Asuntooni kutsumatta tunkevat sukulaiset

Dave is King

Muutin asumaan yksin Helsinkiin, heti alkoivat tiiviimpää yhteyttä haluamaan kaikenkarvaiset maalaissukulaiset. Aiemmin ei mitään yhteyttä ole ollut vuosikausiin, eräisiin ei lähes koskaan. Ulkomailla tai Helsingissä käydessään haluavat majoittua luonani, ilmaiseksi luonnollisesti ja majoitusta ei ole yksikään kysynyt minulta suoraan, että saako tulla vaan vanhemmiltani. Asun asunnossani yksin eikä vanhemmillani ole osaa eikä arpaa asuntoni hankkimisen kanssa.

Asia häiritsee sillä mua ärsyttää selvä ilmaismajoituksen hakeminen ja se ettei asiaa kysytä multa, että sopiiko. Jossain vaiheessa ärähdän pahasti ja teen selväksi ettei hyväntahtoisuuttani käytetä enää hyväksi. Itse en käy sukulaisteni luona ollenkaan, eikä kukaan kysykään, tietävät kyllä etten menisikään.

Myös vierailun aikaiset utelevat kyselyt kuten minne sinä menet nyt, oletko yön poissa jne utelut ärsyttävät. Olen vain ajatellut että kun vanhempani kuolisivat pois niin laitan osoitetiedot salaisiksi ja silloin ilmoitan sukulaisilleni, että luotani ei ole majapaikkaa saatavilla, eikä ole tarvetta pitääyhteyttä kun ei olla aiemminkaan pidetty. Muutamia sukulaisia lukuunottamatta.

Oma rauha menee, ei voi olla alasti eikä olla rauhassa vaan viereen tulevat istumaan ja selittämään ja kyselemään ja tuijottamaan, maalaisia kun ovat.

Vanhemmillani on avaimet asuntooni ja sieltä sukulaiset käyvät hakemassa asuntooni avaimen. Olen asiasta vanhemmilleni huomauttanut, mutta dominoivampi heistä sanoo, että on velvollisuus auttaa "köyhiä" sukulaisia". Hotellissa olisi kallista. Muutama muukin majoituspaikka joillakin Helsingissä on, kyllä loisilla aina on paikkoja katseltu kavereiden tms. kautta.

8

1892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti minäkin

      Kenelläkään ei ole oikeutta majoittua asuntoosi ilman lupaasi ja hyväksyntääsi. Vanhemmillasi ei ole oikeutta antaa avaimiasi sukulaisillesi. Edes vanhemmillasi ei ole oikeutta tulla asuntoosi sinun tietämättäsi. Selvitäppä tämä asia vanhempiesi kanssa, sillä "kotini on linnani".

      • jjjjjj

        Ota ne avaimet pois vanhenmilta sä voit tehdä rikosilmotuksen vanhemmista kun ovat luovuttaneet avaimen sukulaisille


    • Johan nyt

      Mitä jos vaihdattaisit lukon?
      Tai vaihtaisit peräti asuntoa?

      • Se jolta kysyt

        Täytyy löytyä toisenlainen ratkaisu. Kypsyttelen tässä, mulla on aika erikoinen suku, jossa nuoremman kuuluu tehdä kuten vanhempi ihminen määrää. Tietenkään ei olisi pakko hyväksyä tällaista.

        Ihan normaali suku, mutta ainakin tältä osin vanhanaikainen. Mentaliteetti, että toisen taloon voi tulla kun siltä tuntuu on voimakas.

        Yritän löytää oikeaa sanoitusta ja ratkaisua. Toistaiseksi en ole muuta keksinyt kuin tyytyä kohtalooni.

        En mä pakoon lähde, ainakaan vielä. Tulevaisuudessa voin kyllä muuttaa ulkomaille ihan sen takia, että saa olla rauhassa, tosin ehkä sitten joutuu olemaan turhankin rauhassa. Sukulaisten seurassa on mukavaa, mutta tapa jolla tullaan....


      • juffenaut!
        Se jolta kysyt kirjoitti:

        Täytyy löytyä toisenlainen ratkaisu. Kypsyttelen tässä, mulla on aika erikoinen suku, jossa nuoremman kuuluu tehdä kuten vanhempi ihminen määrää. Tietenkään ei olisi pakko hyväksyä tällaista.

        Ihan normaali suku, mutta ainakin tältä osin vanhanaikainen. Mentaliteetti, että toisen taloon voi tulla kun siltä tuntuu on voimakas.

        Yritän löytää oikeaa sanoitusta ja ratkaisua. Toistaiseksi en ole muuta keksinyt kuin tyytyä kohtalooni.

        En mä pakoon lähde, ainakaan vielä. Tulevaisuudessa voin kyllä muuttaa ulkomaille ihan sen takia, että saa olla rauhassa, tosin ehkä sitten joutuu olemaan turhankin rauhassa. Sukulaisten seurassa on mukavaa, mutta tapa jolla tullaan....

        kulkemaan nakkisillas/pimppisilläs,ei ne kauaa tunge sun luo kun sana leviää, että oot vähän outo!


    • eikä heiltä

      Laita vanhempasi sanomaat että eivät voi luvata sinun puolestasi vaan että asiaa täytyy kysyä sinulta suoraan. Sittenhän voit sanoa että sinulle ei käy silloin kun he olisivat tulossa.

      • vielä edelliseen

        Ota vahmemmiltasi avaimet pois tai vaihdata asuntoon lukot! Miksi muuten yleensäkään annat edes vanhemmillesi avainta SINUN asuntoon, joka on vielä eri kaupungissa kuin heidän?


    • ..on sitten oudot geenit jos nuorempi aina alistuu vanhemman tahtoon.
      Jos aiot muuttaa niin sopiva näpäytys olisi juuri se osoitteen salaiseksi jättäminen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe