laihduttajan herkkuja

ceridwen

Mikä on näistä yleisistä herkuista paras laihduttajalle (karkit, sipsit, pullat, jäätelö)
Mun on pakko saada aina välillä jotain herkkua, niin mitä voisin vaikka kerran pari viikossa syödä, jotta ei vaikuttaisi laihdutukseen niin kauheasti?

9

3992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keventäjä

vaihtoehdot karkeista.

Jäätelöstä vähäkaloriset.

Pullat ja sipsit ei sovi laihduttajalle lainkaan (niissä on paljon hiilareita ja rasvaa, jotka yhdessä nautittuna ovat pahasta)

• kohtuus kaikessa

Mä voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että jos haluat pysyvästi keventyä ei kannata yrittää kokonaan luopua mistään omista herkuista. Jos kerran viikossa syöt esim. pullan, tuutin, pari kourallista sipsiä tai pussin karkkia, se tuskin haittaa laihtumistasi. Ja muuten, voithan tehdä silleen aina et jos käyt oikein pitkällä lenkillä tai harrastat jotain hikiliikuntaa, niin sitten voit palkita itsesi jollain herkkuanoksella.

• Jonna1

Totuushan on että kaikki näistä ovat epäterveellisiä, mutta itse söisin joko pienen pullan (ilman voisilmää/hilloja yms.) tai kasvisrasva/kevyt jätskin. Ehkä paras idea olisi ostaa sorbettia tai kuningas idea tehdä se itse vähäsokerisena. Kurkippa reseptejä netistä. Itse lähes joka ilta jälkkäriksi annoksen jossa purkki rasvatonta maitorahkaa, puolipussia pakaste vadelmia ja 1 tl sokeria. Sis. proteiiniä eikä ollenkaan rasvaa!!!!! Nami! Myös mansikat ovat nyt parhaimmillaan joten eikun ostoksille torille...

• kasvirasvajäätelö :>

Siinä on ihan yhtä paljon energiaa kuin kunnon kermajäätelössäkin. Sorbetteja ja kevytmehujäitä, riocola light:ssa tais olla jotain 14 kcal jäätelössä tai 100 grammassa?

• Juupa

No se nyt on ihan sama syötkö sorbetin vai kermajäätelön tai vastaavasti kevyt jäätelön. Mitä vähemmän rasvaa niin vastaavasti on sitä enemmän LISÄTTYÄ sokeria, (Mikä on lvähintäänkin yhtä paha ellei jopa rasvaa haitallisempi koska liika sokeri myös lihottamisen ohella turvottaa, karkit sipsit ja sorbetit sisältävät paljon hiilihydraatteja eli sokereita) jätskissä on vähemmän sokeria mutta enemmän rasvaa. Mutta se rasva määrä nyt on mitätön esim suklaaseen verrattuna.

Jos haluat laihtua niin syö terveellisesti ja kevyesti viikolla ja kun siltä tuntuu niin herkuttele (silloin tällöin) KOHTUUDELLA just sitä mitä mielesi tekee! Eihän elämä saa pelkästään yhtä laihista olla ja pitäis unohtaa KAIKKI mistä tykkää. Välillä saa nauttia, kukin nauttii eri jutuista. Se ei kenenkään laihdutuskuuria pilaa jos kerran viikkoon tai vaikka kaksikin syö jäätelöpuikon tai tuutin. Kunhan muistaa ettei joka päivä herkuttele ja pysyy sitten kohtuudessa eli yhdessä herkussa eikä sorru mässyttelyyn sen jätskin jälkeen.

Minä suosittelen ennemmin jätskiä kuin noita sokeripommeja (sorbetteja) Jäätelössä sentään ei niin paljon ole sokeria ja se rasva mitä yhdessä jäätelössä on joku 15g /100g ei ketään lihota kohtuudella nautittuna. Jos paremmalle tuntuu niin jättää sitten vaikka iltapala leivältä rasvan pois niin oma olo helpottuu.. Rasvaahan pitää joka tapauksessa saada laihiksesta huolimatta, koska elimistö tarttee rasvan ja sokerien polttoon sitä rasvaa. Eli toisin sanoen elimistö ei polta rasvaa ellei se saa rasvaa.

Ja minä jos kuka tiedän... Itse olen hulluna jäätelöön ja syönkin sitä viikonloppuisin. JA voin sanoa että laihtumista se ei ole estänt mitenkään. Tällä hetkellä mennään normaalipainon alarajoilla, eikä tarvetta laihtumiselle enää ole..

• Tessuliini

"Itse lähes joka ilta jälkkäriksi annoksen jossa purkki rasvatonta maitorahkaa, puolipussia pakaste vadelmia ja 1 tl sokeria. Sis. proteiiniä eikä ollenkaan rasvaa!!!!!"

Ei suoranaisesti rasvaa, mutta kroppa muuntaa sokerin rasvaksi, joten ei sitä sokeriakaan kannata laittaa. Mieluummin sitten jotain makeutusainetta (vaikka eivät nekään terveellisiä ole)...

• ..........
        Tessuliini kirjoitti:

"Itse lähes joka ilta jälkkäriksi annoksen jossa purkki rasvatonta maitorahkaa, puolipussia pakaste vadelmia ja 1 tl sokeria. Sis. proteiiniä eikä ollenkaan rasvaa!!!!!"

Ei suoranaisesti rasvaa, mutta kroppa muuntaa sokerin rasvaksi, joten ei sitä sokeriakaan kannata laittaa. Mieluummin sitten jotain makeutusainetta (vaikka eivät nekään terveellisiä ole)...

Hei, miksi vadelmien sekaan pitäis enää laittaa mitään makeutuksia lainkaan?

• kokonaan kiellettyä

Ingmanin kevytjäätelöpikarissa on 70 kaloria ja yli 10 grammaa kuitua. Syön silloin tällöin sellaisen tai Solero-jätskin (n. 100 kcal). Niissä on kylläkin huonoja hiilareita, joten vältän niitä, mutta joskus on pieni herkkupala saatava.

Suklaanhimon tyydytän joko Pätkis-patukalla (~80 kcal) tai suklaanmakuisella proteiinipatukalla.

Yleiseen makeannälkään auttaa esim. Alpen Light-myslipatukka (60 kcal, lähes 5 grammaa kuitua ja älyttömän hyvää!), tee makeutusaineella, pieni hedelmä tai marjat.

Sipsejä ei kannata koskaan vetää kovin hirveästi kerralla, se on noista kaloripitoisin herkku. Itselläni sipsinhimoon on auttanut pari suolatikkua. Niissä ei ole kovinkaan paljoa kaloreita. Toki suola on epäterveellistä, mutta satunnaisena naposteltavana menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      186
      3525
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      376
      2210
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      56
      2196
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2062
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1491
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      449
      1189
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      118
      1045
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      994
    Aihe