paras kesätyösi?

feissaus

Ehdottomasti paras kesätyöni ollut "feissaajana", työt alkaa klo. 12, palkka n. 10 e/tunti, hauskaa porukkaa ja hyvää asiaa saa ajettua eteenpäin. Jos olet yli 18-v. niin suositttelen! (http://www.greenpeace.org/finland/fi/Toihin-greenpeaceen)

20

21523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyisin

Oon kuvitellut, että noi kaikki feissarit toimis vapaaehtoisesti, siis palkatta. Kuinka paljon saa tehdä töitä? Ja onko kiinteä vai provikkapalkka? Luontojutut kiinnostais kyllä ja toisaalta sitä rahaakin pitäis saada ansaittua...

• on...

tämä, jossa nyt parasta aikaa puurran, eli UPM:n paperitehdas. Olin jo luopunut toivosta, että ylipäätään pääsen mihinkään töihin, kun tuli puhelinsoitto minulle varatusta työpaikasta. Palkka n. 12e tunti, hyvä työporukka ja tapaa paljon uusia ihmisiä. Mutta kiitos tuosta feissaus(?)hommavinkistä, saatanpa kokeilla sitäkin. Hyvää kesää kaikille kesätöissä hikoileville!

• Pikkupoeka

Olin nuorena miehenä kesätöissä eräässä sähköliikkeessä. Kaikista parasta siinä firmassa oli pomon muija! Itse olin 17v ja nainen n. 40v. Hän oli tumma, erittäin muodokas ja erittäin halukas nainen. Hän opetti nuorta poikaa niinä kahtena kesänä niin paljon, ettei kukaan eikä ikinä! Aivan mahtava työpaikka! Jonkinverran oltiin vielä senkin jälkeen, mutta ne nuoruuden ekakokemukset ekatyöpaikassa kyllä on ikuisesti mielessäni!

• Asadun

Vai sillä lailla...Minulle taas pikkulinnut ovat laulaneet, että tuolla mainostamallasi järjestöllä on varsin omalaatuisehko tapa rekrytoida helppoa rahaa toivovia opiskelijoita feissaajiksi.

Ensiksi vastapalkatulle feissaajaerälle asetetaan tietty lyhyehkö koeaika, minä aikana k.o. henkilön tulee kaupata kadulla tietty määrä uusia jäsenyyksiä (missä ei tietysti ole mitään omituista). Palkkaa tältä koeajalta maksetaan luonnollisesti varsinaista työtä huomattavasti vähemmän.

Se hassu juttu, jonka olen kuullut kyseisen järjestön menettelytavoista on, että aina, kun yhden feissaajaerän koeaika lähenee loppuaan, nostetaan nykyaikaisen tulosvastuullisesta Helsingin-konttorista mainittua myyntitavoitetta mitättömällä varoitusajalla (itse asiassa korkeammaksi kuin järjestön "vakituisilla" työntekijöillä). Koska feissaajakokelaat eivät ehdi enää täyttää tätä uutta tavoitetta, katsotaan heidän epäonnistuneen koeajalla ja koko lössi saa ns. kenkää. Järjestö aloittaa uuden rekrytointikampanjan, ja sama menettely toistetaan.

Kerrassaan kätevä tapa säästää palkkakustannuksissa, eikö! Koskapa tämä järjestö toimii korkeamman ideaalin hyväksi, ei sen luonnollisestikaan tarvitse välittää siitä, että feissaaminen on ollut monelle kirjaimellisestikin köyhälle opiskelijalle ainut mahdollinen toivo kesätuloista, ja kun matto vedetään kylmästi alta, on paluu tonnikala-jauho-linjalle jälleen nopeasti todellisuutta.

Itsekin luonnonsuojeluihmisenä ja opiskelijana olin aikoinani kyseisen organisaation feissaajan hankkima kannattajajäsen, mutta kuultuani sen toimintatavoista olen todellakin alkanut harkita siirtymistä ihmisoikeusjärjestöjen listoille.

P.S. Jää omaan harkintaanne, uskotteko kirjoitukseeni vai pidättekö sitä vaikkapa turkistarhaajien agitaationa. Mutta kysypääkä seuraavaksi, kun keskustelette kaupungilla tämän järjestön f2f-myyjän kanssa, onko hänet jo palkattu pysyvästi kesätyöhön, vai onko hän vielä koeajalla.

• Asadun

Anteeksi kirjoitusvirheet...liika valvominen painaa näemmä päälle.

• Mansikkatytteli

Olen nyt mansikan myyjänä kauniilla kesätorilla ja mikä on mukavampaa kun vaihtaa paikallisten lomalaisten ja toisaalta tulleiden turistien kanssa ajatuksia kauniissa säässä ilman hikoilua ..älytöntä kiirettä (ennen terveyskeskuksessa kesätöissä) .. unelma kesätyöpaikka opiskelijalle nolla verolla ;)

• kesätyö

on ehdottomasti ollut puhelinmyyjänä.

• heta1

eli hostellin vastaanotossa. Näkee leppoisia lomalla olevia ihmisiä eikä työtahti huimaa!

• lehtimyyjä

Olen tällä hetkellä kesätöissä puhelinmyyjänä ja se on paras hanttihomma, mitä olen tehnyt, tähän mennessä ainakin..:)

• Charlszon

Miksi naamioida mainosta (duuni-ilmoitus) tuollaiseksi. Ala arvoista toimintaa. Meni viimeinenkin usko GREENPEACEEN.

Ilmeisesti ei ole hyvä duuni kun pitää tuolla tavalla markkinoida.

Oma paras on ollut varastolla, reilu 2500 TILILLE joka kuukausi ja hyvät hommat hyvässä porukassa.

• Kiki  

Tunnissa saan noin 70€ ja työtä tunnissa on noin puoli tuntia.

Ja tulot ovat verottomia kaikki, eli kyllä kandee, ja mikä haukinta, nautin työstäni!

• ...

Miten pystyt ilmoittamaan olevasi huora niin ettei koulussa tai työpaikalla juoru lähde kiertään???
        ja sen jälkeen sua ei katota pitkään ja oudoksuvasti?

• Anonyymi

Missä olit?

• Primrose

Nykyinen eli meidän kaupungin Lindex.
      - työkaverit parhaasta päästä
      - työmäärä sopiva (tosin joskus ihan illasta tulee tylsiä hetkiäkin kun kaikki on tehty),
      - mielenkiintoinen työ, saa tavata erilaisia ihmisiä
      - ei mitään hektistä tahtia, mutta kuitenkin riittävästi tekemistä
      - hyvät henkilökuntaedut ja pystyy poimimaan parhaat alennukseet tulevat vaatteet päältä
      - palkkakin MINUN mielestäni mukava, ensimmäisen vuoden myyjän palkka, eli reilu 8e tunnilta, vaikka en ole ollut kunnolla myyjänä koskaan aikaisemmin. Perusteltiin sillä, että olen ollut vuoden kaupallisen alan koulutuksessa. Palkkaan tietty lisät päälle.
      - saa tehdä töitä itseään kiinnostavan asian parissa (= muoti ja vaatteet)
      - asiakkaat aina selvin päin ja käyttäytyvät hyvin asiallisesti, etenkin mukavien mummojen määrä suhteessa kaikkiin asiakas-mummoihin on korkea.
      - asiakkaat yleensä varsin hyväntuulisia, eivätkä ala sättimään kassoja, vaikka jonoa sattuisikin olemaan, eikä kassa tee töitä veturin nopeudella, vaan antaa jokaiselle asiakkaalle oman aikansa.

Ikävimmät puolet on ikävät asiakkaat (ehkä noin 2 viikkoon) sekä iltaan ja keskelle päivää sijoittuvat työajat (11 tai 12 - 18 ja iltavuoro 19.15 saakka).

• frog

pullojen kerääminen. Siis ihan tosissaan. Ei oo pomoa, saa tehä miten paljon huvittaa ja Suomessa riittää kesäisiä tapahtumia. Ilosaarirokissa olin viimeksi. Hyvää musaakin kuulee. Saa saman palkan viikossa,mitä tehtaassa sain (500e). Tarvii vaan pokkaa olla. Ei tullut edes yhtään negatiivista kommenttia. Tänä kesänä oon ollut puhelinmyyjänä ja siellä tehtaassa,mutta ensi kesänä ajattelin vain kerätä pulloja.

• Leena K

Paras kesaduuni ikina, ja paljon vapaata. Tyota n 5 h paivassa mutta liksa 4-kertainen suomiduuniin verrattuna.

• Anonyymi

Missä olit

• Härmä.

Paras paikka missä olen ollut, on varmaan leirintäalue, jossa sain rempata paikkoja ja auttaa ihmisiä jotka tulee eri maista. kuten Englantilaisia.

• diveboy

olin viime kesänä särkänniemessä akvaario puolella sukeltamassa 20€. ei ihan huono liksa

• Anonyymi

MENE HELVETIIN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7790
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4494
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3737
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3098
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2642
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2576
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2276
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2049
    Aihe