Viime helmikuussa hiihtolenkillä pienen hyppyrin jälkeen oikea jalkani tuli alas ulkosyrjälleen ja oli sen jälkeen kipeä 2kk. En mennyt lääkärille vaan sidoin sitä alussa itse ja sen jälkeen varoin. Se tuli kuntoon, mutta toukokuun lopussa menin ilmeisesti liian aikaisin juoksulenkille ja sama vaiva alkoi taas. Eli päkiälle jos laittaa painon niin kipu tuntuu ulkosyrjällä.
Sen verran olen lukenut että kyseessä voisi olla ns. Jonesin murtuma, eli viidennen varvasluun murtuma joka ei kenties ilman leikkausta parane ollenkaan. Pitäisikö jo ottaa lusikka kauniiseen käteen ja mennä lääkärille kuvauttamaan koipi?
Minä kyllä pelkään ajatustakin siitä että nukutetaan ja sitten leikataan jalkaa... vähän niinkuin oikein haitaksi asti :(
Siksi otan minkä tahansa muun vaihdoehdon vastaan erittäin mielelläni. Miten olisi jos koettaisin tuota kortisonipiikkiä? Millainen se oikein olisi - en tiedä siitä mitään - ja mahtaisiko siitä olla apua?
Jalkapöydän murtuma?
4
7318
Vastaukset
Jos tuommoinen "murtuma" vaatii leikkausta niin oletan tuon hoituvan epiduraalipuudutuksessa.
- voi elämä sentään
Mutta herran jestas, tuo selkärangan piikittely ja vieraiden aineiden pumppaaminen sinne kuulostaa vielä kauheammalta.
- medica
Spinaalissa todennäköisesti. Epiduraalipuudutus yleisempi synnytyskipujen hoidossa.
- paha juttu
voi elämä sentään kirjoitti:
Mutta herran jestas, tuo selkärangan piikittely ja vieraiden aineiden pumppaaminen sinne kuulostaa vielä kauheammalta.
Mulla murtui myös tässä viime jouluna jalkapöydästä luu ja pitkän vitkuttelun jälkeen meni nlääkäriin. Sanottiin, että mitä enemmän sillä kävelee murtuman jälkeen, niin sitä todennäköisempää on että se voi levitä nilkkaan, jota on vaikea parantaa. Vältyin kuitenkin itse leikkaukselta onneksi. Ja voin sanoa, että ne leikkauksen yhteydessä tuntuvat puudutukset ja nukutukset ei tunnu enää miltään kun on syötetty niin paljon kaikkia rauhoittavia ja kipulääkkeitä ennen leikkausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 565995
- 575452
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1113813- 543802
- 143735
- 313176
- 592914
- 592806
- 672518
- 471930