väljää haarukassa?

meridassa

Kun otan kiinni haarukan, rungon kohdalta (haarukan ylempilaakeri) ja pistän etujarrun jumiin ja nytkytän edes takaisin pyörää niin siinä olisi mun mielestä tunnettavissa semmoinen pieni välys. Mitenkä tätä kannattais tutkailla, en ole ikinä hybridin keulaa availlut joten olen sen tekniikasta ihan pihalla. Vai onko tuota turha edes avata, ennen kuin on uudet laakerit valmiina odottamassa? ..Fillarilehden sivuilla oli mitenkä haarukan sais irti (kopauttamalla), mutta mitenkä se haarukka kiristetään takaisin paikalleen? ..Mietin että siinä vois olla ihan tälläinen löystymä, sillä pyörällä ei ole ajettu edes 400km kun nyt tuon "siinä ja siinä tunnettavissa olevan" välyksen huomasin.

Sen verran vertauskuvaa, että vaimon vanha pyörä oli juuri huollossa, ja laittoivat haarukkaan uudet laakerit.. siinä tuntuu about samanlainen pieni "välys", mutta kun vertaa vaimon uuteen hybridiin (ajettu 20km) niin siinä ei tunnu välystä ollenkaan.

Voisko tuo joustokeula jotenkin mulla tohon vaikuttaa, eikai.. mutta kertokaa jos tiedätte mitä tolle kandee tehdä.

8

5526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meridassa

Juu kävin tutkimassa tilannetta, eihän tossa muuta ollut kun että se ohjaustangon pidike oli sen verran "ylhäälle" kiristetty paikallensa että laakeri pääsi muljumaan, ongelmana meinas olla että miten siihen saa tarpeeksi painoa että "menee" hollille justiinsa eikä jää pientäkään muljuma varaa. No, eipä muuta kuin kiristysliinoilla painaa ohjaustangon pidikettä haarukkaan kiinni ja kiristää tiukkaan. Ei väljää enää. Mitenkähän nuo muuten tehtaalla tehdään, meinaan että kuinkahan kovalla painolla se puristetaan "kasaan" ennen ohjaustangon pidikkeen kiristämistä.. kellään tietoa?

• Ketjupolttaja

Onko siinä ohjaustangon kannattimessa pieni kuusiokoloruuvi keskellä haarukkaa? Jos on, niin siitä...

• meridassa

Joo on siinä semmonen, sitä avansinkin.. mutta ei se mun käsittääkseni mitään "kireyttä" säädä, vaikutti vain semmoselta kosmeettiselta korkilta. Sen allahan on semmonen jännä peltisen näköinen "kanta" mihin se pulttautuu kiinni. En ymmärrä mitenkä se olisi sitä "välystä" säätänyt, ainut konsti mitenkä se näin ummokolta onnistui oli niputtaa haarukkaa ja ohjaustangon kannatinta kiristysliinalla yhteen ja sitte kiristää ohjaustangon kannatin mahdollisimman alas ja tiukkaan.. puristaa "klapin" pois ylemmästä laakerista.

Mut siis onko tosiaan näin että siitä päällä olevasta kortin kuusiosta tommosta on tarkoitus säätää? ..jos näin niin taidan näpertää hiukan liian pientä ongelmaa kun tosiaan se korkin kiristys ei vaikuttanu asiaan mitenkään.

• erittäin
        meridassa kirjoitti:

Joo on siinä semmonen, sitä avansinkin.. mutta ei se mun käsittääkseni mitään "kireyttä" säädä, vaikutti vain semmoselta kosmeettiselta korkilta. Sen allahan on semmonen jännä peltisen näköinen "kanta" mihin se pulttautuu kiinni. En ymmärrä mitenkä se olisi sitä "välystä" säätänyt, ainut konsti mitenkä se näin ummokolta onnistui oli niputtaa haarukkaa ja ohjaustangon kannatinta kiristysliinalla yhteen ja sitte kiristää ohjaustangon kannatin mahdollisimman alas ja tiukkaan.. puristaa "klapin" pois ylemmästä laakerista.

Mut siis onko tosiaan näin että siitä päällä olevasta kortin kuusiosta tommosta on tarkoitus säätää? ..jos näin niin taidan näpertää hiukan liian pientä ongelmaa kun tosiaan se korkin kiristys ei vaikuttanu asiaan mitenkään.

hauska trolli !??

• meridassa
        erittäin kirjoitti:

hauska trolli !??

Niin että mikä vitun trolli, en minä mistään peikoista ole puhunu vaan ihan fillarista. Ja asiasta, ja ongelmasta.

Että jos on jotain lisättävää niin mielellään itse asiaan liittyen.

Selitäppäs sinä mulle tuon ahead (vai mikä se olikaan) tyyppisen keulan rakenne, jos tiedät.

• Maantiefillaristi.
        meridassa kirjoitti:

Syy miksi klappi ei ole poistunut siitä kuusokoloruuvista säätämällä johtuu siitä että ohjainkannatimen sivussa oleva kuusiokoloruuvi/ruuvit pitää ensin löysätä ja vasta sen jälkeen pitää kiristää sitä kuusiokoloruuvia jota jo olet yrittänyt kiristää. Ohjainkannatin pitää koko pakettia kasassa kun sen on kiristänyt.Kun ohjainkannattimen kiristät uudelleen niin pitää samalla tarkistaa että ohjainkannatin ja ohjaustanko tulee suoraan.

• meridassa
        Maantiefillaristi. kirjoitti:

Syy miksi klappi ei ole poistunut siitä kuusokoloruuvista säätämällä johtuu siitä että ohjainkannatimen sivussa oleva kuusiokoloruuvi/ruuvit pitää ensin löysätä ja vasta sen jälkeen pitää kiristää sitä kuusiokoloruuvia jota jo olet yrittänyt kiristää. Ohjainkannatin pitää koko pakettia kasassa kun sen on kiristänyt.Kun ohjainkannattimen kiristät uudelleen niin pitää samalla tarkistaa että ohjainkannatin ja ohjaustanko tulee suoraan.

Kiitos tiedosta, täytyy vain uskoa että se siten toimii. En kyllä vielä tajua että mitenkä se siitä kiristyisi, mutta uskottava on kun joku näin sanoo. Sittenhän se voisi noin olla jos siinä haarukassa olisi tavallaan kaksi putkea, toinen se ulkoputki mitä vasten ohjaustangon kannatin kiristyisi, ja toinen johon olisi kiinnitetty se päällä olevan pultin kanta, ja joka sitten yltäisi "rungon alapuolelle" ja näin kiristäisi pakettia nippuun. Mutta anyway, kiitos tiedosta.

• Maantiefillaristi.
        meridassa kirjoitti:

Kiitos tiedosta, täytyy vain uskoa että se siten toimii. En kyllä vielä tajua että mitenkä se siitä kiristyisi, mutta uskottava on kun joku näin sanoo. Sittenhän se voisi noin olla jos siinä haarukassa olisi tavallaan kaksi putkea, toinen se ulkoputki mitä vasten ohjaustangon kannatin kiristyisi, ja toinen johon olisi kiinnitetty se päällä olevan pultin kanta, ja joka sitten yltäisi "rungon alapuolelle" ja näin kiristäisi pakettia nippuun. Mutta anyway, kiitos tiedosta.

Kiristys toimii siten että kun kiristät kuusiokoloruuvia niin tähtimutteri vetää etuhaarukan kaulaputkessa etuhaarukkaa ylös ja kuusiokoloruuvin alla oleva hattu painaa ohjainkannatinta alas. Etuhaarukan kaulaputki jätetään aina senverran lyhyeksi että tuo kiristäminen on mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2775
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2615
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      267
      1575
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1174
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1088
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe