Musta solmio iloisiin juhliin?

fmiles

Voiko iloisiin juhliin, kuten sukulaisen yo-juhliin tai tasavuosia täyttävien syntymäpäiville lyödä päälle mustan puvun ja musta(hko)n solmion? En nyt puhu etiketistä, koska etiketin mukaanhan se on ihan sallittua, kyseessähän on aivan klassinen yhdistelmä, mutta tarkoitan nyt lähinnä sosiaaliselta kannalta. Ajattelevatko vieraat, että joku saakelin tampio luulee, että joku on kuollut...

Mielipiteitä.

4

6006

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteenä

Ei tuo musta solmio taida missään soveltua iloisiin juhliin. On lähinnä virallisten tilaisuuksien ja juuri hautajaisten väri. Musta puku ja siihen vielä musta solmio, niin olen aivan varma, että hautajaisiin olet menossa. Pelkkä musta pukukin voi olla iloisissa pirskeissä vähän liikaa - ainakin jos olet yksin pukuinesi.

• Josse

Jos se on tapojen mukaan ok. niin se on ok.
      Jos muut eivät tunne tapoja, niin se on heidän ongelmansa, ei sinun.
      Mustapuku on kaikkiin juhliin kuuluva miehen perusvaate, vaaleat värit ovat sitten vapaa-ajan, ei juhlien vaatteita.

• niku

yhdistelmää ei nyt kuitenkaan käytännössä näy muualla kuin hautajaisissa. Jos haluaa välttämättä laittaa mustan puvun niin kyllä sitä voisi keventää muun värisellä solmiolla ja mahdollisesti taskuliinalla.

• PetjaJäppinen
        niku kirjoitti:

yhdistelmää ei nyt kuitenkaan käytännössä näy muualla kuin hautajaisissa. Jos haluaa välttämättä laittaa mustan puvun niin kyllä sitä voisi keventää muun värisellä solmiolla ja mahdollisesti taskuliinalla.

hautajaisissa on kansallinen erikoisuus, joka jo Tornionjoen tuolla puolen olisi karkea etikettivirhe.

Itse käytän hautajaisissa yleensä jotakin melko tummaa, heikosti raidallista solmiota, mutta en mustaa, sillä musta puku ja musta solmio luovat sellaisen Blues Brothers vaikutelman. Itse asiassa tunnen äijä porukan joka lähtee kerran vuodessa baanalla juuri tuossa kuosissa. Kiertäkää jos näette, siitä seurasta saa kamalan päänsäryn.

Häät, kastajaiset tai muut vastaavat suuret mutta iloiset juhlat vietän solmuke kaulassa, päivätilaisuuksiin minulla on muutama vaalean sininen tai kullankirjava, iltatilaisuuksiin sitten punakirjava tai voimakkaan keltainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe