Olen menossa nyt aikuisena ensimmäiselle ratsastustunnilleni 15 vuoteen. Ajttelin kokeilla innostunko harrastuksesta uudelleen. ostin ratsastuskengät (jodphurit) ja kypärän, mutta tarviiko tässä vaiheessa välttämättä kenkien kanssa chapseja vai voiko olla ilmankin?
Tarviiko ratsastuskenkien kanssa
9
2796
Vastaukset
- Ratsastan.
Et tarvi välttämättä, ellet itse halua! :)
Itse maksoin niistä jopa 80e, joten ei ne ihan halpojakaan ole :)- RATSASTAN
jotkuthan käyttää pmelkein polvii asti ylettyviä sukkiakin.
- käyttämään
jos tallilla olisi lainata mini chapseja?
siellä missä minä käyn niin pystyy lainaan mitä vaan.. - tuntuu
Siis jos itse tunnet olosi mukavaksi ilman chapseja niin mikä ettei.
Pohkeet joskus hankautuvat joten pitkät sukat tiukkojen strech-housujen kanssa voi olla hyvä idis. Vaikka siellä alla. - CrystalCinnamon(sisäänkirja...
Et tartte chapseja jos et halua. Riippuu ihan siitä miltä tuntuu. :) Itse tykkään kyl chapseista ja pidän niitä aina ratsastettaessa. Viime kerralla tosin unohdin ja tuntui hassulta kun on tottunut chapseihin :D Mutta hyvin sujui silti, ei se oo chapseista kiinni. Chapsit on kuitenkin kivat kun ne tukee pohjetta, ja suojaa myös hiertymiltä yms.
Mutta siis ihan miten vaan! :)- vilhouni
Millaisten ratsastuskenkien kanssa noita chapseja pidetään, nilkkureiden vai?
Olen itse aikuisiällä aloittamassa ratsastusta uudelleen ja tarvikehankinnat olisi edessä...
- lyyli^_
NEVER! KOSKAAN ei tarvitse ostaa chapseja jos ei halua!
- das horse
Eli chapsit tulisi olla, koska jos niitä ei ole, tippuessaan voi jäädä kennän reunasta kiinni. Itsestäni se kuullostaa kyllä aika huvittavalta, mutta totta se on, ja viimesitään ratsastuksenopettaja huomauttaa sinua, jos ratsastat jodphureilla ilman chapseja. Lähes aina ratsastaessa käytetään pitkävartisia kenkiä (ellei ratsasta vaelluskengillä) ja jos sinulla on lyhytvartiset ratsastuskengät, eli jodphurit, sinun tulisi käyttää chapseja saappanvarren korvikkeena. Chapsit estävät myös hiertymiä, ja tukee jalkaa. Näyttävät myös paljon paremmalta, kuin jos ratsastat ilman niitä =)
- Anonyymi
Ite en käytä chapseja, mulla on käytössä lyhytvartinen ratsastuskenkä. Olen yrittänyt löytää hyvän chapsin kesän aikana ja kävin viime kesänä etsimässä sitä. Silloin oli kesä ja minulla oli shortsit joten asian myyjä antoikin liian pienet. Sen takia palautimme ja minulla on edelleen käytössä vain kengät, mutta ei se kovin haitannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268