Olen 17 vuotias tyttö.
Maanantaina olisi tarkoitus aloittaa hautausmaalla kesätyöt. Nyt rupesin miettimään, että mitä töitä minä saan siellä sitten tehdä ja mitä en. Kesätyöntekijöitä on tunnetusti vedätetty sopimuksessa, työnlaadusta, työajoista, palkasta. viime kesänä olin kasvimaalla ja sieltä en saanut sovittua palkkamäärää ennenkuin valitin asiasta.
Miten on esimerkiksi nurmikon leikkuu? turvakengät on kuulemma hankittu minulle jo ruohon leikkuu ja siimaleikkaustöitä varten (jouduin ilmoittamaan etukäteen kengännumeroni). Saako alaikäinen leikata nurmikkoa kesätöissä? ja mitä muita en saa/tai saan tehdä kesätöissä hautausmaalla.
Yritin googlettaa mutta en löytänyt vastausta, hyvä olisi myös jos joku tietäisi ja kertoisi minulle sivuston josta voisi löytyä nämä tiedot. Mutta tähänkin voi vastata yhtä hyvin!
Alle 18 vuotiaan kesätöistä
10
4157
Vastaukset
- saat kyllä
leikata nurmikkoa jne.
Täältä löytyy jotain:
http://www.laki24.fi/tyvi-nuorityontekija-tyoturvallisuus.html
http://www.finlex.fi/fi
finlexin sivuilta löytyy muistaakseni nuorta työntekijää koskeva lainsäädäntö ja nuorelle työntekijälle sopimattomat tehtävät jne.
Kokeile myös googlessa "nuori työntekijä" - Moroh
Kyllä siimaleikkuria saa käyttää, monet kaupungilla olleet alaikäiset käyttävät ja kai kaupungilla on säännöt tiedossa
- juuri niin
16-vuotta on se ikäraja
- ruohonleikkuria
ei kai saa alaikäinen ajaa.
- Vaaralliset laitteet
- homopaskaxd
Turpakii pelle XDDD
- exkausityöntekijä
Varaudu siihen että hautausmailla käy vanhempaa väkeä joten mikkään kireet napapaidat ei oo soveliaita. Meillä oli myös spagettiolkaintopit kiellettyjä. Nuoret työntekijät ajoivat pelkästään nurmikkoa tavall.työnnettävällä sekä päältäajettavalla, Muita koneita käyttivät kausityöntekijät. Nuorilla teetettiin siivousta vain sosiaalitiloissa ja asiakaswc:ssä satunnaisesti. Kausityöntekijät siivosivat kylmiön, kappelin sekä sosiaalitilat ja asiakaswc:n pääsääntöisesti. Pääsääntöinen työ nuorilla kesätyöntekijöillä oli nurmikonleikkuu ja haravointi.
Uskaltaisin sinuna luottaa että perehdytetään tehtäviin ja kaik menee muutenki lain kirjaimen mukaan kun onhan kysymyksessä kuitenkin seurakunta ja melko varmasti noudattavat KirVesTes:iä joten palkkakin ihan hyvä työn rasittavuuteen nähden.- juustinen
Aloitus on vuodelta 2006, on tod.näk. valmistunut ja työelämässä nykyään.
- ehehehhh
juustinen kirjoitti:
Aloitus on vuodelta 2006, on tod.näk. valmistunut ja työelämässä nykyään.
Voihan tuota tietoa tarvita joku muukin...Hautusmaita lienee käytössä edelleen...?
- juustinen
ehehehhh kirjoitti:
Voihan tuota tietoa tarvita joku muukin...Hautusmaita lienee käytössä edelleen...?
exkausityöntekijä vastasi selvästi aloittajan kysymykseen, aloittaja ei ole enää tyttö jonka tarvitsee miettiä hautausmaan kesätyöjuttuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3027661Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855989Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673548Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322007Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921885Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san201733- 361599
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan661406