Levitetyt korvalävistykset???

Kyselyikäinen

Voisikohan joku valaista vanhusta...

Miksi niitä sanotaan kun levitetään korvalävistys et sen korun kautta on iso reikä?

Jääkö se levitysreikä sit loppuiäksi jos sellasen aikoo alkaa levittään ja laittaan?

65

20174

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inffoo..

      Ei sillä oikein omaa nimitystä ole, korvan venyttäjiksi niitä sanotaan.
      Itselläni 10mm venytetty, eli sentti. Sanovat että jos menee yli 10mm venyttämään, niin ei palaudu enään takaisin.

      • ................

        no se nyt on ihan henkilökohtaista palautuuko vaiko eikö. joillakin ei palaudu enää 5mm joiltakin saattaa palautua vielä 15mm jne..


      • yläasteikäinen
        ................ kirjoitti:

        no se nyt on ihan henkilökohtaista palautuuko vaiko eikö. joillakin ei palaudu enää 5mm joiltakin saattaa palautua vielä 15mm jne..

        Itselläni on nyt 6 millinen tunneli mutta olen ruvennyt miettimään etten minä tälläistä halua enää aikuisena mutta välillä minä silti haluaisisin venyttää8 milliseksi mutta mietin saanko sitä ikinä normaaliksi sen jälkeen ?


    • Joonastvå

      Miten tuo venyttäminen käytännössä tapahtuu? Tiedän, että pitää olla venytyskoru... Minkä kokoinen? Entä miten valitaan se varsinainen tappikoru? Voiko esim. venyttää 5 mm:ksi ja laittaa 6 mm korun vai pienemmän? Kertokaas joku korvareikienne "tarina" :)

      • ex-venyttäjä

        Nyrkkisääntö venytykseen: 1 milli kuukaudessa.

        Itse aloitin laittamalla ensin ihan tavallisn 1,6 napakorun korvaan. tavalliseen pieneen korvareikään. Kuukauden päästä ostin 2,4 millin venytyssarvet ja muutamassa päivässä ne menivät kunnolla loppuun asti, ja sitten taas odottelin about kuukauden niiden sarvien kanssa. Sitten ostin muistaakseni 4 millin sarven - ja taas kuukausi - ja sitten 5 millin tapin - ja taas kuukausi - ja lopuksi 6 millin tapin.

        Sarvet on kyllä paljon korvaystävällisempiä, noita tappeja oli aika inhottavat rusikoida korvaan. Sarvissa kannattaa ja pitää käyttää O-renkaita jotta koru pysyy paikoillaan. Muuten se liikkuu poispäin koko ajan ja sitä joutuu koko ajan tyrkkimään syvemmälle -> korva ja reikä kärsii.

        Tärkeintä on siis kärsivällisyys. Rahaahan noihin koruihin menee, mutta niitä voi sitten myöhemmin vaikka myydä eteenpäin.

        Palautuminen on yksilöllistä. Itse otin venytykset pois 6 millissä ja vaikka aina sanotaan että alle 10 millin venytykset palautuu niin mun korvani ovat kyllä jääneet aika "lörpöiksi". Siis ilman korua reikä on ihan tavallisen pienen reiän näköinen mutta heti jos laittaa kevyenkin korun vaikka ohuen hopeisen renkaan, niin reikä näyttää venyneeltä. Vähän kuin vanhan mummelin korva. Se on tosi kurjan näköistä :( Eli kannattaa tosissaan harkita tarkkaan mitä korvilleen tekee. Venytykset on kyllä siistin näköiset, mutta mielestäni pitää olla ainakin 10 milliä, ennenkuin ovat oikeasti vaikuttavan ja hyvän näköiset. Toki se riippuu korustakin. Mulla oli 6 millin paksut muoviset BCR:t ja ne oli kyl hienot, jykevät :)


      • venyttäjä.

        Ihan turhaa aikaa viemää hommaa jos aletaan tissuttamaan milli per kuukaus. Tosin aika yksilöllistä on miten korva venyy, mutta kyllä se nyt hyvinkin sen 2 milliä kerrallaan venyy. Vähän vaseliinia avuksi niin menee. Myös saunassa käynti ennen korun laittoa on suositeltavaa, koska korva venyy paremmin.

        Itse aloitin tavallisesta korvareiästä laittamalla 1,6mm, sitten 3mm, 5mm, 6mm, 8mm ja nyt 10mm. Seuraavaksi 12mm.

        Ja tosiaan, kannattaa olla sellainen koru mikä suurenee pikkuhiljaa niin menee helpommin.


      • Joonastvå
        venyttäjä. kirjoitti:

        Ihan turhaa aikaa viemää hommaa jos aletaan tissuttamaan milli per kuukaus. Tosin aika yksilöllistä on miten korva venyy, mutta kyllä se nyt hyvinkin sen 2 milliä kerrallaan venyy. Vähän vaseliinia avuksi niin menee. Myös saunassa käynti ennen korun laittoa on suositeltavaa, koska korva venyy paremmin.

        Itse aloitin tavallisesta korvareiästä laittamalla 1,6mm, sitten 3mm, 5mm, 6mm, 8mm ja nyt 10mm. Seuraavaksi 12mm.

        Ja tosiaan, kannattaa olla sellainen koru mikä suurenee pikkuhiljaa niin menee helpommin.

        joo vielä tämmönen juttu, eli mulla on nyt venytyskoruna 4mm, niin laitanko seuraavaksi 4mm vai 5mm plugin. Vai kannattaako ostaa ensin 5mm venytyskoru vaikkapa piikki ja sitten vasta plugi?


      • Venyttäjä.
        Joonastvå kirjoitti:

        joo vielä tämmönen juttu, eli mulla on nyt venytyskoruna 4mm, niin laitanko seuraavaksi 4mm vai 5mm plugin. Vai kannattaako ostaa ensin 5mm venytyskoru vaikkapa piikki ja sitten vasta plugi?

        Ehdottomasti venytä ensin siihen vitoseen ja sitten vasta pistä plugi. Kun plugissa on ne reunatkin hiukan normaalia suuremmat niin jo siinä on vaivaa saada ne. :> Ainakin minulla oli jossain vaiheessa venyttäessäni.


      • faktaaa se on
        venyttäjä. kirjoitti:

        Ihan turhaa aikaa viemää hommaa jos aletaan tissuttamaan milli per kuukaus. Tosin aika yksilöllistä on miten korva venyy, mutta kyllä se nyt hyvinkin sen 2 milliä kerrallaan venyy. Vähän vaseliinia avuksi niin menee. Myös saunassa käynti ennen korun laittoa on suositeltavaa, koska korva venyy paremmin.

        Itse aloitin tavallisesta korvareiästä laittamalla 1,6mm, sitten 3mm, 5mm, 6mm, 8mm ja nyt 10mm. Seuraavaksi 12mm.

        Ja tosiaan, kannattaa olla sellainen koru mikä suurenee pikkuhiljaa niin menee helpommin.

        Liian nopeasti venytetty korva näyttää persereiältä kun ottaa korun pois. Sulla on varmaan persereiät korvissa.

        Älä vitti antaa ihmisille huonoja ohjeita, kun kaikki alan ammattilaisetkin on sitä mieltä että kotivenytyksessä 1 mm kuukaudessa on sopiva tahti. Jollain voi venyä nopeamminkin, mutta se on yksilöllistä ja harvainaistakin. Liian raju venyttäminen aiheuttaa kudoksen repeämistä, joka voi tuntua pieneltä ja merkityksettömältä jutulta, mutta se ei venymistä ja se kostautuu varsinkin jos aikoo vielä joskus ottaa venytykset pois. Silloin on sit roikkuvat tai persereiän näköiset korvalehdet. On noita nähty, isot machoäijät venyttää monta senttiä kerralla ja kävelee lopun elämäänsä persereikä korvassa. Helvetin siistin näköistä.

        Kanna vastuusi, älä jauha paskaa. Joku voi vielä uskoa.


      • Nipostusta.
        faktaaa se on kirjoitti:

        Liian nopeasti venytetty korva näyttää persereiältä kun ottaa korun pois. Sulla on varmaan persereiät korvissa.

        Älä vitti antaa ihmisille huonoja ohjeita, kun kaikki alan ammattilaisetkin on sitä mieltä että kotivenytyksessä 1 mm kuukaudessa on sopiva tahti. Jollain voi venyä nopeamminkin, mutta se on yksilöllistä ja harvainaistakin. Liian raju venyttäminen aiheuttaa kudoksen repeämistä, joka voi tuntua pieneltä ja merkityksettömältä jutulta, mutta se ei venymistä ja se kostautuu varsinkin jos aikoo vielä joskus ottaa venytykset pois. Silloin on sit roikkuvat tai persereiän näköiset korvalehdet. On noita nähty, isot machoäijät venyttää monta senttiä kerralla ja kävelee lopun elämäänsä persereikä korvassa. Helvetin siistin näköistä.

        Kanna vastuusi, älä jauha paskaa. Joku voi vielä uskoa.

        Turhaa nipotusta.

        Itse venytän yleensäkkin joka toinen viikko, nyt on pysähtynyt kun ei ole varaa tilata koruja.

        Enkä anna huonoja ohjeita, ensinnäkin korvanlehteni eivät näitä persereiältä, toiseksi, se ei ole mitenkään harvinaista että korva venyy helpommin "kuin toisilla."

        Ja kyllä, nopea venytys voi koitua kohtaloksi, mutta jos on aloittanut venytyksen niin omasta mielestäni sitä ei kannata pohtia palautuuko ne enää takaisin vai ei. Itse en ainakaan välitä palautuuko vai ei.

        Ja sekin on faktaa että sanovat milli kuussa. Sitä en kiistä ollenkaan, mutta ihan turhaa rahaa menee ja turhaa tussuttelua, itse en ainakaan jaksa odottaa kuukausia että saa sentin. Nyt on sentti, eikä venytykseen mennyt kuin 2kk, ja hyvältä korvani näyttävät. Ei edes revennyt.


      • no sehän jo kertookin...
        Nipostusta. kirjoitti:

        Turhaa nipotusta.

        Itse venytän yleensäkkin joka toinen viikko, nyt on pysähtynyt kun ei ole varaa tilata koruja.

        Enkä anna huonoja ohjeita, ensinnäkin korvanlehteni eivät näitä persereiältä, toiseksi, se ei ole mitenkään harvinaista että korva venyy helpommin "kuin toisilla."

        Ja kyllä, nopea venytys voi koitua kohtaloksi, mutta jos on aloittanut venytyksen niin omasta mielestäni sitä ei kannata pohtia palautuuko ne enää takaisin vai ei. Itse en ainakaan välitä palautuuko vai ei.

        Ja sekin on faktaa että sanovat milli kuussa. Sitä en kiistä ollenkaan, mutta ihan turhaa rahaa menee ja turhaa tussuttelua, itse en ainakaan jaksa odottaa kuukausia että saa sentin. Nyt on sentti, eikä venytykseen mennyt kuin 2kk, ja hyvältä korvani näyttävät. Ei edes revennyt.

        Korva ei saisi ikinä, missään tapauksessa revetä. Verenvuoto on jo ihan vihoviimeinen asia mitä venyttäessä kaipaa. Kaikki repeämät (ulkoiset ja sisäiset) aiheuttavat jonkinlaista arpikudosta. Arpikudos = huono palautuminen, huono venyminen, jne.

        Suurin osa venyttäjistä (ja varsinkin aloittelijoista) luopuu hommasta hetken päästä. Sen takia on parempi neuvoa malttia, jotta ei ainakaan tarvitse katua.

        Ei koruja tarvitse joka millin takia ostaa, mutta esim. venytystapin voi antaa pitkäänkin puolivälissä ennenkuin työntää finaaliin. Ei niin että yhdessä vuorokaudessa survoo sisään 2 milliä uutta kamaa.

        Tai no, jokainen toki päättää itse. Mutta arpeutunut korvareikä ei ole kiva.


      • Ankie
        faktaaa se on kirjoitti:

        Liian nopeasti venytetty korva näyttää persereiältä kun ottaa korun pois. Sulla on varmaan persereiät korvissa.

        Älä vitti antaa ihmisille huonoja ohjeita, kun kaikki alan ammattilaisetkin on sitä mieltä että kotivenytyksessä 1 mm kuukaudessa on sopiva tahti. Jollain voi venyä nopeamminkin, mutta se on yksilöllistä ja harvainaistakin. Liian raju venyttäminen aiheuttaa kudoksen repeämistä, joka voi tuntua pieneltä ja merkityksettömältä jutulta, mutta se ei venymistä ja se kostautuu varsinkin jos aikoo vielä joskus ottaa venytykset pois. Silloin on sit roikkuvat tai persereiän näköiset korvalehdet. On noita nähty, isot machoäijät venyttää monta senttiä kerralla ja kävelee lopun elämäänsä persereikä korvassa. Helvetin siistin näköistä.

        Kanna vastuusi, älä jauha paskaa. Joku voi vielä uskoa.

        mulla on korvissa 10 mm lävärit.venytin huomattavasti nopeempaa tahtia,ku 1 mm kuukaudessa...jotain 3 mm varmaan sujahti per kuun kierto.toisessa korvassa on todella siisti reikä,yllättävän siisti oikeestaan,koska oletin et ku ite säätää nii jäljestä tulee aika rujoa.pakko kuitenki myöntää et toisessa korvassa taas on sellanen persereikä-meininki,mut toisaalta se on vasta parantumas,et enpä tiiä jääkö tuo nyt lopulliseksi muodoksi ja itteeni saan syyttää,jos se noin jää :D

        mun pointti oli vaan se,et voisit koittaa vähä ystävällisemmin korjata toisten kommentteja!aivan sairaan typerää alkaa aukoon päätä perserei'istä ilman mitään suurempia motiiveja.alko ittee jäytään ku pitää noin loukkaavaan sävyyn ylipäätään keskustella.en vaan ymmärrä.huoh.väärän infon voi korjata toisinki...jep,ehkä ens kerralla.tää kuittaa.


      • sarzzuu
        ex-venyttäjä kirjoitti:

        Nyrkkisääntö venytykseen: 1 milli kuukaudessa.

        Itse aloitin laittamalla ensin ihan tavallisn 1,6 napakorun korvaan. tavalliseen pieneen korvareikään. Kuukauden päästä ostin 2,4 millin venytyssarvet ja muutamassa päivässä ne menivät kunnolla loppuun asti, ja sitten taas odottelin about kuukauden niiden sarvien kanssa. Sitten ostin muistaakseni 4 millin sarven - ja taas kuukausi - ja sitten 5 millin tapin - ja taas kuukausi - ja lopuksi 6 millin tapin.

        Sarvet on kyllä paljon korvaystävällisempiä, noita tappeja oli aika inhottavat rusikoida korvaan. Sarvissa kannattaa ja pitää käyttää O-renkaita jotta koru pysyy paikoillaan. Muuten se liikkuu poispäin koko ajan ja sitä joutuu koko ajan tyrkkimään syvemmälle -> korva ja reikä kärsii.

        Tärkeintä on siis kärsivällisyys. Rahaahan noihin koruihin menee, mutta niitä voi sitten myöhemmin vaikka myydä eteenpäin.

        Palautuminen on yksilöllistä. Itse otin venytykset pois 6 millissä ja vaikka aina sanotaan että alle 10 millin venytykset palautuu niin mun korvani ovat kyllä jääneet aika "lörpöiksi". Siis ilman korua reikä on ihan tavallisen pienen reiän näköinen mutta heti jos laittaa kevyenkin korun vaikka ohuen hopeisen renkaan, niin reikä näyttää venyneeltä. Vähän kuin vanhan mummelin korva. Se on tosi kurjan näköistä :( Eli kannattaa tosissaan harkita tarkkaan mitä korvilleen tekee. Venytykset on kyllä siistin näköiset, mutta mielestäni pitää olla ainakin 10 milliä, ennenkuin ovat oikeasti vaikuttavan ja hyvän näköiset. Toki se riippuu korustakin. Mulla oli 6 millin paksut muoviset BCR:t ja ne oli kyl hienot, jykevät :)

        jos ei halia jtn 10 millistä niin voihan kuitenki ostaa vaikka millin tai kaks isomman ja jättää venytykset sit siihen jos ite on tyytyväinen ?


    • Ankie

      venytin toiseen korvaan kahta reikää saman aikasesti,kun kummatki reiät oli 8 mm päätin antaa toisen umpeutua,koska pelkäsin reikien repeytyvän.arpeutuminen sujui hyvin ja nopeasti,jälki on hyvin pieni ja siisti.nyt molemmissa korvissa on 10 mm lävärit ja ajattelin jäädäkin tähän kokoon ainakin hetkeksi :D

    • Passion-

      itse alotin venyttämisen n. 3vk sitten. Venytin normaalista korvanreijästä suoraan 3mm ja tottavie teki kipeää seuraavan viikon. Reikä mäti ja oli turvonnut(muoviallergiankin takia) mutta kun rasvasi ja putsaili niin korvanreikä parani kuitenkin 2vk kunnolliseksi (ei lähtenyt mitään ylimääräistä enää).

      Nyt sitten tänään ostin 5mm venykorun ja venytin siitä 3mm suoraan siihen eikä tuntunut missään, ihme kyllä. Ja reikä on edelleen erinomaisen näköinen.

      Venyvyys riippuu ihan ihmisestä, ja tottakai 1mm kuukaudessa olisi suositeltavaa, mutta jokaien tekee ihan sen mukaan miltä itsestään tuntuu. Kipukynnys on jokaisilla eri suuruinen, joten sekin vaikuttaa siihen, kuinka paljon venyttää kuukaudessa. Ei kuitenkaan kannata aloittaa uutta venytyskorua pistämään jos reikä ei ole parantunut kokonaan.

      Törkeä tulla jauhamaan tänne toisten kommenteista tolla tyylillä. Voi ilmaista asiansa ihan ilman tollasta ihmeellistä vonkumista.

      • tommmi

        Jos on ottanu reiän alle vuoden sisällä, niin mitä materiaalia kannattaa sit käyttää venytyksessä vai kannattaako alle vuoden vanhaan reikään edes laittaa venytystä?

        Et voiko laittaa vaikka kumia vai pitääkö olla sit vaikka kirurginterästä?


      • Passion-
        tommmi kirjoitti:

        Jos on ottanu reiän alle vuoden sisällä, niin mitä materiaalia kannattaa sit käyttää venytyksessä vai kannattaako alle vuoden vanhaan reikään edes laittaa venytystä?

        Et voiko laittaa vaikka kumia vai pitääkö olla sit vaikka kirurginterästä?

        Lävistäjä sanoi, että kuhan harjotuskorviksen on saanut pois ja normaali korvakoru on tottumiseen asti ollut korvassa voi huoletta käydä venyttämään.

        "Kirurginteräs ja muovi ovat sieltä huonoimmasta päästä hajujen kannalta. Titaani on hieman parempi ja orgaaniset korut erittäin hyviä. Ne antavat reiän hengittää, joka auttaa paljon niin hajuihin kuin reiän yleiseen kuntoonkin."


    • jrss-

      ite venytn kans milli tai pari kerrallaan. tällä hetkellä 10mm korvassa. huomannut että vanhemmat ihmiset eivät näistä pidä mutta nuorten suosio on noussut. muistettava kuitenkin on, että palautuminen on hyvin yksilöllistä, ja on oltava tietoinen riskeistä, kuten repeämistä yms. jos korva ei enää palaudu, on olemassa leikkauksia, joilla korvat sitten saa ommeltua umpeen. joten harkitse, ennen kuin alat korvaa venyttämään.

    • Arek

      Vaikka olenkin venyttäjänä aika pieni tekijä, niin koen että oma tyhmyyteni/epähuomioni on hyvä varoittava esimerkki.

      Aloitin itse venytyksen tavallisesta kultasepänliikkessä laitetusta korusta, eli hyvin pienestä. sitten hetkeksi 1,6 mm johon alunperin oli tarkoitus jättääkin. Innostuin kuitenkin aloittamaan venytyksen ja hankin 2mm jotta aloitus olisi helpompaa, siitä sitten 3 mm. 1mm suositeltu kuukausi tahti todellakin oli helppoa ja kivutonta. Sitten kuitenkin tein virheen ja ostin 4mm sijaan vahingossa(myyjä mukamas mittasi sen ja vielä vannoi sen olevan oikean kokoinen, jopa ihmetellessäni korun paksuutta) 5mm kokoisen. Noh luotin myyjään ja kiiruhdin kotiin jotta ehtisin vielä saunavuoron aikana vaihtamaan sen. Sattui, todellakin, ja kipu ja särky jatkui lähes viikon. Verta tuli ja ja lävistys tulehtui vielä kaupanpäälliseksi.

      Nyt korva (noin 2kk korun vaihdosta) on jo hieman paremmassa kunnossa, mutta kyllä siitä varmasti jälki jää sillä ainakin vielä reunat ovat arpiset. Onnekseni eivät kovin pahasti, mutta kuitenkin.
      Että kyllä se kannattaa ihan rauhassa hoitaa, sillä kuukauden odotukseen ei kukaan kuole.

    • TKR

      Itse ostin aloitussarjan, joka sisälsi 2, 3 ja 4 milliset sarvet. Heti siirtyminen 1,2 millistä 2,0 milliin oli itselleni täysi mahdottomuus. Ei mennyt vaikka kuinka tunki, ja korvan ärsyynnyttyä lopetin yrittämisen. Teippiä sitten vain tavallisen korviksen ympärille ja viikon päästä sain venytyksen kunnolla alkuun.

      Muutamia pointteja/virheitä, mitä tuli vastaan:

      -En kehoita ketään (varsinkaan alaikäisiä) nauttimaan alkoholia, mutta se rentouttaa myös korvia, ja uusi koru saattaa sujahtaa helposti paikalleen

      -Venytykseen tarkoitetut korut ovat aina parempia kuin omat viritelmät, useaa eri systeemiä ei kannata samaan reikään tunkea, tulee epäsymmetrinen hole

      -Siltä varalta, että joku on yhtä dumbass kuin minä, niin pieni varoitus: silikonikumisen tunnelin laittaminen liian pieneen reikään voi vaikuttaa hyvältä idealta, koruhan kaiken järjen mukaan venyttää reikää tasaisesti... NOT! Suuria ongelmia tiedossa :D

      -Kärsivällisyyttä ei voi liikaa painottaa, varsinkin jos sattuu venymään hitaasti. Pienetkin haavat korvien sisäpuolella saattavat tehdä arkipäiväisestä elämästä tuskallista, ja venyminen tietysti hidastuu. Vaihtaminen pienempään koruun repeytymisen takia on myös todella lannistavaa.

      Itselläni monien käänteiden jälkeen on nyt 12 mm reiät molemmissa korvissa, ja n. 6-7 kk koko projekti kesti, välissä oli tosin n. kuukauden tauko toisen korvan kanssa. Itseäni ei mahdollinen umpeutuminen kiinnosta, mutta jos ei ole varma itsestään tai siitä mitä tekee, niin tuskin kannattaa aloittaakaan. Sama juttu monen muunkin asian kanssa.

      • nanneli r

        ite tungin normaaliin korviksen reikään puolen tunnin aikana huudon ja manauksen voimalla suoraa 3mm. en suosittele kokeilemaan koska venytys oli todella kipeä ja mäti ainakin kuukauden. nyt se on kuitenki parantunut jo melko hyvin


      • auttakapliis
        nanneli r kirjoitti:

        ite tungin normaaliin korviksen reikään puolen tunnin aikana huudon ja manauksen voimalla suoraa 3mm. en suosittele kokeilemaan koska venytys oli todella kipeä ja mäti ainakin kuukauden. nyt se on kuitenki parantunut jo melko hyvin

        Siis venytin toista korvaa 6mm viikossa, ja jälki oli ihan hyvä , mut sit se tulehtus ja otin korun pois ja nyt on ummessa:( nyt vtu:aa etten antanu korun olla ja välil puhdistanu, ku en uskalla ampuu tai laittaa uutta reikää :( toista taas oon venyttäny 3mm , mitä teen :( auttakaa pliis. HUOM!!! En haluu kullaa sit mitää et " no oma vika ku venytit nopeesti ja paljo" - juttui!


      • auttakapliis
        auttakapliis kirjoitti:

        Siis venytin toista korvaa 6mm viikossa, ja jälki oli ihan hyvä , mut sit se tulehtus ja otin korun pois ja nyt on ummessa:( nyt vtu:aa etten antanu korun olla ja välil puhdistanu, ku en uskalla ampuu tai laittaa uutta reikää :( toista taas oon venyttäny 3mm , mitä teen :( auttakaa pliis. HUOM!!! En haluu kullaa sit mitää et " no oma vika ku venytit nopeesti ja paljo" - juttui!

        No nyt se toinenki venytyskoru tulehtus je meni umpee :(


    • venyttäjä
    • chuuzetsu

      itelläni 6mm venytys, jota nyt pidän väliaikaisesti, sillä haalin itselleni tällä hetkellä 10millin venytyskorua.. 8) nyrkkisääntönähän se 1mm/1kk, noh,.. minä nyt siitä en kamalasti jaksa välittää. itsellä meni noin 2 minuuttia kun tungin korvaan 5millin venytyskorun.. ehheh.. verta tuli ja korva oli violettina sen 2 päivää, mutta sitten parani, ja tungin siihen parin päivän sisällä ensimmäisestä venytyksestä puisen 6millin venytyskorun, ja voi herranjumala se puinen sattui.. .__. en suosittele puisia venytyskoruja ! ihan rehellisesti sanottuna _paskoja

      • janita*87

        itse venytin noin kahdessa kuukaudessa 12mm. vaihdoin viikossa aina uuden korun toisen paikalle, minulla oli liian nopea tahti venytyksessa, desinfiointi ainetta kului, mutta kaunis reikä tuli. laitoin korut 1,6mm, 2,5mm, 4mm, 6mm, 8,5mm 12mm käytin venytys sarvia ja väänsin heti uuden korun paksuimpaan kohtaan ja sitten viikon parantelu ja uusi tilalle


      • venyttelijä..
        janita*87 kirjoitti:

        itse venytin noin kahdessa kuukaudessa 12mm. vaihdoin viikossa aina uuden korun toisen paikalle, minulla oli liian nopea tahti venytyksessa, desinfiointi ainetta kului, mutta kaunis reikä tuli. laitoin korut 1,6mm, 2,5mm, 4mm, 6mm, 8,5mm 12mm käytin venytys sarvia ja väänsin heti uuden korun paksuimpaan kohtaan ja sitten viikon parantelu ja uusi tilalle

        näillä aloitin itse ja se 1 mm kk:ssa oli mulle hyvä tahti

        http://a-ilusion.com/shop/product_details.php?p=1082


      • memmu-
        venyttelijä.. kirjoitti:

        näillä aloitin itse ja se 1 mm kk:ssa oli mulle hyvä tahti

        http://a-ilusion.com/shop/product_details.php?p=1082

        typerä kysymys ehkä mutta ... oon ite tehny korvalävärit joskus 10 vuotta sit ja ne ei oo ihan kohakkain :D
        toinen on pari millii toista alempana. se ei haittaa ku riippukorviksii pitää mutta huomaa heti jos laittaa napit.

        oon hirmu pitkään haaveillu leventäväni niitä mutta näkyykö se ero sit vaan selvemmin vai tasottusko se siinä leventäessä? en ottas ku 5-6mm


      • jeejeejööjoo
        memmu- kirjoitti:

        typerä kysymys ehkä mutta ... oon ite tehny korvalävärit joskus 10 vuotta sit ja ne ei oo ihan kohakkain :D
        toinen on pari millii toista alempana. se ei haittaa ku riippukorviksii pitää mutta huomaa heti jos laittaa napit.

        oon hirmu pitkään haaveillu leventäväni niitä mutta näkyykö se ero sit vaan selvemmin vai tasottusko se siinä leventäessä? en ottas ku 5-6mm

        kyl se siin näkyy, itel ol kans vanhat reiät suht epä tasos.. nyt on toises korvas vähemmän venutus tilaa.. ja muutenki ei taho oikeen venua toi toinen koska on tyssäny 14 milliin vaik toine on 20 milline..


    • hehehihuhaha

      http://www.cybershop.fi/product/967/35mm-wood-expander--cello

      riippuu kuinka suureksi laajentaa, kyllä ne tiettyyn milliin asti palautuu mutta sen jälkeen saattaa jäädä esim 4 mm reikä korvaan :)

      ei se haittaa!! Maailmassa on niin paljon kaikennäköistä kummaa että reikä korvassa ei paljoa ihmetytä kun miettii mitä muuta täällä onkaan ! :)

      • Babazuaaaa

        Itse olen kanssa hurahtanut kyseiseen hommaan. Aloitin ihan ammutuista reijistä. Alku oli hankala ja taisi olla tyyliin joku 1.2mm joka oli alkukoru. Olen rauhassa venyttänyt mutta itselle tapahtui seuraavaa. Pidin noin 2viikon ajan 3mm sarvia. Niistä kuitenkin hukkui kumiset lukot ja laitoin 2.3 takaisin. Nyt sitten venytin 2.3 suoraan 4mm ja oli aika tuskallista. Saunassa kävin ja laitoin 4mm sarvet läpi. Jälleen oli se sama ongelma että lukot meinasi tipahtaa joten vaihdoin muoviset renkaat. Vasen korva on kipeä edelleen. Voiko siis muovillekin olla allerginen ? mietin että jos tuo muovi aihettaa sen että reikä ei meinaa parantua. Tosin aikaa on kulunut vasta 3 päivää venytyksestä. oikea on hieman hellä, mutta ok


      • L666L
        Babazuaaaa kirjoitti:

        Itse olen kanssa hurahtanut kyseiseen hommaan. Aloitin ihan ammutuista reijistä. Alku oli hankala ja taisi olla tyyliin joku 1.2mm joka oli alkukoru. Olen rauhassa venyttänyt mutta itselle tapahtui seuraavaa. Pidin noin 2viikon ajan 3mm sarvia. Niistä kuitenkin hukkui kumiset lukot ja laitoin 2.3 takaisin. Nyt sitten venytin 2.3 suoraan 4mm ja oli aika tuskallista. Saunassa kävin ja laitoin 4mm sarvet läpi. Jälleen oli se sama ongelma että lukot meinasi tipahtaa joten vaihdoin muoviset renkaat. Vasen korva on kipeä edelleen. Voiko siis muovillekin olla allerginen ? mietin että jos tuo muovi aihettaa sen että reikä ei meinaa parantua. Tosin aikaa on kulunut vasta 3 päivää venytyksestä. oikea on hieman hellä, mutta ok

        no siis jos pistää liian nopeasti isompaa korua sisään niin reikä tulee kipeeksi ja se kipu kestää aika pitkään... itte olen kuullu että "KIPU EI KOSKAAN LAKKAA!" mutta olen siihen kyllä vähän kriittinen... joo siis nyrkkisääntö: MILLI KUUSSA...

        OHJEITA:
        tällaisia ohjeita olen myös saanut: kun alkaa tunkemaan isompaa korua niin ensin käy saunassa/kuumassa suihkussa ja hieroo korvaa sormien välissä... sitten kun alkaa tunkemaan seuraavaa kokoa olevaa korua niin desinfioi ensin korun ja korvan ja kädet ja sitten alkaa hitaasti tunkemaan sitä reikään... jos sattuu tai jos alkaa tulemaan verta niin LOPETA! ARPIKUDOS=EI VENY!

        ja tosiaan mulla on ittellä vasta 3mm toi reikä... ensin oli normaali ammuttu, sitten 1.6 napakoru, 2.3 teräksinen koru ja nyt tommonen 3.0 punanen muovi"sarvet"... ja ton viimesen laittaminen ei sattunu yhtään ku noudatti noita ohjeita... ens kuussa uudestaan....


    • AloittelevaVenyttäjä

      Itsehän aloitin tänään vasemmanpuoleisen korvanreiän venytyksen. Otin viime syksynä kultasepänliikkeessä perus 1,2mm "harjoittelukorun", jota maltoin pitää kuukauden pari. Sitten ostin samaa kokoa olevan hevosenkengän muotoisen korun, jossa oli kartiot päissä. Muutaman kuukauden ajan paha tapani oli ränklätä sitä korua paremman tekemisen puutteessa, mutta saatuani kaverilta 1,6mm hevosenkengän päätin survoa sen korvaani, joka menikin siististi ilman kipua läpi. Sitä pari päivää pidettyäni ostin samanlaisen korun läheisestä lävistyskaupasta, kuin tässä kuvassa.

      http://www.cybershop.fi/tuotekuvat/900x600/5127-IMG_5609copy.jpg

      Sain sen aseteltua korvaani melko vaivatta, tosin koru ei ole samassa asennossa, kuin kuvassa, kun en uskalla survoa syvemmälle. Ajattelin kokeilla työntää sitä hieman syvemmälle saunan jälkeen.

      Tähtään venyttämään sen suositellun 1mm kuukaudessa, ja lopputulokseni tulee jäämään siihen 4-5mm kohdille.

      • AloittelevaVenyttäjä

    • kysyjä111

      Saanko kysyä et jos minulla on 3 millinen 10 vuotta niin umpeutuuko se 10 vuoden jälkeen?

    • venytttäjäkysyjä

      Haluan itsekkin kysyä tuohon samaan että kun minulla on nytten 3 millinen lävistys kun haluaisin pitää sitä ainakin vielä vuoden, niin onko mahdollista että se umpeutuisi yhden vuoden jälkeen? kun en haluaisi pysyvää 3 millistä lävistystä.

    • heidijou

      mä alotin venyttämisen tossa helmikuun lopussa , ja tää on jo 4mm . Alotin 2mm ja siitä laitoin sitten heti tän 4mm spiraalin. laittaminen ei satu kunhan sen laittaa saunassa :D:D ja seuraavaks laitan tähän 6mm ja sillee , et ei mun ainakaa tarvi laittaa joka kokoo . :D:D mutta se myös riippuu korvasta .


      hahahhahaah jos sul on 3mm ni kyl sä sen takas saat pieneks :D:D:D:D:D jossai luki et yli 10mm saattaa umpeutuu , mut ei välttämättä . (:

    • Minä venytin 1mm(hoitokorvis) viikon,2mm puikko 2viikkoo,3mm spiraali 2viikkoa,4mm sarvi alle 2viikkoa repes vähän 4mm alussa ja nyt on menossa 5mm,sitten 6mm sarvi ja sitten 8mm spiraali pidän varmaan yli 2viikkoa. ja tilaan http://www.crazy-factory.com/product_listing_ng.php?cat_id=439#t"1month"#sort"model_asc" ´seitsemän 8mm korua

    • OMA venytys tarinani

      Jos alat venyttämään niin ei kannata laittaa liian suuria venytyksiä muuten korvan reikä voi revetä. aikaraja isomman venytyksen laittamiseen on henkilökohtaista itse venytin 1mm odotin pvän sitten 2mm sitten 2pvää 4mm sitten joku 4 päivää 8mm ..tuon 8 millisen laittaessa korvani repesi hieman mutta kun annoin sen vain olla siinä niin se parantui itsestään meni joku 5 päivää sitten jatkoin sain 8 millisen spiraalin loppuun asti ja annoin olla joku 2 päivää ja laitoin 10mm spiraalin ja nyt minulla on 8 millinen flesh tunnel korvassa flesh tunneleilla eli plugeilla ei kannata venyttää ellei se ole silikooni plugi muut kuin silikooni plugit ovat koruja ei venyskoruja. toivottavasti auttoi jossain suhteessa :)

      • __________

        miä en kyl nyt ihan usko tot sun stoorii... väistätsä et siä venyttit 13 päivässä 10 milliin?? _en_usko_


    • joka leikkiin ryhtyy

      Mulla oli 12mm venytykset ja jäi 4-5mm kokoseks.

    • inngrid

      en aiemmin ollu kovin kiinnostunu koko aiheesta, mutta sisko alkoi venyttämään ja kietin et, hitto ku näytti hyvältä, joten eräänä päivänä laitoin vanhan kielikorun toiseen korvaan (desinfioitu, poltettu ym, kyllä) ja olin lukenu tän 1mm kuukaudessa, mut sit toisaalla sanottiin, että 1-2mm/kk.
      suunnitelmissa oli mennä hiljalleen se 1mm kuussa/sillon ku tuntuu hyvältä, mutta kärsivällisyys petti.
      ostin 3- ja 5-millisen kummallakin kerralla mielijohteesta ja puol h sitten hampaita kiristellen työnsin tuon jälkimmäisen läpi. sattui ja jomottaa, mutta niin teki kolmosen kohdalla ja oli seuraavana päivänä okei.
      hygienian kanssa olen ollu tarkka, rasvannu reikää huolella, desinfioinu kaikki korut ensin, välttäny turhaa hiplailua ja varovasti liikutellu.

      kummatki tähän mennessä on ollu piikkejä, plugeja en hommaa, ennen kuin olen tyytyväinen rei'än kokoon, tuntuu rahan haaskuulta.

      3mm laitoin seuraavalla viikolla 1.6mm:ta ja 5 kolme viikkoa myöhemmin. tiedän, että on tyhmänrohkeaa, mutta uus koru alko poltella saman tien ostamisen jälkeen. Tähän mennessä ei oo tosiaan ollu muuta, kuin et laittohetkellä sattuu ja polttelee (vähän), mutta ärtymys on menny menojaan aika nopsaan ja ihan oman kipukynnyksen mukaan on menny.
      HYGIENIA ja oottelu senverran, et koru on ihan hyvä reiässä (voi liikutella vapaasti ym)

      omakohtainen kokemus kuitenki, en lupaa mitään ja tosiaan jotkut muut on survaissu samantien 4mm viikossa eikä oo ollu mitään

    • miee :))

      Itselläni on nyt 30mm venytykset, venytykset ovat olleet nyt n.7-8 vuotta. En tästä isommaksi ajatellut enään mennä ja en ole vuoteen enää näitä venyttänyt. Jos aikoo isompiin kokoihin mennä kuin joku 10-12 silloin suosittelen ihan lämpimästi sitä että ottaa rauhallisesti että kudos ja iho saa palautua rauhassa. Isommissa koo'oissa kun tulee vain ohuemmaksi korvan alareuna, jos on pilannut sisäpuolen korvasta ei verenkierto enään pelaa kunnolla jolloin 'korvanipukka' on koko ajan violetti ja todella kylmä. Itselläni on hyvin voivat ja hyvän näköiset venytykset koska en alkuvaiheessa repinyt niitä rikki. En ole sellainen ihminen että heti tänne nyt ( enkä sano että te muutkaan olisitte ;) ) No kuitenkin. Silloin kun aloitin itse korvien venyttämisen ei niitä näkynyt kuin muutamilla tatuoijilla ja muilla harvoilla. Nykyään niitä näkee todella paljon. Mutta, eihän se haittaa :p Tosiaan olen nytten 20 eli mitä sitä turhaan näitte korvien kanssa kiirehtimään kun on elämä aikaa.. Sama juttu tatuoinneissa mielestäni, hirveän moni haluaa paljon ja nopesti kuvia, eikä ole silloin miettinyt tarpeeksi tarkkaa mitä haluaa oikeasti. Miusta on ainaki kiva ottaa tatuointeja sellain pitkäl aikavälil et voi sitte muistella aina millasessa tilanteessa on niitä ottanu :)

      • miee :)) uuvestaa

        Aa niin ja tosiaan, olen vielä allerginen niin sanotuille 'o'renkaille ja metalliset korut painavat ja venyttävät korvaa ja myös alkavat haista jossain vaiheessa. Itselläni tällä hetkellä silikoniset korvikset. Suosittelen! Korvien lisäksihän voi myös venyttää muita paikkoja(kuten varmaan tiesittekin :p ) itselläni on septum 6mm isommaks ei viiti jottei nenän malli muutu liikaa.. nenässä muovikoru :p


    • Spedemus

      Nössöt venyttä. Tositekijät menee pikatietä ja käy skalpelloitavana. Kirurgin veitsi korvalehdestä läpi, muutama ylös / alas liike ja koru paikalleen.

      WORD.

      • hihhihh

        Oisha seki iha hauskaa mut mukavaa se venyttäminenki o ;)


    • Kyselijä98

      Kannattaako venytyskorvis päällä nukkua vai pitääkö se ottaa pois? Entä suihkussa tai saunassa? Itte olen aloittamassa venyttämään jotn minkäkokoisella se kannattaa aloittaa?? Ja miten korvaa mpitä hoitaa jos se tulehtuu?

    • veenyyttäjääääää

      itelläni on nyt nelonen ja aion venyttää johonki kasiin .. laitoin ensi hoitonapin ja annoin olla kaks päivää . sitte laitoi kakkosen ja annoin olla noin kaks viikkoo . kannattaa pitää ainaki sitä kakkosta niin kauan että se reikä tuntuu kuivalta , eikä sieltä tuu mitään nestettä ja se liikkuu ilman voimaa . sit laitoin kolmosen ja annoin olla viikon ja sit laitoin tän nelosen . ite pidän korua koko ajan korvassa , paitsi sit ku oon suihkussa nii yritän pyöritellä sitä vähä et se puhistuis . nukkuessa koru on kans korvassa , ainaki mulla , en tiiä muista ...
      mutta sehän on siis ihan henkilökohtasta et kuinka nopeesti kannattaa venyttää . jos korva näyttää huonolta nii ei ainakaa kannata laittaa isompaa korua ;)

      • veenyyttäjääääää

        ps. aika kauan kestäny tää keskustelu ku v. 2006 alotettu :DD


      • veenyyttäjääääää
        veenyyttäjääääää kirjoitti:

        ps. aika kauan kestäny tää keskustelu ku v. 2006 alotettu :DD

        pps. tää on hyvä paikka : http://www.crazy-factory.com/product_listing_ng.php?cat_id=439#

        suosittelen kyllä kaikille , korut on halpoja ja hyvälaatuisia :) luotettava paikka , tilasin itse aivan ongelmitta tuolta koruja (:


    • 65645645645645645

      ''Nössöt venyttä. Tositekijät menee pikatietä ja käy skalpelloitavana. Kirurgin veitsi korvalehdestä läpi, muutama ylös / alas liike ja koru paikalleen.''

      Haukut muita nössöksi koska et jaksa odottaa paria kuukautta? venytykset saattaa katumapäällä vielä palautua. tommonen reikä ei palaudu. muha. jos luulet että olet kova sen takia että kestät ''suuren kivun'' mikä siitä toimenpiteestä syntyy niin voi lollero:)

    • Venyttäjä 20 & 8

      Turhaa kyllä noi jokku tuola vaahtoo tosta 1mm/kk jutusta, tietysti riippuu ihan ihmisestä kuinka se korva tykkää, itellä toisessa korvassa 20mm ja toisessa 8mm.
      alotin joskus viimekesänä ja ehkä noin 4-5kk nii oli 20mm ja ainut joka tossa 20mm venytyksessä sattu edes vähän tais olla 12:sta 14:sta tai 10:stä 12:sta, että ottakaa ihan rauhassa vaan.

      • Venyttäjä 20 & 8

        Niin ja venytin normireijästä -> 3,4,5,6,8,10,12,14,16,18 ja tunneli 20 eikä ole mikään persreikä. Kiittää ja kuittaa.


    • .......

      no kyllä sille on nimitys vaik joku tuol sanoo et ei oo nimitystä: korvan venytys

    • mä-mä-mä-märkää

      ite tein näin: normaalit oli toinen vuoden ja toinen 4 kk, sit ku rupesin venyttää, nii 2 korvaan, ne oli vaan päivän ku ei tuntunu missään oli sen verran isot reiät, 3 helvetin moinen tunkeminen ja vuoti, mut suihkussa olin ilman koruja nii parantu, se oli 2 vk, 4 viikon, 5 viikon kait, 6, joku kolme viikkoo, siitä 8 ja pari-kolme viikkoo, ja nyt 10.
      Oma neuvoni ois et suihkuun ilman koruja jos rupeaa vuotamaan, ja heti sen jälkeen takas korut.
      Ja itelläni pienenee puolessa tunnissa varmaan johonki 5, mut kuitenki pysyy löysänä iho ja voi laittaa 10 takas.

    • kerralla kunnolla :D

      itse tungin 2 päivässä kuuteen milliin!!! ekana päivänä 2.5 ja seuraavana iltana 6 millii hampaita kiristellen ja nyt kolmantena päivänä korva reiä'n ympäriltä turvoksissa ja verta tullut kahdesti ;DD

    • http://www.wormz.org/venytys.html

      tuolta löytyy monista muistakin lävistyksistä tietoa :)

      Itselläni tällähetkellä 14mm venytys vasemmassa korvassa, ja oikeassa 10mm.

    • joojoo

      Hei. Laitoin 6mm blugin korvaan nuin kuukausi sitten enkä saa sitä pois, miten sen sais?

    • salmkonskin

      Noin puolitoista vuotta siinä meni hitaasti nitkutellen ja itsellä on vasemmassa korvassa todella siisti 20 mm reikä :) Olen iloinen.

    • alottelia

      olen aikeis alkaa venyttää korvakorun reikää...
      täll hetkell on korvas ihan peruss korvakoru ammuttu liikkeessä
      nii täs ny mitä olen lukenu ja katellu venytys koruja..
      nii pitäskö alottaa ihan 1.6mm ja sit nostaa MILLI KUUKAUDESSA ja sit esim
      2.3 mm terävä kärkinen koru tai sit 2.5mm // millain se on// ja sit aineki 3.0 sarvet (: eiks ois hyvä ku haluisin ehk 6-7 mut sit taas haluisin myös 8mm
      oisko se sit liikaa nostaa esim tost 3.0 eteepäin nii= 3.5mm - kuukaus. 4.0 kuukaus-
      4.5mm -kk-- ja niin edelleen ?tai siis kannattasko?
      mut jos esim. alottaa just toll 1.6mm napakorulla niin eiks siin napakorussaki oo ne semmosset kierteet mihkä tulee ne pallot kiinni ni eiks se satu ku ne kierteet menee korvast läpi? O_O ku haluisin tehä sillee kaikkeist kivuttomasti vaik myös kestän kipuu mut en sillee oikee tiiä noist koruist ku en oo aikasemmin paljo perehtynny asiaan. niin toivon et joku jaksais auttaa ja lukee tän (: koska oikeesti haluun tehä sen mahollisimman äkkii .. mut muistan kyl mielummi MM PER 1KK (-: nii eiköhä sit mee isommatkii myöhemmin paremmin sillee kohtuullisest

    • 20mmearstretch

      hei, itelläni on 20 mm venytys, ja tavoitteena olis vetää joku 26-30mm :) ja no vähä pelottaa ku lävistäjä joskus teki noi reijät vähä liian alas, ja toi iho tuossa on hyvin ohut, että olisko mtn apua miten sitä saa vaikka paksummaks tai tällee, jaja aika paha blowout myös toi yhes korvas et miten sen saan parannettuu.

      Ei mtn dissaust, tiedän, venytin vähä liian nopee. mut blowouttii jtn keinoi mil sen vois parantaa ja sit viel et mite iho kohan sais paksummaks ku on aikas ohut :(

    • bitchcraft

      ite alotin tännään venyttämisen, ja sattuu kyllä ihan kerpeleesti.

      ostin siis cybershopista 2mm mustan tikun :)


      ite en varmaan venytä kun 4mm, koska haluan ostaa tavallissikii korviksii.

      odotus ois että saisin finaliin ton korun tänä yönä, koska kipu on niin vietävän kova että huhhuh. kaikillahan on siis erilainen kipukynnys, ja mie vihhaan venyttämistä, koska sattuu ihan helevetisti.

      miehän ekan kerran joskus kaks vuotta sitten rupesin venyttää, ja sain venytettyy 6mm, mut sitte löysin ihan himo ihanii korviksii joka paikasta, joten aloin sitä kasvattaa takaisin.

    • jjgsgjsdpv

      Blowoutista voi päästä eroon heittämällä pienempää korua paikalleen joksikin aikaa, samaten korvan alareuna saattaa samalla saada paksuutta takaisin jonkin verran. Jos oikein paha blow niin eipä taida auttaa muu kuin lääkärireissu ja skalpellin käyttö.

      • Marko111111

        Mä innostuin 2 kk sitten tästä hommasta. Ekaks oli 1,6 mm 2 viikkoo, sitten vaihdoin sen toiseen korvaan ja laitoin 2 mm tilalle. Seuraavaks 2,4 mm ja 3,2 mm. Nyt on toisessa 4 mm koru ja se istuu täydellisesti, sen sijaan tää toinen kiristää ja puristaa 4 mm korulla. Tässä oli tätä ennen reilun viikon 3 mm koru. Ei tää päälle päin pahalle näytä ja korukin näyttää hyvältä, mutta pistelee. Täytynee ootella seuraavan koon kanssa nyt pidempään. Toiseen olis tarkoitus jo tänä viikonloppuna pujottaa 5 mm koru.
        Mulla on sellaista historiaa tämän venytyksen kanssa, että vuosia sitten mulla oli tässä korvassa 5 mm venytys, mutta sit kyllästyin ja se pieneni melkein entiseen kokoon. Oisko tämä syynä, että tätä kärsii paremmin nytkin venyttää?


    • Anonyymi

      Venytättekö te friikit myös bärseräikiänne. 😄

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5749
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      495
      3636
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      169
      3453
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2674
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2459
    6. 275
      2100
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1543
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1190
    Aihe