3km juoksu

---

kuinka nopee alkaa näkymään että läskit lähtee ku juoksee 3km 3-5 kertaa viikossa?

16

6072

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdrhgthth

      ...Jos ruokailutottumukset ovat huonot niin ei lenkkeily pelasta. Ainakaan laihdutus mielessä.
      Laihtuminen pelkällä liikuntaa lisäämällä on erittäin hankalaa. Liikunta toki muuten on erittäin terveellistä.

      Eri asia on "jo valmiiksi laihat" kestävyys urheilijat jotka haluavat saada viimeisetkin turhat kilot pois. Heille riittää että ruokavalio pidetään samana mutta lisätään liikkumista.

    • kulutusmittarilla

      mutta kyllähän paino putoaa, kun energiankulutus kasvaa

      • tseimsdiin

        1.laske saantia
        2.nosta kulutusta

        =)

        Kestävyys urheilijoilla on kyllä lähinnä ongelmia kerätä ne päivän kalorit. Kuvittele jos kulutat 8000 kaloria päivässä. Tietysti varmaan aika paljon rasvan saannilla säädetään päivän kaloreita. Mutta pointti kummiskin se että kestävyysurheilijoilla on vaikeampaa pysyä ns. 'lihassa'. Ilmeisesti vasta kilpailukaudelle tiputetaan rasvat koska treeni kaudella pieni rasva% altistaa sairauksilla. Joku entinen kilpaurheilija voi kertoa varmaan vähän lisää/ oikasta mu paskapuheeni jos olen väärässä. Esim 'misu--'


    • yks

      Hei!

      Tota menoa poltat kilon rasvaa elokuun loppuun mennessä... näkyviä tuloksia tulee sitten hamassa tulevaisuudessa.

      • ---

        no entä jos juoksee 7 kertaa viikosa tuon


      • 5 kiloa "tahtomatta...
        --- kirjoitti:

        no entä jos juoksee 7 kertaa viikosa tuon

        No jos kuvittelen, että ITSE olisin juossut tuon mainitsemasi kaavan mukaan, niin kyllä omalla ruokavaliollani olisi varmasti muutama kilo karissut parissa, kolmessa kuukaudessa.

        Mutta kyllähän tuo on aika henkilökohtaista ja riippuu aineenvaihdunnasta ja sen sellaisesta. Oma ruokavalioni on suhteellisen epäterveellinen. Taikka sanotaanko, että terveellisen perusruuan lisäksi sorrun usein herkuttelemaan. Muuten syön normaalisti, mutta sen lisäksi viikossa kuluu 1,5-3 litraa colajuomaa (tai vastaavaa), muutama sata grammaa perunalastuja, pari karkkipussia, satunnaisesti pizzaa/hampurilaista/jätskiä.

        Lenkkeilen sellaiset 4-7 kertaa viikossa ja yli 50% lenkeistä on suunnilleen 5 kilometrin pituisia ja muut vaihtelevat sitten 5 ja 15 välillä ja joskus saatan mennä yli 20 kilometriä. Tuolla ruokavaliolla ja liikunnalla olen maaliskuun puolivälistä lähtien pudottanut viitisen kiloa, eikä se ole ollut mitenkään suunniteltua.


    • Lekurikirjaa vilassut

      Luin ystäväni lääkärikirjasta, että lenkkeilemällä voi painoa pudottaa lähtöpainosta 5-10 prosenttia maksimissaan. Muu pudotus lähtee sitten ruokavaliolla, ja tässä konstissa prosentit ovat isompia, jos on mistä alkaa pudotella...

    • AnneS

      Itse kokeilin viime vuonna aamulenkkejä ts. nousin sängystä ja lähdin heti juoksemaan vajaan puolituntia. Parissa viikossa jo tapahtui selvää hoikistumista! Suosittelen kokeilemaan.

      • putosi

        Mä laihduin pari kiloa, mutta siihen se sitten tyssäsi. Alle 5 km lenkkejä olen tehnyt.


      • Jippe
        putosi kirjoitti:

        Mä laihduin pari kiloa, mutta siihen se sitten tyssäsi. Alle 5 km lenkkejä olen tehnyt.

        Itse juoksin viime vuonna n. 15-25min eli noin 3 kilsaa!, tuloksia tuli mutta hyvin vähän, ja varsinkin ensimmäisten kilojen tiputtua laihtuminen lakkas! Tänän vuonna olen pidentänyt lenkit 30-60min. Jolloin lauhtuminen on ollut jatkuvaa ja tasaista. Itse aloitin tänän keväänä juoksut todella hitaasti, jolloin ylipääätään jaksoin juosta 30 min. Eli kannattaa aloittaa erittäin hitaasti, niin, että sauvakäveliä menee ohi :)


    • juosta pittää

      että laihduin 15 kiloa. Aloitin tuolla 3 km, eli juoksin ja kävelin sen eka kerrat läpi. Samalla lopetin karkin, alkoholin ym ylimääräisen energian saannin sillä hetkellä, eli söi normaalisti. Nyt on mennyt kohta 2 vuotta kun olen juossut epäsäännöllisen säännöllisesti ja olen pysynyt samoissa mitoissa ja kiloissa , ja syön mitä haluan; mutta se mitä juoksen nyt verrattuna siihen mistä aloitin on ihan jotain muuta.. Eli jos haluat lahduttaa juokseminen on mielestäni paras vaihtoehto ... Juoksen nyt pitempään ja nopeammin kuin koskaan ennen .. eli juokse vaikka 2 km kyllä se tuottaa tulosta..

    • Anonyymi

      Juoksin tämän viikon torstaina noin päälle 4km putkeen ja olin todella väsynyt sen jälkeen. Nyt taas ajattelin mennä kevyelle aamulenkille.

    • Anonyymi

      Kannattaa juosta kova 3km ainakin kerran viikossa, niin rasvaa palaa pitkään lenkin jälkeenkin. Ei pelkkää hidasta nylkkyä.

      • Anonyymi

        Jep jep. Kovaakin on juostava, mutta enimmäkseen rentoa hölkkää.


    • Anonyymi

      Kova juoksu tehokasta urheilua. Intervalli tunnissa 3km vauhtisammakon opein. Kiinteytyy ja rasvanpoltto jää päälle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe