LomaltaPaluurahat..??

-"""---...

Mites noi menee noi lomaltapaluurahat?? Minkä mukaan ne maksetaan... Tiedän, että ne mulle kuuluu, mutta miten tiedän kuinka paljon saan palkkaa? meneekö se palkan mukaan, onko se kenties joku %-osuus palkasta?
Olisin kiitollinen, jos joku vastais!=)

p.s vuositulot on tota jotakin 19000€vuodes, että siitä jos pystyy jotenkin laskemaan...?

6

2010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistaakseni

      Puolet lomarahoista eli puolet ensin ja puolet sitten. Palkan mukaan lasketaan, en vaan muista kaavaa, joko kuukausi tai kta:n mukaan.

    • on käytäntönä

      maksaa lomarahasta puolet lomalle lähtiessä ja puolet palatessa.
      Lomaraha on sitten taas puolet lomapalkasta.
      Elikkä jos saat lomapalkkaa vaikka 1500 euroa niin silloin saat lomarahaa (ent. lomaltapaluuraha) 750 .
      Se maksetaan siten, että 375 euroa lomapalkan yhteydessä ja 375 euroa lomalta palatessa . Jos et palaa enää loman jälkeen, menetät sen rahan.

    • santeri_boy

      Meillä maksetaan lomaraha heinäkuun palkanmaksun yhteydessä riippumatta siitä, koska lomansa pitää. Lomaraha on puolet loma-ajan palkasta.

    • kalmer

      meidän firmassa on esimerkiks lomaltapaluu rahaa 50% kuukausi palkasta jos palkka muutuu loma kertymis ajalla niin se osuus lasketaan erikse eli jos nyt on palkka 2000e kk ja 6kk sitten oli 1500 niin lomalta paluu raha saa 875e mutta en ole löydänyt mitään tarkka laki siidä

      • tessys

        Lakia ei löydy, mutta sen sijaan työehtosopimuksesta löytyy kaikki määräykset kyseisen alan lomarahasta/lomaltapaluurahasta


    • Yksinkertaisesti nas

      saat ennen lomalle lähties lasketun lomapalkan 2000 ja kun tuut takaisin 1000 .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe