Naisten seurassa kun elelee, niin havaitsee kaikenlaisia ihmeellisyyksiä ja joskus jopa röyhkeyksiä. Tämä seuraava esimerkki naisista, kuvastaa juuri tätä jälkimmäistä.
Kun naisen pitäisi tehdä jotain teknistä tai hiemankin rasittavampaa, hän heittäytyy asian suhteen avuttomaksi. Alkaa vetoaminen siihen, että on nainen, blondi jne.
Monestiko olette nähneet sinkkunaisen vaihtavan autonrenkaat? Ette koskaan, sillä tämä sinkkunainen heittäytyy avuttomaksi ja bambisilmiä räpsytellen lirkuttelee jollekin entiselle hoidolle, miten avuton ja heikko hän on, joten voisitko...? Ja jos miehellä ei ole omaa tahtoa, niin hänhän voi.
Monestiko olette nähneet sinkkunaisen maalaavan piha-aitaa. Ette koskaan, sillä sinkkunainen järjestää avuttomuuteensa vedoten siihen jonkun entisen hoidon maalailemaan ilmaiseksi. No ehkä piparin voimalla (sallikaa groteski ilmaisuni) mutta käytännössä ilmaiseksi.
Monestiko olette nähneet sinkkunaisen asentavan jonkin teknisen laitteen (tietokone, digiboxi jne). Ette koskaan, sillä sinkkunainen järkkää jonkun entisen hoidon asentelemaan, vedoten blondiuteen ja osaamattomuuteen.
Käytin esimerkeissäni termiä sinkkunainen, sillä yrittämättömyys ja avuttomuus on paljon pahempaa kuin siinä ihmisryhmässä, jossa eletään parisuhteessa. Silloin tilanne muuttuu, ja astuu jälleen kerran ne kirjoittamattomat säännöt, joiden mukaan nainen on avuton, blondi ja tyhmä tehdäkseen mitään edellämainittua ja mies hoitaa kaiken sen.
Miksi te naiset ette halua tehdä mitään hiemankin ajattelua, teknistä osaamista ja kanttia vaativaa hommaa? En nimittäin usko, että olette NIIN yksinkertaisia...vai? :-)
Hulvatonta kesää kaikille asentelijoille ja muillekin :-)
Avuttomaksi heittäytyminen
34
2831
Vastaukset
- bambisilmä.
"Miksi te naiset ette halua tehdä mitään hiemankin ajattelua, teknistä osaamista ja kanttia vaativaa hommaa?"
Miksi pitäisi katkaista kyntensä ja liata kätensä kun joku voi tehdä senkin homman puolestamme? Miksi meidän pitäisi IHAN KAIKKI hoitaa? Aikamme kuluu töissä ja itsensä huoltamisessa, ruoanlaitossa yms, on vain oikeus ja kohtuus jos saamme joskus apua jossain vaikeassa ja raskaassa hommassa. - INA
Olet oikeassa. Tällaista todellakin tapahtuu. Ja kohtuullisen usein jopa. Vastaus: Because I can.
Tuskinpa tässä mitään ihmisoikeussopimuksia rikotaan. Mitäs suostutte (miehet) tekemään kaiken.
Television virittäminen tuskin kovin paljon kanttia vaatii, naisilla vaan yleensä EI KIINNOSTA nuo tekniikan ihmeet. Kuten miehillä ei kiinnosta siivota ja vaihtaa vaippoja.
AH:n alter ego? - Onnen-flikka
No jos olet tuollaisen naisseuran valinnut, tottahan Siulla siihen on omat syysi. Tukeehan se sitten Siun itsetuntoasi ?
Mutta täällä kyllä sinkut, niinkuin rouvatkin asentelee sähköjä, korjailee koneita, ajellaan samoja koneita kuin työ miehetkin. Television, videon yms. ohjelmointi on meillä kylläkin naisten heiniä. Samoin tietotekniikka.
Mutta vastapainoksi laitamme kyllä miehet huolehtimaan vaatehuollosta, ruoanlaitosta yms.. että tasanhan ne onnnenlahjat loppujen lopuksi käy. On vaan kyse siitä, kuka tykkää tehdä mitäkin. - -E-
Miehillä taas esiintyy yleisesti ihan vastaavanlaista toimintaa kun tulee eteen pyykinpesua tai kokkaamista...
Vaikkei kotitöitä tarvitsekaan jakaa miesten- ja naistentöiksi, niin joskus vaan kaikki pääsee helpommalla joa kukin tekee sitä mistä on enemmän kokemusta.
Minä kun yksin asustelen niin teen ihan tekniset asennuksetkin omin nokin, mutta sitäpä ei ole kukaan täällä todistamassa. Toisaalta jos joku mies olisi siinä kylässä, siirtäisin homman myöhemmäksi, koska heillä on aina muka jotain parempia keinoa tehdä asioita ja yrittävät sitten ottaa homman haltuun jostain syystä...- mun vaimoni
on antanut minulle porttikiellon keittiöön,kun teen ruokaa niin keittiö on kuin pmmin jäljiltä,muka..=)siis teen hyvää ruokaa jne mutta jälki kuulemma sen näköistä,pyykinpesua en saa hoitaa koska vaimoni sanoi että haluaa valkoitaen alushousujensa pysyvän valkoisena,imurointiin kuulemma menee kauemmin 5 minuuttia jne,no mikäs siinä sopii mulle,siivoupäivät on rankkoja kun mun pirttihirmuni "julmasti" pakottaa tamppaamaan matot..=)..ja vaipat olen joutunut vaihtamaan useasti,ja pesemään kakkapyllyn jne..=)..sanoihan tuo emäntä vetävänsä ruksin seinään sinä päivänä kun lattialta ei löydy mun "hyvältä" tuoksuvia sukkia..=)..hauskaa kesää kaikille..=)
- voivoivoi
tää "naispakkomielle" sun elämääs jo näin rankasti...Ja se ettet pysty heitä ymmärtämään?
Sääliksi käy, oikeesti... - scale
Enää ei muuten mee läpi se, että punaisia ja muita pyykkejä ei saa pestä samalla kertaa. Tällä menolla paidan irronneen napinkin joutuu ompeleen ite :( Ei naiset kauan usko että ihan oikeesti yritän sitä nappia ommella hakaneulalla. Nyt lakkaat heti valittamasta mä ainakin tahdon ruuvata mieluummin sen amppelikoukun seinään ja näyttää säälittävältä sen hakaneulan ja paidan napin kanssa. :)
- tyttönen :)
oi, toi oli sulosta tekstiä.. :)
- Apsu
Sinä elät ehkä mielikuvitusolentojen kanssa omassa maailmassasi; olet ehkä vain kuvitellut olleesi monessa mukana elämässä, mutta todellisuudessa kaikki tapahtuu pienessä päässäsi.
Kuvaamasi 'naista' ei ole oikeasti olemassa. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Muuten, olisi kiva tietää, minkälainen on Sinun fantasianaisesi - siis se, jolta kaikki mainitsemasi ominaisuudet puuttuvat. Tai hei... anna olla, siitä tulisi liian pitkä loru. - teetän
Miehillä kaikki paksahommat vaikka osaisin tehdä itsekkin. Tosin minulla on kotona ihan ikioma ukkeli mikä ne hoitaa.
Nyt kyllä joudun valitettavasti irroittamaan astianpesukoneen magneettiventtiilin itse, koska useista pyynnöistäni huolimatta äijä ei ole sitä alkanut katsomaan. - ei vaan aina osaa..
ööö..maalata voin kyllä aidan jos joku selittää millasta maalia tulee käyttää, mutta tietokoneista en ymmärrä.. :) tosin en lirkuttele hoidoille, vaan veli tai isä yleensä auttaa! juuri sen takia pyydän niiltä apua, et se on mustakin vähän huvittavaa miten jotain hoitoja työllistetään ilmatteeks. Tosin monia juttuja yritän kyllä ihan itse muutenkin, vaikka rinnalla ois oma miekkonenkin.. vaik voihan sen myöntää et aika usein oon joutunu nöyrtymään ja pyytämään apua.. Ei silti tää uusin ihastus on jo miljoonaan kertaan ihmetelly miksen ikinä siltä voi pyytää apua, kun se niin mielellään auttais.. Et jotkut miehet sentään nauttii siitä, kun saa auttaa naistaan jossain mikä ei tältä itseltään yksin onnistu.. gröhm gröhm (Jos ymmärsit yskän;) )
- Tihrusilmä
Ihan itse kuule asennan ohjelmat koneeseen ja yhdistelen piuhat oikeisiin väyliin, samoten kuin suvereenisti kerron muille miten videoita ym. käytetään!
Maalipensseli pysyy hyppysissä, mökillä olen maalannut monia pintaneliöitä.
Kieltämättä huonekaluja en enää jaksa ruveta vääntämään, ne hommat jätän muille, siitäkin tosin maksan ostopaikalle extraa. En siis hätyyttele kavereitani. Joten älähän yleistä. :D - IhanaNainen
Minäkin olen lyönyt taulukoukkuja suttunuijalla (tarkoitettu perunamuusin tekoon) seinään, kun mies oli puhelimessa, eikä kerinnyt kertoa mistä vasara löytyy. Olen tehnyt paljon muutakin, mutta tottakai mieluummin otan miehistä apua vastaan, kuin likaan omat pikku kätöseni tai katkon kauniit kynteni. Hölmöhän olisin, jos en antaisi miesten auttaa ja tuntea itseään miehiksi, kun pelastavat naisen pulasta. Usko tai älä, mutta on paljon miehiä, jotka ovat iloisia saadessaan auttaa ja tuntea itsensä mieheksi. Minä kyllä aina myös kiitän kauniisti, enkä pidä apua itsestäänselvyytenä. Niin!
- halleluja!
Joo ja sitten kun suominainen tankaa itse auton, maalaa aitansa ja vaihtaa renkaat, niin valitettaan, että ovat liian jätkämäisiä, eivätkä tarpeksi naisellisia.. halleluja! -ja loordi soikoon..
- lupelainen
monesti olen itse tehnyt kaikki tekniset jutut (en ole järkännyt ketään entistä hoitoa tekemään niitä) ja nyt olen liian itsenäinen.
miehet yrittävät tehdä asioita puolestani mutta toisinaan osaan itse tehdä paremmin kuin miehet.
ja kun pyydän tekemään jotain puolestani, olen tyhmä, laiska ja saamaton.
huoh, mikään ei kelpaa.
jos sitten miehet oikeasti kertoisivat, että pitääkö minun itse tehdä kaikki vai saanko toisinaan heittäytyä avuttomaksi ja tyhmäksi blondiksi?
en jaksaisi jatkuvasti viilailla kynsiäni. - tylsä paskiainen
lupelainen kirjoitti:
monesti olen itse tehnyt kaikki tekniset jutut (en ole järkännyt ketään entistä hoitoa tekemään niitä) ja nyt olen liian itsenäinen.
miehet yrittävät tehdä asioita puolestani mutta toisinaan osaan itse tehdä paremmin kuin miehet.
ja kun pyydän tekemään jotain puolestani, olen tyhmä, laiska ja saamaton.
huoh, mikään ei kelpaa.
jos sitten miehet oikeasti kertoisivat, että pitääkö minun itse tehdä kaikki vai saanko toisinaan heittäytyä avuttomaksi ja tyhmäksi blondiksi?
en jaksaisi jatkuvasti viilailla kynsiäni.Ainahan tietyt naiset osaavat tehdä kaiken paremmin kuin kukaan muu, etenkin paremmin kuin miehet. Sitten on eräs toinen ryhmä: Näitä naisia pitäisi vähän väliä olla auttamassa, ja aina ilmaiseksi tietenkin. Vaikka käsitättekin edellisen tarkoituksellisesti väärin, en kuitenkaan tarkoita ettenkö auta ihan mielelläni niitä ihmisiä jotka tarvitsevat apua, eivätkä vain yritä värvätä orjatyövoimaa.
- lupelainen
tylsä paskiainen kirjoitti:
Ainahan tietyt naiset osaavat tehdä kaiken paremmin kuin kukaan muu, etenkin paremmin kuin miehet. Sitten on eräs toinen ryhmä: Näitä naisia pitäisi vähän väliä olla auttamassa, ja aina ilmaiseksi tietenkin. Vaikka käsitättekin edellisen tarkoituksellisesti väärin, en kuitenkaan tarkoita ettenkö auta ihan mielelläni niitä ihmisiä jotka tarvitsevat apua, eivätkä vain yritä värvätä orjatyövoimaa.
en kyllä sanonut että osaisin tehdä KAIKEN paremmin kuin miehet, vain jotkut asiat ainoastaan sen takia että olen tarkempi kuin miehet.
ja jos joku mies minua auttaa, niin olen kyllä valmis maksamaan tehdystä työstä. en oleta että kukaan tekisi ilmaiseksi. toisinaan vain käy niin että jos on rahaa antamassa niin äijä tokaisee että ei kun se oli palvelus.
- johbero
eipäs yleistetä!!!olen sinkkunainen ja ensinnäkin minulla on auto ja joo "en ole niitä renkaita vaihtanut itse":SYY: koska vaihdatan ne liikkeessä!!!!!!!Koska ne pultit on laitettu sillä pulttipyssyllä paikoilleen, niin niitä ei saa ERKKIKÄÄN AUKI SAATIKKA SITTEN JOKU EXÄ!!!SItten: minulla on kaveri (MYÖS NAINEN) joka on sinkku myös ja me autetaan toisiamme ja ollaan pärjätty ERITTÄIN hyvin ilman mitään miestä tai exää!!!!!!JOTEN REVI SIITÄ!!!!!!!
- ei sentään
Just just. Kyllä ne mutterit aukeaa ihan hyvin käsinkin. Käsin ne mutterit saa paljon tiukempaan kuin siellä liikkeessä, koska ne väännetään tiettyyn momenttiin siellä - ei yhtään tiukempaan. Käsin saa väännettyä komeasti sen pinnapultin poikki, eikä tarvitse olla mikään maailman vahvin mies siinä hommassa :D
- iina_21
No niinhän se on, että jos emme enää miehiltä pyytäsi apua noihin teknisiin ja voimaa vaativiin hommiin, niin huomattaisiin pian, ettei miehiä tarttee mihinkään=)
Tiedän osaavani tehdä niin renkaanvaihdot kuin sähköhommatkin, mutta se on vaan kivempi pyytää miestä. Saa hänkin tuntea olonsa ritarilliseksi. - pitäis?
Mun mies osaa tehdä kaikkee, mun ei tarvii vaivautua. Luojan Kiitos että kävikin niin hyvä tuuri, että rakastuttiin toisiimme.
- jossakin ...
räpsyttelevä bambisilmä? :D
- oli vähän noloa
sinkkuna ollessa miettiä keneltä kehtaan pyytää apua näissä teknisissä ja voimaa vaativissa hommissa. On monia juttuja esim. muutto ja raskaat huonekalut, joiden hoitaminen ei olisi ilman miehiä onnistuneet. Kieltämättä oli aina vähän kiusallinen olo kun ei tiennyt miten korvaisi, piparia en ole tarjonnut.
Nyt parisuhteessa ollessa minä teen melkein kaikki kotityöt, joten ei ole ollenkaan huono omatunto jos miekkonenkin joskus jotain joutuu tekemään. En siis edes aio opetella renkaan vaihtoa ym. - sieltä vika löytyy
Ensi kerralla koita valita nainen, jolla on joitain korviensa välissä, jos pystyt siihen. Omaa tyhmyttään saa syyttää, jos laittaa bimbon blondin.
Minä en henkilökohtaisesti edes tunne ketään naista, joka ei itse osaisi jotain "teknistä vempelettä" ottaa käyttöön ihan itse. Sen sijaan miehet kysyvät apua juuri teknisissä ongelmissa. Valitettavan usein nimittäin miehet hakeutuvat tekniselle alalle, riitti heillä kyvykkyys olemaan huippu tai ei. Useimmiten ei. - no en kerro
vartuin äitini ja kahden siskoni kanssa, meille tehtiin kaikki "miesten työt" itse, et viittitkö olla yleistämättä.
ps.äitini on korjannut mm. vuotavia vessoja, vaihtanut autoista renkaat, itse olen keskittynyt tekniikka puolelle, ELI JOS ONGELMIA TON SUN DIGIBOXIN KAA TULEE NI ILMOTTELE,....perkele.. - n-22
itse teen kaikki hommat mitkä vain itse pystyn tekemään. säästän jopa paljon rahaa siinä kun vaihdan autoon itse renkaat, öljyt, öljynputsarin, tulpat jne.. teknisten vempaimien asennuskin onnistuu pienellä aivokapasiteetilla kun katselee kuvitettuja ohjeita.
miksi siis naiset eivät yleensä tee noita hommia? veikkaan että joillakin naisilla tulee tosiaan se aivokapasiteetti eteen, mutta vain harvoilla. ei tuollainen työ kuitenkaan niin paljon älykkyyttä vaadi. veikkaisin että osalla ainakin tökkii vastaan se, että nuo ovat miesten hommia. mutta nykyään tasa-arvon kulta-aikana ei sellaisen pitäisi enää vaikuttaa. tekeväthän meihetkin naisten hommia: tiskaavat, siivoavat ja laittavat ruokaa.
muistan lukeneeni jonkun tutkimuksen jossa todettiin, että miehet ovat paljon kiinnostuneempia teknisiä vempaimia kohtaan kuin naiset ja ymmärtävät niitä paremmin. saattaisiko tuo bambisilmäisyys johtaa tuosta? siis joitakin naisia evvk ja vaikka kiinnostaisikin, niin he joutuvat tekemään suuren työn ennenkuin oppivat. - entinen sinkku
Ei kiinnosta tietokoneet, ei kamerat, ei kotiteaterit ym. Se asentakoon jota kiinnostaa. Ei kiinnosta kotityötkään, mutta ne nyt vaan on TEHTÄVÄ. Ne taas ei kiinnosta miestä. Kulkis samalla paidallakin kaksi viikkoa, jos en pesis. Eiköhän tää ollut tässä.
- Sarie
... tuo myös jotain itsestäsi, jos tunnet ainoastaan blondeja avuttomia naisia?
Itse meinaan tunnen ainoastaan yhden edellä mainitun ja tunnen myös yhden miehen joka on yhtä avuton.
Itse olen vaihtanut autooni renkaat jo kymmenen vuotta. Ainoa apu mitä ehkä tarvitsen, on voima mikäli omat voimani eivät riitä... tämäkin on tapahtunut renkaiden vaihdossa ainoastaan kerran.
Osaan asentaa tietokoneen ja muut tekniset laitteet sekä olen maalannut aidan... itse asiassa olen vielä leikannut sirkkelilläkin ne aidan pätkät!
Nykyään seurustelen ja se olen minä joka hoitaa kaikki tekniset asiat... mies tuntuu aika avuttomalta vaikka äijältä näyttääkin. En minä silti häntä hauku. - nainen_27
tämä kirjoitus kun jätkäkaveri otti ja avasi partakoneen suuressa miehisessä viisaudessaan. Ja niinhän siinä kävi, että kun osat olivat levällään pöydällä ja kun ei enää tiennyt mikä oli mistäkin, niin minä sen sitten lopulta kokosin ja hyvin toimii=) Täytyykin muistaa tänään palkka vaatia nukkumaan mennessä...
- Sunia
Tumpeloita ja tekniikkanikkareita löytyy sekä naisten että miesten keskuudesta. Kysymys on sekä persoonallisuudesta, kiinnostuksesta että älykkyydestä. Ja edellä on ollut joitain todella hyviä kommentteja.
Osa naisista ei yksinkertaisesti osaa, eikä heitä kiinnosta opetella. Se, että he saavat miehet tekemään raskaammat ja tekniset hommat, antaa joillekin vallan tunnetta (pystyy kietomaan miehen pikkusormensa ympärille). Ja jotkut miehet tykkäävät auttaa naisia tuommoisissa hommissa, se antaa heille olon, että he ovat MIEHIÄ, nostaa itsetuntoa. Sitten on niitä naisia, joihin itse lukeudun, jotka ovat joutuneet pitkään elämään yksin ja ovat opetelleet hoitamaan kaiken itse. Itse koen lisäksi sen kunniakysymykseksi, että pärjään mahdollisimman hyvin itsekseni, eikä mun tartte ruinata apua kuin korkeintaan muuttoa varten. Piparia olen kyllä tarjonnut muuttoporukalle, mutta en "piparia" kuitenkaan.- tylsä paskiainen
Ja sitten on niitä naisia, jotka yrittävät teettää kaikki tuollaiset hiukankin tekniset hommat toisilla, lähinnä miehillä, vedoten osaamattomuuteensa. Ja aina, ja jatkuvasti sekä tietenkin ilmaiseksi.
- en enään ehtisi olla parisu...
Osaan vaihtaa autoni renkaat. En enään ajele talvirenkailla, ei olisi autoni katsastuskaan mennyt talvareilla läpi. Ehkä se omatoiminen autonpesu ja vahaus auttoi asiaa... Ehkä autoni näyttää nyt ikäistään nuoremmalta, kun korjasin paikkamaalilla kiveniskemät konepellistä.
Tuli tuo piha-aidan pätkäkin maalattua ihan itse. Sain jopa maalipurkinkin auki. Ja nyt hohtaa valkoisena. Maalipensselinkin pesin tärpätillä. Ajattelin, että josko tulee vielä tarvetta, ei tarvitse ostaa uutta.
En tätäkään tässä kirjoittelisi, jos en olisi saanut konettani käyttökuntoon muuttoni jälkeen. Onneksi on nuo vihreä-vihreä ja lila-lila- liittimet... tehty ehkä juuri minua varten. Kiitos siitä!
Ja kaiken tämän lisäksi siivoan, pyykkään, hoidan lapseni, istutan puutarhaa, kaivan Fiskarsin lapiolla puille kuoppia, ajan nurmikon lyhyeksi ja yritän ehtiä töihinkin.
Mutta enhän tätä kaikkea tekisi, jos en olisi sikkunainen. Silloin tekisin kaksin verroin: avaisin armaalle miehelleni telkkarin ja asentaisin kaukarin käteen. Ja pikkuvihjeestä hakisin keskarin käteen! Olen sinkku, kun en enään tuohon kykenisi :) Ja mitäs minä sillä miehellä tekisin? - aina noin mene
Kyllä se vaan on meillä minä joka tekee kaikki nuo hommat, mies tekee töitä, ei hänen muuta tarvitse. Omasta milestään. Käyn itsekkin töissä. Eli näin se menee. Miehen vastuulla on työt, minun työt, koti js puutarha. Joskus neuvo pari tulee mutta siinäpä se. Nykyisin olen alkanut teettämään näitä töitä myös ulkopuolisilla, siis maksusta. En jaksa opetella enään mitään autonkorjauksia tai kirvesmehen hommia. Mutta alkaapahan ukkokin huomaamaan minne rahat menee. Katotaan miten käy....
- yleistät aika
pahasti.
Itse asennan tietokoneen ja muut tekniset vempeleet, sekä nikkaroin huonekalut kasaan. Ihan hauskaa puuhaa myös naisille.
Yhtä hyvin voisi kysyä, että miksi miehet eivät osaa parisuhteessa ollessaan pestä pyykkiä, tiskata, laittaa ruokaa jne. Ne taidot jotenkin unohtuvat pariutumisen myötä....
t. naisellinen sinkkunainen
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094286
- 783496
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?833350Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?253249Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223242- 722916
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642797"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852569- 92472