Goottibändejä

Tiedättekö mitään hyviä goottibändejä?
Aattelin että sais vähän lisäystä musiikkilistaan jos joku tietäisi jonkun hyvän mitä ei listassani ole vielä :) ehdotuksia kiitos

34

7925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shillis

      Christian Deathia suosittelen lämpimästi. Vanhempi on tosin paremman kuuloista, kun iki-ihana Rozz Williams on vielä mukana. Uudempi on vähän tylsemmän kuuloista :/ Mutta Christian Death on kuitenkin Christian Death. Vaikka Rozz on silti paras ! Ja toinen hyvä bändi on Kuudes tunti. Hieman Suruajan ja Mustan paraatin kuuloista.

      • Jack In The Green

        ja hyvää uudempaa suomalaista on ultranoir. siis ihan synthpop maisemissa liikutaan


      • dyingbride

        juu mäkin christian deathia suosittelen! tykkään kyllä uusimmistakin christian death albumeista, mutta kyllä rozz on silti se paras :). harmi vaan, ettei oikein mistään tunnu löytyvän bändin vanhaa tuotantoa :(.

        ja the curea suosittelen myöskin :) perhana kun sitä uutta tuotantoa piti tänä keväänä ilmestyä ja nyt se vain siirtyy ja siirtyy tuonnemmas :(.

        ja cradle of filth käy mielestäni goottimetallista, se on myös loistava bändi.


    • DemonicLady

      Kannattaa ainakin kokeilla.

      • Dr. Avalanche

        MDB ei ole goottibändi... taitaapi olla jonkin sortin metalliorkesteri kyseessä.


      • LunarFrost

        Mutta eikös tuo bändi ole enemmän doom metallia kuin goottia? No synkkää ainakin.


    • nomois

      esim.. Epica, to/die/for, nemesea, leaves eyes,

      • watti-hatti

        Leaves Eyesista päästään aina Liv Kristinen edelliseen bändiin Theatre of Tragedyyn. Niiden vanhempi tuotanto on minusta ainakin kuuntelemisen arvoista. Vaikka en teidä kelpaako tämä enää nykyään Gooteille.

        The Sins of Thy Beloved on kanssa semmoinen mitä minä suosittelisin. No minä olen sen verran vanhempi. Mutta noita minä kuuntelin sillon kun olin vielä alle kakskymppinen.


      • jo se

        saatanan metalli. Nyt puhuttiin goottibändeistä eikä metallista.

        Yksikään metallibändi ei ole goottibändi.


    • AntiDyer

      Tässä hieman eri tavoilla "gothic"-genreen luokiteltavia tai "goottien" suosimia bändejä

      Clan of Xymox (paras goottibändi ikinä!)
      Ikon (gothic)
      Depeche Mode (dark wave/synthpop)
      Type O Negative (gothic-rock)
      Moonspell (gothic-metal)
      Pride and fall (EBM/Synthpop, goottiklubeilla voi kuulla)

    • arvaa

      deathstars

    • Indicanjonsu

      *The rasmus
      *HIM
      *INDICA!!!!
      *lovex

      Nää on kaikki sit kotimaisii. Tosin tost rasmuksest en oo varma onko se ihan goottii kun muut bändin jäsenet ei pukeudu niin gootahtavasti kuin Lauri.

      • Sori mutta olen ihan tosissani,en leikilläni kysynyt. Mainitsemasi bändit on kaukana goottimusasta,koska the rasmus on enemmänkin teinipoppia (nykyinen linja saattaa olla ehkä hieman rockimpi mutta silti)
        HIM on love metallia,ihan kelpo kuunneltavaa mutta kaukana gootista.
        Indica on enemmänkin fantasiamusaa,sekin kauimpana goottibändistä kuin nuo muut.
        Lovex on jotain rockin ja hevin tapaista,mutta ei goottia sekään.


      • eque

        Siis.. Onko Sinusta Gootti pukeutumista vetää jotku variksen sulat päähän ja musta kauluspaita päälle?..
        Yksikään noista bändeistä ei ole Gootti-bändi.
        him on rokkia ja loput Teinixxxpoppia.


      • Nimetön

        Tietääkö kukaan mistä sais
        the 69 eyessin julisteita ja
        kamaa?


      • (=)

        Kaikkein vähiten goottimaisin Mustan Paraatikin biisi on enemmän goottia kuin HIMin, Rasmuksen, Lovexin ja Indican biisit yhteensä.


    • Razzamanazz

      Kuuntelepa vanhoja bändejä esim
      Bauhaus
      Mission
      Sisters of Mercy
      Musta Paraati
      Birthday Party
      Cult(pari ekaa levyä)
      Killing Joke

      • Nimetön

        The 69 eyes on ainaki tosi hyvä bändi!!


      • goottia
        Nimetön kirjoitti:

        The 69 eyes on ainaki tosi hyvä bändi!!

        vaan jotain ihan muuta...


      • Nimetön
        goottia kirjoitti:

        vaan jotain ihan muuta...

        vaan mitä se sitte on ???


      • goth-touho

        Lisäisin vielä

        Siouxsie and the Banshees
        Lords of the new church
        Nick Cave
        the Damned


    • lisäää

      Moi dix Mois
      MALICE MIZER
      Eve of Destiny

      • jee

        Jari Sillanpäähän myös kannattaa tutustua.
        Toi Satulinna esimerkiksi on hyvin gootahtava ja synkeäsävyinen kappale.

        Eikä pidä unohtaa Paula Koivuniemeä, Mattia ja Teppoa, tai muita loistavia goottimusiikin edustajia.


      • kootti

      • tsoukkih
        jee kirjoitti:

        Jari Sillanpäähän myös kannattaa tutustua.
        Toi Satulinna esimerkiksi on hyvin gootahtava ja synkeäsävyinen kappale.

        Eikä pidä unohtaa Paula Koivuniemeä, Mattia ja Teppoa, tai muita loistavia goottimusiikin edustajia.

        Eehheeh, tämäpä omaperäistä


      • jee kirjoitti:

        Jari Sillanpäähän myös kannattaa tutustua.
        Toi Satulinna esimerkiksi on hyvin gootahtava ja synkeäsävyinen kappale.

        Eikä pidä unohtaa Paula Koivuniemeä, Mattia ja Teppoa, tai muita loistavia goottimusiikin edustajia.

        Kysyin ihan tosissani, en ole mikään 13wee äxdee teini joka ei tiedä näitä asioita.Humoristit voitte pysyä tästä aiheesta poissa, koska haluan ihan jotain hyvää kuunneltavaa enkä mitään paskaa.

        Kiitos muuten kaikille jotka on oikeasti laittaneet vinkkejä,latasin joitakin bändejä ja ihan hyviä olivat :) mm.tuo Christian Death


      • ddsfwsrfer hijh
        Nemimonde kirjoitti:

        Kysyin ihan tosissani, en ole mikään 13wee äxdee teini joka ei tiedä näitä asioita.Humoristit voitte pysyä tästä aiheesta poissa, koska haluan ihan jotain hyvää kuunneltavaa enkä mitään paskaa.

        Kiitos muuten kaikille jotka on oikeasti laittaneet vinkkejä,latasin joitakin bändejä ja ihan hyviä olivat :) mm.tuo Christian Death

        saletisti paskaa.


    • trashed-90

      Gootti bändejä
      -Before The Dawn
      -Dawn Of Solace
      -Silentium
      -For My Pain...
      -Paradise Lost
      -Two Witches

      • Dr. Avalanche

        onneksi olkoon, onnistuit listaamaan lähes pelkästään orkestereita, joilla EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ gootin kanssa...


      • Dr. Avalanche kirjoitti:

        onneksi olkoon, onnistuit listaamaan lähes pelkästään orkestereita, joilla EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ gootin kanssa...

        saa tulla industrialiakin tänne,punkkia sun muuta sellasta hyvää kunhan se ei mitään hiphopia,teinipoppia,poppia tai mitään uuspaskaa ole kauheasti.Tykkään enemmän 80-luvun musasta.

        Lähes,tosiaan.Two witches on goottibändi,ainakin mitä minä olen jostain historiikista lukenut.


    • Akkeltson

      -Siouxsie and the banshees
      -Bauhaus
      -Joy Division
      -Two witches
      -Christian death
      -Clan of xymox
      -Prodigy
      -KMFDM
      -Diary of dreams
      -Wumpscut
      -Sigue sigue sputnik
      -Apoptygma berzerk
      -Depeche mode
      -Suicide commando
      -Placebo
      -Suruaika
      -VNV nation
      -Velvet acid christ
      -All gone dead
      -Death in june
      -Joidenkin mielestä Sisters of mercy, mutta bändin laulaja saa raivokohtauksen kuultuaan bändin nimen sanan "gootti" -yhteydessä.

      Ja lisäksi toki punkbändejä, kuten Ramones, Sex Pistols, The Clash, alien sex fiend tms.

      • BetterWisser

        Kaikkea sitä nykyisin yritetäänkin istuttaa gootti-nimikkeen alle....

        Prodigy, Depeche ja Sique Sique Sputnik oli pitkästä aikaa paras :D


    • Hienos

      Suruaika kandee tsekata. Tai siis niiden kaksi viimeisintä täyspitkää, plus ehkä se EP.
      Se on aika UG, mut se taitaa johtua siitä, että nykyään ei mee läpi kuin loppuunsa hiottu metalli, ja sitten kaiken maailman söpöstely. Suruajan maailma on ihan liian tyly edellämainittuihin.

    • jamppe

      yks hyvä voisi olla sister of mercy..,mä ainakin kuuntelen sitä mielellään,,jotenkin tuntuu että nää suomalaiset bändärit matkii ihan liikaa noita ulkomaalaisia bändejä..Keksisivät joskus jotai ihan omaa gootti tyyliä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe