Olen 17 vuotias tyttö.
Maanantaina olisi tarkoitus aloittaa hautausmaalla kesätyöt. Nyt rupesin miettimään, että mitä töitä minä saan siellä sitten tehdä ja mitä en. Kesätyöntekijöitä on tunnetusti vedätetty sopimuksessa, työnlaadusta, työajoista, palkasta. viime kesänä olin kasvimaalla ja sieltä en saanut sovittua palkkamäärää ennenkuin valitin asiasta.
Miten on esimerkiksi nurmikon leikkuu? turvakengät on kuulemma hankittu minulle jo ruohon leikkuu ja siimaleikkaustöitä varten (jouduin ilmoittamaan etukäteen kengännumeroni). Saako alaikäinen leikata nurmikkoa kesätöissä? ja mitä muita en saa/tai saan tehdä kesätöissä hautausmaalla.
Yritin googlettaa mutta en löytänyt vastausta, hyvä olisi myös jos joku tietäisi ja kertoisi minulle sivuston josta voisi löytyä nämä tiedot. Mutta tähänkin voi vastata yhtä hyvin!
Alle 18 vuotiaan kesätöistä
10
3788
Vastaukset
- saat kyllä
leikata nurmikkoa jne.
Täältä löytyy jotain:
http://www.laki24.fi/tyvi-nuorityontekija-tyoturvallisuus.html
http://www.finlex.fi/fi
finlexin sivuilta löytyy muistaakseni nuorta työntekijää koskeva lainsäädäntö ja nuorelle työntekijälle sopimattomat tehtävät jne.
Kokeile myös googlessa "nuori työntekijä" - Moroh
Kyllä siimaleikkuria saa käyttää, monet kaupungilla olleet alaikäiset käyttävät ja kai kaupungilla on säännöt tiedossa
- juuri niin
16-vuotta on se ikäraja
- ruohonleikkuria
ei kai saa alaikäinen ajaa.
- Vaaralliset laitteet
- homopaskaxd
Turpakii pelle XDDD
- exkausityöntekijä
Varaudu siihen että hautausmailla käy vanhempaa väkeä joten mikkään kireet napapaidat ei oo soveliaita. Meillä oli myös spagettiolkaintopit kiellettyjä. Nuoret työntekijät ajoivat pelkästään nurmikkoa tavall.työnnettävällä sekä päältäajettavalla, Muita koneita käyttivät kausityöntekijät. Nuorilla teetettiin siivousta vain sosiaalitiloissa ja asiakaswc:ssä satunnaisesti. Kausityöntekijät siivosivat kylmiön, kappelin sekä sosiaalitilat ja asiakaswc:n pääsääntöisesti. Pääsääntöinen työ nuorilla kesätyöntekijöillä oli nurmikonleikkuu ja haravointi.
Uskaltaisin sinuna luottaa että perehdytetään tehtäviin ja kaik menee muutenki lain kirjaimen mukaan kun onhan kysymyksessä kuitenkin seurakunta ja melko varmasti noudattavat KirVesTes:iä joten palkkakin ihan hyvä työn rasittavuuteen nähden.- juustinen
Aloitus on vuodelta 2006, on tod.näk. valmistunut ja työelämässä nykyään.
- ehehehhh
juustinen kirjoitti:
Aloitus on vuodelta 2006, on tod.näk. valmistunut ja työelämässä nykyään.
Voihan tuota tietoa tarvita joku muukin...Hautusmaita lienee käytössä edelleen...?
- juustinen
ehehehhh kirjoitti:
Voihan tuota tietoa tarvita joku muukin...Hautusmaita lienee käytössä edelleen...?
exkausityöntekijä vastasi selvästi aloittajan kysymykseen, aloittaja ei ole enää tyttö jonka tarvitsee miettiä hautausmaan kesätyöjuttuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059