Hiusten värjäys ja allergiatesti

Hiuc

Ajattelin värjätä hiukseni mustiksi, mutta hieman mietityttää tuo 48 tuntia aikaisemmin tehtävä allergiatesti jossa hiusväriä sivellään korvan taakse. Tällä hetkellä siellä korvan takana on ollut sitä ainetta noin 16 tuntia (aloitin testin eilen n. klo 21) ja olen välillä pyyhkinyt vanhat aineet pois ja pistänyt lisää tilalle aivan kuten ohjeessa neuvottiin (olen pistänyt sitä ainetta sellaisen paksuhkon nokareen, jota en ole kovin paljon levittänyt). Nyt kun olen lisännyt tuota ainetta, niin hetken aikaa tuntuu sellainen voimakas polte välittömästi kun aine koskettaa ihoa (lisään sitä ainetta siihen samaan paikkaan). Muutamien sekuntien jälkeen polte kuitenkin häviää ja loppuu sitten kokonaan.

Nyt kysyisin hiuksiaan aikaisemmin värjänneiltä, että miten teillä on tämä testi mennyt? Onko tuo hetken aikaa tuntuva polte ihan normaalia vai pitäisikö koko värjäys unohtaa? Entä miten itse värjäysprosessi sujuu? Tuntuuko sen aikana kuumotusta tai jotain muuta oireita päänahassa? Värjäys kuitenkin kestää noin puolisen tuntia, joten on siinä aikamoinen ero tuohon testiaikaan verrattuna. Entä tarttuuko tuo musta kestoväri helposti ihoon esimerkiksi niskassa tai jossain muualla hiusten ja ihon raja-alueilla?

Hiusväri on Garnierin Nutrisse Creamia (ravitseva kestoväri)

4

1259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kommenttia

Tuotteiden valmistajathan tavalla tai toisella haluavat "pestä kätensä" ja varmistaa, ettei mahdollisista allergiareaktioista johtuen tule heillepäin vaatimuksia. Itse kampaajana luen järkyttyneenä tuota 48tuntia? Ja ihmettelenpä, jos ei noin pitkällä ajalla jotain ärsytystä iholla ala tapahtumaan jokaisella...
      Joskus, jos ensikertalainen värjättävä on epävarma mahdollisista allergioistaan, on liikkeessä laitettu kyynärtaipeeseen väritesti, joka on sitten (suojan alla siis) pidetty seuraavaan päivään, kuitenkaan lisäämättä enää väriä.
      Jos nyt 16 tuntia on kulunut, älä enää suttaa väriä korvasi taakse, vaan pese se pois ja laita kosteusvoidetta iholle. Äläkä värjää tukkaasi tänään, sillä siellä korvan takana varmasti kirvelee. Anna ihon siltäkohdin nyt rauhoittua päivän pari, ja sitten värjäät tukkasi paketin ohjeiden mukaan.
      Luulen että vaikka hivelisit hammastahnaa 48 tuntia korvan taakse, useita kertoja, alkaa kirvely jossain kohtaa. Ja hammastahnaa laitetaan kuitenkin suuhun.

• vielä....

Musta väri tarttuu ihoon joskus aika kovastikin kiinni, joten ennen värin laittoa kannattaa hiusrajoihin ja korvanlehtiin sivellä ohuelti vaseliinia suojaksi. Jos väri kuitenkin kovin tiukassa on, hankaamalla esim. sitruunalla, raparperilla tms. saattaa kotikonsteina hiukan vaalentua. Peseytyy kyllä sitten iholta pois päivässä, parissa, mutta ennakoi kuitenkin, ettei samana iltana ole suuret juhlat tiedossa.

• Hiuc

Kiitoksia konkareille kommenteista ja neuvoista. Värjäsin tänään hiukset ja hyvin meni. :) Tosiaan näin jälkeenpäin ajateltuna tuo testi vaikuttaa kyllä aika naurettavalle kun väri vaikuttaa päässä vain 25 minuuttia, jonka jälkeen pestään pois. Joten jos vielä joskus värjään, niin tiedänpä nyt tämän. Tack!

• -

miten allergiatesti tehdään?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe