No niin, voin kuvitella jo, millaisia vastauksia seuraava kysymykseni tuottaa, mutta toivottavasti joukkoon eksyy joku asiallinenkin...
Olin n. 6 vuotta naimisissa muslimin/arabin kanssa ja erosin kolmisen vuotta sitten.
Sen jälkeen yritin seurustella suomalaisen kanssa, mutta
- en kestä alituista kiroilua
- kaljan litkimistä, dokausta, miehen baarikierroksia
- vaatimusta, että minun pitäisi pistää farkut jalkaan ja biitsillä bikinit päälle, jotta näyttäisin seksikkäämmältä
ym.ym.ym.
Haluaisin löytää uudestaan arabimiehen. Voisin jopa ajatella kääntyväni islamiin - sitäkin vakavissani aikoinaan harkitsin. Minulla ei ole takana irtosuhteita ja olen elänyt kaikin puolin "kiltin tytön" elämää. Ikää alkaa kyllä jo olla: 31.
Missäköhän Suomessa voisin helpoimmin tutustua kunnolliseen, koulutettuun, työssä käyvään arabimieheen (jollainen exänikin oli)? Tiedän, että mm. suomalaiset musliminaiset voivat moskeijan kautta löytää kontakteja potentiaalisiin sulhaskandidaatteihin (tunsin erään naisen, joka oli pyytänyt imaamia järjestelemään asiaa). Mutta muita tutustumiskanavia?
Etsin miestä, joka on jo vakiintunut Suomeen, eli paperasiat kunnossa jne.
Mistä arabimies?
18
5060
Vastaukset
- :manna:
Auttaisi varmaan jos kerrot missäpäin Suomea asut? Kyllähän noita ainakin Helsingissä tuntuu olevan vaikka missä, muualta en osaa sanoa.
Joka tapauksessa, ei kannata liikaa juuttua tuollaiseen ajatteluun, että arabit olisivat jotenkin muita parempia(tai toisinpäin). Yksilöitä ollaan kuitenkin jokainen, ja tuskin kukaan _oikeasti_ voi rakastua toiseen ihmiseen pelkästään sen perusteella mistä kulttuurista hän sattuu olemaan lähtöisin. Onnea kuitenkin etsintään, pidä silmäsi avoinna kaikille:) - miksi?!?
miksi juuri arabi??? Nuo mainitsemasi asiat kuten vieraanvaraisuus, sosiaalisuus, henl loht hygienia jne eivät ole ominaisuuksia jotka johtuvat uskonnosta! Esim tuntemani hindut tekevät ja käyttäytyvät em. tavoin myös. Uskonkin tuon olevan enemmän kulttuuriperäistä kuin uskonnollinen asia!!!
- jkjg
"Arabi" ei ole minkään uskonnon edustajan nimitys. Arabit puhuvat arabiaa. Lisäksi sitä käytetään myös tietyn etnisen ryhmän nimityksenä. On olemassa myös kristittyjä arabeja, tosin suuri osa heistä on muslimeja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Arabi - ei arabi tai muslimi
jkjg kirjoitti:
"Arabi" ei ole minkään uskonnon edustajan nimitys. Arabit puhuvat arabiaa. Lisäksi sitä käytetään myös tietyn etnisen ryhmän nimityksenä. On olemassa myös kristittyjä arabeja, tosin suuri osa heistä on muslimeja.
http://fi.wikipedia.org/wiki/ArabiTodellakin suurin osa arabeista on muslimeja ja kun kuulee sanan arabi, niin myös suurin osa ihmisistä ajattelee heti että "selvä, siis muslimi!"...
Kaikki kunnia niille arabeille jotka ovat sitä vähemmistöä eli ei muslimeja ;)
- Suomalainen
Eiköhän se suomalainenkin mies osaa käyttäytyä ja täyttää nuo sinun naurettavat kriteerit. Kyse on mielestäni enemmänkin yksilöstä kuin uskonnosta. Ainakin niissä piireissä, joissa minä liikun ollaan ihan asiallisesti ja ihan miesporukalla. Taidat itse olla oikea lähiöluuta, kun pitää muslimipaskojen perässä juosta.
- suomalainen myöskin
ainakin sinun omassa käytöksessäsi. "Taidat itse olla oikea lähiöluuta, kun pitää muslimipaskojen perässä juosta. " Jos tämä oli asiallista niin pliis säästä meidät asiattomuuksiltasi.
- Nimetön
suomalaisen naisen kanssa ja arabimiehen kanssa ei voi toimia koska kuten kävi juuri sinun entisessä suhteessa sinä jossain vaiheessa suomalaisena naisena ryhdyt haluamaan vapautta..
Se tulee todennäköisesti toistumaan myös seuraavan arabimiehen kanssa. - Tavikset tahtovat moku-liiton
kehtaavat väittää, että suomalaiset naiset eivät valitse kumppaniaan kansalaisuuden tai syntyperän mukaan.
- Maku äitisi suussa
Etkö jaksa pestä meisseliäsi 5x päivässä? Tuntuuko ettet saa naista? Älä huoli, tee kuten Mötley Crüe tekee - lue The Dirt ja ota oppia. Eli jos pelissä on semmoisia makuja mitkä vaikka kertoisi kotona odottavalle naiselle että vieraissa on käyty, don't worry. Mötikän pojat yksinkertaisesti tökkäsivät sladdinsa tacoon, jolloin salsan maut peittivät kaiken epäilyttävän alleen. Tämä toimii aivan yhtä hyvin Suomessa 2006 kuin 1981 Hollywoodissa.
- Järjen ääni
Sorrut kyllä pahoihin yleistyksiin. "Arabi" ei ole mikään kulttuuri. Arabi on vain nimitys ihmisille jotka joko asuvat Arabian nimimaalla tai puhuvat arabiaa äidinkielenään miten vain haluaa asian käsittää.
Arabi ei ole sama asia kuin muslimi. Arabeja on niin kristittyjä, muslimeita, druuseja kuin juutalaisiakin. Toisaalta suurin osa maailman muslimeista ei ole edes Arabeja vaan asuu kaukoidässä, kuten Indonesiassa. Iranilaiset muslimit taas ovat Persialaisia, Pakistanissa taas on paljon eri etnisiä ryhmiä. Kaikki arabit eivät edes ole erityisen uskonnollisia, kuten eivät kaikki Eurooppalaisetkaan.
Arabimailla ei ole yhtenäistä kulttuuria, vaikka se länsimaisen harjaantumattomaan silmään siltä voi karkeasti vaikuttaakin ja vaikka jotkin Pan-Arabistit niin tahtovat väittääkin. Jokaisella arabimaalla on oma kulttuurinsa ja niillä voi olla eroa kuin yöllä ja päivällä. Kokeile sanoa vaikkapa irakilaista libanonilaiseksi ja sanoa että he ovat aivan sama asia. Voit saada naurut tai loukata. Sama asia kuin väittäisi suomalaista norjalaiseksi.
Yhdistävä tekijä näillä on lähinnä Islamin usko ja arabian kieli. Kukaan tuskin väittäisi kahden kristityn Eurooppalaisen maan kulttuuria aivan samaksi vaikka ne ulkopuoliselle sitä ovatkin.
Näyttää nyt pahasti siltä että kohdallesi on sattunut vain huonoja suomalaisia miehiä joiden perusteella teet yleistyksen jonka oletat pätevän kaikkiin. Toisaalta sinulla on kokemusta vain yhdestä arabimiehestä joten voi olla että kohtaat seuraavaksi äkkipikaisen tapauksen joka hakkaa vaimoaan, joita löytyy suomalaisistakin samalla tavalla. (Kuten kaikista muistakin ihmisryhmistä)
On turhaa tuudittautua naiiviin unelmaan että tietynmaalaiset/kulttuuriset/uskontoiset/kieliset ovat jotenkin parempia ihmisiä kuin muut ja heistä ei löydy mitään vikoja. Törmäsit todennäköisesti mukavaan ihmiseen, ottamatta kantaa siihen mistä kulttuurista tai uskonnosta hän tuli. Pettymys on paha sitten kun selviää että ne metsästämäsi ihmiset ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin me suomalaisetkin ja mukaan mahtuu niin hyviä kuin pahojakin omenoita, aivan kuin meihin suomalaisiinkin.
Tuo ruoanlaitto oli kyllä ehkä pahin yleistys. Ruokaa oppii laittamaan kyllä kuka tahansa joka sitä opettelee. Kannattaa muuten varmistua että seuraava miehesi ei itse odota sinun kantavan sitä ruokaa eteensä joka päivä tiettyyn kellonaikaan. Joissakin kulttuureissa se on odotusarvo.- järjen äänen kannattaja
Hyvä kirjoitus, paras mitä pitkään aikaan täällä on ollut luettavana! Bravo, ei muuta lisättävää!!!
- bidrali
Kiitos tästä.. tosiaan tulee niputettua kaikki arabit muslimeiksi ja myös sulautettua heidät tietyn kulttuuri käsityksen alle. Ei mahda ap tätä asiaa kuitenkaan näin nähdä...:(
- AP....
bidrali kirjoitti:
Kiitos tästä.. tosiaan tulee niputettua kaikki arabit muslimeiksi ja myös sulautettua heidät tietyn kulttuuri käsityksen alle. Ei mahda ap tätä asiaa kuitenkaan näin nähdä...:(
Alkuperäinen on idiootti, mistä sitä tietää mitä tämäkin bimbo oikeasti kaipaa.
- Järjen ääni
Kaikki ihmissuhteet perustuvat loppujen lopuksi henkilökemiaan, eikä mihinkään uskontoon. Ei auta vaikka kuinka rajaisit sulhaskandidaattisi tiettyyn etniseen tai uskonnolliseen ryhmään. Jos elämäsi rakkaus menee sivu suun vain koska nyrpistät nenääsi muille kuin arabeille/muslimeille niin olen pahoillani puolestasi.
Jos haet vain sokkona miehiä imaamien kautta niin voi olla että etsit koko loppuelämäsi sopivaa miestä koska kieltäydyt edes harkitsemasta muita vaihtoehtoja.
Uskon että meille kaikille ihmisille löytyy useita sopivia "oikeita" joiden kanssa voi tehdä elämästänsä onnellisen mutta miksi rajoittaa valikoimaansa johonkin Suomessa niinkin marginaaliseen ja pieneen ryhmään? Voit olla varma että miesten hajonta siinä joukossa on hyvinkin suurta ja saat metsästää sitä vapaata ja kaikki kriteerisi täyttävää pitkään.
Mikset laita samanlaista ilmoitusta vaikkapa jollekin deittipalstalle jossa vaadit mieheltä ehdotonta raittiutta ja ruoanlaittotaitoa? Uskontoon tai kulttuuriin katsomatta. - ++++++++
Hei! Täällä samalla asialla oleva samanikäinen nainen. Mitenhän saisin sinuun yhteyttä ni voitas yhdessä alkaa miettiä mistä löydetään etsimämme? Luin huvittuneena näitä miesten kiukkuiviestejä ja varsinkin lerssin pesu aiheutti purnausta ; ) arvatenkin, Heti kun siihen aiheesen mennään ni jo alkaa kiehua.
Ja vastauksena sille joka ehdotti että laittaa ilmotuksen deittipalstalle, että etsii raitista jne.miestä ni turha toivo. Suomalaisten joukosta ei löydy raittiita. Osa väittää silmät kirkkaina ettei alko ongelmia ole, mutta sitten kun ei enää jaksa teeskennellä ni jo totuus paljastuu. Ruokaa voi tosiaan opetella jokainen laittamaan, mutta oppiiko suomalainen (ja haluako oppia) laittamaan lähi-idän ruokaa?? Itse tykkään enemmän sen tyylisistä sapuskoista ja en edes tarvitse miehen keittotaitoja. Itse kokkaan mielelläni vaikka aamusta iltaan ; )
Myös väkivalta ja alistuskysymyksiin voin sanoa, että enemmän ongelmia tulee juopottelevien ukkojen kanssa, koska lähes kaikkiin tapauksiin liittyy viina. Harvemmin kukaan selvinpäin hakkaa/tappaa.
Eli mies, jolla ei viinahimoa ja seksuaalinen itsetunto kunnossa niin kelpaa. Mutta näköjään monilla ssuria ongelmia lerssinsä kanssa...- Adriana77
Osaa laittaa ruokaa,mutta minä itse haluan mieluummin tehä. Pitää lerssinsä hyvin puhtaana,ei ole ikinä maistunut pahalta! Lausuu helliä sanoja ja ei polta. Alkoholia juo,mutta ei rupea sekoilemaan..Minä itsekkin juon,joten eipä tuo minua haittaa. Emme ole kuitenkaan mikään pariskunta joka on aina kännissä ym..Viikonloppuisin on kiva rentoutua kupposen ääressä ja kainalossa..Baareissa kumpikaan meistä ei tykkää käydä,mutta ystävien luona kylläki! Veran pitäisi itsekkin ottaa pari kaljaa ja rentoutua. Tuskin itsekkään olet mikään täydellinen nainen..Silloinhan moni suomalaismies sekä ulkomaalaiset juooksisivat jo perässäsi. Se on helppo asettaa miehille kriteerejä,mutta joskus siihen auttaa kunnon vilkaisu PEILIIN!
- puisto...
Koita Kaisaniemen puistoa varsinki yöaikaan. Löydät sieltä monia innokkaita arabimiehiä. :)
- bidrali
Ei mahda olla ne kunnollisimmat mehmedit ketkä siellä pyörii mahd. teinixien perässä. No sie ehkä tiedät, samoilla apajilla??;D
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988