MITEN HOITAA TULEHTUNUT

KULMAKORU

siis otsikosta. miten hoitaa tulehtunut kulmakoru?
vaihdoin tänään korua pienenpään en tiedä tekeekö hyvää kun kulmani elää paljon ja otin isomman korun pois ja sieltä tuli keltaista tahnaa mätääkö?
otin korun noin 4-5kk sitten ja koru punoittelee vähän väliä. olen huuhdellut korua aika ajoin ja en ole räplännyt ainakaan paljon likaisilla sormilla. aina kun vaidan pidän hygieniasta todella huolta..

14

1365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minja.

      ei välttämättä ole mätää. voi myös olla kudos nestettä. mädän yleensä tunnistaa hajusta.
      kudosneste ei haise.

      • kulmakoru

        nose oli todennäköisesti sitä.. kun en haista eikä se ole tulehtuneen oloinen.
        entäs mistä huomaa kun kulmakoru kasvaa ulos


      • jykka
        kulmakoru kirjoitti:

        nose oli todennäköisesti sitä.. kun en haista eikä se ole tulehtuneen oloinen.
        entäs mistä huomaa kun kulmakoru kasvaa ulos

        mieki laitoin kulmakorun tässä viikko sitten! ja en tiiä kuvittelenko vaan mutta tämä kulmakoru tuntuu että kasvais ulos.. :S miten sen huomaa jos kasvaa ulos?


      • korukoru
        kulmakoru kirjoitti:

        nose oli todennäköisesti sitä.. kun en haista eikä se ole tulehtuneen oloinen.
        entäs mistä huomaa kun kulmakoru kasvaa ulos

        mulla on ollu 5kk koru ja ei tahdo millään asettua. koko ajan vähän väliä kettuilee ja elää paljon.


      • kasvaa
        kulmakoru kirjoitti:

        nose oli todennäköisesti sitä.. kun en haista eikä se ole tulehtuneen oloinen.
        entäs mistä huomaa kun kulmakoru kasvaa ulos

        Kaikilla ne taitaa jossain vaiheessa kasvaa ulos, mutta sen "alle" jos ottaa sitten uudestaan, niin se ei kait kasva niin helposti.


      • Athene
        kasvaa kirjoitti:

        Kaikilla ne taitaa jossain vaiheessa kasvaa ulos, mutta sen "alle" jos ottaa sitten uudestaan, niin se ei kait kasva niin helposti.

        Minulla on ollut kulmakoru kohta seitsemän vuotta eikä se ole kasvanut mihinkään. Toki se on hieman liikkunut, mutta ei juurikaan ole kasvanut ulos. Hyvä oli rei´ittäjä! ;)


      • kulmakoru
        kasvaa kirjoitti:

        Kaikilla ne taitaa jossain vaiheessa kasvaa ulos, mutta sen "alle" jos ottaa sitten uudestaan, niin se ei kait kasva niin helposti.

        kuinka koru kasvaa ulos miten huomaa?


      • murinapurina
        kulmakoru kirjoitti:

        kuinka koru kasvaa ulos miten huomaa?

        Koru kasvaa ulos koska koru kuluttaa/rasittaa ihoa. Täysin henkilökohtaista tosin. uloskasvun parhaiten tunnistat siitä kun huomaat että ihomäärä korun päällä kutistuu.
        Kudosneste on kirkkaampaa kun itse mätä!
        Helppo keino tulehduksen hoitoon on joko apteekista ostettu TODELLA LAIMEA!!! suolalius, tai itse kiehuvaan veteen liuotettu suola (Myös tämä laimeaksi tehtävä).. Lämmitä apteekista ostettu, tai jäähdytä tämä itsetehty. laita puhtaaseen lasiin tai pieneen lääkemittaan (jos paikka jokku muu kun esim. napa) ja paina tätä lasia ihonpäällä näin että liuspeittää lävistyksen täysin..Pidä paikallaan n.10min ja puhdista koru hyvin lämpimällä vedellä tämän jälkeen. Älä tee tätä usein. Jos parantuvaa lävistystä käsittelee liikaa se voi mahdollisesti hidastaa parantumista ja nopeuttaa uloskasvua. Tulehtunutta korua ei tule poistaa! Mätä tms. ei pääse poistumaan reijästä jos koru ei ole paikallaa (Se valuu koruapitkin ulos) tulehdus voi levitä, ja sen paraneminen hidastuu. Pidä koru paikallaan ja ota yhteys lääkäriin mikäli kotihoidot ei auta. Todella pahoissa tulehdustapauksissa aina yhteys lääkäriin!


    • on joo

      Se että kulma ärtyy voi johtua yksinkertaisesti siitä että sinulla on koru joka aiheuttaa allergisen reaktion.Tälläisia ovat mahd. mm. hopeakorut jotka sisältävät pienen määrän nikkeliä.
      Kannattaa käydä näyttämässä korua liikkeessä jossa teetit korun,kyllä ne siellä tietävät mitä tehdä

    • Susanna ;);)

      mä otin kulmakorun lokakuussa, ja se oli tulehtunut vielä toukokuussakin, välillä siihen reiän viereen tuli mätäpaise jonka sitten puristin. säännöllinen putsaus desinfiointi aineella ja betadine on toinen hyvä aine! kannattaa ottaa koru pois joka ilta ja putsata kunnolla ja laittaa heti takaisin. vaikka puhdistin säännöllisesti niin siltikin se tulehtui. mutta viimein ja vihdoin se on tervehtynyt=) malttia vaan niin kyllä se siitä=) ;)

      • kulmakoru

        kiitos näistä juu olen kärsivällinen ja vaihdoin korun pienenpään jonka ostin paremmalta lävistäjältä. igor oli pistänyt jotenkin oudosti tältä lävistäjältä sain uuden korun jonka käski vaihtaa viikon kuluttua koska kun hän yritti vaihtaa kulmani paisui niin ettei viitsinyt laittaa nyt vaihdoin sen ja katson että auttaako tuo.


      • DarkLucy
        kulmakoru kirjoitti:

        kiitos näistä juu olen kärsivällinen ja vaihdoin korun pienenpään jonka ostin paremmalta lävistäjältä. igor oli pistänyt jotenkin oudosti tältä lävistäjältä sain uuden korun jonka käski vaihtaa viikon kuluttua koska kun hän yritti vaihtaa kulmani paisui niin ettei viitsinyt laittaa nyt vaihdoin sen ja katson että auttaako tuo.

        minäkään en tuohon igoriin oikein luota! ei kai "tampereen suosituimman lävistysliikkeen" lävistäjien pitäisi kiertää festareita bussilla? siksikö itse putiikissa on muutaman kuukauden jono???


      • kulmakoru
        DarkLucy kirjoitti:

        minäkään en tuohon igoriin oikein luota! ei kai "tampereen suosituimman lävistysliikkeen" lävistäjien pitäisi kiertää festareita bussilla? siksikö itse putiikissa on muutaman kuukauden jono???

        kävin toisellä lävistäjällä vaihtamassa korua ja hän sanoi että koru ei ole linjassa mun naaman kanssa ja että sitä häiritsi se. anteeksi kun mainostan mutta tämä lävistäjä käy aika usein veljekset keskisillä. todella mukava ja sanoo asian niinkuin se on eikä valehtele.


    • ouiiii

      Hei! Kulmakoru putoaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe