pitääkö hameen kanssa olla sukkahousut? vai voiko hametta käyttää ilman sukkiksia?
muistan, että äitini ainakin joskus puhui, että hameen kanssa on aina oltava sukkikset. onko jotain tällaista pukeutumissääntöä olemassa?
vapaa-ajalla ei ehkä ole niin tarkkaa kuin esim. juhlissa. kuitenkin juuri juhlatilanteissa itseäni ärsyttää sukkahousujen varvasosien näkyminen juhlakengistä. siis jos juhlakengät eivät tavallaan peitä varvasosien saumaa. olisiko tähän jotain sopeutumisratkaisua?
yleensäkin minua häiritsee sukkahousuista jäävät rypyt iholle. varsinkin silloin jos istuu. ja myös sukkahousujen ruma lantio/vatsa osa. itse käytän mieluiten sellaisia sukkahousuja, joista tämä osa puuttuu eli sukkahousut loppuvat reiteen/sääreen. (en muista miksi näitä sukkahousuja nimitetään :D)
ja miksi pitäisi käyttää hameen kanssa ihon värisiä sukkahousuja kun voi olla ilmankin? jään aina pohtimaan onko olemassa vain jokin selkeä sääntö mitä en ole vain kuullut(?)
hame + sukkahousut -- pakkoyhdistelmä?
6
3261
Vastaukset
- talittintti
..välttämättä käyttää esim. kesäl ällösukksiksia kun on kuuma. mun mutsi kans jankutti aina samaa,mut se onkin kivikaudelta. ehkä jonkun etiketin mukaan hyvinhyvin virallisissa tilaisuuksissa käytetään sukkiksia tai stay-up-sukkia eli reisisukkia. niistä puuttuu siis se ällö lantio-osa, josta mainitsit. mut usein vähän rennommissa kesäjuhlissa, vaikka joissakin häissä, monet naiset on ilman sukkiksia, minä myös. ruskettuneet sileät sääret on tyylikkäät mekon helman alla :-)eikä paistu elävältä.
ehkä kuitenkin iltapuvun kanssa pitäs laittaa sukkikset. ja sandaali/avokasongelmaan (sauma näkyy kärjestä!!) auttaa sandaalisukat, kysy tavarataloista ja sukkakaupoista. ovat siis kuin ohuet sukkikset/sukat, mut varvassauma on huomaamaton ja lisäksi pohjassa on "nyppylöitä" jotka estää jalan liukumisen sandaalin sisällä
edestakasin.
hauskaa sukkahousutonta kesää!- ...
Arvokkaat juhlat eivät ole oikea paikka avokärkisille kengille.
- Iloleipuri
No ei ole pakkoyhdistelmä.. Prinsessa Diana aikoinaan ei käyttänyt juurikaan sukkahousuja, hänellä tais olla hienoissakin tilaisuuksissa hienoissa vaatteissa paljaat sääret. Tais yleensä olla umpikärkiset kengätkin.. oon joskus miettinytkin että inhosikohan hän sukkiksia ? :)
- kyllä
Hän on käyttänyt myös sukkareitakin tosin voi olla myös Stay Up mallia. Katso vaikka faktat:
http://www.operagloves.com/Royals/Diana/diana.html - sukkahousuton
kyllä kirjoitti:
Hän on käyttänyt myös sukkareitakin tosin voi olla myös Stay Up mallia. Katso vaikka faktat:
http://www.operagloves.com/Royals/Diana/diana.html...sanoo aina, että kesällä näyttää tyhmältä sukkahousut. ja eikös se vähän niin olekin!? ainakin mustat. viileänä kesäiltana tietysti voi laittaa värilliset tai ihonväriset.
- jojo
sukkahousuton kirjoitti:
...sanoo aina, että kesällä näyttää tyhmältä sukkahousut. ja eikös se vähän niin olekin!? ainakin mustat. viileänä kesäiltana tietysti voi laittaa värilliset tai ihonväriset.
mun mielipiteeni on että ei tarvitse käyttää sukkahousuja.ja jos haluaa pistää sukkahousut niin mielestäni kuvioidut(joita on nykyään paljon kauniita malleja) on parempi vaihtoehto kuin ne tavalliset ihonväriset "mummot"!! mutta en usko että nykyään kukaan kattoo pahasti oli jalat sitten minkä näköiset tahansa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859