kokoja?

shakira

kertokaas vaatekokonne ja paino ja pituus... kiinnostaa vaan miten ne suhteessa menee.

itse 97kg 160cm ja vaatekoko 42.

36

3414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 118 kg

      ja koko 50

    • tämmöinen

      160cm ja 72,5kg vaatekoko yläpää 38 alapää 40-42, vaatekaupat ovat painajaisiani. Laihdutuskuurilla olen nyt.

    • 67kg

      Yläosat 42 ja alaosat 38 :P Ärsyttävää :/

    • ,,,,,,,,,,,,,,,

      164cm /56kg, vaatekoko 34-36.

    • sss

      36-38, riippuu aina vaatteesta, 34 housutki löytyy, toisaalta ostin vähän aikaa sitten pikkuhousut joiden kokomerkintä oli L-XL, tätä ollaan ihmetelty kavereiden kanssa kovasti, mutta kuten sanottua sitä omaa vaatekokoaan ei kannata sokeasti tuijottaa kun ne kerran voi heittää noin kovasti :D

    • olen

      165 cm / 85 kg, hyvin lihaksikas mutta lisäksi läskiä, koko 42-44.

    • Aloven

      167 ja 66.
      Vaatteet kokoa 38-40. Tosin tällä hetkellä 38:t pikkasen kiristää, mutta toiveissa on, että laihdun sen verran, että mahdun niihin taas.
      Olen kyllä huomannut, että koot vaihtelevat paljon! Viimeksi ostin t-paidan HM:ltä kokoa S ja toisen t-paidan Vero modasta kokoa L, eikä ole paidoilla paljon eroa!

      • Aloven

        Paino on tippunut jotenkin kummallisesti 2 kiloa, diettaus alkaa ilmeisesti vihdoinkin tuottaa tulosta! Ja nyt koon 40 housut tippuvat päältäni!
        Toisaalta harmittaa, sillä ne on ihan uudet housut, vain pari kertaa käytetyt...


    • suva

      Kuulun eriparisten lystikkääseen heimoon: ylhäältä 34-36, kaareva alakroppa 36-38 noin. Ylä- ja alaosat on siis pakko ostaa melkein aina erikseen, eikä mekoista tms. voi juuri haaveilla. Olen 160/57.
      Kokomerkintöjen vaihtelu liikkeestä riippuen on tosiaankin melkein huvittavaa. Kun yhdessä liikkeessä koon 36 alaosa on sopiva, viereisessä putiikissa kolmekasin housuista jää nappi auki ;)

    • mimiska

      161/74, vaatekoko alaosa(housut) 42, mutta joissakin vaatteissa saattaa mennä 40, lantio ei ole kovin leveä. Yläosassa menee 40/42 ja L.

    • töötti

      163/57, yläosa 32-34, alaosa 34-36. Housuissa riippuu hyvin paljon, mistä ostaa. Edelliset 36-farkut tulevat vetämällä alas, eikä tarvitse edes vetskaria avata. Nykyiset "löysät" farkut ovat 34, mutta saman liikkeen toiset 34 ovat suht kireät ja juuri sellaiset "jenkkakahvahousut". Jenkkoja ei kuitenkaan onneksi löydy :) kun yläkroppa on pelkkää luuta ja nahkaa ja laardit riippuvat kivasti pepussa ja reisissä.

    • jojoilija

      mielenkiintosta nähä tosiaan miten nää menee:) niin ite oon 176 cm ja nyt paino on 64 kiloa. Mut vaihtelee suuresti 62-67 kilon välillä! Koko ylhäältä 36 tai 38. Riippuu vaatteesta. Housut samoten 36 tai 38. Pituus ei vaan taho riittää 36 koossa:( Paidoissa menis muuten 36 koko, mutta joissain jää hartioista niukaks:( (kuntosali tepsiny?:)

    • ...

      Olen nuori nainen 169/65. Suuren vatsani takia housut ovat vähintään 38, jos ei stretchiä niin 40. Yläosat taas ovat S-M.. Onneksi luvut ei kerro mitään, peilikuva paljonkin. Luonnossa näytän mielestäni sopusuhtaiselta vaikka vatsan ympärys on liki sama kuin rinnan ymp.

    • mittani..

      Mittani ovat: 159/55

      Yritän parhaillaan saada painoni tasan viiteenkymmeneen, pari kiloo jo tippunu.. :)
      Vaatekoko 36

      • Nainen20

        Mitat 161/53. Yläosa 36/s koko, mutta alaosa 38/m. Joistain kyllä housutkin ovat s/36. Muutaman kilon pudotus olisi paikallaan!


    • vaatekoot

      165 pitkä ja painoa ilmeisestikin noin 50. Housukoko on lähes aina 34, paidat XS tai numerokokona myöskin se 34.

      • jro

        Pituus 165cm paino 66kg vaatekokoni 38-40


    • Liian paksu perhoseksi

      Vaatteita löytyy laidasta laitaan...
      Housuja tällä hetkellä käytössä yhdet kokoa 38, yhdet 42 ja loput 48 tai XL.
      Paidoissa on yhtä tuskaa...Jos oikein hyvä tuuri käy, niin menee T-paidoista XXL, mutta paitiksista ei istu edes koko 56. Takeista puhumattakaan! Kaikki venyvät ja vanuvat sopivat päälle, mutta ei toivoakaan saada mitään "siistimpää" vaatetta yläpäähän.
      Ja mitat on 116kg ja 166cm.

    • AnneVH

      171cm/88Kg. Painoa nyt tippunut sellaiset 3kg.. :D
      Vaatteissa yläosa on 40/42 (Tai L) ja alaosa on sen 42 tai 44. :D

      • olen mä

        179cm ja 88kg. Vaatekoko tällä hetkellä 46/XL.


    • tiina_81

      Vaatekoko on 44-46 riippuen mallista

    • tyttö

      pituus 167 ja paino noin 64-65 kg

      alaosa 38-40 ja yläsosa 36-38

      Mutta vyötärö on luonnostaan tosi hoikka, vaikka sitten reidet onkin hiukan tuhdimmat. Ostin juuri rintaliivit kokoa 65D!! Itseä vähän nauratti, mutta 70C ei vaan sopinut nätisti päälle. No eiköhän tähänkin totu :) Vaikka omasta mielestäni rintani ovat korkeintaan c-kuppia.

      Mutta liikunnalla (lyhyet juoksulenkit, rappustreeni, kotona jumppaaminen, vatsalihasliikkeet, venyttely) ja makean poisjättämisellä on saatu tosi hyviä tuloksia kiinteytymisessä. Joka päivä joku treeni kevyempi ruokavalio missä herkkut on yleensä minimissä.

      Painoa ei ole varmaankaan tippunut juuri yhtään, mutta peilikuvassa eron jo huomaa ihan hyvin, eli pepp uja reidet on pienentyneet. Eikä painonpudotus niin halutakaan, vaan kiinteytyminen.

    • Pituutta löytyy 168cm ja painoa tällähetkellä 74kg. Tällähetkellä taitaa vaatekoko olla 40-42. Viime syksynä painoa oli 91kg ja vaatekoko 44-46. Eli alaspäin ollaan menossa pikku hiljaa :)

      • bamb

        156cm ja 42 kg, vaatekoko xs tai 32-34, en varsinaisesti laihduta vaan koitan kiinteytyä. Tämänkin kokoisella on sitä hyllyvää varsinkin reisissä ihan kiitettävästi.


      • gfdgdfgdfdfgdf

        Olet alipainoinen, tai ainakin 10 v sitten olit. Jos haluaa lisää lihasmassaa ja vähemmän rasvaa, niin se edellyttää kunnollista syömistä. Jos on tarkoitus vähentää läskiä, kyseessä on laihdutus. Kiinteytyminen on lihaskudoksen kasvattamista, ja sitä ei saa miinuskaloreilla aikaan. Kun ei syö kunnolla, voi olla korkeintaan nk. laiha lihava. Eli kehossa on kohtuullisesti rasvaa, mutta lihasmassaa tuskin minkään vertaa. Jos haluaa lihasta lisää, pitää hyävksyä, että alkuun tulee myös rasvaa. Myöhemmin sen rasvan voi polttaa pois. Mikä onnistuukin helposti, kun on runsasti energiaa kuluttavaa lihaskudosta. Mutta "kiinteytyminen" siis edellyttää, että ihminen saa riittävästi proteiineja ja muita ravintoaineita, eli syö.


    • marianne*

      itse olen 158cm/48.9kg ja vaatteet xs-s/34-36

    • ihmettelen...

      shakiran vaatekokoa?
      Siis mä oon 160 senttiä ja 74 kiloa ja mun vaatekoko on 46!
      En tosin tykkää tiukoista vaatteista ja rintavarustus on turhan runsas.

      • shakira

        niin noh. lääkärikin ihmetteli painoani kun en kuulemma näytä niin painavalta.

        ehkä mulla on lihaksia.;I

        totta se kuitenkin on.=/

        minun rintavarustukseni on b kokoa.. ettei kyllä mikään iso.


      • shakira
        shakira kirjoitti:

        niin noh. lääkärikin ihmetteli painoani kun en kuulemma näytä niin painavalta.

        ehkä mulla on lihaksia.;I

        totta se kuitenkin on.=/

        minun rintavarustukseni on b kokoa.. ettei kyllä mikään iso.

        minäkään en pidä tiukoista vaatteista sillä makkarat pursuaa=/

        yleensä minulla on farkut ja jokin löysähkö paita.


      • Ihmettelen...
        shakira kirjoitti:

        minäkään en pidä tiukoista vaatteista sillä makkarat pursuaa=/

        yleensä minulla on farkut ja jokin löysähkö paita.

        Kyllähän noissa minunkin vaatteissa näkyy olevan jos vaikka mitä kokonumeromerkkiä.
        Mulle ei tunnu istuvan mitkään vaatteet. Tuntuu, että XL-mallistotkin on tehty pitemmille ihmisille.
        Kovin kireet vaatteet näytä hyvältä kenenkään päällä, ainakaan mun mielestä.


    • Tikuuuni

      Kirjoitan nyt 10 vuotta myöhemmin, mutta mittani ovat 159/48 :)

    • jesssssica

      161/65 yläosa 36-38, alaosa 38-42

    • ruma--nainen

      164cm 50kg vaatekoko M-L ja 38-40. Yläosa 1-2 numeroa isompi kuin alaosa. Ollessani 40kg ei mennyt S koko silloinkaan.

      • 165cmM

        Onhan nuo melkoiset koot noihin mittoihisi nähden-. Tulee mieleen useampikin pituisesi mies itseni mukaan lukien, tosin tämän pituiset miehet ovat järjestään sirorakenteisia ja varmasti S- koko menee niille helposti.


      • ruma--nainen
        165cmM kirjoitti:

        Onhan nuo melkoiset koot noihin mittoihisi nähden-. Tulee mieleen useampikin pituisesi mies itseni mukaan lukien, tosin tämän pituiset miehet ovat järjestään sirorakenteisia ja varmasti S- koko menee niille helposti.

        Niin olen n. 2 metrisen rotevarakenteisen erittäin maskuliinisen miehen kokoinen, tosin leveys-suunnassa. Jo teinityttönä luokkakuvassa, vaikka olin normaalipainoinen olin luokkani SUURIN ja rotevin niin vartalolta kuin kasvoista, edes luokkani pojat ja miesopettaja eivät olleet lähellekään kokoani eivät edes luokkani lihavimmat tytötkään joka olivat mua ainakin 20kg lihavempia niin näyttivät silti naisellisilta, siroilta ja normaaleilta muhun verrattuna. Ei ihme, että mua vihattiin ja inhotttiin sekä koulukiusattiin jo tuolloin pelkästään ulkomuotoni takia.


    • htfgdsfdsfasf

      Ihmiset ostavat epäsopivia vaatteita, joten se, mitä kokoa ostaa, ei kerro mitään. Itse ostin aina "telttoja", kunnes katsoin kokotaulukosta totuuden. Tosin muodit ja mallit vaihtelevat. 1980-luvulla oli oikeasti järjettömiä telttoja. Sen jälkeen paidat ja takit ovat välillä olleet niin tiukkoja, että olen ostanut monta numeroa tavallista suurempia. Itselläni myös alavartalo on numeroa suurempi kuin ylävartalo.

      Olen n. 157 cm ja n. 52 kg ja käytän S:ää. Paidoissa pitäisi mahtua XS, mutta se ei sovi lanteiden kohdalta. Monet vaatteeni ovat kuitenkin kokoa 38/M. Koetan jatkossa ostaa omaa kokoani, niin ei käy tuuli vaatteiden ja vartalon välistä. Tosin eivät ne "makkarankuoretkaan" ole nättejä minkään painoisella. Etenkin kesäkäyttöön ostetut urheiluvaatteet näyttävät tyhmiltä, kun sinne väliin on tungettu paksumpi aluskerros. Siis hyväkuntoiset fillarimiehetkin näyttävät naurettavilta ahtaissa vaatteissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe