Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

rekkakuskin

palkat

mitä rekkakuskit noin suunnilleen tienaa? Oon vaihtamassa alaa ja toi ois yks vaihtoehto.

17

10847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tienaa

      satatuhattamiljoonaa.

      • palkkaaa

        Älä nyt sentään liikoja kuvittele. Rekkakuskin palkka on sellainen 8 - 10 euroa tunti. Rekkakuskilla on pitkät päivät, joten ylityötunteja tulee ja se lisää tiliä. Joillakin firmoilla on tosin kilometripalkka ja se on taas tosi surkee palkka.

        Mutta jos työnantaja on ok ja talous kunnossa, niin kyllä sillä rekkakuskin palkallakin elää.

        Niinhän sitä sanotaan, että ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.


      • kai nyt
        palkkaaa kirjoitti:

        Älä nyt sentään liikoja kuvittele. Rekkakuskin palkka on sellainen 8 - 10 euroa tunti. Rekkakuskilla on pitkät päivät, joten ylityötunteja tulee ja se lisää tiliä. Joillakin firmoilla on tosin kilometripalkka ja se on taas tosi surkee palkka.

        Mutta jos työnantaja on ok ja talous kunnossa, niin kyllä sillä rekkakuskin palkallakin elää.

        Niinhän sitä sanotaan, että ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

        sentään ihan NOIN alhanen palkka.Itellä ainaki täysperävaununkuljettajan palkka on 12.33€/h eli TES. VAK-lisä,ylityö ja päivärahat päälle ni ei ihan noin huonoille jää.Ja ylitöitä tulee keskimäärin 3 tuntia kahen viikon jaksossa...että näin...


      • tto77
        palkkaaa kirjoitti:

        Älä nyt sentään liikoja kuvittele. Rekkakuskin palkka on sellainen 8 - 10 euroa tunti. Rekkakuskilla on pitkät päivät, joten ylityötunteja tulee ja se lisää tiliä. Joillakin firmoilla on tosin kilometripalkka ja se on taas tosi surkee palkka.

        Mutta jos työnantaja on ok ja talous kunnossa, niin kyllä sillä rekkakuskin palkallakin elää.

        Niinhän sitä sanotaan, että ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

        no kuule ei se noin mee jos kuule yöllä ajaa niin siit tulee noin parhailaan 27euroa tunnilta täysperällä ja mä tiiän kun oon palkanlaskija ja noin normaalilta päivältä saa 13-17euroa


    • j00per

      mistä lie olette tietonne lukeneet mutta itse tienaan 17.4€ tunti ajamalla yhdistelmää eikä ne päivätkään niin pitkiä ole 6-10 tuntia

      • vaan

        8,2 e tunti on oikeesti sun palkka !!


      • saa 17.4 tunti?

        Ei tommosta palkkaa rekkakuski saa?


      • kröhöm

        Laitoitko tsoukilla ton 17egen että porukka provosoituisi :)?. Ootko kuinka kokenu tai missä päi suomea asustelet?.


      • mpghnghng
        kröhöm kirjoitti:

        Laitoitko tsoukilla ton 17egen että porukka provosoituisi :)?. Ootko kuinka kokenu tai missä päi suomea asustelet?.

        eiköhän ne siinä 12 eurosta/h ylöspäin tienaa. vain idiootti tekee hommia alle 10 eurolla/h


      • kröhöm
        mpghnghng kirjoitti:

        eiköhän ne siinä 12 eurosta/h ylöspäin tienaa. vain idiootti tekee hommia alle 10 eurolla/h

        Tes palkkaus ainaki on vähemmä kuin 12e enne syksyä 2009.


      • tuk
        kröhöm kirjoitti:

        Tes palkkaus ainaki on vähemmä kuin 12e enne syksyä 2009.

        mulla palkka 13,36 h. eli 1e tessin päälle. Yhdellä joka on ollu 10 vuotta talossa on 3e tessin päälle ja yhellä jonka kanssa aloitin samaan aikaan 4 vuotta sitten on 2,5e tessin päälle. eli pisinpään olleella on 15,36. ja olen nähnyt kavereiden palkka kuitit joista olen asian tarkastanut. eli yhdistelmän kuljettajan palkoista puhutaan.


      • Mutta mutta
        tuk kirjoitti:

        mulla palkka 13,36 h. eli 1e tessin päälle. Yhdellä joka on ollu 10 vuotta talossa on 3e tessin päälle ja yhellä jonka kanssa aloitin samaan aikaan 4 vuotta sitten on 2,5e tessin päälle. eli pisinpään olleella on 15,36. ja olen nähnyt kavereiden palkka kuitit joista olen asian tarkastanut. eli yhdistelmän kuljettajan palkoista puhutaan.

        Kuuluuko tähän ns. tuntipalkkaan yölisät ja ylityöt ?

        Tiedän kuskkeja jotka saavat 15€/h ,mut siihen kuuluvat ylityöt ja ns. vuorolisät samaan palkkaan eli ns. oikea tuntipalkka jää kauas alle.

        Surkeaa jos hoitaja saa 40% yölisää ja kuskilla kaikki kuuluu samaan rahaan samoin ns. ylityöt.


      • Kuuluu..
        Mutta mutta kirjoitti:

        Kuuluuko tähän ns. tuntipalkkaan yölisät ja ylityöt ?

        Tiedän kuskkeja jotka saavat 15€/h ,mut siihen kuuluvat ylityöt ja ns. vuorolisät samaan palkkaan eli ns. oikea tuntipalkka jää kauas alle.

        Surkeaa jos hoitaja saa 40% yölisää ja kuskilla kaikki kuuluu samaan rahaan samoin ns. ylityöt.

        Ei kuljetusalalla mitään ylityökorvauksia käytännössä makseta, ja yleensä kaikki muutkin lisät (sunnuntai- yms.) ovat lähinnä utopiaa. Yö- ja iltalisät saattaa hyvällä tuurilla saada. Ja joistain hommista sitten vähän päivärahoja päälle. Lisäksi tiedän tapauksia, joissa kokeneillekaan kuskeille ei olla meinattu maksaa edes minimipalkan mukaista palkkaa.

        Mutta ala on hankala. Kulut ja riskit ovat suuret, katteet pienet. Ja kilpailu vain kiristyy, kun itänaapurista tulee kuskeja puoli-ilmaiseksi hommiin. Ei se sinänsä siis ihme ole, että kuljetusalan tila on mikä se on, vaikka toki olisi mukavaa jos palkalliset saisivat sen mitä näille kuuluu. Se ei vain välttämättä ole realistista enää tänä päivänä. Ei ainakaan ihan joka talossa.


      • nii kato

        joulupäivän tunti

        ainoa ajo sinä vuan

        ex muist

        sillo 1969 vuan


      • välttämättä ole..
        kröhöm kirjoitti:

        Laitoitko tsoukilla ton 17egen että porukka provosoituisi :)?. Ootko kuinka kokenu tai missä päi suomea asustelet?.

        Riippuu hommista missä on. Tavallisissa rahtihommista noita palkkoja ei kyllä taatusti saa. Vähän likaisemmista ja vaativammista töistä maksetaan osaavalle kuskille hyvinkin 15-20 euron tuntipalkkoja. Siihen voi päästä jos pärjää auton kanssa metsässä.


    • -.,mnbvcxz

      Tunteihin vaaditaan ajetut kilometrit. Jos määrät ei täyty ajat vaikka 16h/pvä tai palkkasi putoaa noin neljään euroon. Noin 10 tunnin ajolla saat viiden tunnin palkan.

    • naiskuski 11+5

      AKT TES, tuntipalkka 11,84... iltalisät 15% ja yölisä 20%. Kuukausipalkka reilu 2000 e brutto. Työajat reilu 80 tuntia/2 vko. Joten kyllä puolikaskuskit, täysperäkuskeista puhumattakaan voi tienata 17 euroa tunti, jos on työkokemustakin vaikka 10 vuotta.
      Kuljettajan homma on omasta mielestäni mukavaa, mutta tietysti vastuullista. Päivät kuluu nopsaan :)

      Ja tää työ sopii myös naisille!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe