - Crawfish Fiesta (Alligator)
Howlin´Wolf - His Best (Chess 50th Anniversary collection)(MCA)- basher
Fabulous Thunderbirdsin neljä ekaa, koska bändi näköjään sua kiinnostaa. Ne on kaikki umpirautaa alusta loppuun elikkä monipuolisinta valkoisten tekemää bluesia ikinä rock´n´rollilla höystettynä ja armottoman tiukasti soitettuna. Ei tällaisia bändejä ole valitettavasti ollut enää aikoihin.
- Bluespelvis
basher kirjoitti:
Fabulous Thunderbirdsin neljä ekaa, koska bändi näköjään sua kiinnostaa. Ne on kaikki umpirautaa alusta loppuun elikkä monipuolisinta valkoisten tekemää bluesia ikinä rock´n´rollilla höystettynä ja armottoman tiukasti soitettuna. Ei tällaisia bändejä ole valitettavasti ollut enää aikoihin.
No ei oo huono Fabulous Thunderbirdsien uusinkaan.
- SRV_
basher kirjoitti:
" valkoisten tekemää bluesia ikinä rock´n´rollilla höystettynä ja armottoman tiukasti soitettuna. Ei tällaisia bändejä ole valitettavasti ollut enää aikoihin. "
Kyllä muuten on. Suomessa niistä ei luonnollisestikaan tiedetä mitään.
http://www.bellyup4blues.com
- SRV_
Oheisessa viestiketjussa on esitetty monta hyvää nimeä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=1000000000000023&posting=22000000013661523 Kannattaa aloittaa Paul Oliverin kirjasta Bluesin tarina ja kuunnella samalla tupla-CD:tä Story of the blues. Näitä on kirjastoissakin.
- Blues Guitar
Jos kitara Blues kiinnostaa, suosittelen seuraavia: Ensinnäkin Albert Järvisen Blues biisit, Stevie Ray Vaughan, Rory Gallagher....jne. ja sitten oma mainos: http://kotisivu.dnainternet.fi/ptalli
- Bluez
kokeiles suomalaista kiraristi/laulajaa.
http://musex.fi/nihongo2006/index.html?artist-VW4SZQQBG1FPWOS4
monen tyylistä bluussia hienosti esitettynä- Blues Guitar
Todella upeaa! Hienoa että Suomesta löytyy tällaisia jätkiä. Pitänee ostaa toi levy, kunhan jostain löydän.
- westend
Olen myös suhteellisen säännöllisesti kuunnellut Bluesminiterin ohjelmaa eli Esa Kuloniemi vetää Roots iltaa radio Q:ssa maanantai iltaisin klo 21.00 lähtien ja Roots ilta vaihtuu Bluesministeriksi klo 23.00.
Olen kuunnellut jos olen ollut kotosalla.
Miekin olen täysin maallikko, mutta niin vain siniset sävelet ovat temmanneet miut mukaansa.
Kuloniemen ohjelmassa on ihan maukkaita kattauksia, tietoa tapahtumista, konserteista ja uusinta uutta tietoa kaikenkaikkiaan bluesrintamalta. - Whisky & Blues
Sama juttu on kuin ketjun aloittajalla. Eli Blues on alkanut kiinnostaa. Nettiradioita on tullut kuuneltua. Välillä tulee mainioita biisejä. Nyt on vaan tullut ajatus että pitäisi ostaa oikein levyjäkin. Mielellään vinyylejä mutta cd käy yhte hyvin. Eniten kiinnostaa blues jossa ei ole muuta kuin sähkökitaran ja huuliharpun soittoa. Eli semmosta missä ei ole ainakaan pianon soittoa. Tietysti kunnon laulua pitää olla. Jonkinlainen bluesrock maistuu myös. Jos jollain on mielessä hyviä linkkejä josta noita saisi ostaa ja muutenkin tutustua niin laittakaa tänne vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 421896
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi441786Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen291621- 1231498
Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201465Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun461459Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381277- 191249
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441148Katso ennen-jälkeen kuvat - Erika Vikman saa pihalleen jättirempan tv:ssä!
Oho, onpa aikamoinen muutos! Mitäs tykkäät, onko tällainen piha mieleesi vai haluatko enemmän nurmialuetta ja vihreää?91119