Työttömänä on mukavaa

Työtön ja onnellinen

Voi kääntää kylkeä aamulla jos ei viitsi nousta, herätyskello ei ole soimassa. Voi käydä juhlimassa vaikka keskellä viikkoa. Voi mennä kirjastoon ja lueskella päivät hyvää kirjaa. Voi katsella telkkaria tai kuunnella radiota. Voi mennä lenkille päivänvalossa eikä pimeän aikaan. Voi mennä ystävien tai sukulaisten luo kyläilemään silloin kun huvittaa, eikä silloin kun ehtii. Voi lähteä ostoksille, elokuviin tai uimahalliin päiväsaikaan, kun siellä on hyvin tilaa. Voi mennä aamuruuhkan aikana kaupungille ja naureskella stressin ja kiireen hapattamina töihin puskeville kanssaihmisille. Tai voi vain olla köllöttää.

Vaikka ei olisikaan rahaa säästössä kuten allekirjoittaneella, niin ilmaisia ja huokeita vapaa-ajanviettomahdollisuuksia on käytössä vaikka kuinka paljon.

Kun muistelen työssäoloaikaani, ja ajattelen tilannettani nyt, niin en missään tapauksessa menisi takaisin työelämään. Suomessa ei saisi sanoa olevansa tyytyväinen työtön, mutta näin se nyt vaan on.

Työttömänä voi olla mukavaa, kun sen oikein oivaltaa.

23

3195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herra X

      Juuri näin se on :)) Pitemmän päälle pitkästyminen voi kyllä alkaa vaivata. Vaikka kyllä kaikenlaista tekemistä on kun vain viitsii alkaa tekemään jotain. :)

      • Sola

        Ja tätä aikaansa voi käyttää vaikkapa tälleen täällä rupatellen!
        Kyllä on mukavaa, kun ei tartte painaa hommia. Toivoisin, että ei enää ikinä tarvis mennä töihin!


      • Anonyymi

        Itse käyn paljon etelön matkoilla vaimon kanssa
        Koron loppumisen jälkeen olaan käyty jo. 7 kertaa noin buoden aikan etelässä kreikka ja kanaria alla pääasiassa.
        Sityen käydään mävely retkillä ja kuntosalissa ja. Kaupoissa kåja sululisilla

        Kotimaa ssa ei paljon maykustella
        Lähirabintolassa käydään syömässä jos on jokin esiintyjä


      • Anonyymi
        Sola kirjoitti:

        Ja tätä aikaansa voi käyttää vaikkapa tälleen täällä rupatellen!
        Kyllä on mukavaa, kun ei tartte painaa hommia. Toivoisin, että ei enää ikinä tarvis mennä töihin!

        Aino mikä häiritsee on kun työkkäri taas. Soitaa vuoden ja neljän kuukauden kuluttua edellisetä parin kuukauden kulutua
        Ei pääš silloin etelän mtkalle


    • Tekijä

      Onneksi sinunlaisia ei ole paljoa. Mikä olisi yhteiskunta jos kaikki vetelehtijät kukuilisivat halpoja huveja: mistä helvetistä ne huvien ylläpitäjät sitten tulisivat, kuka laiskoille tolloille maksaisi sossusta rahaa, miten työnvieroksuja pääsisi paikasta A paikkaan B. Mene hemmo lataamoon olet täysin kypsä yhteiskunnan siivelläeläjä. Sulla raukalla ei ole yhtään ytyä - menet missä rima on alhaalla, jopa kuoppaan kaivattuna. Ryhdistäydy!

      • Hähää

        Paina vaan hommia ja myö työttömät saadaan pillata SUN verorahojas...


      • Tekijä
        Hähää kirjoitti:

        Paina vaan hommia ja myö työttömät saadaan pillata SUN verorahojas...

        No ei kyllä potuta. Mukavia hyväpalkkaisia töitä on ilo tehdä. On paljon sosiaalista kanssakäymistä ja joustavat työajat. Jos nyt muutaman torakan sielulla varustetun otuksen elättää niin tuleehan sitä annettua Pelastusarmeijalle ja muille tarvitseville. Kyllä elämä on kapeata jos sen noin näkee kuin tällaiset ressukat.


      • Sirkku
        Tekijä kirjoitti:

        No ei kyllä potuta. Mukavia hyväpalkkaisia töitä on ilo tehdä. On paljon sosiaalista kanssakäymistä ja joustavat työajat. Jos nyt muutaman torakan sielulla varustetun otuksen elättää niin tuleehan sitä annettua Pelastusarmeijalle ja muille tarvitseville. Kyllä elämä on kapeata jos sen noin näkee kuin tällaiset ressukat.

        Totta puhut. Kyllä sitä jaksaa muutaman siipeilijänkin elättää kun on kiva työ jossa viihtyy ja palkka on hyvä. Voi tehdä mitä huvittaa kun on vapaata eikä rahasta ole kiinni.
        Ketä mahtaa naurattaa kun eläkeikä koittaa...


      • Kalle
        Sirkku kirjoitti:

        Totta puhut. Kyllä sitä jaksaa muutaman siipeilijänkin elättää kun on kiva työ jossa viihtyy ja palkka on hyvä. Voi tehdä mitä huvittaa kun on vapaata eikä rahasta ole kiinni.
        Ketä mahtaa naurattaa kun eläkeikä koittaa...

        No ei oikeen ollut kivaa, kun meilt töistä fudittiin pihalle kymmenn tyyppii. Mä oon aktiivisesti ettiny oman alani työtä, mutta en oo löytäny ja ollaan kavereitten kanssa koetettu keksiä kivaa tekemistä päiväaikaan. Kuulun itte liittoon, eli tilanne ei oo niin paha kuin joillakin, mutta ottaisin kyllä töitä jos löytäisin!! Mutta kun ei sitä niin helposti löydy! Enkä ihan heti haluaisi mennä eri alan työhönkään. Että ei tässä huvikseen "siipeilijöitä" olla, kyllä me ollaan itsekkin maksett jonkin verran tämän eteen silloin kun ollaan työssä oltu.

        Työttömyys voi kohdata ihan ketä vaan, joten lopettakaa syyllistäminen. Yhtä hyvin voisitte syyllistää syöpäsairaat yhteiskunnan varojen kuluttamisesta, sädehoito ja lääkkeet maksaa.


      • Tekijä
        Kalle kirjoitti:

        No ei oikeen ollut kivaa, kun meilt töistä fudittiin pihalle kymmenn tyyppii. Mä oon aktiivisesti ettiny oman alani työtä, mutta en oo löytäny ja ollaan kavereitten kanssa koetettu keksiä kivaa tekemistä päiväaikaan. Kuulun itte liittoon, eli tilanne ei oo niin paha kuin joillakin, mutta ottaisin kyllä töitä jos löytäisin!! Mutta kun ei sitä niin helposti löydy! Enkä ihan heti haluaisi mennä eri alan työhönkään. Että ei tässä huvikseen "siipeilijöitä" olla, kyllä me ollaan itsekkin maksett jonkin verran tämän eteen silloin kun ollaan työssä oltu.

        Työttömyys voi kohdata ihan ketä vaan, joten lopettakaa syyllistäminen. Yhtä hyvin voisitte syyllistää syöpäsairaat yhteiskunnan varojen kuluttamisesta, sädehoito ja lääkkeet maksaa.

        Ei toki mollata henkilöitä, jotka ovat joutuneet työttömiksi - ei, vaan niitä, jotka ivallisina kirjoittelevat ja luulevat olevansa hienoja ihmisiä kun eivät HALUA tehdä töitä, eivät tehdä yhtään mitään. Sitä ei tarvitse hyväksyä.
        Olet aktiivinen itse - älä lannistu, terveet elämäntavat ja aktiivisuus palkitaan. Tsemppiä!


      • Pummi

        Tyhmää ei ole tehdä töitä, tyhmää on maksaa siitä veroja.

        On myös tyhmää ottaa velkaa. Fiksua on elää työttömyyskorvauksella ja tehdä 2000-2500 euron nettotiliä pimeällä duunilla.

        Jos alkaa maisemat vituttaa voi aina tehdä vuoden ulkomaan komennuksen, aivan vain vaihtelun vuoksi.

        Kivaa on myös viettää 4 vuotta purjehtimalla maailmalla, kuten minä tein.

        Tämä on sitä vapautta ja riippumattomuutta, jota ei todellakaan ole asuntovelkaisen insinöörin elämässä.

        Ps. Asunnonkin omistan, mutta ei mun kannata siinä asua, vaan pitää vuoralle, kun on tuo ilmainen "työsuhdeasunto".


      • Anonyymi

        Yritystuki ja maataloustuki on ihan samaa soosurahaa kuin työttömyys korvas
        Paitsi että 9 miljardii yritustukee. Annetaan vastikkeetta ilmaiseksi joka vuosi.

        Työttömat paljon maksaneet työssämollesaan eilaisa työttömyys bakuutus maksuja käytännössä maksanee etuutensa toisin kuin yrittyäjät ei maksa mitää edes alv veroa


      • Anonyymi
        Tekijä kirjoitti:

        No ei kyllä potuta. Mukavia hyväpalkkaisia töitä on ilo tehdä. On paljon sosiaalista kanssakäymistä ja joustavat työajat. Jos nyt muutaman torakan sielulla varustetun otuksen elättää niin tuleehan sitä annettua Pelastusarmeijalle ja muille tarvitseville. Kyllä elämä on kapeata jos sen noin näkee kuin tällaiset ressukat.

        9 miljardin verottomat jokavuotiset yritystuet ovat suurin este työllistämiseen


        Yritykset toimii hyvin vaikka ei työllisetä ja ei tehdä tulosta.
        Yritystuet kun poistetaan pitää itsekkin yrittää tehdä tulosta eikä ole rahahautomaatin onnelassa




        Äänestä SDP


    • Jeppe

      Niin, onhan toki kiva olla työtön kun saa makoilla päivät pitkät ja pitää hauskaa..

      ..mutta parempi tilanne on oikein kunnon suojatyö!
      Itse teen max. 7h päiviä viikossa 5 (sisältäen tietysti tunnin ruokatunnin ja kunnon kahvitaukoja ainakin 3-4). Työkaverit on mukavia ja hommatkin kuitenkin hoituu kivasti. Vakituinen duuni ja mikä parasta; nettopalkka 2000E/kk, jolla onkin sitten kiva rellestää viikonloput ja paikoin viikollakin kun pitää vapaita.. heh.

    • Roikkuvainen

      Äsken kerroit aivokuolleen päiväohjelman.

    • tasapainoton

      juhlimassa, ostoksilla, elokuvissa, uimahallissa??
      ilmaisia ja huokeita vapaa-ajan ohjelmia?? niin miltä planeetalta sä olitkaan?? ilmeisesti sun koko suku on työttöminä, koska voit veirailla heillä kun SUA huvittaa ja kavereilla myös. taidat olla niitä "25- vuotiaita eläkeläisiä, jotka käy usein raviradoilla Mersulla ja omistaa ravihevosia".

      • yks työtön

        ainaki uimahalliin pääsee työttömät alennuksella ja mulla on vanhoja sukulaisia jotka on päivät yksin ja jotka ilahtuu vierailusta. Ostoksilla käynti on siinä mielessä kivaa että on aikaa kierrellä ja etsiä just sitä mitä tarvitsee ja ehkä viel halpaan hintaan päivisin kun kaupoissa ei ole ruuhkia. Juhlimaan mennessä ei tarvitse olla triljardööri. Aina ei tarvitse juoda itteänsä känniin. Elokuviin pääsee joinakin viikonpäivinä päivällä halvemmalla.
        Ja päivällä muuten on pururadat tyhjinä, lenkillä on kiva käydä. Päivisin punttiksille saa alennuslippuja.
        Yms yms, mitä ei tullu ajatelleeksi kun kävi töissä.


      • Tekijä
        yks työtön kirjoitti:

        ainaki uimahalliin pääsee työttömät alennuksella ja mulla on vanhoja sukulaisia jotka on päivät yksin ja jotka ilahtuu vierailusta. Ostoksilla käynti on siinä mielessä kivaa että on aikaa kierrellä ja etsiä just sitä mitä tarvitsee ja ehkä viel halpaan hintaan päivisin kun kaupoissa ei ole ruuhkia. Juhlimaan mennessä ei tarvitse olla triljardööri. Aina ei tarvitse juoda itteänsä känniin. Elokuviin pääsee joinakin viikonpäivinä päivällä halvemmalla.
        Ja päivällä muuten on pururadat tyhjinä, lenkillä on kiva käydä. Päivisin punttiksille saa alennuslippuja.
        Yms yms, mitä ei tullu ajatelleeksi kun kävi töissä.

        Pienistä jutuista sun pikku maailmasi muodostuu.
        Muulloin titysti istut paukaloa imeskellen ja piirrettyjä filmejä katsellen.


      • Anonyymi

        Jotkut sukulaiset on vuorotyössä


    • Meikku

      Kun kello aamulla soittaa, soittaa se sitä varten, että lapset pitää laittaa kouluun. Jos minua väsyttää, menen takaisin peiton alle ja nousen vasta sitten, kun ei enää väsytä. Aaamuruuhkaan en lähde koskaan, sillä en halua istua tarpeettoman kauaa bussissa. Joskus herään hyvinkin aikaisin ja lähden töihin ennen ruuhkia. Lähden töistä aikaisin, jos en sinä päivänä syystä tai toisesta tunne saavani mitään järkevää aikaiseksi. Tätä mahdollisuutta kutsutaan liukuvaksi työajaksi.

      Päivisin ei tule telkkarista ensimmäistäkään ohjelmaa, jonka haluaisin katsoa. Jos jotain sattuisi kuitenkin tulemaan, voin katsoa ohjelman töiden jälkeenkin. Tätä mahdollisuutta kutsutaan videoiksi. Radiota voin kuunnella myös töissä, meillä on työpaikalla sähköt ja kanavien kuuluvuuskin erinomainen.

      Voin mennä päivällä ostoksille, jos haluan. Voin nimittäin halutessani lähteä töistä ennen kauppojen pahinta ruuhkaa. Kirjastot ovat auki myös iltaisin, mutta kirjakaupan kautta kotiin on helpompi tapa hoitaa lukemisviettiään. Eikä tarvitse muistella kirjojen eräpäiviä.

      Huvituksia löytyy mun mielenkiintoni mukaan enemmän iltaisin. Eikä mun mielestä ole mitään väliä sillä, onko valoisaa vai pimeää, kun koiran kanssa lähden lenkille. Oikeastaan pimeässä metsässä - varsinkin talvisin - on aivan ihanaa liikkua. Tummansininen taivas kirkkaine tähtineen...tosi kaunista.

      Ja mikä parasta, töissä on hervottoman hyvä porukka, joiden huumoria tulee jo lomilla hieman ikävä. Työ itsessään on kivaa...samaa hommaahan teen useimmiten vapaa-aikananikin ihan harrastuksen vuoksi, pienemmässä mittakaavassa vain. Enkä mä pistä ollenkaan pahakseni, että työnantaja tarjoaa mulle hyvät välineet harrastukseeni ja maksaa vielä hommasta mukavasti palkkaakin. Jos olisin työtön, tekisin ihan samoja juttuja, mutta ilman palkkaa ja joutuisin kustantamaan välineet itse. Töissä on siis mukavaa...ainakin mulla.

    • Anonyymi

      Olen itse työtön välillä teen sijaisuuksia päiväkodeissa. Työttömyys ei ole häpeä ihmisiä on paljon työttömänä. Työttömyys on vain yksi elämän vaihe ja mielestäni on ihan mukavaa välillä vaan olla ja ehtii tekemään kotonakin kaikenlaista kun ei ole töissä. Ei työ ole koko elämä. Ihmisellä on elämässä tärkeämpääkin kuin työ kuten ystävät ja oma terveys ja hyvinvointi. Minä en ainakaan stressaa jos ei ole töitä otan päivän kerrallaan ja nautin tästä vapaa ajasta kyllä joskus taas saa tehdä töitä joka päivä 8 tuntia päivässä. Minulla on kavereitakin jotka ovat tällä hetkellä ilman työtä.

    • Anonyymi

      Alan olemaan samaa mieltä. Uusi työnhakumalli ajoi hyvästä työstä huonoon työhön. Sitten vuokratyö pilannut työmaailman. Karenssit paukkuu mutta 2kk loma töistä ei vituta enään

      • Anonyymi

        Suomen paskaduuneihin ei halua kukaan mennä, vuokrafirmojen alipalkattuihin orjaduuneihin päähän potkittavaksiko sitä pitäisi alistua? Ja vitut!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe