AURINGONOTTO

............

Mikä on paras tapa saada iho ruskettumaan?? miten te otatte aurinkoa?

73

34346

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen käyttänyt

      Aloitin tänä vuonna itseruskettavan käytön. Erityisesti jaloille se on todella hyvä kun ne eivät muuten meinaa ruskettua kunnolla.

      Käytän aurinkosuojavoidetta suojakertoimella 30 joka sopii hyvin minun ihotyypilleni, sillä olen vaaleaverikkö. Aurinkosuojavoidetta lisäilen auringossa ja levitän sitä paksun kerroksen. En ole palanut tällä konstilla vaan ainoastaan ruskettunut.

      • grilli

        auringonsuojavoideet eivät suoja kaikkista uv-sättelyistä, (A uv). sitten saat pian ihonsyöpää . jos sulla on hyvin valkoinen iho sitten riski on isompi.


    • kat-juska

      Kun toi auringonotto ja solariumissa käynti on suht vaarallista puuhaa nykyään, niin itseruskettava on ainoo vaihtoehto. Enkä silti ymmärrä miten ihmisillä on aikaa löhötä auringossa! Puutarhahommissa saa tarpeeksi aurinkoa ja loput kätevästi "purkista".

    • Billy

      Miksi yleensäkin pitää ruskettua? Ruskettunut iho näyttää vaalean suomalaisen "päällä" oudolta, jopa likaiselta. Rusketus syntyy siksi, että iho suojautuu sen avulla auringon vahingoittavilta uv-säteilyiltä.Eli kroppammekin tietää, että auringon säteily on vaarallista. Miksi siis "ottaa" aurinkoa?

      • likkoska

        heh kannataa hiukan ruskettua XD its eolen kalkki laivan kapteeni^^


      • tonton

        Suomi on suuren osan vuodesta valkoista tai harmaata. Kesäinen rusketus piristää todella paljon ja tekee seksikkään ainakin naisesta. On huomattavan paremman näköistä kuin kalkkilaivan kapteeni.


      • Billy
        tonton kirjoitti:

        Suomi on suuren osan vuodesta valkoista tai harmaata. Kesäinen rusketus piristää todella paljon ja tekee seksikkään ainakin naisesta. On huomattavan paremman näköistä kuin kalkkilaivan kapteeni.

        Seksikkyys on muuta kuin rusketus


      • siili00

        makuasia


      • kristiina[N4nnu]
        tonton kirjoitti:

        Suomi on suuren osan vuodesta valkoista tai harmaata. Kesäinen rusketus piristää todella paljon ja tekee seksikkään ainakin naisesta. On huomattavan paremman näköistä kuin kalkkilaivan kapteeni.

        Mitä järkeä todellakin on kuluttaa rahaa johonkin purnukoihin, ja mitä järkeä on löhötä auringossa jos siitä saa jotain. Jokaisella tietysti on omat mielipiteet, mutta minulle riittää se kun kuljeskelen ulkona tekemässä kaikenlaista esim. uin, pyöräilen ja muuta arkista, ja on jo aika ruskea. Rahaa en tuhlaa turhiin purnukoihin millä saa itsensä muka kauniiksi. Samahan se on onko ruskea vai vaalea, talvella tulee kuitenkin uudestaan yhtä vaaleaksi, kun se ihana rusketus sitte häviää. Se on minun kantani. :)


      • komea..
        Billy kirjoitti:

        Seksikkyys on muuta kuin rusketus

        Kyllä ainakin mun mielestä miehetkin on komeempia ruskettuneina ku ihan valkosina, kauniin ruskea selkä ja vatsalihakset, mikä ihana näky :)


      • caterin

        Kuten minulla on. Lapsuuteni vietin maalla ja tietenkin kesät meni heinätöitä tehdessä. Olin kaikkien mielestä oudon näköinen, jopa mummoni veli moitti äitiäni, että missä pidät tuota lasta kun on niin musta. Isältä perin sen, että aurinko tarttui, mutta olen myös perinyt psoriasiksen. Nuoruuteni meni enkä kiinnittänyt tuohon ihonväriini huomiota sen enempää. Mutta kun muutin tänne etelä-Suomeen, siitä ihonväristä on tullut rasitus. Eli kärsin aina iho-ongelmista ja itse vain totesin että olemalla paljon ulkona kesäisin, ihoni voi paremmin. Reilut vuosi sitten kun en ehtinyt ulos, puhkesi psoriasis lopullisesti. Sain talvella valohoitoa lääkärin määräyksestä ja sain ihoni tosi hyvään kuntoon. Nyt olen yrittänyt nauttia auringosta aina kun ehdin pyöräillen jne. Ainoa ongelma on hiuspohja, sinne sen auringon parantavat säteet eivät mene.
        On kuitenkin blondina rasittavaa välillä kun ihmiset luulee että en tee töitä vaan otan päiväkaudet aurinkoa. Kun auringossaoloon kuluu ehkä pari tuntia viikossa ja sekin useimmiten liikunnan muodossa.
        Ja kyllä sitä on itse tottunut myös siihen että ruskettuneena olet terveemmän näköinen.


      • niin,
        caterin kirjoitti:

        Kuten minulla on. Lapsuuteni vietin maalla ja tietenkin kesät meni heinätöitä tehdessä. Olin kaikkien mielestä oudon näköinen, jopa mummoni veli moitti äitiäni, että missä pidät tuota lasta kun on niin musta. Isältä perin sen, että aurinko tarttui, mutta olen myös perinyt psoriasiksen. Nuoruuteni meni enkä kiinnittänyt tuohon ihonväriini huomiota sen enempää. Mutta kun muutin tänne etelä-Suomeen, siitä ihonväristä on tullut rasitus. Eli kärsin aina iho-ongelmista ja itse vain totesin että olemalla paljon ulkona kesäisin, ihoni voi paremmin. Reilut vuosi sitten kun en ehtinyt ulos, puhkesi psoriasis lopullisesti. Sain talvella valohoitoa lääkärin määräyksestä ja sain ihoni tosi hyvään kuntoon. Nyt olen yrittänyt nauttia auringosta aina kun ehdin pyöräillen jne. Ainoa ongelma on hiuspohja, sinne sen auringon parantavat säteet eivät mene.
        On kuitenkin blondina rasittavaa välillä kun ihmiset luulee että en tee töitä vaan otan päiväkaudet aurinkoa. Kun auringossaoloon kuluu ehkä pari tuntia viikossa ja sekin useimmiten liikunnan muodossa.
        Ja kyllä sitä on itse tottunut myös siihen että ruskettuneena olet terveemmän näköinen.

        "Ja kyllä sitä on itse tottunut myös siihen että ruskettuneena olet terveemmän näköinen."

        Ja vain pari-kolmekymmentä vuotta sitten sanottiin lihavista, punakoista ihmisistä että oli niin terveen näköinen, mikähän senkin tappoi jo nelikymppisenä...

        nimim. melanooman kokenut


      • Mihinkään ei...

        olla tyytyväisiä. Väärän näköinen,värinen,kokoinen,hajuinen....
        Monet näistäkin itseään grillaavista naureskelevat m.jacksonille kun tämä halusi vaaleamman ihon(katos hänkään ei ollut tyytyväinen väriinsä vaikka joku suomalainen maksaisi vuoden palkan saadessaan hänen värinsä)mutta samalla itse kärsitään samasta "taudista".


      • qwrtz
        Mihinkään ei... kirjoitti:

        olla tyytyväisiä. Väärän näköinen,värinen,kokoinen,hajuinen....
        Monet näistäkin itseään grillaavista naureskelevat m.jacksonille kun tämä halusi vaaleamman ihon(katos hänkään ei ollut tyytyväinen väriinsä vaikka joku suomalainen maksaisi vuoden palkan saadessaan hänen värinsä)mutta samalla itse kärsitään samasta "taudista".

        anteeks mitä sä selität? ei michael jackson halunnu vaalemman ihon..

        ''Nuoren Jacksonin ihonväri oli ruskea, mutta se alkoi 1980-luvun puolivälissä vähitellen vaalentua. Muutos sai paljon huomiota tiedotusvälineissä ja huhuttiin, että Jackson olisi valkaissut ihonsa. J. Randy Taraborrellin elämäkerran mukaan Jacksonilla todettiin vuonna 1986 kaksi ihosairautta: vitiligo ja lupus. Vitiligo vaalensi osia hänen ihostaan ja lupus oireili lievästi, mutta molemmat sairaudet tekivät hänet alttiiksi auringonvalolle. Kun Jackson käytti meikkiä tasoittaakseen ihonsa läiskiä ja sai hoitoa yhä vaalenevaan ihoonsa, hän alkoi näyttää hyvin kalpealta''


    • Huonosti ruskettuva

      En rusketu paljoakaan, enkä halua riskeerata ihoa palamiselle enkä ihosyövälle ja ihon vanhentumiselle etc.

      Itseruskettavia olen käyttänyt useita vuosia. Nyt niitä vasta on tullut markkinoille enemmän. Kuitenkaan en vieläkään ole löytänyt tuotetta, johon olisin todella tyytyväinen. Itseruskettavat tuppaavat haisemaan iholla ja päivettävät kosteusvoiteet vaikuttavat varsin miedosti.

    • killi

      no eiköhän sitä tähän mennessä ja vaiheessa kesää jo rusketukset ole hankittu...kohtahan se alkaa jo olla hankalaa kun aurinko on kauempana...ja uv säteily nyt juuri vaaralisen voimakasta. mut helpoiten ruskettuu huomaamatta.kun vaan puuheilee ulkona kaikenlaista...

    • .:sunrise:.

      Purjehtii, ni sillo ainaki mä rusketuin. Meinaa et jos purjehtii vaiks bikineis. :) Nii... Ja sit makaa vaa auringos ni kyl siin ruskettuu

    • tsigi

      karoteenilla varustettua aurinkorasvaa jossa pieni suojakerroin ja sit tekemään ulos jotain! :) pelkkä makoilu tylsää!

    • grilli

      mene auringon ala tunteja, kääntä joskus että kaikialle olet hyvin ruskettu ja ... hyvää onnea ihonsyöpälle että saat 20 - 30 vuoden jälkeen.

      • moon'

        Ei ne ennen vanhaa ihmiset pellolla aurinkorasvojakaan käyttäny eikä oo silti saanu ihosyöpää.


      • * * *
        moon' kirjoitti:

        Ei ne ennen vanhaa ihmiset pellolla aurinkorasvojakaan käyttäny eikä oo silti saanu ihosyöpää.

        ennen ei vaan tiedetty mistään ihosyövistä eikä muistakaan tuollaisista taudeista mitään..Kyllä niitä on ollut siis ennenkin.


      • Ransu
        moon' kirjoitti:

        Ei ne ennen vanhaa ihmiset pellolla aurinkorasvojakaan käyttäny eikä oo silti saanu ihosyöpää.

        Ennen ei ollutkaan ozonikerros niin mitätön kuin on nykyisin


      • ruskettu...

        opettele kirjoittamaan.


    • no.niin

      ei mun tartte ottaa aurinkoo aurinko ottaa muhun ääliö.

    • ruskettuva

      uiminen on paas keino

    • punanahka

      Suosittelen erittäin lämpimästi (ihan kirjaimellisesti) heinähommia, mielellään heinän seipäällenostoa! Vaikka bikineissä, jos sille tuntuu. On huvi ja hyöty yhdessä, tulee tasainen rusketus ja kuntokin pysyy hyvänä! Näin meillä maalla, vaikka TOKI voisi helpommallakin heinänteossa päästä!

    • lemmäntissi

      lehmäntissien voiteluun käytetty tummeli tai sitten aurinkoöljyt,jotka antaa kiiltoa joka taittaa auringon valoa parhaiten,ruskettuu nopee...siis jos ei huvitä minnekään peltohommiin rusketuksen takia lähtee!!!!tummelissä ei vaan oo minkäänlaisia suojakertoimia..:/

    • reeiimmöö

      ottaa mahdollisemman paljon vaatetta pois ja menee makaamaan aurinko tuoliin ja kuuntelee mieli musiikkia ja siemailee samalla drinkkiä :D

    • Riitta-sisko

      En pysty ollenkaan ottamaan aurinkoa ja sen vuoksi en rusketu. Ja jos satun saamaan aurinkoa palan ennemmin kuin rusketun. Ihonhoitoa minulle ei ole auringossa makaaminen. Päinvastoin olen melanooman riskiryhmään kuuluva yksilö ja niin vakavilla asioilla ei minulla ole tapana leikkiä. Toivottavasti seuraava vastaus on toisenlainen tähän keskusteluun.

    • Arzka

      Kun ui paljon ja on joka päivä vedessä niin kyllä ruskettuu! Auringon valo säteilee paljon tehokkaammin veden läpi ihoon ja ruskettuukin nopeammin.. Ainakin minä rusketun, olen nimittäin ruskeampi kun vasta Kreikan lämmössä ollut äitini.

    • Solariumi neekeri

      Solarium paras vaihtoehto

    • -----------------

      Olen ottanut 10 kertaa solariumia keväällä etten palaisi kesällä ulkona. Enkä ole palanut. Käytän silti apteekin erittäin korkeasuojakertoimella varustettua rasvaa. Solariumissa otin vain 10min ajan ne kymmenen kertaa. Olen todella vaalea. Laittanut itseruskettavaa myös, Sellaisesta sarjasta kuin Australian Gold. Saattaa löytyä netistäkin. Itse ostan kosmetologilta.Kaikki aiemmin kokeilemani voiteet on tulleet laikuiksi. Tuon sarjan tuotteista ei tule laikkuja. On ninku ois päivetys ihan aito. En ole kokeillut niitä kaikkia merkkejä missä on enemmän itseruskettavaa mukana tuossa sarjassa mutta käytän itse sellaista missä on vain vähän itseruskettavaa ja sitä ei tarvitse pestä edes käsistä pois. Ei jätä laikkuja. Mutta voi olla että vahvemmissa pitää olla käsineet. Esim tuotteet espresso, iced creme, wild. Sarjaan kuuluu kyllä muutama muukin. espresso on varmaan vahvin rusketusta antava. Itse käytän cheeky brown.

    • tyttö...14v

      Eiköhän golfkentällä saa hyvän, tasaisen rusketuksen. Kierros kestää noin 4-5 h niin eiköhän siinä ajassa jo aurinko tartu! Mulla on aika hyvä rusketus jo nyt :P Ne rusketusraidat mitä kentällä tulee (tietyt etikettisäännöt pukeutumisessa) voi tasottaa omal partsilla tai rannalla. :))

    • nahkabikini tyttö

      Ai mikä paras tapa ruskettua!? xD Ei ole kuin yksi tapa, kuinka voi ruskettua kunnolla! Ottamalla ulkona lämpimässä auringon paisteessa aurinkoa! Itse oon "nahka bikinini" sillä tavalla hommannut...vaikka eihän kaikki voi tietenkään ruskettua...vai voiko? :)

    • aurinko

      Itse rusketun turvallisesti syömäl porkkanoita talvella ja keväällä ja olemalla/puutarhahommia tekemällä klo kolmen jälkeen pihalla. Totta puhuen aurinko todella ruskettaa vielä viiden jälkeenkin, mutta ei enää polta eikä jaa sitä ikävää säteilyään, koska säteet tulevat vinosti maahan.

      • gauriton

        tuskin pitää paikkansa, uv-säteethän ne ruskettaa!


    • helpoin

      Ruiskurusketus. Muutama minsa ja suihkukopista astuu ruskea henkilö !.

      • Oliiiivia

        Kylläkyllä. Tuota kannattaa oikiasti koittaa, itse kokeillut tätä, ja hyväksi todennut! Tampereella noita on ainakin GoGo Park :issa.


    • kkk_

      Makaamalla vain auringossa!!!

      • Tuhlausta

        Säästyneen ajan voisit tehdä palkatonta ylityötä duunissasi !!!


    • Maikkkuli<3

      Mut mie rusketuin ihan täällä suomessa kun uin paljon ja veessä aurinko otti heti ja tuli rusketus raidat..kaikki sano et kävikkö ulkomailla mie sanoin en vaan mökillä inarilla(lapissa)ku asunkin siellä..KOKEILKAA UIKAA VEESSÄ SE OIKEESTI RUSKETTAA::en ees ittekään arvannu et siellä ruskettuu...:):DMulla on niin tumma iho et se ei pala koskaaa en oo koskaa palanu ja en kyllä käytä paljoo aurinkorasvaa..:/

      • säää

        ootko sä eskimo?


      • silli98

        entäs mie sitte? en oo saanu raitoja kun hiusten värjäyksestä!


    • pikku rusketus

      Voitele itsesi reilusti baby-oililla niin että iho kiiltää ja mene makaamaan avaruushuovalle mielellään meren rannalle. Kyllä muuten ruskettuu, mutta ole varovainen liiallisen auringonoton suhteen, sillä ihosyöpä vaanii rantapusikossa.

    • suklaaenkeli

      ööh...eikös se oo paras keino hankkia rusketusta jos ottaa pihalla aurinkoa? mun mielestä ainakin on :)

    • just joo

      Paras tapa hankkia rusketus, on syntyä tummaihoisena. Ei tarvitse sen jälkeen enää stressata moisesta asiasta.

      • Parasta se

        On nukahtaa rannalle ja grillata itsensä.


    • dsfdsfsgg

      Oiskohan vaikka AURINGON O_T_T_O

    • irmeli58

      tummelia pintaan,ei suojakertoimia , ja taattu tulos,mut vältä auringonpistosta

    • ijfepo

      laitan vaa aurinko rasvaa ja meen sit aurinkoon,, siinä se

    • minäääääh

      maata auringosa tietysti. mitä järkiä mennä solariumiin keskellä kesää? tai yrittää käyttää jotain itseruskettavia. lol n00b

      • ruskeeta

        rasvaa iholta kun alastomana kulkee kesät talvet. kun syö joka päivä porkkanaa monta saa sisältäpäin rusketuksen vaikka ilman aurinkoa. karoteenia. ja suomalaisille on aurinko tärkeää jo kun siitä saa kaiken D-vitamiinin koko talveksi. naapuriin muutti mustamies se ei pähkäile rusketuksen kanssa ei. vaan me valkohipiäiset.


    • jorzku_

      voiskos joku kertoa mitä hyötyä on ruskettumisesta? onks se joku wannabe black juttu?
      voiko niin monet olla niin turhamaisia että lähtee oikee vasitennii ottamaan aurinkoa?

    • kyllä

      musta tuntuu, että ruskettuu helpommin ilmanaurinkoa.. onko teille käymyt samoin?

      • ylenpään korjaus

        ilman aurinkorasvaa!


    • pimee5

      Pyöräilee etelä-Epsanjaan ja takasin, eiköhän siinä suorastaan pala.

    • bellaparis

      Paras tapa hankkia kestävä ja kaunis rusketus on
      todellakin se perinteinen auringonpalvominen
      rannalla tai merellä.
      kokemuksesta voin sanoa että se on kaikista tehokkainta ja turvallisempaa kuin solarium.
      ja halvempaa. itseruskettavat aineet ovat sottaisia ja levittyvät huonosti. - vaikka purkissa lukisi "levittyy erittäin helposti"
      Nykyään on olemassa myös rusketuskaappeja jne..
      suihkurusketuksia.. Noihin pätee sama juttu kuin itseruskettaviin. Kaikista paras rusketus tulee luonnollisesta auringosta. vaikka nykyään puhutaan ihosyövistä on auringolla myös hyvätkin puolensa. siiitä saa d-vitamiinia. eikä auringossa kannata polttaa itseään.

    • Moris

      Mattoja pestessä ruskettu parhaiten! Kun vettä roiskuu koko ajan, mutta ei ole upoksissa. Vedellä on suotuisa vaikutus. Tai siis sillä että iho on vedestä kostea. Samalla saa puhtaita mattoja ja ihanan kesä rusketuksen! Muistathan käyttää aurinkovoidetta!

      Hyvää kesää =)

    • sitä käyttävä

      eli itseruskettavaa minä laitan joka päivä!

      • voi elämä

        Ensinnäkin opetelkaa kirjoittamaan. Toisekseen kukaan ei voi sanoa toiselle mikä on tälle paras tapa ruskettua. Se mikä sopii itelle ei sovi toiselle. Ihotyypit on erilaisia. Joku palaa heti, toinen ei koskaan. Joitakin aurinko oikeasti auttaa terveydellisesti, esim. just psoriasiksesta kärsiviä. Suojavoiteet jokainen valitsee itse, oman halun ja ihotyypin mukaan. Pakko ei ole väkisin ruskettua, kaikki ei edes siihen pysty ilman purkkirasvoja tms. eikä kaikki niistäkään tykkää.

        Yksi tykkää golfista, toinen pyöräilystä, kolmas heinätöistä. Jollakin on aikaa makoilla, toinen ei edes haluaisi. Tuskin siitä voi ketään syyllistää, että lomallaan ottaa rennosti. Eiköhän jokainen hallitse oman ajankulutuksensa.

        Nauttikaa kesästä älkääkä stressatko rusketuksesta! :) Onhan se kivan näköistä, mutta ilmankin pärjää.


      • light tan
        voi elämä kirjoitti:

        Ensinnäkin opetelkaa kirjoittamaan. Toisekseen kukaan ei voi sanoa toiselle mikä on tälle paras tapa ruskettua. Se mikä sopii itelle ei sovi toiselle. Ihotyypit on erilaisia. Joku palaa heti, toinen ei koskaan. Joitakin aurinko oikeasti auttaa terveydellisesti, esim. just psoriasiksesta kärsiviä. Suojavoiteet jokainen valitsee itse, oman halun ja ihotyypin mukaan. Pakko ei ole väkisin ruskettua, kaikki ei edes siihen pysty ilman purkkirasvoja tms. eikä kaikki niistäkään tykkää.

        Yksi tykkää golfista, toinen pyöräilystä, kolmas heinätöistä. Jollakin on aikaa makoilla, toinen ei edes haluaisi. Tuskin siitä voi ketään syyllistää, että lomallaan ottaa rennosti. Eiköhän jokainen hallitse oman ajankulutuksensa.

        Nauttikaa kesästä älkääkä stressatko rusketuksesta! :) Onhan se kivan näköistä, mutta ilmankin pärjää.

        Minulla on ihotyyppi 4, eli en pala ja rusketun luonnollisen helposti. Koskaan en käytä voiteita, eikä tähän asti ole tullut tilannetta, että iho punottaisi tai palaisi. Unohtakaa nuo rusketusvoiteet. Ne eivät muuta ihoa säteilyltä suojaavaksi kuten ruskettunut iho. Rusketus on ihon reaktio uv-säteilylle. Mitä ruskeampi, sitä parempi suoja. Rusketusvoiteet saavat ihon näyttämään ruskealta, keinotekoisesti, mutta eivät auta sitten hölkäsenpöläyksen vertaa kuten oikea rusketus.

        Rusketusta pitää saada, jotta pää pysyy terveenä. Suomalaisilla on talvella vakava d-vitamiinin puute, mikä näkyy yleisenä masennuksena. Siksi teille on tärkeää varastoida sitä nyt kun vielä voitte.


      • tietoa
        light tan kirjoitti:

        Minulla on ihotyyppi 4, eli en pala ja rusketun luonnollisen helposti. Koskaan en käytä voiteita, eikä tähän asti ole tullut tilannetta, että iho punottaisi tai palaisi. Unohtakaa nuo rusketusvoiteet. Ne eivät muuta ihoa säteilyltä suojaavaksi kuten ruskettunut iho. Rusketus on ihon reaktio uv-säteilylle. Mitä ruskeampi, sitä parempi suoja. Rusketusvoiteet saavat ihon näyttämään ruskealta, keinotekoisesti, mutta eivät auta sitten hölkäsenpöläyksen vertaa kuten oikea rusketus.

        Rusketusta pitää saada, jotta pää pysyy terveenä. Suomalaisilla on talvella vakava d-vitamiinin puute, mikä näkyy yleisenä masennuksena. Siksi teille on tärkeää varastoida sitä nyt kun vielä voitte.

        No ensinnäkin rusketus ei suojaa ihoa miltään, eli ruskettunut iho on ihan yhtä altis auringon haitallisille säteille kuin vaaleakin. D-vitamiini annos saadaan jo 10 minuutin auringossa olon jälkeen, sen jälkeen iho ei sitä pysty enempää varastoimaan.

        On se kumma, että vaikka kuinka toitotetaan, että auringonotosta saa syövän, niin ei mene kaaliin. Ihan totta, että ei kaikki saa, mutta moni saa. Turha on sitten sairaalassa enää itkeä, oma vika. Ystäväni äiti kuoli ihosyöpään, vaikka ruskettui tosi hyvin ja totta kai oli kaikkina kesinä ottanutkin aurinkoa tai tehnyt bikinit päällä puutarhatöitä. Ja tosiaan otsonikerros on niin ohentunut, että varovaisempi voisi olla. Menkää käymään Australiassa, siellä tv:ssä pyörii tiedote, jossa kerrotaan että joka päivä siinä maassa todetaan 2000 uutta melanoomatapausta..

        Mutta ei sitä hysteerinen tarvi olla. Suojakertoimet peliin. Ja ei maata siellä auringossa ja grillata itseään!! Ihokin siinä tulee rusinaksi ennen pitkää, ja ei todellakaan ole seksikästä!


      • minä tiedän!!!
        tietoa kirjoitti:

        No ensinnäkin rusketus ei suojaa ihoa miltään, eli ruskettunut iho on ihan yhtä altis auringon haitallisille säteille kuin vaaleakin. D-vitamiini annos saadaan jo 10 minuutin auringossa olon jälkeen, sen jälkeen iho ei sitä pysty enempää varastoimaan.

        On se kumma, että vaikka kuinka toitotetaan, että auringonotosta saa syövän, niin ei mene kaaliin. Ihan totta, että ei kaikki saa, mutta moni saa. Turha on sitten sairaalassa enää itkeä, oma vika. Ystäväni äiti kuoli ihosyöpään, vaikka ruskettui tosi hyvin ja totta kai oli kaikkina kesinä ottanutkin aurinkoa tai tehnyt bikinit päällä puutarhatöitä. Ja tosiaan otsonikerros on niin ohentunut, että varovaisempi voisi olla. Menkää käymään Australiassa, siellä tv:ssä pyörii tiedote, jossa kerrotaan että joka päivä siinä maassa todetaan 2000 uutta melanoomatapausta..

        Mutta ei sitä hysteerinen tarvi olla. Suojakertoimet peliin. Ja ei maata siellä auringossa ja grillata itseään!! Ihokin siinä tulee rusinaksi ennen pitkää, ja ei todellakaan ole seksikästä!

        Rusketus antaa luonnollisen suojan ihon palamisen ja uv:n yliannostuksen varalta.

        Ruskettunut iho ei täten ole yhtä altis auringon säteille kuin kalpeaihoinen.


      • eikös tummaan
        minä tiedän!!! kirjoitti:

        Rusketus antaa luonnollisen suojan ihon palamisen ja uv:n yliannostuksen varalta.

        Ruskettunut iho ei täten ole yhtä altis auringon säteille kuin kalpeaihoinen.

        ota aurinko herkemmin?


    • QWQ

      Se on niinkin yksinkertaista, kun olemalla auringossa ilman vaatteita :)


      Aurinkoista kesää!!

    • XDD

      Purkista se rusketus tulee XD

    • nimimerkkierkkierkki

      Porkkanaa vaan naamaan aamupalaksi sitten päälle 20 suojakerroin ja ulos nukkumaan päiväunia!
      Ihanaa herätä sitten ja huomata rusketusrajat mutta ei palanutta ihoa!

    • olmi

      Lehdessä oli just tieto, että tällä hetkellä otsoniaukon takia haitallisen uv-säteilyn määrä Suomessakin on 6, kun sallituissa rajoissa on max 3. Ainut keinot on suojautua ja vältellä aurinkoa. Yksi tuttu 20v tyttö kuoli just vähän aikaa sitten melanoomaan, että leikkikää vaan hengellänne. Suosittelen siis itsestään ruskettavia voiteita. Vaikka kukapa niistäkään takuuseen menee, että mitä ne vaikuttaa.

      • idiootti!!!!

        Millä sitten selität että trooppisella vyöhykkeellä elävät(uv-indeksi 5 talvella, 12 kesällä) eivät sairasta sen enempää ihosyöpää kuin pohjoisella pallon puoliskolla?


      • ovat kuolleet
        idiootti!!!! kirjoitti:

        Millä sitten selität että trooppisella vyöhykkeellä elävät(uv-indeksi 5 talvella, 12 kesällä) eivät sairasta sen enempää ihosyöpää kuin pohjoisella pallon puoliskolla?

        melanoomaherkät jo useita sukupolvia sitten, sitä kutsutaan rodunjalostukseksi, tuossa tapauksessa vaan luonnon tekemänä


    • lasten babyöljyä

      siinä ne konstit

      • Crrry

        Faktaa pöytään, kun täällä uskotaan kaikenmoista.

        UV-säteitä on kolmenlaista, eroavat aallonpituudeltaan (100-400nm). UV-C säteily suodattuu ilmakehässä, joten sillä ei ole käytännön merkitystä.
        UV-B tunkeutuu orvasketeen ja sen aiheuttama kestävä rusketus näkyy parin-kolmen päivän päästä auringon otosta.
        UV-A tunkeutuu verinahkaan ja aiheuttaa välittömän rusketuksen, joka kuitenkin häviää vuorokauden kuluessa! Solariumissa käytetään UV-A säteilyä, jolla on myös eläinkokeissa havaittu karsinogeenista vaikutusta.

        UV-säteily kuitenkin auttaa D-vitamiinin muodostuksessa ja lisäksi se tappaa bakteereja.
        Lisäksi, ihosyovän synty on SATUNNAISTAPAHTUMA, jonka todennäköisyyttä jokainen säteilyaltistus lisää, eikä oo olemassa kynnysarvoa.


    • Ystavatt

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe