legginsit vai mitkä?

hmmmmmm :D

Mitkä ovat nämä puoleen sääreen ulottuvat "sukkahousut"? :D Mustina olen tähän mennessä nähnyt. Todella yleinen yhdistelmä farkkuminihameen kanssa. Ovatko nämä "puolisukkahousut" siis oikealtaan nimeltään legginsit, vai mitkä? Ja samaa materiaaliako, kuin sukkahousut? Mitä varten tällaiset ylipäätään ovat keksitty? :D Ja mistä näitä saa; kauppoja?

14

5470

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

Mun mielestä ne mustat "housut" on legginssit,juu. Niitä saa eri väreiläkin.(?) Niitä voi ostaa vaikkapa seppälästä tai muista sellasista kaupoista.

• antileggins

Joo älkää kertoko näistä legginsseistä kellekkään mitään! Olen saanut niistä hirveät traumat. Ei jumalauta katsokaa nyt minkä näköisiä ne ovat"!

• Rysäpöksyt
        antileggins kirjoitti:

Joo älkää kertoko näistä legginsseistä kellekkään mitään! Olen saanut niistä hirveät traumat. Ei jumalauta katsokaa nyt minkä näköisiä ne ovat"!

ihan kuin olisi pitkät kalsarit hameen kanssa, yäk yäk yäk ja vielä kerran yäk! Käyttäisitte arvon naiset mieluummin sukkahousuja.

• Mmandy

Tietääkseni se kirjoitetaan leggingsit, sillä se on englanninkielessä (ja monessa muussa) "leggings". Puhekielessä se kuitenkin äännetään ihan leggissit.

Leggingsejä on eripituisia, noita mainitsemiasi 3/4-pituisia (tämä malli tosin lyhentää sääriä visuaalisesti), nilkkapituisia ja juuri polven alle päättyviä. Ne valmistetaan yleensä samasta materiaalista kuin tavalliset nailonsukkahousut (90% nailonia, 10% lycraa), mutta ovat yleensä vähän paksumpia kuin sukkahousut.

Leggingsejä voi ostaa mm. Seppälästä, Lindexistä, H%M:ältä ja liikkeistä, jotka myyvät Piecesin tuotteita. Eli kaikenlaisista nuortenkaupoista ja tietenkin myös netistä.

Uusi trendi on käyttää leggingsejä myös lyhyiden shortsien kanssa.

• Janna.

Totta on että leggingsit ovat jo pitkän aikaa syrjäyttäneet sukkahousuja. Itsekin kyllä leggingsejä käytän, mutta talvella ne vaihtuvat sukkahousuihin.

Mielestäni näissä leggingseissä ei ole mitään vikaa... Niissä on hyvä köllötellä, ja ne sopivat hienosti yhteen varrettomien sukkien kanssa.

• Leggarit
        Janna. kirjoitti:

Totta on että leggingsit ovat jo pitkän aikaa syrjäyttäneet sukkahousuja. Itsekin kyllä leggingsejä käytän, mutta talvella ne vaihtuvat sukkahousuihin.

Mielestäni näissä leggingseissä ei ole mitään vikaa... Niissä on hyvä köllötellä, ja ne sopivat hienosti yhteen varrettomien sukkien kanssa.

Legginsit sopivat minun mielestäni pitkien mekkojen tai tunikoiden kanssa. Ei t-paitojen, niistä näkyy pikkarit. Minä käytän tunika legginsit yhdistelmää välillä.

• chewbacca
        Leggarit kirjoitti:

Legginsit sopivat minun mielestäni pitkien mekkojen tai tunikoiden kanssa. Ei t-paitojen, niistä näkyy pikkarit. Minä käytän tunika legginsit yhdistelmää välillä.

Mitäpä jos pukeutuisitte burkhaan ja legginsit alle ja vielä naaman peittävä huivi ettei vaan mitään näy. voi voi sitä lemua kesällä huh huh.

• petramaria
        Leggarit kirjoitti:

minulla leggingsit tunikan kanssa hameen kanssa ohuet sukkikset tai stayupit

• pitsillä

Olenpa nähnyt naisia, jotka käyttävät minihameen kanssa ihan samoja valkoisia pitkiä alushousuja, jotka minä laitan talvella lenkkipuvun alle. Lahkeensuussa on jopa samat pitsit.

• aappll

karseat ovat! Naisellisuudesta ei tietoakaan. Kertoisko joku mies mielipiteensä?

• sileätreidet
        aappll kirjoitti:

karseat ovat! Naisellisuudesta ei tietoakaan. Kertoisko joku mies mielipiteensä?

Siis vieläkin nämä kalsarit keikkuu muodissa. Viestiketjukin aloitettu jo vuonna 2006. Eiköhän olisi aika kuopata pitkät alushousut. Tällainen kesä, nyt pitäisi antaa aurinkoa reisille.

• icecreamboy
        aappll kirjoitti:

Olen mies...ja vieläpä hetero sellainen. Älkää kysykö mitä helvettiä teen tällä palstalla, mutta sattui tämä otsikko silmään päätin tulla kertomaan mielipiteeni, kun sitä kerran tässä oikein pyydettiin.

Ihan hirveän näköisethän nuo nyt ovat. Jotenkin kamalan junttimaiset. Tulee mieleen jotkut maatalon emännän lannanluontihousut...tai miesten pitkät kalsarit. Enkä sano tätä nyt siksi, että näkisin enemmän paljaita reisiä, tai että naiset olisi jotenkin seksikkäämpiä ilman legginssejä, vaan ne ovat äärimmäisen epätyylikkäät.

Asuin juuri vuoden verran Espanjassa ja siellä en nähnyt ainoitakaan legginssejä...sukkahousuja oli kyllä, mutta ne ovatkin ihan eri asia, jotekin tyylikkäämmät ja elegantimmat. Muutenkin suomalaisnaiset saisivat otta espanjattarista oppia pukeutumisen suhteen. Ainoat legginsit joita siellä näin oli juuri pohjoismaalaisilla turistipissiksillä.

...joten viekää nyt hyvät naiset roviolle ne "tykit"!!! (=armeijan nimitys miesten pitkille kalsareille)

• ---------------

Onks ne sitten paksummat ku legginsit, mut esim. farkkumateriaalia, muttei farkut vai?

• :)

leggingsit = joustavat, ihonmyötäiset, kolmea eri pituutta
        treggingsit = tulee sanoista trousers leggings, housumaiset leggingsit vetoketjulla ja taskuilla
        jeggingsit = tulee sanoista jeans leggings, farkkumaiset leggingsit vetoketjulla ja taskuilla

Kaikkea ne sitten keksiikin... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      605
      2759
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1446
    3. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      106
      1444
    4. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1370
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      138
      1246
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      111
      1218
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      135
      1023
    8. 94
      1006
    9. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      930
    10. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      871
    Aihe