Pitäkää rock hengissä!

Ultimarola

Nykyään näyttää huolestuttavasti siltä että rock olisi kuolemassa tai ainakin muuttamassa merkitystään. Tiedän että näin ei välttämättä ole viellä mutta entäpä 20 vuoden päästä ? Nykyajan nuoriso kuuntelee lähinnä räppiä ja tanssimusiikkia sekä sitä mitä radiosta nyt sattuu tulemaan (yleensä Energy tai kiss fm). Tuntuu ikävältä nähdä miten monien suomalaisnuorten idolit löytyy amerikkalaisista gettoneekereistä joiden musiikin sanoma on varsin yksipuolinen ja väkivaltaalietsova.

Nyt tarvittaisiinkin paljon uusia hyviä bändejä ja biisejä jotta nykyajan nuoriso ymmärtäisi miten kaupallista ja yksinkertaista nykyaikainen hittimusiikki on. Mielestäni nykyajan musiikkibisnes on kaupallista. Tällä tarkoitan että raha on tärkeämpää kuin musiikki.

Olen varma että on olemassa paljon hyviä biisintekijöitä ja soittajia jotka eivät välttämättä uskalla tehdä omanlaistaan musiikkia koska pelkäävät ettei se sovi nykyajan meininkiin.
Mielestäni olisi kuitenkin ehdottoman tärkeää että tulisi uusia persoonallisia bändejä jotka soittavat soittimilla ja etenkin tekisivät ITSE omat biisinsä jolloin biisit kuulostavat esittäjiltään. Tätämenoa kunnollinen musiikki unohtuu ja tilalle tulee vinkuvia ja jytääviä koneita sekä kaupallisia projekteja joissa etsitään hyvännäköisiä ihmisiä laulamaan valmiiksi tehtyjä kappaleita. Arvostan todella uusia bändejä jotka osaavat soittaa kunnolla koska tuntuu että niitä ei enään paljoa löydy (paitsi ehkä hevimmältä puolelta). Rumpu, basso ja kitarasoolot sekä monimutkaisemmat biisit kunniaan!

19

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Slash88

Oon samaa mieltä. Suurin osa kuuntelee jotain räppiä ja muuta paskaa. Ne kaikki räppi paskat kuulostaa ihan samalta.

• utelias

on sitä säilytettävää rock`ia...
      mitkä vanhat bändit kelpaisivat esikuviksi?

• Slash

Led Zeppelin, Guns n' Roses, Nirvana, Van Halen, Hurriganes, Queen, Kiss, Rolling Stones ...

• Ultimarola83

No rockhan on mielestäni oikeastaan aika laaja käsite... Tarkoitin "rockilla" oikeastaan aika monenlaista musiikkia. Mielestäni tarvittaisiin uusia bändejä jotka soittaisivat jazzia, rockia, bluesia tai jotain siltäväliltä. Tärkeää on että biisit on hyviä ja niistä löytyy melodioita ja että ne kuullostavat tekijöiltään. Oma tyyli on aina eduksi.

Jokaisella on omat esikuvansa ja vaikuttajansa jotka vaikuttavat musiikkimakuun ja biiseihin. Varmasti kaikki bändit jotka säveltävät ja soittavat soittimilla kelpaavat esikuviksi. Toivoisin kuitenkin että biisit eivät olisi helppoja "rallatuksia" vaan että niistä löytyisi myös sisältöä ja melodioita ja etenkin että ne olisivat edes osaksi esittäjiensä itse tekemiä. Ei tarvitse olla edes mitään helvetin monimutkaisia ja vaikeita soitettavia jos muuten on asennetta ja sisältöä. Itse arvostan kuitenkin erityisesti soittotaitoa jota nykyään löytyy varsin harvoista uusista bändeistä. Taustanauhabändejä ja levyjen pyyörittäjiä en ole ikinä oppinut arvostamaan.

Itse diggailen monenlaista musiikkia kuten David bowieta, Red hot chili pepperssiä, Herbie Hancockia, Beatlesia, Led Zeppeliniä, vanhaa Guns n rosesia, Manu Chaoa, Beach Boyssiä, Doorssia, Pink Floydia, Bob Marleytä, Kinksiä, queeniä, Hanoi Rocksia, Billy Cobhamia, Genesistä, Bob Dylania, Jimi Hendrixiä, 22 pistepirkkoa, Ismo alankoa, paco de luciaa yms. Tiedän että musiikkimakuni ei ole kovin "nykyaikainen" mutta nykyajan musiikissa haisee aina raha ja turhuus. Monissa biiseissä ei ole mitään järkeä. Itse en diggaile kuunnella pelkkää bassojykettä joka on nykyään suuresti muodissa. Ymmärrän kyllä että bassojytkeen tahtiin on hyvä tanssia mutta rupeaa tuntumaan että muuta ei enään tehdäkkään.

Varmasti tulee aina olemaan konemusiikkia ja räppäreitä eikä minulla ole mitään sitä vastaan mutta toivon että soittimilla soittavia bändejä tulisi lisää ja että kunnolliset sävellykset tulisivat taas muotiin.

• slashgirl
        Slash kirjoitti:

Led Zeppelin, Guns n' Roses, Nirvana, Van Halen, Hurriganes, Queen, Kiss, Rolling Stones ...

Vanha gn´r on erittäin loistava esimerkki kunnon rockista...Slash on maailman paras kitaristi!kiitos...=)

• utelias
        Ultimarola83 kirjoitti:

No rockhan on mielestäni oikeastaan aika laaja käsite... Tarkoitin "rockilla" oikeastaan aika monenlaista musiikkia. Mielestäni tarvittaisiin uusia bändejä jotka soittaisivat jazzia, rockia, bluesia tai jotain siltäväliltä. Tärkeää on että biisit on hyviä ja niistä löytyy melodioita ja että ne kuullostavat tekijöiltään. Oma tyyli on aina eduksi.

Jokaisella on omat esikuvansa ja vaikuttajansa jotka vaikuttavat musiikkimakuun ja biiseihin. Varmasti kaikki bändit jotka säveltävät ja soittavat soittimilla kelpaavat esikuviksi. Toivoisin kuitenkin että biisit eivät olisi helppoja "rallatuksia" vaan että niistä löytyisi myös sisältöä ja melodioita ja etenkin että ne olisivat edes osaksi esittäjiensä itse tekemiä. Ei tarvitse olla edes mitään helvetin monimutkaisia ja vaikeita soitettavia jos muuten on asennetta ja sisältöä. Itse arvostan kuitenkin erityisesti soittotaitoa jota nykyään löytyy varsin harvoista uusista bändeistä. Taustanauhabändejä ja levyjen pyyörittäjiä en ole ikinä oppinut arvostamaan.

Itse diggailen monenlaista musiikkia kuten David bowieta, Red hot chili pepperssiä, Herbie Hancockia, Beatlesia, Led Zeppeliniä, vanhaa Guns n rosesia, Manu Chaoa, Beach Boyssiä, Doorssia, Pink Floydia, Bob Marleytä, Kinksiä, queeniä, Hanoi Rocksia, Billy Cobhamia, Genesistä, Bob Dylania, Jimi Hendrixiä, 22 pistepirkkoa, Ismo alankoa, paco de luciaa yms. Tiedän että musiikkimakuni ei ole kovin "nykyaikainen" mutta nykyajan musiikissa haisee aina raha ja turhuus. Monissa biiseissä ei ole mitään järkeä. Itse en diggaile kuunnella pelkkää bassojykettä joka on nykyään suuresti muodissa. Ymmärrän kyllä että bassojytkeen tahtiin on hyvä tanssia mutta rupeaa tuntumaan että muuta ei enään tehdäkkään.

Varmasti tulee aina olemaan konemusiikkia ja räppäreitä eikä minulla ole mitään sitä vastaan mutta toivon että soittimilla soittavia bändejä tulisi lisää ja että kunnolliset sävellykset tulisivat taas muotiin.

oli listallasi monta hyvää... itsekin kuuntelen esim. Bowie, Queen, Genesis, Pink Floyd, Doors jne. Siitä vaan aloittelevat soittajat mallia ottamaan ja tekemään omaa musaa. Vanhat on hyviä "opettajia".

Hyvä musiikkimaku sulla :)

• m.c.baby
        Ultimarola83 kirjoitti:

toivon tosiaan että rock ym. ei ole kuolemassa...erityisesti hanoi rocks lähellä sydäntä...!

• ei gnr
        slashgirl kirjoitti:

Vanha gn´r on erittäin loistava esimerkki kunnon rockista...Slash on maailman paras kitaristi!kiitos...=)

No hetkinen... Ehkä tuo gunnareiden musa nyt jotenkin vielä, mutta siis että samantapaista lyriikkaakin? ko? "back off bitch, down in the gutter dyin' in the ditch"? Ei täällä kyllä sellaista tarvita...

• gnr rulz
        ei gnr kirjoitti:

No hetkinen... Ehkä tuo gunnareiden musa nyt jotenkin vielä, mutta siis että samantapaista lyriikkaakin? ko? "back off bitch, down in the gutter dyin' in the ditch"? Ei täällä kyllä sellaista tarvita...

vai ei tarvita?mitäs sä sit muka tarvittisit? Niiden lyriikka että sanotus on parhaasta päästä!!! jollet tykkää sanoist, et taida ymmärtää koko ajatusta Guns n' Rosesista, etkä taatusti Rock n' Rollista.En tarkota naisten hakkaamista kuten Axl harjoittaa, mutta yleisesti.Gunnareiden sanoitus on juuri sitä mitä ainakin mä tarvin selvitäkseni päivästä.ja uskon, että muut AIDOT gunnari-fanit ja hardrock- fanit tarvii..

• Really?
        m.c.baby kirjoitti:

toivon tosiaan että rock ym. ei ole kuolemassa...erityisesti hanoi rocks lähellä sydäntä...!

Jos rockin eloonjääminen on Hanoi Rocksin varassa niin kaikki toivo on menetetty :-(
        HR:stä ei ole musiikilliseen tajuntaan jäänyt muuta kuin Up around the bend ja sekin pilattuna päättömällä kohelluksella. Alkuperäinen CCRn versio on luonnollisesti klassikko.
        Suuret puheet, hassut vaatteet, yleinen sekoilu ja naaman meikkaus eivät todellakaan riitä elinkelpoiseen rockiin.

• m.c.baby
        Really? kirjoitti:

Jos rockin eloonjääminen on Hanoi Rocksin varassa niin kaikki toivo on menetetty :-(
        HR:stä ei ole musiikilliseen tajuntaan jäänyt muuta kuin Up around the bend ja sekin pilattuna päättömällä kohelluksella. Alkuperäinen CCRn versio on luonnollisesti klassikko.
        Suuret puheet, hassut vaatteet, yleinen sekoilu ja naaman meikkaus eivät todellakaan riitä elinkelpoiseen rockiin.

...pah! Tämä viesti on osoitettu Really?!:lle.

• Ultimarola
        Really? kirjoitti:

Omasta mielestäni Up around the bend on hanoi rocksin ehdottomasti huonointa materiaalia. Olenkin aina ihmetellyt miksi sitä soitetaan radiossa kun paljon parempiakin biisejä löytyy vaikkakuinkapaljon. Veikkaan ettet ole edes kuunnellut muitabiisejä.

Varmasti kaikki ovat joskus kuulleet hanoin suurimmat hitit Tragedy ja Dont you ever leave me jotka soi radiossa viellä nykyäänkin. Itse diggailen hanoin rockimmista biiseistä jotka eivät soi radiossa. Esimerkiksi Visitor, High School, Taxi Driver, Motorvatin, Oriental Beat ovat loistavia rock biisejä jotka kolahtavat. Hanoilta löytyy myös loistavia hitaita biisejä kuten fallen star, menaced by nightingales, million miles away ja Dont you never leave me.

Mielestäni Hanoi Rocks on ehdottomasti parhaita livebändejä mitä olen koskaan nähnyt vaikka olenkin nänyt vain yhden keikan tavastialla noin kuukausi sitten eli kyseessä oli nykyinen kokoonpano. Mutta bändi soitti hyvin ja musiikki todella iski luihin ja ytimiin. Hanoista todella näkee että rock n rollia on harrastettu jo pidemmän aikaa.

Myönnän että en ole pitänyt kaikista asioista mitä mike ja andy ovat tehneet ja sanoneet mutta monet suuret puheet olen kuitenkin hyväksynyt koska Hanoi on oikeasti kulkenut pitkän tien ympärimaailmaa ja uhrannut koko elämänsä musiikilleen. Andy ja mike ovat soittanet monien maailman huippujen kanssa (Muunmuassa Andy oli Iggy popin kitaristina ja Mike laulaa Guns n rosesin Spaghetti incident levyllä). Odotan innolla lähiaikoina ilmestyvää uutta levyä josta uskaltaisin vain kaksibiisiä kuultuani sanoa että se tulee menestymään hyvin.

Pakko viellä mainita että yksi parhaimmista Andy MCCoyn tekemistä biiseistä on Strung Out joka on ehdottomasti kuuntelun arvoinen ja löytyy Andyn soololevyltä Building on traditionilta ja Real MCCoy leffan (joka muuten olisi mielestäni voitu jättää tekemättä =) soundtrackiltä.

• Rockabilly tytteli
        m.c.baby kirjoitti:

E_I _ H_E_L_V_E_T_T_I!! Hanoi rocks... *meinaa tukehtua nauruun* onks se muka jotai rock`n`rollia??? =D =D =D =D =D =D =D =D =D

• Taxi Driver
        Rockabilly tytteli kirjoitti:

E_I _ H_E_L_V_E_T_T_I!! Hanoi rocks... *meinaa tukehtua nauruun* onks se muka jotai rock`n`rollia??? =D =D =D =D =D =D =D =D =D

Et ilmeisesti ole ikinä kuullut jos tommosia kyselet...

• ???

Mitä se sitten mielestäsi on? Ja mikä taas on mielestäsi rock n rollia?

• slashgirl
        gnr rulz kirjoitti:

vai ei tarvita?mitäs sä sit muka tarvittisit? Niiden lyriikka että sanotus on parhaasta päästä!!! jollet tykkää sanoist, et taida ymmärtää koko ajatusta Guns n' Rosesista, etkä taatusti Rock n' Rollista.En tarkota naisten hakkaamista kuten Axl harjoittaa, mutta yleisesti.Gunnareiden sanoitus on juuri sitä mitä ainakin mä tarvin selvitäkseni päivästä.ja uskon, että muut AIDOT gunnari-fanit ja hardrock- fanit tarvii..

(vanha)gnr pelastaa päivän, eikä nitten musaan ikinä kyllästy.ei lyriikoissa mitään vikaakaan ole...

• slashgirl
        Ultimarola kirjoitti:

Omasta mielestäni Up around the bend on hanoi rocksin ehdottomasti huonointa materiaalia. Olenkin aina ihmetellyt miksi sitä soitetaan radiossa kun paljon parempiakin biisejä löytyy vaikkakuinkapaljon. Veikkaan ettet ole edes kuunnellut muitabiisejä.

Varmasti kaikki ovat joskus kuulleet hanoin suurimmat hitit Tragedy ja Dont you ever leave me jotka soi radiossa viellä nykyäänkin. Itse diggailen hanoin rockimmista biiseistä jotka eivät soi radiossa. Esimerkiksi Visitor, High School, Taxi Driver, Motorvatin, Oriental Beat ovat loistavia rock biisejä jotka kolahtavat. Hanoilta löytyy myös loistavia hitaita biisejä kuten fallen star, menaced by nightingales, million miles away ja Dont you never leave me.

Mielestäni Hanoi Rocks on ehdottomasti parhaita livebändejä mitä olen koskaan nähnyt vaikka olenkin nänyt vain yhden keikan tavastialla noin kuukausi sitten eli kyseessä oli nykyinen kokoonpano. Mutta bändi soitti hyvin ja musiikki todella iski luihin ja ytimiin. Hanoista todella näkee että rock n rollia on harrastettu jo pidemmän aikaa.

Myönnän että en ole pitänyt kaikista asioista mitä mike ja andy ovat tehneet ja sanoneet mutta monet suuret puheet olen kuitenkin hyväksynyt koska Hanoi on oikeasti kulkenut pitkän tien ympärimaailmaa ja uhrannut koko elämänsä musiikilleen. Andy ja mike ovat soittanet monien maailman huippujen kanssa (Muunmuassa Andy oli Iggy popin kitaristina ja Mike laulaa Guns n rosesin Spaghetti incident levyllä). Odotan innolla lähiaikoina ilmestyvää uutta levyä josta uskaltaisin vain kaksibiisiä kuultuani sanoa että se tulee menestymään hyvin.

Pakko viellä mainita että yksi parhaimmista Andy MCCoyn tekemistä biiseistä on Strung Out joka on ehdottomasti kuuntelun arvoinen ja löytyy Andyn soololevyltä Building on traditionilta ja Real MCCoy leffan (joka muuten olisi mielestäni voitu jättää tekemättä =) soundtrackiltä.

siis michael monroe laulaa gnr:n spaghetti incident:llä ja soittaa use your illusion II:lla. tuli vaan mieleen..=)

• m.c.baby
        Ultimarola kirjoitti:

Kauniista sanoistasi hanoi rocksista jotka olisivat voineet olla minun kirjoittamani!:)niin samaa mieltä olen kanssasi!:)Tämä viesti oli osoitettu Ultimarolalle.

• I love hanoi rocks

Mitä sitten hanoi rocks on jos se muka ei rock n rollia oo. Ja muutenki hanoi rocks on maailman paras bändi mitä ikinä on ollut. Mul on kaikki hanoi rocks levyt vinyylinä ja cd:nä sekä kaikki singlet ja julisteita ja lehtileikkeitä on todella paljon. Sekä tyyli on aika samanlainen mitä mike monroella oli. Eli mun mielestä hanoi rocks on maailman paras bändi jo vuodesta 1980 asti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe