Kuunnelkaapa ensin Hard Rock Hallelujah ja sitten heti perään Alice Cooperin Poison... Kuulostaako samalta?
Lordi? Alice Cooper?
9
727
Vastaukset
- qupra
Aika hetihän tuo huomattiin...
- hmmm
...jo vanha juttu. Ja mr Furnier (A. Cooper) ei aio nostaa oikeusjuttua, fiksu kun on. Nykyään niin julmetun monet biisit muistuttavat toisiaan, eli jos jokaisesta yhtäläisyydestä haastetaan toinen lakituparumbaan, niin pelleilyksihän se menisi.
- butt-head1
yhdenkuuloisuutta on näissä biiseissä, aivan loistavia biisejä molemmat
- vuuraa
teillä viiraa päässä
- helvetti
Missä kohtaa noissa on samanlaisuutta kuin soundimaailmassa ja kertiksen taustalauluissa, muuten täysin eri maalmoista. Ehkä ne voi kuulostaa jonkun korvaan samoilta, mutta perkele itse olen ollut rumpujen takana jo kymmeniä vuosia ja täytyy todellakin ihmetellä noita "korvausvaatimus juttuja"..=)
- zeppelinI
Tuo lordi on vielä pientä, mutta kuinkas moni tietää kappaleen nimeltä paranoid? Aivan ylisuosittu piisi (etenkin alkuriffi). Ja riffikin on kopioitu lähes suoraan led zeppelinin kappaleesta Dazed and Confused. Zeppelinin versio on kolmijakoinen ja ja paranoid lähes sama mutta nelijakoinen (yksi "didi" puuttuu).
Yksi maailman tunnetuimpia riffejä (smoke on the waterin jälkeen) eikä edes oma keksimä. Häpeällistä toimintaa Sabbathilta.- kiipparilla
Mites muuten jos "Satumaasta" vääntäis valssin niin voisiko sen rekisteröidä omiin nimiin sävelletyksi. Muuttuuhan siinä kuitenkin sävelien kestot aika rutkasti ja tahtijako. Satumaan kohdalla kuiteski aika helppo juttu. Ja olen sen kiipparilla kokeillu ja osoittautui vielä yllättävänkin helpoksi. Samoin se vääntyy myös 50's tyyliseksi rock 'n' rolliksi - oli tosin paljon hankalampaa kuin valssiksi vääntäminen. Rock 'n' rollia ei olisi edes helposti Satumaaksi tunnistanut ilman sanoja, mutta valssi on selvä Satumaa.
- renttu
Se kuuluu asiaan, että "kuulostetaan joltakin". Montakohan "Metallicaa" maailmalla pyörii?
Putaansuu kertoi itse olevansa KISS-fani ja senhän kuulee kaikki muutenkin, eikä siinä mitään. Hyviä saakin "kopioida".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku505184Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel302166Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1092147HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1191877Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v151829- 1111750
Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma511163Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2531116Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.481021- 71951