Hirveimmät tyylimokat

ruma lapsi

*otsikkö*
Eli tänne niitä tulemaan. Ja jokaisellahan on oma mielipiteensä, joten ei sitten mitään hirveitä riitoja, vaikka jonkun muun hirveäksi sanoma juttu olisikin omasta mielestä se ihanin yhdistelmä.

Voisin listata omasta mielestäni kauheimpia:
*Tennissukat sandaaleissa, tai valkoiset tennissukat ylipäätään.
*neonvärit
*takatukat
*panta-/pottamalliset kampaukset
*hiihtotrikoot (muualla kuin hiihdettäessä)
*Sininen luomiväri vihreäsilmäisellä, tai toisin päin.
*(aidot) turkikset tai turkissomisteet
*kauhean roikkuvat ja säkkimäiset vaatteet
*aurinkolipat
*hikipannat

298

137198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ateisti20

      muutamia omia inhokkejani:

      - mainospaidat
      - vyölaukut
      - aurinkolasi- ja kännykkäkotelot
      - takataskuttomat farkut
      - saappaat lahkeiden päällä
      - hapsutakit
      - buutsit
      - flanellipaidat.

      • kamalaa

        -olkatoppaukset
        -KERMAKAKKU HÄÄPUKU häissä :D sellaset kamalat pussihihat jne..
        -napapaidat(muistatteko vielä ne neon väriset 90-luvun paidat jossa typeriä tekstejä? )
        -Liian lyhyet housut
        -vyötärölaukut
        -PIKKUREPUT naisilla!!!!
        -Pikkukäkkärä permis (jossa myös otsatukka kiharalla :D)


      • Justiinsa

        Samaa mieltä vyölaukuista ne on semmoisia hinttilaukkuja.


      • 90-luku
        kamalaa kirjoitti:

        -olkatoppaukset
        -KERMAKAKKU HÄÄPUKU häissä :D sellaset kamalat pussihihat jne..
        -napapaidat(muistatteko vielä ne neon väriset 90-luvun paidat jossa typeriä tekstejä? )
        -Liian lyhyet housut
        -vyötärölaukut
        -PIKKUREPUT naisilla!!!!
        -Pikkukäkkärä permis (jossa myös otsatukka kiharalla :D)

        enpä muistanutkaan että olen itsekin pitänyt päälläni sellaista inhottavaa napapaitaa...yäk.
        Siinä taisi lukea I LOVE BOYS tai jotain.Oli kova sana ala-asteen discoissa...Samoin pikkureput :) Nytpä nuo on jo unohdettu.


      • ja minä

        kun rakastan buutseja ja flanellipaitoja :(:) ja pidän kanssa.


    • Jannu.

      Muut voin joten kuten niellä, mutta on aika törkeää väittää että turkissomisteet olisivat tyylimoka. Ne nyt vain sattuvat kuulumaan klassiseen naisten tyyliin.
      http://leshow.mvdv.ru/expo/17478/images/prod_2613-6-l.jpg
      http://leshow.mvdv.ru/expo/17478/images/prod_2613-3-l.jpg
      http://www.foundmark.com/pers/gallery/parkas/fur/images/furgh2.JPG
      http://www.foundmark.com/pers/gallery/parkas/fur/images/fur9b.jpg
      http://www.foundmark.com/pers/gallery/parkas/fur/images/furg6.JPG

      Tyylitöntäkö? Ehei. Tuollaisen väittäminen ei kerro muuta kuin oman tietämättömyytesi oikeasta tyylistä. Vaikka nyt onkin muotia ajatella että turkis on murha jne, niin tyyliin turkikset kuuluvat aina. Kuten ylhäällä olevista kuvista näkee.

      • sori vaan

        Käytännössä se menee niin että turkkeihin pukeutuu vanhat mummot ja venäläiset ja virolaiset naiset, jotka tukkien kanssa käyttää halvan horahtavia korkokenkiä ja housuja joissa on bling blingiä. Yök. Hei, tyyli on siitä aika kaukana.


      • se menee
        sori vaan kirjoitti:

        Käytännössä se menee niin että turkkeihin pukeutuu vanhat mummot ja venäläiset ja virolaiset naiset, jotka tukkien kanssa käyttää halvan horahtavia korkokenkiä ja housuja joissa on bling blingiä. Yök. Hei, tyyli on siitä aika kaukana.

        enemmänkin niin, että turkiksia käyttävät tyylitietoiset naiset, joilla on varaa ostaa vaatteensa muualtakin kuin H&M:stä.


      • ei turkkia
        se menee kirjoitti:

        enemmänkin niin, että turkiksia käyttävät tyylitietoiset naiset, joilla on varaa ostaa vaatteensa muualtakin kuin H&M:stä.

        pukeutuvat hölmöt jotka luulevat, että naamanvärkki muuttuu kun on turkki päällä.
        Ajattelen eläimiä siksi en myöskään laittaisi turkkia.


      • ei ole varaa
        ei turkkia kirjoitti:

        pukeutuvat hölmöt jotka luulevat, että naamanvärkki muuttuu kun on turkki päällä.
        Ajattelen eläimiä siksi en myöskään laittaisi turkkia.

        Se on totta, että turkiksia käyttävät ne joilla niihin on varaa. Sen lisäksi että turkikset ovat lämpimiä ne ovat myös ekologisia ja kestäviä. Muovista tehdyt tekoturkikset (ne kivannäköset paimentolaistakit mitä hentsu ja maukkakin myy) ovat täysin muovistä tikattu, eivätkä ole lämpimiä eikä käytännöllisiä. Muovipussitakit eivät myöskään maadu nopsasti sitten kun ne ovat aika nopeasti rikkimentyään pois heitetty.


      • lähetettiin turkkiin
        ei turkkia kirjoitti:

        pukeutuvat hölmöt jotka luulevat, että naamanvärkki muuttuu kun on turkki päällä.
        Ajattelen eläimiä siksi en myöskään laittaisi turkkia.

        Vastikään Virosta rantauduin ja törmäsinpä tallinnassa parhaat päivänsä nähneeseen eukkoon jolla oli teltan kokoinen turkki, vaaleanpunaiset pyöräilyhousut, yhtä kirkuvan vaaleanpunainen trikoopanta päässään ja pantterikuvioinen toppi. Ja pärstässä oli pakkelia ja kiristystä enemmän kuin keskiverto varieteepoppoolla. Että jos tämä on sitä tyylitajua jota suomalaisnaisten pitäisi jäljitellä niin mielummin kyllä hyppään köysi kaulassa kaivoon.
        Eli jos paalua piisaa niin heti turkkia ostamaan. se tekee tyylikkääksi.


      • ruma lapsi

        Minun mielestäni nuo ovat rumia. Olen aina kummeksunut, että miten voi olla tyylikästä pukeutua jonkun eläimen raatoon.

        Ja sehän ei kerro mitään minun tyylikkyydestäni tai tyylittömyydestäni, jos olen tuota mieltä. Vai nieletkö sinä kaikki muodin oikut ihan purematta?


      • jåhhåh
        sori vaan kirjoitti:

        Käytännössä se menee niin että turkkeihin pukeutuu vanhat mummot ja venäläiset ja virolaiset naiset, jotka tukkien kanssa käyttää halvan horahtavia korkokenkiä ja housuja joissa on bling blingiä. Yök. Hei, tyyli on siitä aika kaukana.

        Et tiedä, mikä on tyylin ja muodin välinen ero? Englanniksihan asia menee: style never goes out of fashion.

        Tyylikkyys ei ole joskus out, joskus in... Ja se, että joku asia on muodikasta, ei tarkoita sitä että se olisi tyylikästä ja toisinpäin. Teinit... Eivät turkikset ole ikinä tyylittömiä, vaikka sun teinilehdessä sanottaisiinkin, et ne o iha out.


      • mummå
        jåhhåh kirjoitti:

        Et tiedä, mikä on tyylin ja muodin välinen ero? Englanniksihan asia menee: style never goes out of fashion.

        Tyylikkyys ei ole joskus out, joskus in... Ja se, että joku asia on muodikasta, ei tarkoita sitä että se olisi tyylikästä ja toisinpäin. Teinit... Eivät turkikset ole ikinä tyylittömiä, vaikka sun teinilehdessä sanottaisiinkin, et ne o iha out.

        Mitä sitten on tyylikkyys? Jos pukeudun nyt tyylikkääseen asuun, voinko pukeutua siihen vielä 20:n vuoden kuluttua? Onko se silloin enää tyylikäs? Uskon että ei, koska esim. vaatteiden leikkaukset muuttuvat jatkuvasti.


      • ffff4
        jåhhåh kirjoitti:

        Et tiedä, mikä on tyylin ja muodin välinen ero? Englanniksihan asia menee: style never goes out of fashion.

        Tyylikkyys ei ole joskus out, joskus in... Ja se, että joku asia on muodikasta, ei tarkoita sitä että se olisi tyylikästä ja toisinpäin. Teinit... Eivät turkikset ole ikinä tyylittömiä, vaikka sun teinilehdessä sanottaisiinkin, et ne o iha out.

        Turkikset eivät ehkä sinun mukaasi ikinä ole tyylittömiä, mutta ne varmasti ovat joka kerta eläimeen kohdistettua turhaa väkivaltaa kaikkein turhimman asian puolesta, jota keksiä saattaa.


      • ei ole varaa
        lähetettiin turkkiin kirjoitti:

        Vastikään Virosta rantauduin ja törmäsinpä tallinnassa parhaat päivänsä nähneeseen eukkoon jolla oli teltan kokoinen turkki, vaaleanpunaiset pyöräilyhousut, yhtä kirkuvan vaaleanpunainen trikoopanta päässään ja pantterikuvioinen toppi. Ja pärstässä oli pakkelia ja kiristystä enemmän kuin keskiverto varieteepoppoolla. Että jos tämä on sitä tyylitajua jota suomalaisnaisten pitäisi jäljitellä niin mielummin kyllä hyppään köysi kaulassa kaivoon.
        Eli jos paalua piisaa niin heti turkkia ostamaan. se tekee tyylikkääksi.

        onko sit sen turkiksen kanssa pakko yhdistää niitä pinkkejä housuja. tossa oli eräällä hyviä kuvia turkisnaisista. ei ollenkaan mauttomia.


      • se on harhaluulo
        ei ole varaa kirjoitti:

        Se on totta, että turkiksia käyttävät ne joilla niihin on varaa. Sen lisäksi että turkikset ovat lämpimiä ne ovat myös ekologisia ja kestäviä. Muovista tehdyt tekoturkikset (ne kivannäköset paimentolaistakit mitä hentsu ja maukkakin myy) ovat täysin muovistä tikattu, eivätkä ole lämpimiä eikä käytännöllisiä. Muovipussitakit eivät myöskään maadu nopsasti sitten kun ne ovat aika nopeasti rikkimentyään pois heitetty.

        Itseasiassa, aidon turkiksen valmistus kuluttaa tismalleen yhtä paljon uusiutumatonta polttoainetta kuin tekokuidusta valmistettu "muovitakki". Turkistarhat pilaavat suomen pohjavesia, turkit käsitellään vahvoilla kemikaaleilla ja värjätään aineilla, jotka ovat ympäristöä rasittavia, ja loppujen lopuksi turkis ei todellakaan maadu sen helpommin kuin se tekoturkiskaan, niin kemikaalien kyllästämä se on.

        Ennenhän turkkejä yritettiin kaupitella "luonnontuotteena" ja ties minä, kunnes mainonnan eettinen neuvosto KIELSI SEN, sillä se on silkkaa valhetta. Turkis ei todellakaan ole ekologinen vaate.

        Lisäksi, harva turkkia käyttävä sitä käyttää koska pitää sitä ekologisena. Samat ihmiset törsäävät hienoihin autoihin, veneisiin, jne. joilla ei ole mitään tekemistä ekologisen ajattelun kanssa.

        On olemassa luonnonmateriaaleja, joita varten eläimiä ei ole tarvinnut tappaa, ja jotka ovat lämpimiä. Koska olet nähnyt esim. tieteisretkikuntien käyttävän turkiksia? Lämpimämpiä ja käytännöllisempiä vaatteita on olemassa. Mitä käytännöllistä edes on turkissa, joka täytyy kaikenlisäksi viedä pesulaan pestäväksi ja jopa säilöttäväksi kesän ajan? Ei kuulosta minun korvaani käytännölliseltä vaatteelta.

        Turkiksia käyttävät ne joilla on varaa - ja joilla ei ole sydäntä eikä aivoja.


      • kettutyttö-
        ffff4 kirjoitti:

        Turkikset eivät ehkä sinun mukaasi ikinä ole tyylittömiä, mutta ne varmasti ovat joka kerta eläimeen kohdistettua turhaa väkivaltaa kaikkein turhimman asian puolesta, jota keksiä saattaa.

        Blaa blaa blaa...muuten turkikset tulevat kokemaan pohjoisilla leveysasteilla renesanssin seuraavan sadan vuoden aikana kun oljyvarat loppuvat ja synteettisten materiaalien käyttö sitä kautta vähenee


      • kyl se on, usko pois
        jåhhåh kirjoitti:

        Et tiedä, mikä on tyylin ja muodin välinen ero? Englanniksihan asia menee: style never goes out of fashion.

        Tyylikkyys ei ole joskus out, joskus in... Ja se, että joku asia on muodikasta, ei tarkoita sitä että se olisi tyylikästä ja toisinpäin. Teinit... Eivät turkikset ole ikinä tyylittömiä, vaikka sun teinilehdessä sanottaisiinkin, et ne o iha out.

        Suurimman osan nykyajan ihmisten silmissä turkkiin pukeutuminen ON aika paha tyylimoka, näyttipä se kantajansa päällä miltä tahansa.

        Ja sen takia puhuin että turkikset on OUT, koska ne vaan on niin out kun vaan voi olla. Kyllähän niitä aina joku päälleen laittaa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä hyvännäköisen tai fiksun pukeutumisen kanssa.


      • milläs luulet...
        kettutyttö- kirjoitti:

        Blaa blaa blaa...muuten turkikset tulevat kokemaan pohjoisilla leveysasteilla renesanssin seuraavan sadan vuoden aikana kun oljyvarat loppuvat ja synteettisten materiaalien käyttö sitä kautta vähenee

        Milläs sä luulet että niitä eläintenkuljetusrekkoja kuljetetaan, millä rahdataan eläimille ruokaa, millä rahdataan eläinten nahkoja käsittelylaitoksille, jne???

        Luuletko että pyhällä hengellä toikin tapahtuu? Se kaikki vaatii niitä öljyvaroja.


      • .......
        se menee kirjoitti:

        enemmänkin niin, että turkiksia käyttävät tyylitietoiset naiset, joilla on varaa ostaa vaatteensa muualtakin kuin H&M:stä.

        vain idiootti käyttää turkkia.Ennen turkki lämmitti,nykyaikana siihen ei ole tarvetta.Turkki ei takaa tyyliä.Ja köyhät ne turkeilla leveilee kun ei ole varaa ostaa joka vuosi uutta kunnon talvitakkia.


      • ei ole varaa
        se on harhaluulo kirjoitti:

        Itseasiassa, aidon turkiksen valmistus kuluttaa tismalleen yhtä paljon uusiutumatonta polttoainetta kuin tekokuidusta valmistettu "muovitakki". Turkistarhat pilaavat suomen pohjavesia, turkit käsitellään vahvoilla kemikaaleilla ja värjätään aineilla, jotka ovat ympäristöä rasittavia, ja loppujen lopuksi turkis ei todellakaan maadu sen helpommin kuin se tekoturkiskaan, niin kemikaalien kyllästämä se on.

        Ennenhän turkkejä yritettiin kaupitella "luonnontuotteena" ja ties minä, kunnes mainonnan eettinen neuvosto KIELSI SEN, sillä se on silkkaa valhetta. Turkis ei todellakaan ole ekologinen vaate.

        Lisäksi, harva turkkia käyttävä sitä käyttää koska pitää sitä ekologisena. Samat ihmiset törsäävät hienoihin autoihin, veneisiin, jne. joilla ei ole mitään tekemistä ekologisen ajattelun kanssa.

        On olemassa luonnonmateriaaleja, joita varten eläimiä ei ole tarvinnut tappaa, ja jotka ovat lämpimiä. Koska olet nähnyt esim. tieteisretkikuntien käyttävän turkiksia? Lämpimämpiä ja käytännöllisempiä vaatteita on olemassa. Mitä käytännöllistä edes on turkissa, joka täytyy kaikenlisäksi viedä pesulaan pestäväksi ja jopa säilöttäväksi kesän ajan? Ei kuulosta minun korvaani käytännölliseltä vaatteelta.

        Turkiksia käyttävät ne joilla on varaa - ja joilla ei ole sydäntä eikä aivoja.

        no mun lastenrattaissa on ainakin pehmeä ja lämmin lampaantalja. ja käytätkö sinä sitten toppatakkiasi kesällä? empä usko. eiköhän kaikki laita talviromppeensa kesäksi piiloon. minusta asialla ei ole mitään tekemistä sydämen kanssa. aivojen kanssa kylläkin. turkikset ovat lämpimämpiä kuin tekoturkit ,piste. ellet sitten todista toisin. voit laittaa mielellään linkin niille sivuille jossa kerrotaan että ""aidon turkiksen valmistus kuluttaa tismalleen yhtä paljon uusiutumatonta polttoainetta kuin tekokuidusta valmistettu "muovitakki".""
        turkis pukee naista, joka siihen haluaa pukeutua niin mielestäni kaikki oikeus hälle tehdä niin.


      • ei kukaan kiellä
        ei ole varaa kirjoitti:

        no mun lastenrattaissa on ainakin pehmeä ja lämmin lampaantalja. ja käytätkö sinä sitten toppatakkiasi kesällä? empä usko. eiköhän kaikki laita talviromppeensa kesäksi piiloon. minusta asialla ei ole mitään tekemistä sydämen kanssa. aivojen kanssa kylläkin. turkikset ovat lämpimämpiä kuin tekoturkit ,piste. ellet sitten todista toisin. voit laittaa mielellään linkin niille sivuille jossa kerrotaan että ""aidon turkiksen valmistus kuluttaa tismalleen yhtä paljon uusiutumatonta polttoainetta kuin tekokuidusta valmistettu "muovitakki".""
        turkis pukee naista, joka siihen haluaa pukeutua niin mielestäni kaikki oikeus hälle tehdä niin.

        senkun pukeudut turkkiin, ei kukaan kiellä.

        Mulla on mutsini vanha minkkiturkki 70-luvulta kaapissa, ja en koe että se olisi erityisen lämmin, olen joskus testannut. Kyllä ihan tavalliset topatut talvitakit on ihan yhtä lämpimiä, jollei lämpimämpiäkin. Eikä tässä nyt sentään missään napamantereella eletä, suomen talvi on kuitenkin aika leuto, yleensä pari viikkoa vain kovempaa pakkasta. Ja silti mummelit pukeutuu talviturkkeihinsa jo kun pakkasasteita on vasta muutama. Turkiksessa tärkeintä on status, ei käytännöllisyys, tai lämpö, tai ekologisuus...siinä merkitsee ihan muut asia. Kuten joku täällä jo brassailla, turkiksia ostavat ne joilla on varaa maksaa (tai jotka haluavat maksaa) ja turkis on statussymboli rahasta ja merkki ihmisestä jonka täytyy päästä esittelemään varojaan. Niin se vain on.


      • Nimetön
        ruma lapsi kirjoitti:

        Minun mielestäni nuo ovat rumia. Olen aina kummeksunut, että miten voi olla tyylikästä pukeutua jonkun eläimen raatoon.

        Ja sehän ei kerro mitään minun tyylikkyydestäni tai tyylittömyydestäni, jos olen tuota mieltä. Vai nieletkö sinä kaikki muodin oikut ihan purematta?

        Onko minun nahkakengätkin tyylittömät? Nehän on tehty jostain kidutetusta ja kärsineestä eläimestä. Nyyh.... Nyt meni yöunet. Herätkää piipertäjät!


      • umppalumppa
        ffff4 kirjoitti:

        Turkikset eivät ehkä sinun mukaasi ikinä ole tyylittömiä, mutta ne varmasti ovat joka kerta eläimeen kohdistettua turhaa väkivaltaa kaikkein turhimman asian puolesta, jota keksiä saattaa.

        Onko teistä kukaan nähnyt kun eläintä nyljetään elävältä? Erehdyin joskus katsomaan netissä videopätkän jossa minkin kaltaisia eläimiä nyljettiin elävinä. En voinu katsoa videota loppuun koska tuli niin paha olo siitä. Eläimiltä vedetään turkit päältä samalla lailla kun me ihmiset vedämme paitaa päältämme ja pahinta siinä nimenomaan on se että ne eläimet ovat todellakin hengissä tätä toimenpidettä tehdessä. En voi käsittää ihmisiä jotka pystymät tekemään jotain niin hirveää..


      • ei kukaan kiellä kirjoitti:

        senkun pukeudut turkkiin, ei kukaan kiellä.

        Mulla on mutsini vanha minkkiturkki 70-luvulta kaapissa, ja en koe että se olisi erityisen lämmin, olen joskus testannut. Kyllä ihan tavalliset topatut talvitakit on ihan yhtä lämpimiä, jollei lämpimämpiäkin. Eikä tässä nyt sentään missään napamantereella eletä, suomen talvi on kuitenkin aika leuto, yleensä pari viikkoa vain kovempaa pakkasta. Ja silti mummelit pukeutuu talviturkkeihinsa jo kun pakkasasteita on vasta muutama. Turkiksessa tärkeintä on status, ei käytännöllisyys, tai lämpö, tai ekologisuus...siinä merkitsee ihan muut asia. Kuten joku täällä jo brassailla, turkiksia ostavat ne joilla on varaa maksaa (tai jotka haluavat maksaa) ja turkis on statussymboli rahasta ja merkki ihmisestä jonka täytyy päästä esittelemään varojaan. Niin se vain on.

        olen aina kummastellut tuota ihmisten negatiivista suhtautumista turkiksiin sillä itse kasvoin kettulakki päässä ja kuljin mummon minkkiturkin vierellä pitkin suomea.se on vaan yksi raaka-aine muiden joukossa josta tehdään vaatteita.ja muistan yhä kuinka rakastin sitä hiton hattua.ihminen on kivikaudelta asti käyttänyt turkista joten miksei voisi käyttää vieläkin?ehkä siksi että ne ovat niin hintavia ja joku kaheli maailman wannabepelastaja sotkee sen kuitenkin maaliin.sillä kohtaa väittäisin että sillä kohtaa ne eläimet ovat kuolleet turhaan.ei turkistarhausta voi terroritempuilla lopettaa,eikä sitä edes tarvitse lopettaa.eiköhän se ole sen verran kuoleva elinkeino jo muutenkin että se loppuu pian itsestään.mielestäni olisi fiksumpaa puuttua siihen kierrätykseen rajummin kuin siihen mitä ihmiset päälleen pukevat tai mitä ne syövät.ja eikä aktivisteista olisi enemmän hyätyä luonnonvaraisten eläinten suojelemisessa ja niiden oikeuksien valvomisessa kuin päästämässä häkissä syntyneitä elukoita vapaiksi pitkin vainioita,raukkaparat ole ennen metsää nähneetkään.ja jos ei ne muuta saa aikaan niin opetelkoot edes tunnistamaan feikkiturkin aidosta sillä nekin maksetaan rahalla.


      • lode
        ei kukaan kiellä kirjoitti:

        senkun pukeudut turkkiin, ei kukaan kiellä.

        Mulla on mutsini vanha minkkiturkki 70-luvulta kaapissa, ja en koe että se olisi erityisen lämmin, olen joskus testannut. Kyllä ihan tavalliset topatut talvitakit on ihan yhtä lämpimiä, jollei lämpimämpiäkin. Eikä tässä nyt sentään missään napamantereella eletä, suomen talvi on kuitenkin aika leuto, yleensä pari viikkoa vain kovempaa pakkasta. Ja silti mummelit pukeutuu talviturkkeihinsa jo kun pakkasasteita on vasta muutama. Turkiksessa tärkeintä on status, ei käytännöllisyys, tai lämpö, tai ekologisuus...siinä merkitsee ihan muut asia. Kuten joku täällä jo brassailla, turkiksia ostavat ne joilla on varaa maksaa (tai jotka haluavat maksaa) ja turkis on statussymboli rahasta ja merkki ihmisestä jonka täytyy päästä esittelemään varojaan. Niin se vain on.

        minulla itselläni on turkki... ei sellanen karva vaan..mikskä niitä nyt
        sanotaankaan...sisäturkki ja kelsiturkki.
        eikä minulla ole (eikä varmaan ikinä tule olemaan) niin paljoa rahaa että voisin sellaisin suoraan ostaa uutena kaupasta.
        ostin ne kirpputorilta!!! eikä muuten olleet kalliita. mummon markoissa 30-80mk. enkä minä ole mikään upporikas!
        että kyllä me vähän "köyhemmätkin" turkkeja pidetään.


      • qwertyqwerty
        milläs luulet... kirjoitti:

        Milläs sä luulet että niitä eläintenkuljetusrekkoja kuljetetaan, millä rahdataan eläimille ruokaa, millä rahdataan eläinten nahkoja käsittelylaitoksille, jne???

        Luuletko että pyhällä hengellä toikin tapahtuu? Se kaikki vaatii niitä öljyvaroja.

        Vaikka sähköllä. Mutta siitä sähköstä ei osata (ainakaan vielä) tehdä vaatteita.


      • tyyne
        Nimetön kirjoitti:

        Onko minun nahkakengätkin tyylittömät? Nehän on tehty jostain kidutetusta ja kärsineestä eläimestä. Nyyh.... Nyt meni yöunet. Herätkää piipertäjät!

        Yleensä eläintä ei erikseen kasvateta nahan takia, vaan nahka otetaan usein teurastuksen yhteydessä. Onhan se parempi ottaa sekin talteen, eikä heittää harakoille, jos kerran lihakin käytetään hyödyksi.


      • miten se
        milläs luulet... kirjoitti:

        Milläs sä luulet että niitä eläintenkuljetusrekkoja kuljetetaan, millä rahdataan eläimille ruokaa, millä rahdataan eläinten nahkoja käsittelylaitoksille, jne???

        Luuletko että pyhällä hengellä toikin tapahtuu? Se kaikki vaatii niitä öljyvaroja.

        Niinpä, hyvä kysymys. Luultavasti sadan vuoden päästä olemme kuin kaikkein kehnoimmissa Kevin Costnerin elokuvissa.


      • joku...
        ei turkkia kirjoitti:

        pukeutuvat hölmöt jotka luulevat, että naamanvärkki muuttuu kun on turkki päällä.
        Ajattelen eläimiä siksi en myöskään laittaisi turkkia.

        Olen samaa mieltä. Turkisten takia eläimet vain joutuvat kärsimään ja joistain ihmisistä se on hienoa. Turkikset eivät edes ole muodissa tällä hetkellä. En ikinä ostaisi tai laittasi turkkia päälleni.


      • hyi

        Näyttää kauhealta, kun ihminen ripustaa päälleen eläimen karvoja.


      • ennen öljyä
        milläs luulet... kirjoitti:

        Milläs sä luulet että niitä eläintenkuljetusrekkoja kuljetetaan, millä rahdataan eläimille ruokaa, millä rahdataan eläinten nahkoja käsittelylaitoksille, jne???

        Luuletko että pyhällä hengellä toikin tapahtuu? Se kaikki vaatii niitä öljyvaroja.

        milläs luulet, että tavaroita kuljetettiin ennen öljyä?

        taidat olla itse aika yksinkertainen


      • APUA!
        ....... kirjoitti:

        vain idiootti käyttää turkkia.Ennen turkki lämmitti,nykyaikana siihen ei ole tarvetta.Turkki ei takaa tyyliä.Ja köyhät ne turkeilla leveilee kun ei ole varaa ostaa joka vuosi uutta kunnon talvitakkia.

        Miksi pitäisi ostaa joka vuosi uusi talvitakki?!?!?!?! Se nyt ei ainakaan ole ekologista! En käytä turkkeja, sillä en henk.koht pidä niistä. Eivät ole erityisen nättejä minusta. Mutta en mä kyllä uutta talvitakkia osta joka vuosi! Se on tuhlasta. Luonnon ja rahan tuhlausta. Vain tyhmä ihminen ajattelee, että täytyy ostaa uusi vaikka vanha olisi täysin käyttökelpoinen.


      • hkopeåd
        tyyne kirjoitti:

        Yleensä eläintä ei erikseen kasvateta nahan takia, vaan nahka otetaan usein teurastuksen yhteydessä. Onhan se parempi ottaa sekin talteen, eikä heittää harakoille, jos kerran lihakin käytetään hyödyksi.

        Ei mitään minkkejä ja kettuja syödä XD
        lammas vielä taitaa olla ruokalistoilla.
        tietysti jos muuten teurastetaan elukoita ni hyvähä se on ottaa taltee.


      • APUA!
        umppalumppa kirjoitti:

        Onko teistä kukaan nähnyt kun eläintä nyljetään elävältä? Erehdyin joskus katsomaan netissä videopätkän jossa minkin kaltaisia eläimiä nyljettiin elävinä. En voinu katsoa videota loppuun koska tuli niin paha olo siitä. Eläimiltä vedetään turkit päältä samalla lailla kun me ihmiset vedämme paitaa päältämme ja pahinta siinä nimenomaan on se että ne eläimet ovat todellakin hengissä tätä toimenpidettä tehdessä. En voi käsittää ihmisiä jotka pystymät tekemään jotain niin hirveää..

        Niinpä niin. Sä olet katsonut jonkun eläintenpelastajasivun filmiä. Valitettavasti maailmassa jokus on noinkin julmaa, mutta saattoi hyvinkin olla lavastettu tilanne. Niinpä. Uskotteko, että nuo hiton luonnonsuojelujärjestöt nylkee noin saadakseen hienon filmin? Saattavat hyvinkin tehdä niin. Mutta oikeassa elämässä, ihan vain tidoksi kaikille, eläimet tapetaan ensin ja nyljetään vasta sitten. Käykää vaikka teurastamossa katsomassa.


      • APUA!
        hkopeåd kirjoitti:

        Ei mitään minkkejä ja kettuja syödä XD
        lammas vielä taitaa olla ruokalistoilla.
        tietysti jos muuten teurastetaan elukoita ni hyvähä se on ottaa taltee.

        Ei minkeistä ja ketuista kyllä kenkiäkään tehdä.


      • n.30 v.korkeintaan
        miten se kirjoitti:

        Niinpä, hyvä kysymys. Luultavasti sadan vuoden päästä olemme kuin kaikkein kehnoimmissa Kevin Costnerin elokuvissa.

        Öljyvarat loppuvat hyvin pian ja kummallista, miten kansa vain porskuttaa!
        Kulutus tulee silloin pakostakin loppumaan ym, hyvinvointi.


      • Mourdy
        joku... kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Turkisten takia eläimet vain joutuvat kärsimään ja joistain ihmisistä se on hienoa. Turkikset eivät edes ole muodissa tällä hetkellä. En ikinä ostaisi tai laittasi turkkia päälleni.

        Tiesitkö että turkikset ei ole vain teini muodissa , turkikset on ollut koko ajan muodissa muttei niin pinnallisesti kuin esim. pakko kuosit. Turkikset ovat aina olleet klassillisessa tyylissä muodissa ja jos ei käynyt mielessä niin Suomi on noin 1 vuoden jäljessä muodissa muuhun maailmaan , sama koskee muuten musiikkia , sen huomaa euro viisuistakin, monen maan laulaja lauloi Shakira jäljitelmän.
        Niin ja kävi mielessä että turkiksia otetaan yleensä niin että ne eläimet ovat jo kuolleet johonkin , paitsi minkki mutta minkki ei edes kuulu Suomen luontoon se on tullut jostain Kanadasta ? Niin ja jos tuntee minkin niin tietää että minkit tappaa paljon muita eläimiä niin jos me ei otettaisi nbiitä kiinngi niin on jossain katsottu että jotkt sorsat vois kuolla suku puuttoon..
        Se on muuten myös niin että kun sinä menet ja päästät minkki tarhasta 200 minkkiä sinä pilaat monien ihmisten koko elämän teot ..
        Niin saa sitten myös vastailla..


      • bjujoen
        lähetettiin turkkiin kirjoitti:

        Vastikään Virosta rantauduin ja törmäsinpä tallinnassa parhaat päivänsä nähneeseen eukkoon jolla oli teltan kokoinen turkki, vaaleanpunaiset pyöräilyhousut, yhtä kirkuvan vaaleanpunainen trikoopanta päässään ja pantterikuvioinen toppi. Ja pärstässä oli pakkelia ja kiristystä enemmän kuin keskiverto varieteepoppoolla. Että jos tämä on sitä tyylitajua jota suomalaisnaisten pitäisi jäljitellä niin mielummin kyllä hyppään köysi kaulassa kaivoon.
        Eli jos paalua piisaa niin heti turkkia ostamaan. se tekee tyylikkääksi.

        Se eukko oli selvästi Suomalainen.
        Virolaiset ja Venäläiset tyylikkäät naiset eivät kainostele, vaan näyttävät kauneutensa.
        Heillä on turkikset ja korkeakorkoiset kengät. He myös ovat kävelleet sellaisilla pienestä alkaen.
        Hoikka, pitkäsäärinen nainen korkokengissä ja turkiksilla somistettuna, sopiva ehostus päällä - Sellaisia hakuaisin Suomalaistenkin olevan, mutta kun leveä perse keikkuu kaksikymmentä senttiä liian alhaalla ja kävely toppatakissa on lyllertämistä - Ei ihme, jos miehet katsoo Suomenlahden taakse!


      • Whiiz
        whitehunter kirjoitti:

        olen aina kummastellut tuota ihmisten negatiivista suhtautumista turkiksiin sillä itse kasvoin kettulakki päässä ja kuljin mummon minkkiturkin vierellä pitkin suomea.se on vaan yksi raaka-aine muiden joukossa josta tehdään vaatteita.ja muistan yhä kuinka rakastin sitä hiton hattua.ihminen on kivikaudelta asti käyttänyt turkista joten miksei voisi käyttää vieläkin?ehkä siksi että ne ovat niin hintavia ja joku kaheli maailman wannabepelastaja sotkee sen kuitenkin maaliin.sillä kohtaa väittäisin että sillä kohtaa ne eläimet ovat kuolleet turhaan.ei turkistarhausta voi terroritempuilla lopettaa,eikä sitä edes tarvitse lopettaa.eiköhän se ole sen verran kuoleva elinkeino jo muutenkin että se loppuu pian itsestään.mielestäni olisi fiksumpaa puuttua siihen kierrätykseen rajummin kuin siihen mitä ihmiset päälleen pukevat tai mitä ne syövät.ja eikä aktivisteista olisi enemmän hyätyä luonnonvaraisten eläinten suojelemisessa ja niiden oikeuksien valvomisessa kuin päästämässä häkissä syntyneitä elukoita vapaiksi pitkin vainioita,raukkaparat ole ennen metsää nähneetkään.ja jos ei ne muuta saa aikaan niin opetelkoot edes tunnistamaan feikkiturkin aidosta sillä nekin maksetaan rahalla.

        Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään turkiksia vastaan, mutta valmistustapoja vastaan kylläkin.
        Ihan hyvillä mielin syön lihaa ja omistan esimerkiksi kengät joissa on nahkaa. Mielestäni ei muuten ole mitään pahaa varsinaisessa turkiksen käyttämisessä.

        Mutta se että eläinparat pidetään sen lyhyen elämänsä ajan pienissä, luonnottomissa häkeissä, ei kuulosta hyvältä. Yksityiskohtia turkistarhauksesta en nyt jaksa ruveta selittämään, etteköhän te kaikki tiedä jo tarpeeksi niistäkin. Ja jos ette, pienellä vaivalla löytyy tietoa helposti.

        Entisaikaan esimerkiksi tuo kettulakki lienee tyyliin itse pyydystetty. Sillä ketulla on toivottavasti/varmaan ollut hyvä elämä.

        Mutta nykyaikainen tapa on jotain hirveää. Eläinten tunteet yms. eivät kiinnosta p*skan vertaa.
        Se minua kyllä v*tuttaa.

        Onnellinen/"luonnollinen" elämä ja nopea kuolema rulez. Itse kuolema on luonnollinen asia.

        Ps: Pahoittelen että toistan itseäni. Juuri nyt en kykene luomaan älykästä tekstiä.


      • Goorl
        Mourdy kirjoitti:

        Tiesitkö että turkikset ei ole vain teini muodissa , turkikset on ollut koko ajan muodissa muttei niin pinnallisesti kuin esim. pakko kuosit. Turkikset ovat aina olleet klassillisessa tyylissä muodissa ja jos ei käynyt mielessä niin Suomi on noin 1 vuoden jäljessä muodissa muuhun maailmaan , sama koskee muuten musiikkia , sen huomaa euro viisuistakin, monen maan laulaja lauloi Shakira jäljitelmän.
        Niin ja kävi mielessä että turkiksia otetaan yleensä niin että ne eläimet ovat jo kuolleet johonkin , paitsi minkki mutta minkki ei edes kuulu Suomen luontoon se on tullut jostain Kanadasta ? Niin ja jos tuntee minkin niin tietää että minkit tappaa paljon muita eläimiä niin jos me ei otettaisi nbiitä kiinngi niin on jossain katsottu että jotkt sorsat vois kuolla suku puuttoon..
        Se on muuten myös niin että kun sinä menet ja päästät minkki tarhasta 200 minkkiä sinä pilaat monien ihmisten koko elämän teot ..
        Niin saa sitten myös vastailla..

        Minun mielestäni kuolemassa ei ole mitään pelättävää jne, ja minkkejäkin saisi sinäänsä puolestani tappaa.

        Nykyään vain ongelmana tämä turkistarhaus, jota en siedä. Luonnottomat ja virikkeettömät olot.

        Käytettäisiinpä edes turkkeja, jotka ovat ELÄNEET ennen päätymistään turkiksi. Eivätkä vain harrastaneet pakkoliikkeitä pienessä häkissään.


      • miettiä
        se on harhaluulo kirjoitti:

        Itseasiassa, aidon turkiksen valmistus kuluttaa tismalleen yhtä paljon uusiutumatonta polttoainetta kuin tekokuidusta valmistettu "muovitakki". Turkistarhat pilaavat suomen pohjavesia, turkit käsitellään vahvoilla kemikaaleilla ja värjätään aineilla, jotka ovat ympäristöä rasittavia, ja loppujen lopuksi turkis ei todellakaan maadu sen helpommin kuin se tekoturkiskaan, niin kemikaalien kyllästämä se on.

        Ennenhän turkkejä yritettiin kaupitella "luonnontuotteena" ja ties minä, kunnes mainonnan eettinen neuvosto KIELSI SEN, sillä se on silkkaa valhetta. Turkis ei todellakaan ole ekologinen vaate.

        Lisäksi, harva turkkia käyttävä sitä käyttää koska pitää sitä ekologisena. Samat ihmiset törsäävät hienoihin autoihin, veneisiin, jne. joilla ei ole mitään tekemistä ekologisen ajattelun kanssa.

        On olemassa luonnonmateriaaleja, joita varten eläimiä ei ole tarvinnut tappaa, ja jotka ovat lämpimiä. Koska olet nähnyt esim. tieteisretkikuntien käyttävän turkiksia? Lämpimämpiä ja käytännöllisempiä vaatteita on olemassa. Mitä käytännöllistä edes on turkissa, joka täytyy kaikenlisäksi viedä pesulaan pestäväksi ja jopa säilöttäväksi kesän ajan? Ei kuulosta minun korvaani käytännölliseltä vaatteelta.

        Turkiksia käyttävät ne joilla on varaa - ja joilla ei ole sydäntä eikä aivoja.

        Otas nyt järki käteen ! Ajattele kuinka paljon myrkkyjä käytetään nykyretkeilijöiden asusteiden valmistuksessa.
        Turkiseläimet synnyttävät erittäin egoligista jätettä ja materiaalin lisä tuotanto erittäin miellyttvää osapuolille ;)) Tiedät kai :)) Ellet sitten ole....:((


      • Suomi-Neitokainen
        APUA! kirjoitti:

        Niinpä niin. Sä olet katsonut jonkun eläintenpelastajasivun filmiä. Valitettavasti maailmassa jokus on noinkin julmaa, mutta saattoi hyvinkin olla lavastettu tilanne. Niinpä. Uskotteko, että nuo hiton luonnonsuojelujärjestöt nylkee noin saadakseen hienon filmin? Saattavat hyvinkin tehdä niin. Mutta oikeassa elämässä, ihan vain tidoksi kaikille, eläimet tapetaan ensin ja nyljetään vasta sitten. Käykää vaikka teurastamossa katsomassa.

        Mikä hemmetin eläintenpelastajien sivu? Itse olen myös nähnyt kyseisen pätkän - se on Kiinassa salaa kuvattu. Siellä meno on aika härskiä, kiinalaiset noin enemminstönä eivät tunnu paljon ajattelevan eläinten arvoa.

        Turkiksista : turkki on pohjoisen pallonpuoliskon ihmisille lämpimin materiaali mitä olla saattaa. Eri asia tarviiko SUOMESSA nykyisen kasvihuoneilmiön aikaan juurikaan turkiksia ?
        Mutta mikäli samaa turkista käyttää vuosikausia, se ainakin kuulostaa ekologiselta. Toppatakkimuoti kun taitaa vaihtua joka ikinen kausi...

        TODELLA KYLMILLÄ seuduilla sen sijaan, esim. Siperia , turkki on iavan ehdoton. Kun pakkanen alkaa huidella -50 - -80 (!) astetta, ei siinä keinokuiduilla pärjää.

        Vaikka tiede on tehnyt parhaansa löytääkseen keinomateriaalin mikä vastaisi turkin tuomaa lämpöä, ei sellaista vielä ole keksitty. Tuskin tullaan keksimäänkään - aina luonnon omat "lääkkeet" ovat parhaita, paraskin jäljitelmä on jäljitelmä.

        Eläimet pärjäävät turkkinsa ansioista hyytävissä pakkasissa ja viimoissa ja ihminen on löytänyt oman pelastuksensa heidän turkeistaan. Muotihullut dollarinrakastajat ovat asia erikseen.

        Itse olen eläintensuojelija. Se mistä aloittaa toimintansa on kuitenkin yksi mietinnän asia. Kaikkiin turkiksiin kohdistunut inho ei ole ihan päällimmäisin ja oikea osoite eläinten hyvinvoinnin hyväksi tehdylle työlle. Mutta tärkeää toki ottaa KAIKISSA eläimiin liittyvissä asioissa eläinten kohtelu huomioon ja suurennuslasin alle...


      • mauton..
        lähetettiin turkkiin kirjoitti:

        Vastikään Virosta rantauduin ja törmäsinpä tallinnassa parhaat päivänsä nähneeseen eukkoon jolla oli teltan kokoinen turkki, vaaleanpunaiset pyöräilyhousut, yhtä kirkuvan vaaleanpunainen trikoopanta päässään ja pantterikuvioinen toppi. Ja pärstässä oli pakkelia ja kiristystä enemmän kuin keskiverto varieteepoppoolla. Että jos tämä on sitä tyylitajua jota suomalaisnaisten pitäisi jäljitellä niin mielummin kyllä hyppään köysi kaulassa kaivoon.
        Eli jos paalua piisaa niin heti turkkia ostamaan. se tekee tyylikkääksi.

        Täysin mauton on värien yhteensopimattomuus? Jos puserossa on vihreää, keltaista ja valkoista on alaosan oltava joku näistä väreistä.
        Ei mauttomia sekasotkuja!

        Sano kärpänen toiselle: tuus kattoon kattoon ku kaveri tapettiin tapettiin.


      • diix
        Goorl kirjoitti:

        Minun mielestäni kuolemassa ei ole mitään pelättävää jne, ja minkkejäkin saisi sinäänsä puolestani tappaa.

        Nykyään vain ongelmana tämä turkistarhaus, jota en siedä. Luonnottomat ja virikkeettömät olot.

        Käytettäisiinpä edes turkkeja, jotka ovat ELÄNEET ennen päätymistään turkiksi. Eivätkä vain harrastaneet pakkoliikkeitä pienessä häkissään.

        http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=fur_farm
        Julma, raaka, väkivaltainen pätkä. Ei heikkohermoisille!
        ehkä ei kuvattu kuitenkaan suomessa, mutta turkistehtailu on maailmanlaajuinen bisnes. Älkää ostako turkista!


      • omppu
        Whiiz kirjoitti:

        Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään turkiksia vastaan, mutta valmistustapoja vastaan kylläkin.
        Ihan hyvillä mielin syön lihaa ja omistan esimerkiksi kengät joissa on nahkaa. Mielestäni ei muuten ole mitään pahaa varsinaisessa turkiksen käyttämisessä.

        Mutta se että eläinparat pidetään sen lyhyen elämänsä ajan pienissä, luonnottomissa häkeissä, ei kuulosta hyvältä. Yksityiskohtia turkistarhauksesta en nyt jaksa ruveta selittämään, etteköhän te kaikki tiedä jo tarpeeksi niistäkin. Ja jos ette, pienellä vaivalla löytyy tietoa helposti.

        Entisaikaan esimerkiksi tuo kettulakki lienee tyyliin itse pyydystetty. Sillä ketulla on toivottavasti/varmaan ollut hyvä elämä.

        Mutta nykyaikainen tapa on jotain hirveää. Eläinten tunteet yms. eivät kiinnosta p*skan vertaa.
        Se minua kyllä v*tuttaa.

        Onnellinen/"luonnollinen" elämä ja nopea kuolema rulez. Itse kuolema on luonnollinen asia.

        Ps: Pahoittelen että toistan itseäni. Juuri nyt en kykene luomaan älykästä tekstiä.

        eläinten tunteet?? öö.. joo. Joku minkki varmastikin on niin kamalan tunteellinen eläin että se saa varmasti kamalia masennuskohtauksia ja menettää itsetuntonsa häkissä istumalla!! :D:D
        Ja mikä järki on muutenkaan päästää koko elämänsä ajan vankeudessa olleita eläimiä luontoon, sinnehän ne kuolevat ainakin, kun eivät osaa saalistaa ym.


      • että mikäs olikaan sen tän ...
        APUA! kirjoitti:

        Niinpä niin. Sä olet katsonut jonkun eläintenpelastajasivun filmiä. Valitettavasti maailmassa jokus on noinkin julmaa, mutta saattoi hyvinkin olla lavastettu tilanne. Niinpä. Uskotteko, että nuo hiton luonnonsuojelujärjestöt nylkee noin saadakseen hienon filmin? Saattavat hyvinkin tehdä niin. Mutta oikeassa elämässä, ihan vain tidoksi kaikille, eläimet tapetaan ensin ja nyljetään vasta sitten. Käykää vaikka teurastamossa katsomassa.

        iha kivoja keskusteluita nuista turkiksista ja muista, mutta voisitteko ystävällisesti mennä muualle keskustelemaan siitä että onko oikein käyttää turkiksia koska eläimet sentakia tapetaan. oliskos tuola jotaki sellasta aihetta ko eläimet tai semmosta. tai ihan vaikka teette tänne tyyliosastolle semmosen oman aiheen turkiksista. tän aiheen alle varmaa monet haluais jutella iha vaa niistä tyylimokista ja semmosta:)


      • nisäkkäillä
        omppu kirjoitti:

        eläinten tunteet?? öö.. joo. Joku minkki varmastikin on niin kamalan tunteellinen eläin että se saa varmasti kamalia masennuskohtauksia ja menettää itsetuntonsa häkissä istumalla!! :D:D
        Ja mikä järki on muutenkaan päästää koko elämänsä ajan vankeudessa olleita eläimiä luontoon, sinnehän ne kuolevat ainakin, kun eivät osaa saalistaa ym.

        on hyvinkin mahdollisesti tunteet, lue ensin tutkimuksia ennen kuin tulet tänne tietäväisenä.


      • .........
        bjujoen kirjoitti:

        Se eukko oli selvästi Suomalainen.
        Virolaiset ja Venäläiset tyylikkäät naiset eivät kainostele, vaan näyttävät kauneutensa.
        Heillä on turkikset ja korkeakorkoiset kengät. He myös ovat kävelleet sellaisilla pienestä alkaen.
        Hoikka, pitkäsäärinen nainen korkokengissä ja turkiksilla somistettuna, sopiva ehostus päällä - Sellaisia hakuaisin Suomalaistenkin olevan, mutta kun leveä perse keikkuu kaksikymmentä senttiä liian alhaalla ja kävely toppatakissa on lyllertämistä - Ei ihme, jos miehet katsoo Suomenlahden taakse!

        Ja Suomen miesten tyylitaju on täydellinen?


      • pekuli 666
        se on harhaluulo kirjoitti:

        Itseasiassa, aidon turkiksen valmistus kuluttaa tismalleen yhtä paljon uusiutumatonta polttoainetta kuin tekokuidusta valmistettu "muovitakki". Turkistarhat pilaavat suomen pohjavesia, turkit käsitellään vahvoilla kemikaaleilla ja värjätään aineilla, jotka ovat ympäristöä rasittavia, ja loppujen lopuksi turkis ei todellakaan maadu sen helpommin kuin se tekoturkiskaan, niin kemikaalien kyllästämä se on.

        Ennenhän turkkejä yritettiin kaupitella "luonnontuotteena" ja ties minä, kunnes mainonnan eettinen neuvosto KIELSI SEN, sillä se on silkkaa valhetta. Turkis ei todellakaan ole ekologinen vaate.

        Lisäksi, harva turkkia käyttävä sitä käyttää koska pitää sitä ekologisena. Samat ihmiset törsäävät hienoihin autoihin, veneisiin, jne. joilla ei ole mitään tekemistä ekologisen ajattelun kanssa.

        On olemassa luonnonmateriaaleja, joita varten eläimiä ei ole tarvinnut tappaa, ja jotka ovat lämpimiä. Koska olet nähnyt esim. tieteisretkikuntien käyttävän turkiksia? Lämpimämpiä ja käytännöllisempiä vaatteita on olemassa. Mitä käytännöllistä edes on turkissa, joka täytyy kaikenlisäksi viedä pesulaan pestäväksi ja jopa säilöttäväksi kesän ajan? Ei kuulosta minun korvaani käytännölliseltä vaatteelta.

        Turkiksia käyttävät ne joilla on varaa - ja joilla ei ole sydäntä eikä aivoja.

        Hollanikkaat, mitä joku näkee niissä, käveleminenkin on vaikeaa.


      • Aktivisti45

        Minä en väitä vastaan ! Turkikset ovat hyvän näköisiä, mutta eikö niitä voisi valmistaa keinotekoisista materiaaleista ? Eläimiä tapetaan jo muutenkin ihan tarpeeksi, että niillä jo tuon perusteella olisi jo oikeus tappaam eitä miten huvittaa.

        Tämä on klise, mutta ehkä totta : Me ihmiset hallitsemme tätä palloa älyllämme, koska olemme pallon älykkäimpiä, muttao lemme silti eläimiä, siinä samassa, missä vaikka kirahvi ! Jos tapamme lehmän, tapamme periaatteessa toverimme....


      • Aktivistinen
        ei ole varaa kirjoitti:

        no mun lastenrattaissa on ainakin pehmeä ja lämmin lampaantalja. ja käytätkö sinä sitten toppatakkiasi kesällä? empä usko. eiköhän kaikki laita talviromppeensa kesäksi piiloon. minusta asialla ei ole mitään tekemistä sydämen kanssa. aivojen kanssa kylläkin. turkikset ovat lämpimämpiä kuin tekoturkit ,piste. ellet sitten todista toisin. voit laittaa mielellään linkin niille sivuille jossa kerrotaan että ""aidon turkiksen valmistus kuluttaa tismalleen yhtä paljon uusiutumatonta polttoainetta kuin tekokuidusta valmistettu "muovitakki".""
        turkis pukee naista, joka siihen haluaa pukeutua niin mielestäni kaikki oikeus hälle tehdä niin.

        Eihän lampaan taljassa oo pahaa, koska se pampula kasvaa lampaalle takaisin


      • 18likka
        ei ole varaa kirjoitti:

        Se on totta, että turkiksia käyttävät ne joilla niihin on varaa. Sen lisäksi että turkikset ovat lämpimiä ne ovat myös ekologisia ja kestäviä. Muovista tehdyt tekoturkikset (ne kivannäköset paimentolaistakit mitä hentsu ja maukkakin myy) ovat täysin muovistä tikattu, eivätkä ole lämpimiä eikä käytännöllisiä. Muovipussitakit eivät myöskään maadu nopsasti sitten kun ne ovat aika nopeasti rikkimentyään pois heitetty.

        Miksi valitatte, että tekoturkikset eivät ole tarpeeksi lämpimiä?
        Jos aiot mennä jonnekki saatanan pohjoisnavalle nii otaha sillo oikea turkis mukaan.
        Jos suomen ilma on liian kylmä sulle talvella nii pysy suosiolla sisällä äläkä kannata eläinten tappamista turhaan. On olemassa paljon lämpimiä talvitakkejakin joita voi ostaa vaikka kahdet päällekkäin kun kerran rahaa on riittävästi! Tähän ei voi sanoa, että on rumannäköistä pitää kahta takkia päälekkäin, sillä turkis päällä näytät vielä oksettavammalta ja huorahtavalta.

        Itse en ole mikään eläinaktivisti, mutta kyllä mulla sentään aivot on ja realistinen näkemys ympäröivästä maailmasta. Turkiksen käyttäjät ei ole vissiin nähneet videoita kuinka koirat/minkit/ketut yms tapetaan turkkiensa vuoksi? Kiinassa koirat hirtetään, jossainpäin taas annetaan sähköisku takapuoleen. Jossaipäin turkki otetaan elävältä eläimeltä.
        NII ETTÄ OLKAA YLPEITÄ VAAN kun puette ruman turkin päälle.
        Adiós!!


      • kosky
        18likka kirjoitti:

        Miksi valitatte, että tekoturkikset eivät ole tarpeeksi lämpimiä?
        Jos aiot mennä jonnekki saatanan pohjoisnavalle nii otaha sillo oikea turkis mukaan.
        Jos suomen ilma on liian kylmä sulle talvella nii pysy suosiolla sisällä äläkä kannata eläinten tappamista turhaan. On olemassa paljon lämpimiä talvitakkejakin joita voi ostaa vaikka kahdet päällekkäin kun kerran rahaa on riittävästi! Tähän ei voi sanoa, että on rumannäköistä pitää kahta takkia päälekkäin, sillä turkis päällä näytät vielä oksettavammalta ja huorahtavalta.

        Itse en ole mikään eläinaktivisti, mutta kyllä mulla sentään aivot on ja realistinen näkemys ympäröivästä maailmasta. Turkiksen käyttäjät ei ole vissiin nähneet videoita kuinka koirat/minkit/ketut yms tapetaan turkkiensa vuoksi? Kiinassa koirat hirtetään, jossainpäin taas annetaan sähköisku takapuoleen. Jossaipäin turkki otetaan elävältä eläimeltä.
        NII ETTÄ OLKAA YLPEITÄ VAAN kun puette ruman turkin päälle.
        Adiós!!

        Kyllä minä puen todella kauniin ja upean turkin joka talvi ja kannan sen päälläni tosi ylpeästi!!


      • ei turkkiksia,,,
        se menee kirjoitti:

        enemmänkin niin, että turkiksia käyttävät tyylitietoiset naiset, joilla on varaa ostaa vaatteensa muualtakin kuin H&M:stä.

        ''turkkiksiin pukeutuvat naiset joilla on varaa ostaa vaatteensa muualtakin kuin h&m:ältä.'
        hmm..on minunkin perheellä varaa turkkiksiin mutta ei vaan haluta.ajattelen mieluummin eläimiä kuin sitä että näyttäisin varakkaalta muitten silmissä.


      • lifehacker
        Whiiz kirjoitti:

        Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään turkiksia vastaan, mutta valmistustapoja vastaan kylläkin.
        Ihan hyvillä mielin syön lihaa ja omistan esimerkiksi kengät joissa on nahkaa. Mielestäni ei muuten ole mitään pahaa varsinaisessa turkiksen käyttämisessä.

        Mutta se että eläinparat pidetään sen lyhyen elämänsä ajan pienissä, luonnottomissa häkeissä, ei kuulosta hyvältä. Yksityiskohtia turkistarhauksesta en nyt jaksa ruveta selittämään, etteköhän te kaikki tiedä jo tarpeeksi niistäkin. Ja jos ette, pienellä vaivalla löytyy tietoa helposti.

        Entisaikaan esimerkiksi tuo kettulakki lienee tyyliin itse pyydystetty. Sillä ketulla on toivottavasti/varmaan ollut hyvä elämä.

        Mutta nykyaikainen tapa on jotain hirveää. Eläinten tunteet yms. eivät kiinnosta p*skan vertaa.
        Se minua kyllä v*tuttaa.

        Onnellinen/"luonnollinen" elämä ja nopea kuolema rulez. Itse kuolema on luonnollinen asia.

        Ps: Pahoittelen että toistan itseäni. Juuri nyt en kykene luomaan älykästä tekstiä.

        Aika tekopyhää. Siis vähän kuin karja olisi sieluttomampaa kuin turkistenkaan raaka-aine-eläimet. Saati sitten mistä eläimistä nahka on otettu.


      • lifehacker
        Aktivistinen kirjoitti:

        Eihän lampaan taljassa oo pahaa, koska se pampula kasvaa lampaalle takaisin

        Siis taljaanhan kuuluu koko nahka. :D Ei se kasva takaisin! Hahaha!


      • lifehacker
        umppalumppa kirjoitti:

        Onko teistä kukaan nähnyt kun eläintä nyljetään elävältä? Erehdyin joskus katsomaan netissä videopätkän jossa minkin kaltaisia eläimiä nyljettiin elävinä. En voinu katsoa videota loppuun koska tuli niin paha olo siitä. Eläimiltä vedetään turkit päältä samalla lailla kun me ihmiset vedämme paitaa päältämme ja pahinta siinä nimenomaan on se että ne eläimet ovat todellakin hengissä tätä toimenpidettä tehdessä. En voi käsittää ihmisiä jotka pystymät tekemään jotain niin hirveää..

        Näin videon jossa possu nyljettiin. Ei edes niin paha. Miksi huolia siitä kun ihmiset tappaa eläimiä kun voisi huolia siitä kun ihmiset tappaa toisiaan? Voi näitä kettutyttöjä, niitä kiinnostaa vain söpöt eläimet, jos esim kaloille tehtäisiin julmuuksia heitä ei enää kiinnostaisi.


      • gjhdirhtfsdui
        ei ole varaa kirjoitti:

        Se on totta, että turkiksia käyttävät ne joilla niihin on varaa. Sen lisäksi että turkikset ovat lämpimiä ne ovat myös ekologisia ja kestäviä. Muovista tehdyt tekoturkikset (ne kivannäköset paimentolaistakit mitä hentsu ja maukkakin myy) ovat täysin muovistä tikattu, eivätkä ole lämpimiä eikä käytännöllisiä. Muovipussitakit eivät myöskään maadu nopsasti sitten kun ne ovat aika nopeasti rikkimentyään pois heitetty.

        http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/turkistarhaus-ei-ole-ympäristöystävällistä-1.11275#
        Kukaan ei voi enää vedota turkiksen ympäristöystävällisyyteen.


      • Anonyymi
        se on harhaluulo kirjoitti:

        Itseasiassa, aidon turkiksen valmistus kuluttaa tismalleen yhtä paljon uusiutumatonta polttoainetta kuin tekokuidusta valmistettu "muovitakki". Turkistarhat pilaavat suomen pohjavesia, turkit käsitellään vahvoilla kemikaaleilla ja värjätään aineilla, jotka ovat ympäristöä rasittavia, ja loppujen lopuksi turkis ei todellakaan maadu sen helpommin kuin se tekoturkiskaan, niin kemikaalien kyllästämä se on.

        Ennenhän turkkejä yritettiin kaupitella "luonnontuotteena" ja ties minä, kunnes mainonnan eettinen neuvosto KIELSI SEN, sillä se on silkkaa valhetta. Turkis ei todellakaan ole ekologinen vaate.

        Lisäksi, harva turkkia käyttävä sitä käyttää koska pitää sitä ekologisena. Samat ihmiset törsäävät hienoihin autoihin, veneisiin, jne. joilla ei ole mitään tekemistä ekologisen ajattelun kanssa.

        On olemassa luonnonmateriaaleja, joita varten eläimiä ei ole tarvinnut tappaa, ja jotka ovat lämpimiä. Koska olet nähnyt esim. tieteisretkikuntien käyttävän turkiksia? Lämpimämpiä ja käytännöllisempiä vaatteita on olemassa. Mitä käytännöllistä edes on turkissa, joka täytyy kaikenlisäksi viedä pesulaan pestäväksi ja jopa säilöttäväksi kesän ajan? Ei kuulosta minun korvaani käytännölliseltä vaatteelta.

        Turkiksia käyttävät ne joilla on varaa - ja joilla ei ole sydäntä eikä aivoja.

        Hyvä vastaus, täyttä asiaa!


    • Id@

      tyylimokia ;D

      1. sukat lahkeissa (kundeilla) YÖK!
      2. reput (haloo tänäpäivänä löytyy laukkujaki joka lähtöön!)((tarkennus, reppuja voi käyttää ns. matkustaessa, mutta että baariin reppu!!!)
      3. sormuksia joka sormessa
      4. tekokynnet (rakennekynnet

      • aida

        Eikös baarissa yleensä juoda alkoholia aika runsaasti? Eli huomaako joku oikeasti, missä kukakin säilyttää tavaroitaan? Ja jos joku tulee vaikka suoraan jostakin paikasta, jossa on sitä reppua välttämättä tarvinnut? En tiedä tosiaan, kun en käy baareissa (enää) enkä muutenkaan hirveästi kiinnitä huomiota muiden kuin omien perheenjäsenten pukeutumiseen. Ainoastaan jos joku on kaikinpuolin hirveän epäsiistin ja likaisen näköinen, saatan katsoa vähän pidempään. Musta puhtaus on tärkeämpää kuin muodinmukaiset vaatteet tai asusteet.


      • jep jep

        "2. reput (haloo tänäpäivänä löytyy laukkujaki joka lähtöön!)((tarkennus, reppuja voi käyttää ns. matkustaessa, mutta että baariin reppu!!!)"

        Naisen logiikkaa ?

        Eilen tuli tehtyä tyylivirhe, kun menin terassille repun kera. Menin suoraan töistä, ja ei ollut aikaa kiertää ensin kaupungin toiselle laidalle "föönaamaan ja kähertämään"... ;D


    • selittää sen

      miksi suomalaisia kutsutaan tyylitajuttomiksi. Nyt sekin selvis.

      • aida

        No oikeasti se ei tee ketään toista paremmaksi ihmiseksi, vaikka kuinka olisi tyylitajuinen ja näkisi suunnattomasti vaivaa kaikille kelpaavan ulkonäön suhteen. Mut tää ei varmaan olekaan kovin vakavasti otettavaksi tarkoitettu aihe tai sitten tässä on keskustelun aloittaja ja vastaajat pääasiassa nuoria ihmisiä. Vaikka alle 30v minäkin vielä olen...


    • Ikksu

      Tässä jotain inhokkeja/ällötyksiä mitä tulee ekana mieleen...

      - sininen luomiväri (on sitten silmien väri mikä tahansa)
      - napaan asti ulottuvat farkut
      - perussiniset farkut
      - lenkkarit arkikäytössä (urheillessa tietty ok)
      - "kananperse"-hiukset (aikoinaan ihan jees, muttei enää!)
      - löysät, isot t-paidat (yöpaidaksi joo, mutta että julkisilla paikoilla?!)
      - viiruverkkarit :D
      - liian lyhyet housut (tätä tapaa miehillä silloin tällöin)
      - sukat sandaalien kanssa
      - sukat caprien tms lyhyiden housujen kanssa vedettynä niin korkealle kuin voi (yleistä miehillä)
      - liian pienet tai avonaiset vaatteet
      - suuret/löysät kauluspaidat

    • eräs kommentoija -82

      joittenkin edellisten kommentoijien kanssa...

      Omia lisäyksiä, mitä ei ole vielä tullut esille:

      -Muka-hauskat teksti-paidat. Esim. "Elämä on laiffii" tai joku "Mitä vittua tuijotat?"-paita.
      -Farkuista revityt, itse tuunatut farkkusortsit, joista roikkuu lankoja (näkee varsinkin miehillä)
      -Kiljuvan kirjavat hawaiji-paidat (myös miehillä)
      -Muovinen lähimarketin ostoskassi
      -Lapin Kulta - lippalakit (tai mikä tahansa olutmerkkiä mainostava lätsä)
      -Salihousut (jossain muualla kuin kuntosalilla)
      -Silmälaseihin kiinnitetyt aurinkolinssit, jotka nostetaan typerästi otsalle, kun niitä ei tarvita.
      -Matti Nykänen - tyyli yleensäkin.

      • Tyylilyyli

        Moi!

        Minä kammoan näitä:

        - takkimekko & paitamekko (ainoa hyvännäköinen takkimekko on se Julia Robertsin Pretty Womanissa käyttämä shoppailuasu :))
        - kaikki militaristiset yksityiskohdat, esim. hartialenksut
        - maastokuviot
        - kaavut isoilla naisilla (näyttäisivät mielestäni paremmilta muotoonommelluissa vaatteissa koostaan huolimatta)
        - paidat/mekot/ym joissa on tuubimainen yläosa ja sen yläpuolella kaulan peittävää pitsiä. Mitä ideaa moisessa leikkauksessa?!
        - platform-kengät (kävely tosi hankalan näköistä, ei kaunista!)


      • hennuliini

        mä oon itte leikannu sellaset lyhyet microsortsit ku ne farkut meni lahkeista lyhyeksi.. onks se muka nii kauhee "tyylimoka"??!!


      • eräs kommentoija -82
        hennuliini kirjoitti:

        mä oon itte leikannu sellaset lyhyet microsortsit ku ne farkut meni lahkeista lyhyeksi.. onks se muka nii kauhee "tyylimoka"??!!

        ...ne ovat siististi saumurilla päätellyt ilman mitään hapsuja tai lankoja tai lahkeen pituuden huolimatonta vaihtelua - niin sitten ok.


      • NeitoNelkyt

        Jeah, aika paljon on tääl jo mainittu mun inhokkeja. Mut miten epänaisellista on bermudashortsit (..lisä-yöks yhdistettynä korkokenkiin) ja sellaset city-reput naisilla, ne käsilaukun malliset.


      • sopivat vaatteet
        NeitoNelkyt kirjoitti:

        Jeah, aika paljon on tääl jo mainittu mun inhokkeja. Mut miten epänaisellista on bermudashortsit (..lisä-yöks yhdistettynä korkokenkiin) ja sellaset city-reput naisilla, ne käsilaukun malliset.

        ovat. Mut entäs sitten, kun on numeroa liian pienet vaatteet siihen napapaita ja hirvee michelin rengas lysähtää housujen ja sen napapaidan väliin.


    • galle

      mulle ei tuu mitään muuta hirveetä tyylimokaa mieleen kun ALASPÄIN KAPENEVAT HOUSUT!!! HYI!
      niitä käyttävä ihminen haluaa varmaan tietoisesti saada peppunsa näyttämään megaisolta. koska muuta käyttötarkoitusta en keksi niille.. hirveää! ne pitäisi lailla kieltää!

      • ...

        Jaa että alaspäin kapenevat housut on tyylittömiä? :D Hahhah, ne on juuri nyt muodissa/tulossa muotiin. Jos perse ei ole iso, ei se tiukoissa pillifarkuissakaan näytä isolta. Myönnän kyllä, että jos farkut ovat vyötäröltä tai perseen kohdalta löysät, mutta lahkeista kapeat, tulos on järkyttävä. Mutta että alaspäin kapenevat housut olisi kamalia. :D No, ehkä jollain vanhoilla ihmisillä outoja, mutta nuorilla hyvännäköisiä. Menepä katsomaan vaikka nuorten vaateliikkeeseen.


      • Pokémon- mestari
        ... kirjoitti:

        Jaa että alaspäin kapenevat housut on tyylittömiä? :D Hahhah, ne on juuri nyt muodissa/tulossa muotiin. Jos perse ei ole iso, ei se tiukoissa pillifarkuissakaan näytä isolta. Myönnän kyllä, että jos farkut ovat vyötäröltä tai perseen kohdalta löysät, mutta lahkeista kapeat, tulos on järkyttävä. Mutta että alaspäin kapenevat housut olisi kamalia. :D No, ehkä jollain vanhoilla ihmisillä outoja, mutta nuorilla hyvännäköisiä. Menepä katsomaan vaikka nuorten vaateliikkeeseen.

        vaikka miten ois tulossa muotiin ne on silti rumia:/ ei voi mitään.


      • ITP
        ... kirjoitti:

        Jaa että alaspäin kapenevat housut on tyylittömiä? :D Hahhah, ne on juuri nyt muodissa/tulossa muotiin. Jos perse ei ole iso, ei se tiukoissa pillifarkuissakaan näytä isolta. Myönnän kyllä, että jos farkut ovat vyötäröltä tai perseen kohdalta löysät, mutta lahkeista kapeat, tulos on järkyttävä. Mutta että alaspäin kapenevat housut olisi kamalia. :D No, ehkä jollain vanhoilla ihmisillä outoja, mutta nuorilla hyvännäköisiä. Menepä katsomaan vaikka nuorten vaateliikkeeseen.

        Kyllä vain. Alaspäin kapenevat housut on erittäin tyylittömiä. Hyhhyh! Siihen lisäisin vielä:
        -Olkatoppaukset
        -Pottakampaus
        -Lahkeet tungettuna sukkiin (örkh...)
        -Liian pienet vaatteet (tavallista on nähdä nuoria tyttöjä, joilla on liian tiukat farkut, ja läskit pursuaa vyötäröltä! HYI! Ei oo hyvännäköistä, kun kauhea makkara tursuaa farkkujen ja paidan välistä. Ja nämä tytöt luulee, että on hyvännäköistä kun masu näkyy...)
        -Pyöreät ja/tai isot silmälasit/aurinkolasit


      • galle
        ... kirjoitti:

        Jaa että alaspäin kapenevat housut on tyylittömiä? :D Hahhah, ne on juuri nyt muodissa/tulossa muotiin. Jos perse ei ole iso, ei se tiukoissa pillifarkuissakaan näytä isolta. Myönnän kyllä, että jos farkut ovat vyötäröltä tai perseen kohdalta löysät, mutta lahkeista kapeat, tulos on järkyttävä. Mutta että alaspäin kapenevat housut olisi kamalia. :D No, ehkä jollain vanhoilla ihmisillä outoja, mutta nuorilla hyvännäköisiä. Menepä katsomaan vaikka nuorten vaateliikkeeseen.

        taas yksi muodin perässä kipittelijä.. "etkö tiedä että ne ovat nyt muotia???!?!!" sinä siis pistäisit päällesi vaikka perunasäkin, kunhan se olisi muotia? pliis. ja vanhoille ne ehkä jotenkin sopivatkin kun monilla hieman varttuneemmilla on muutenkin tyyli hukassa, mutta pointtini oli nimenomaan se, että miten joku nuori haluaa käyttää sellaisia housuja jotka kapenevat alaspäin! kamalan näköistä, muotia tai ei!


      • Nimetön

        Alaspäin kapenevat huosut saavat kenen tahansa perseen näyttämään järkyttävän suurelta. Jopa nuorten nättien tyttöjen. Sori jos ette tajua.


      • pillifarkut
        Pokémon- mestari kirjoitti:

        vaikka miten ois tulossa muotiin ne on silti rumia:/ ei voi mitään.

        Jos on suht hoikat sääret, niin mikä oliskaan seksikkäämpää kuin tiukat pillifarkut sandaalien tai korkeiden korkojen kanssa. Täällä pk-seudullahan niitä käyttää nykyään kaikki. Ennen minäkin ajattelin että eivät varmasti ainakaan minulle sovi, mutta kun laitoin ne jalkaan niin huomasin että näytin heti hoikemmalta ja jalat sirommilta.

        Ja nyt sen sijaan bootleg farkut näyttää mun mielestä tosi rumilta. Ne tekee kantajansa tasapaksun ja lihavan näköiseksi, vaikka ei edes olisi lihava. Pitää olla tosi tosi laiha että alhaalta levenevät housut näyttää hyviltä. Toki, ne tasapainottaa isoa persettä mutta jos ei satu omaamaan isoa persetta niin ne tekee vain tosi taspaksun malliseksi.


      • lyhyt nainen

        Ne leveät lahkeet nyt ei sovi lyhille naisille! Kiva jos olisikin yli 165 vähintään, mutta jos ei ole, niin suorat tai kapeat lahkeet on ainoa vaihtoehto! Eli vartalon malli määrää sen, ei muoti.


      • hanni

        Kapenevat housut on mielestäni oikeinkin mukavat jalassa, kun on kerrankin housut jotka ei mene lahkeitten alle ja puhki jotka sitten vasta kauheet on. Ehkä takapuoleni ei ole ja kokoni muutenkaan niin iso että se niin hulluna ketään tuskin haittaisi.


      • minut jolla...
        lyhyt nainen kirjoitti:

        Ne leveät lahkeet nyt ei sovi lyhille naisille! Kiva jos olisikin yli 165 vähintään, mutta jos ei ole, niin suorat tai kapeat lahkeet on ainoa vaihtoehto! Eli vartalon malli määrää sen, ei muoti.

        on ultra hyper super leveä lantio (olen muutenkin iso kokoinen, mutta kurvikas) ja hemmetin lyhyt.
        en itsekkään pidä niistä pillifarkuista, en olkatoppauksista, enkä kainaloon asti vyötäröltään ylettyvistä housuista. yök.

        taikka meillä XL-XXXXXL tytöillä sellaiset minarit, lyhyttäkin lyhyemmät farkku sortsit, ihon myötäiset topit, olkatoppaukset, poolopaidat hyi, verkkarit sun muut.

        mun on vaikea miettiä itelleni nykyään sopivaa mallia, kaikki näyttää vain niin kauhealta päällä (turha tuputtaa laihduttamista, se on niin out! haluun olla iso! :D)
        eli jos jollain on hyviä vinkkejä ja jotain kauppoja tiedos mistä saa hyvän näkösiä ni kertokaa ihmeessä!!! heh, vaikeeta on ison lyhyen elämä, vaan ei voi mitään!! =D


      • päärynämallinen
        lyhyt nainen kirjoitti:

        Ne leveät lahkeet nyt ei sovi lyhille naisille! Kiva jos olisikin yli 165 vähintään, mutta jos ei ole, niin suorat tai kapeat lahkeet on ainoa vaihtoehto! Eli vartalon malli määrää sen, ei muoti.

        olen päärynämallinen eikä tulisi mieleenikään käyttää alaspäin kapenevia farkkuja :((
        bootleg-farkut on mun vartalolle sopivat, tasapainottaa isoa, pyöreää peppua...eikä muuten pituutta ole kuin just se 165 cm ;)


      • sadu
        pillifarkut kirjoitti:

        Jos on suht hoikat sääret, niin mikä oliskaan seksikkäämpää kuin tiukat pillifarkut sandaalien tai korkeiden korkojen kanssa. Täällä pk-seudullahan niitä käyttää nykyään kaikki. Ennen minäkin ajattelin että eivät varmasti ainakaan minulle sovi, mutta kun laitoin ne jalkaan niin huomasin että näytin heti hoikemmalta ja jalat sirommilta.

        Ja nyt sen sijaan bootleg farkut näyttää mun mielestä tosi rumilta. Ne tekee kantajansa tasapaksun ja lihavan näköiseksi, vaikka ei edes olisi lihava. Pitää olla tosi tosi laiha että alhaalta levenevät housut näyttää hyviltä. Toki, ne tasapainottaa isoa persettä mutta jos ei satu omaamaan isoa persetta niin ne tekee vain tosi taspaksun malliseksi.

        kuka urpo käyttää farkkui kesäl??


      • vähän on muotiinki katsomista
        galle kirjoitti:

        taas yksi muodin perässä kipittelijä.. "etkö tiedä että ne ovat nyt muotia???!?!!" sinä siis pistäisit päällesi vaikka perunasäkin, kunhan se olisi muotia? pliis. ja vanhoille ne ehkä jotenkin sopivatkin kun monilla hieman varttuneemmilla on muutenkin tyyli hukassa, mutta pointtini oli nimenomaan se, että miten joku nuori haluaa käyttää sellaisia housuja jotka kapenevat alaspäin! kamalan näköistä, muotia tai ei!

        ymmärrän periaatteesi mutta on sitä kyllä muotiin vähän kattomistaki,nimittäin kaupoissa ei oikee nykyää myyäkkää ko pillifarkkuja. minua ei kyllä haittaa ollenkaa onneks, koska musta ne on hyvännäköset.


    • potenssiin kaksi

      -Yli pienet vaatteet ylipainoisilla (naiset)

      Tiukat ovat ihan jees koon naisilla jos on olemusta niiden pitämiseen.

      ps. onko mustat sukat ok sandaalien kanssa jos on farkut jalassa? (itse syylistyn tähän joskus)

      • kanssa :(

        MINKÄÄN väriset sukat ei koskaan ok ellet ole sitten alle 10-vuotias!!! Lapsille sallittua...silloinkin kuitenkin pitää olla sopivat, ei pojilla polveen asti vedetyt, vaan nilkkasukat korkeintaan...


      • Ei nyrkillä
        kanssa :( kirjoitti:

        MINKÄÄN väriset sukat ei koskaan ok ellet ole sitten alle 10-vuotias!!! Lapsille sallittua...silloinkin kuitenkin pitää olla sopivat, ei pojilla polveen asti vedetyt, vaan nilkkasukat korkeintaan...

        Sandaaleissa on tai ei ole sukkia tyylin mukaan.

        Kun kesäaikaan pukeudut huolitellusti töihin, on sandaaleissa sukat siinä missä muutkin vaatteet päällä.

        Jos laitat pitkät housut on sandaaleissa sukat, jos haluat olla tyylikäs.

        Jos laitat kevyen kesähameen niin sandaaleissa taas ei ole sukkia, että ilmava ja vapaa tyyli säilyy. Jos kuitenkin tarvitset sukkia sandaalien hiertävyyden takia, laitat mahdollisimman pienet sukat jotka sopivat hameeseen ja sandaaleihin eivätkä kiinnitä huomiota.

        Kun olet rannalla tai suihkuhuoneessa sandaaleissa ei ole sukkia.

        Jos olet mies ja käytät sortseja, niin jalassa on tai ei ole sukkia valinnan mukaan. Sukat ovat tietysti mahdollisimman matalat nilkkasukat.


      • Nitta80
        Ei nyrkillä kirjoitti:

        Sandaaleissa on tai ei ole sukkia tyylin mukaan.

        Kun kesäaikaan pukeudut huolitellusti töihin, on sandaaleissa sukat siinä missä muutkin vaatteet päällä.

        Jos laitat pitkät housut on sandaaleissa sukat, jos haluat olla tyylikäs.

        Jos laitat kevyen kesähameen niin sandaaleissa taas ei ole sukkia, että ilmava ja vapaa tyyli säilyy. Jos kuitenkin tarvitset sukkia sandaalien hiertävyyden takia, laitat mahdollisimman pienet sukat jotka sopivat hameeseen ja sandaaleihin eivätkä kiinnitä huomiota.

        Kun olet rannalla tai suihkuhuoneessa sandaaleissa ei ole sukkia.

        Jos olet mies ja käytät sortseja, niin jalassa on tai ei ole sukkia valinnan mukaan. Sukat ovat tietysti mahdollisimman matalat nilkkasukat.

        -pikkureput (karmea jäänne 90-luvulta)
        -porkkanamalliset tätifarkut, varsinkin avokkaisiin yhdistettynä
        - pissisten rakastamat, supermatalat ja rajusti valkaistut crazy age farkut, joista maharöllö tunkee yli
        - sukat sandaaleissa
        - tuubitoppi
        - oranssiin vivahtava tekorusketus
        - valkaistu tukka & mustat kulmakarvat
        - verkkarit jalassa/tuulipuku päällä joka paikkaan
        - tuulipuku JA käsilaukku, varsinkin sellainen nahkainen
        - pinkit/mustat rintsikat valkoisen topin alla
        -stringit ja lantiofarkut
        - napapaidat (varsinkin ne 90-luvulla hot olleet, neonväriset joissa luki "hello boys" tai muuta vastaavaa)
        - kalsareissa kylille, eli legginsit


    • Pokémon- mestari

      Inhokki numero uno joka ei voi näyttää hyvältä KENENKÄÄN päällä koskaan, ikinä!! Maailman hirveimmän malliset farkut jotka ovat liian suuret reisien ja perseen kohdalta mutta kapenevat nilkkoja kohti. Vyötäröllä yleensä rypytetty kuminauha joka korostaa kaameaa muotoa. Yleensä vielä n. 15. senttiä liian lyhyet nilkoista. Näiden housujen kaveriksi sopivat yleensä kumisaappaat, vyölaukut, ja T-paidat joita koristaa jonkun 90-luvun alkupuolella käydyn nuorisoleirin logo. Liian laajan perseen vuoksi housut yleensä kiristetään vyöllä sinne kainaloiden alle. Suosittuja erityisesti (yleensä miespuolisilla)henkilöillä joiden vaatetuksesta äiti saa päättää.(Peräkammarinpojat, tietyn sortin IT-nörtit etc.) Eli äidit, uskokaa nyt, ne ovat oikeasti ihan kauheita.Ne EIVÄT luo siistiä ja asiallista vaikutelmaa, ellei nyt sitten kainaloon kurtatut housut ja kymmenen senttiä karvaista säärtä tennissukkien ja farkunlahkeen välissä vilkkumassa ole asiallista. Nämä housut ovat kivuton ja halpa korvike kastraatiolle.

    • inho

      mutta ainaski olkatoppaukset on kamalia!!!!

      • APUA!

        Minulla itselläni on villakangastakki, jossa on olkatoppaukset. Olen hyvin tyytyväinen siihen. Joidenkin vaatteiden kanssa olkatoppaukset on tosi hyvännäköisiä. Esimerkiksi juuri villakangastakkien ja univormujen kanssa. Nehän näyttäisi ihan retkottavilta ja muodottomilta ilman toppauksia.


    • mhhhmmh

      Et sitten kirjoittanutkaan tyyli- vaan muotiasioista. Useimmat noista ovat olleet muodissa jo muutamaan kertaan, mutteivät juuri nyt.

    • Angelina J

      - Kokomustaan pukeutuminen (näyttää tyhmältä ja on mun mielestä paha tyylimoka)

      - Kihara (kasari)otsatukka

      - pysty- tai vaakaraidat paidassa (yöks)

      - purjehduskengät

      - risuparta

      - darude-aurinkolasit

      • kokomustaan

        Nuorena siksi, että se oli mielestäni uskaliasta ja 'erilaista', nyt siksi, etten jaksa ajatella värejä, enkä ole niiden yhdistelemisessä hyvä. Musta saa naaman rypyt korostumaan ja kasvot kalpenemaan, mutta on niin helppo vetäistä päälle mustat housut ja musta paita. Mustia pillifarkkuja tosin inhoan.

        Mustassa näkyy likakin vähemmän, joten ei tarvitse koko ajan pestä lotrata.


    • jambalaiaa

      Ihminen on itse tyylitön, jos valittaa toisen pukeutumisesta. Vai pitääkö sitä paskakaivo tyhjentää puku päällä vai?

      • peilit on keksitty

        Keski-ikäinen läskiintynyt täti jolla hölskyvät käsivarret,venynyt toppi,ryppyinen kaula täynnä kultakäätyjä.
        Sitten vielä puolipitkät housut, mitkä ylisuurien reisien vuoksi ruttaantuvat sinne haaroväliin.


      • ruma lapsi

        En mä mitään valita, vaan listaan omia inhokkijuttujani muodissa/tyylissä. Sinäkin saat toki listata omasi, ellet sitten itse satu rakastamaan jokaista muodin oikkua.

        Ja paskakaivon saa tyhjentää vaikka kanaksi pukeutuneena jos niikseen tulee. Eihän kukaan silloin omaa pukeutumistaan ajattele, saati että kukaan sitä tulisi kyttäämään.

        Enkä toki julkisellakaan paikalla kiellä ketään käyttämästä inhoamiani kiiltäviä pyöräilyshortseja (jotka muuten unohdin listata)
        Sanoin vain aloituksessa omat mielipiteeni vaatteista, jotka miellän rumiksi.


      • uuno ON numeroyksi
        peilit on keksitty kirjoitti:

        Keski-ikäinen läskiintynyt täti jolla hölskyvät käsivarret,venynyt toppi,ryppyinen kaula täynnä kultakäätyjä.
        Sitten vielä puolipitkät housut, mitkä ylisuurien reisien vuoksi ruttaantuvat sinne haaroväliin.

        Ja itse olet? Lapsi vai sairas vanha lurppakulli?


    • tuoppi tuomaa

      -lenkkarit.
      -lippatukka.
      -jonkun jääkiekkoseuran tuulipuku yleisellä paikalla.
      -isot farkut pieni farkkutakki ja karhu lippis
      -paidat, lippikset ja muut missä lukee jotain tyhmää (ei se satu) hyi vittu.

    • yöök

      tekoripset ovat aivan kamalia... ainakin jos ne ovat liian tuuheat, pitkät tai omituisen väriset..

    • suomenmaassa

      Mites sit nää koko perheen turvasandaalit, jotka ostetut koko perheelle, siis tämä kesämalli!

      Voi jessus! Rumempia läpysköitä saa hakea!
      Ulkomailla hyvä suomalaisten tunnusmerkki. Missään muualla ei näy noita järkyttäviä remmilinttaroita kuin Suomessa.

      Kumma juttu sinänsä, koska tänäpäivänä muuten hyvännäköisiä kenkiä löytyy vaikka millä mitalla.

      Hävetkää kaikki, jotka tunnistatte itsenne, eli n. 5 milj. suomalaista.

      • Äimistynyt

        Mitä ihmeitä ne on???


      • ei natiolisti..

        suomi paita ja verkkarit.Tuulipuvut.Halvat kii-
        nassa tehdyt kengät.Teryleenihoust,jossa
        lika kiillottunut(Yleensä Romaanimiehillä)...
        Ruutupaidat(Halpahallin,


      • hisutimn
        Äimistynyt kirjoitti:

        Mitä ihmeitä ne on???

        turvasandaalit ovat yleensä raksoilla yms. työpaikoissa käytettävät kengät joiden kerjessä on metallia, joten jos jotain painavaa tippuu varpaille niin varpaat voi säilyä.

        http://www.yeoy.fi/productPics/SIE 52227-142-35.jpg


      • Työläinen vaan
        hisutimn kirjoitti:

        turvasandaalit ovat yleensä raksoilla yms. työpaikoissa käytettävät kengät joiden kerjessä on metallia, joten jos jotain painavaa tippuu varpaille niin varpaat voi säilyä.

        http://www.yeoy.fi/productPics/SIE 52227-142-35.jpg

        En ole kenenkään nähnyt pitävän tuollaisia muualla kuin työpaikalla!

        Jostain muusta oli siis kyse kun turvakengistä puhuttiin.. mutta mistä?


      • hirvitys..

        on jo lueteltu, mutta lisäisin vielä
        -kiiltonahkakengät (sekä naisilla että miehillä, ovat aivan kauheat)
        -jokasään saappaat (en ymmärrä miksi tällaisia edes tehdään, järkyttävät)
        -miesten silkkitakki (sellanen, jota yhteen aikaan pidettiin, ja jotkut vieläkin. tiedätte varmaan. kammotus)
        -miesten 80-luvun nahkaiset talvikengät (en tiedä tajuatteko mitä tarkoitan.. sellaset joissa ei ole nauhoja tai mitään. talvimallissa vetoketju sivulla. ja sellasta rypytystä siinä edustassa...)


      • kenties
        Työläinen vaan kirjoitti:

        En ole kenenkään nähnyt pitävän tuollaisia muualla kuin työpaikalla!

        Jostain muusta oli siis kyse kun turvakengistä puhuttiin.. mutta mistä?

        terveyssandaalit, ergonomisesti muotoillut mummokengat?


      • Citymarketista
        Äimistynyt kirjoitti:

        Mitä ihmeitä ne on???

        Suomalaisten, ah, niin rakastamat kesäsandaalit tietty! Näyttää olevan joka marketti pullollaan noita hirvityksiä.
        Rumempia saa hakee!

        Siis ei työkengät, vaikka ne näyttääkin niin helkatin rumilta, että!


      • vain suomalaiset
        Citymarketista kirjoitti:

        Suomalaisten, ah, niin rakastamat kesäsandaalit tietty! Näyttää olevan joka marketti pullollaan noita hirvityksiä.
        Rumempia saa hakee!

        Siis ei työkengät, vaikka ne näyttääkin niin helkatin rumilta, että!

        pitävät ulkomailla. Et ole tainnut käydä ulkomailla...


    • Anjumix

      Mikä on jo kauan ärsyttänyt varsinkin nuorten puketumisessa, on napapaidat ja matalavyötäröiset housut, joiden välistä pursuaa läskit (mitä nykynuorilla on todella usein nuoresta iästä huolimatta!). Lisäksi piste iin päälle on se, että joskus alushousut (stringit) näkyvät farkkujen yläpuolella...

      • mutta ehdit ensin.

        Joo, eikö näillä nuorilla ja vanhemmillakin naisilla ole peliä kotona? Näitä näkee jo niin paljon, että nrmaalit vaatteet näyttää paljon paremmalta. Seksikkyys EI ole paljasta pintaa.

        Kun koko kasariluku on tässä haukuttu, niin mua oksettaa tää retrotyyli. Sekä Wannabe- Gootit. Huvittava näky.


    • tyylimokat

      omasta mielestäni nämä kuuluvat kauheimpiin tyylimokiin/pistävät silmiini ikävästi:
      - lahkeet tungettuna sukkiin
      - aurinkolasien käyttö yökerhossa
      - vyöt paitojen päällä (sopii joillekin, suurimmalle osalle ei)
      - liian pienet vaatteet isolla ihmisellä
      - lippalakit
      - jättisuuret t-paidat
      - hiusdonitsit
      - vyölaukku
      - kaljamahaisella miehellä liian pieni paita, jonka alta maha tursuaa
      - miehillä liian lyhyet shortsit
      - ajamattomat kainalot (naiset), ruokottomat parrat (miehet)
      - marimekon kukkapaidat/raitapaidat
      - typerät hellehatut
      mitäs vielä...tuossa nyt tulikin jo melko paljon inhokkejani

    • karvaisin kintuin

      Kamalinta mitä maa päällään kantaa..ehkä vielä henkselitkin on nuo shortsimiehet kesäaikaan, lisänä ilman paitaa kaljamahalla! Että silleen, käykääpä katsomassa Italiassa tyyliä. Sielläkin suomalainen turisti osaa kyllä myös esiintyä samassa asussa, kuvitella voi, mitä italialaisen mielessä silloin liikkuu!

      • totuus..

        "Sielläkin suomalainen turisti osaa kyllä myös esiintyä samassa asussa, kuvitella voi, mitä italialaisen mielessä silloin liikkuu!"

        Mitenkäään mahanesittelijöitä puolustelematta sanon että luultavasti ei mitään.


      • Nimetön

        Jos et ole huomannut, ulkona on yli 30 karaattia kuumaa. Silloin pitkäthousut on aika kuumat värkit. Arvatenkin arvostelija on nainen joka itse helteellä pukeutuu naruolkain hellemekkoon, mutta miehen rinnalla kuuluu kayttää villakangaspukua ja mielellään kravatti tiukasti kaulan ympärillä? Eniten maailmassa minua öklöttää tuollaiset tiukkapipo-naiset. Pukeutukaa itse talvivaatteisiin kesähelteellä.


      • jopa pukua eikä ole kuuma
        Nimetön kirjoitti:

        Jos et ole huomannut, ulkona on yli 30 karaattia kuumaa. Silloin pitkäthousut on aika kuumat värkit. Arvatenkin arvostelija on nainen joka itse helteellä pukeutuu naruolkain hellemekkoon, mutta miehen rinnalla kuuluu kayttää villakangaspukua ja mielellään kravatti tiukasti kaulan ympärillä? Eniten maailmassa minua öklöttää tuollaiset tiukkapipo-naiset. Pukeutukaa itse talvivaatteisiin kesähelteellä.

        Se lämmön kesto ja sietorajat ovat nupissa. Hyvin menee hunnutetuilla mustiinpukeutuvilla, niin myös puku päällä olevilla gentlemaneilla.
        Tyyliä pitää olla myös helteellä. Uimarannat ovat erikseen.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        jopa pukua eikä ole kuuma kirjoitti:

        Se lämmön kesto ja sietorajat ovat nupissa. Hyvin menee hunnutetuilla mustiinpukeutuvilla, niin myös puku päällä olevilla gentlemaneilla.
        Tyyliä pitää olla myös helteellä. Uimarannat ovat erikseen.

        No nytpä se selvisi! Jos minulla on kuuma, niin sanon vain itselleni: Nyt ei ole kuuma, ei voi olla hiki ja ankea olo puku päällä, jos on hellekeli! Hyvä vinkki. Nyt elämä helpottui! hikoilu ei siis johdukaan siitä, että elimistö yrittää epätoivoisella vimmalla jäähdyttää itseään, kun sillä on liian lämmin. Kaikki vain johtuu päänupista. Laita sinä psykologin irvikuva talvipalttoo päällesi ja heilastele italosi kanssa ja selitä itsellesi, ei nyt ole kuuma, se on vain se päävärkki, kun luulee että on on kuuma. Koita herätä todellisuuteen.


    • über tyylikäs

      -Liian pienet vaatteet
      -meikki, josta voi listata käytetyt tuotteet, jotka ovat usein pastellinsävyisiä tai hohtavia
      -sukat sandaaleissa
      -ernu-tyyli (joulukuusilook)
      -glitter tai muut hileet vaatteissa (sopii kyllä jonkun kolmasluokkalaisen paitaan)
      -liian lyhyiksi jäävät housut
      -paidan helma housuissa
      -kauhtuneiden pitsirintsikoiden nukkaiset olkaimet, jotka näkyvät
      -turkikset (ei muuten, mutta syntyy mielikuva raatoviitasta)
      -lörpöttävät T-paidat
      -paksut mattapintaiset liian vaaleat tai liian tummat sukkahousut hameen kanssa
      -värikkäät leggingssit
      -olvilippikset ja muut mainosvaatteet
      -"ei se satu"-T-paidat, K18-vyöt, isäntä-pipot

      Siinä nyt jotain

      • juuuhh

        ja salarakas vyöt!!!


    • Inhokit

      Älkää unohtako pilottia!
      Tosi monet käyttävät sitä vielä, mutta eiköhän sen aika ole mennyt jo ohi? Pilotti on hirvein takki mitä löytyy.

      • aito asia

        Pilottitakki on todella siisti ja asiallinen, se on ajaton.


    • monniponni

      ne kamalat jenkkihuivit.
      farkkupaidat
      läskipohjakengät
      "pöllö silmälasit"

    • ***mie***

      Pääasia on jotta tuntee olonsa mukavaksi, oli sitten tennissukat tai hikinauha--vaikka molemmat.

    • Tosi sporttista !

      Nappiverkkarit on aivan kauheita tai jotkut nappiverkkarishortsit ! Keski-ikäisillä ainakin näkee. Listaan voisi lisätä myös "Rosberg" -malliset takit ja pusakat. Ja nilkkabootsit.

      • ovat ainakin

        kaikki Dressmanilla myytävät vaatteet. Takavuosien ehdottomiin inhokkeihin taas kuului Simo Vaatehuoneelta -tyyli.


      • kekeeeee

        Tuohon pusakkaan vielä päälle essolta ostetut peililaisit ja C1Thunder -lippis.


      • hitsipillei

        vanhat kunnon nappiverkkarit, ou jee


    • lukkomatonen

      sana "bling bling", hyi, ihan turha : )

    • sol86

      - otsapannat
      - juuri ne neonväriset entisajan urheilusortsit ( miehillä varsinkin näkyy aina jotain ylimääräistä lyhyiden sortsien alta vilkkuvan ;P
      - Epätasaisesti levitetty meikkivoide kasvoilla
      - Ja meikkivoiden joka on liian tummaa eikä sitä ole häivytetty (edes yritetty)
      - Just kans noi kauheet valkoiset tennissukat
      - Housut jotka kapenevat alanpäin, niihin yhdistettynä vielä mustat matalat nahkakengät (näitä bongaat peräkammarin pojilla)
      - collegepaidat (varsinkin harmaat) (varsinkin baarissa)
      - Liian avonainen paita aivan liian isojen rintojen kanssa
      - Liian korostavat push- upit
      - pinkit vaatteet X-/
      - korkokengät joilla ei osata kävellä
      - Liian lyhyet housut
      - Housut jotka on nostettu niin ylös kun on saatu
      - Kamalat vyöt (osittain järkyttäviä värisavyjä, halpisvyö muuten kalliiseen vaatekappaleeseen

      • tennarinen

        korkokengät on kauniit kauniin naisen jalassa, mutta sitten kun niillä ei osata kävellä niin näky on hirvittävä!!!


      • ...

        Se on aivan järkyttävän näköistä jos on liian tummaa meikkivoidetta kerroksittain , tumma raja kulkee leukaperiä pitkin ja kaula ihan valkoinen..hohhoh..vois kattoo vähä ees peiliin kuinka sitä meikkaa..


    • hyh

      kaikki muu käy, mutta villapaita (miehen) olkapäillä on kyllä naismaisuuden huippu-
      siis villapaita joko päälle tai pois, ei siltä väliltä

      toinen ärsytys on yläkropan pakonomainen näyttäminen, esim. miessprinttereillä; kyllä jokainen jo muutenkin näkee, että raamikkaita ollaan; siis maalista vaatteet päällä pukuhuoneeseen

    • balleriinakengät.

      Siinä vasta yhdistelmä;)
      Mut oikeesti, tyylistä kun puhutaan, mikään ei ole kamalampaa kuin likaiset hiukset tai likaisuus yleensäkin. Sit on vielä noi blondatut tai muuten värjätyt hiukset joissa on jo pitkä erivärinen tyvikasvu näkyvillä. Ilkeän näköistä!

    • Läskinsä tyylillä peittävä

      Kamalaa katsottavaa lihavalla nuorella neidolla on liian kireät farkut joiden vyötärön yli pursuaa läskimaha. Kyllä olis viisaampaa ostaa numeroa isommat farkut ja paita joka yltää housunkauluksen yli.

      Se mikä sopii hoikalle ei sovi välttämättä lihavalle!!! Ja toisin päin tietenkin myös sama!

    • Mielialapukeutuja

      Itse pukeudun yleensä suht siististi, mutta vaikka en pukeutuisikaan niin ainahan sitä voi listata muiden kamaluuksia,heh.

      *liian pienet shortsit,naisilla microt ja miehillä liian pienet kuluneet farkkushortsit
      *kulahtanut tiskirätti päässä
      *niin paljon hiusgeeliä että tukka näyttää päähän liimatulta
      *värikkäät kukkakuosit
      *neonvärit
      *alushameen näköiset muotimekot

    • hun svotti

      Pistokkaat, joissa järjettömän korkeat ja ohuet korot, yhdistettynä usein puolipitkiin, kireisiin housuihin. Kävely näyttää hullunkuriselta vaappumiselta, etenkin jollain hiekkatiellä, keskellä arkipäivää. Sopiskohan ne kengät vain yökerhoon.

      Lyhyen lyhyet minihameet korkeakorkoisten kenkien kanssa. Minihameet harvoin muutenkaan pukevat ketään yli 15 v. Ei auta yhtään, vaikka olis kuinka hyvät sääret. (Joitakin harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta)

      Kiiltävät satiinisukkahousut.
      Valkoiset sukkahousut.

      Hämmästyttävän usein näkee ihmisen, jolla on piukea, vyötäröpituinen jakku,ja sen alapuolella elää omaa elämäänsä pohjoisen pallonpuoliskon levein ahteri. Eikös ihmiset vois vähän katsoo kokonaisuutta?

      Miehillä lököttävät, ohuet trikoobokserit, jotka oikeasti on aluskalsarit, mutta käytetään shortsien asemasta katuasuna. Asuun kuuluu lisäksi sukat ja sandaalit sekä vyölaukku ja aurinkolippis joskus. Tämä pukeutuminen on luultavasti suomalainen erikoisuus.

    • she's in fashion

      Kevään juhlia muistellessa sanoisin, että lakkiin sopimaton vaatetus yo-juhlissa. Tytöillä tämä on yleisempää: melkein kaikilla jokin kukkamekko tai rimpsumekko ja korkeakorkoiset sandaalit.

      Perinteisempi tyylimoka, erityisesti pienemmiltä paikkakunnilta: arkisin käydään lähikaupassa turkoosissa tuulipuvussa ja vanhoissa lenkkareissa, viikonloppuna mennään "keskustaan" vähän suurempaan marketiin ja laitetaan korkokengät jalkaan - tuulipuku on kuitenkin sama. Lisäksi asusteina kaupan muovikassit molemmissa käsissä.

      • en tajuu..

        siis haloo!!en tajuu..voisko joku selittää mitä pahaa on siinä jos kaupasta sattuu lähtemään samaisen kaupan muovikassit käsissä?


      • sdsasdasd
        en tajuu.. kirjoitti:

        siis haloo!!en tajuu..voisko joku selittää mitä pahaa on siinä jos kaupasta sattuu lähtemään samaisen kaupan muovikassit käsissä?

        taitaa vaan kirjoittaja olla juuri amiksesta valmistunut kotona asuva anorektikkotyttö joka on ylioppilaille kateellinen eikä edes tiedä kuinka ruokakaupassa käydään tai mitä siellä tehdään...


      • yyyyyyyyyyyyyyyyy
        sdsasdasd kirjoitti:

        taitaa vaan kirjoittaja olla juuri amiksesta valmistunut kotona asuva anorektikkotyttö joka on ylioppilaille kateellinen eikä edes tiedä kuinka ruokakaupassa käydään tai mitä siellä tehdään...

        Jos ostoksille mennään kauppaan, niin eiköhän sieltä useinmiten lähdetä muovipussit kädessä vai kannetaanko tavarat kenties nykyisin käsissä kotiin ilman muovipussia? Ihmettelen miten tämä onnistuu jos tavaroita on paljon.


    • yöksispottavauvah xD

      yöksispottavauvah xD

      Mitä kamalaa tai siis pahaa siinä on jos sinisilmäsellä on vihreetä luomiväriä tai toisin päi?Niin?? Joku luo sentää omaa tyyliänsä.. Kuka nyt hikipantaa käyttäis tai sandaaleissa tennissukkia?? Mitä takahiuksis on vikaa??

    • Nipottava Nelikymppinen

      Kullanväri ja hopeanväri yhdistettynä. Jos on kultaiset korvakorut, on hirveännäköistä, jos laukussa on hopeiset soljet. Kulta- ja hopeakorujen yhdistämisestä puhumattakaan. Kullan kimallus ylipäätään käy jotenkin silmiin, varsinkin kaikki halvat ja luonnottoman koreat korut. Helisevistä puhumattakaan. Yksi korutyyppi on jäänyt erityisesti mieleen, kavahdan kaikkia, joilla on ns. Diana-sormukset. Aivan sama onko kyseessä sinisafiirit kultasormuksessa vai siniset kivet rihkamaan upotettuna - yhtä kauheita kaikki.

      Tatuoinnit ovat ok, kunhan ne on tehty tyylillä, mutta lävistyksistä saa aina ihmisestä halvan ja jotenkin tyhmän vaikutelman. Kuinka joku voi vapaaehtoisesti laittaa esim. renkaan nenäänsä ja siten näyttää narussakuljetettavalta nautaeläimeltä? Napakorut ovat ihan ok, kunhan pitää vaan napansa piilossa. Tyylikäs ihminen ei kulje napa näkyen tai persvako housuista pilkottaen eikä mielestäni ole mitenkään erityisen seksikästä, että stringien yläosa tulee näkyville. Hutsahtavaa ja halpaa, vain hintalappu takamuksesta puuttuu.

      Jotta nuoriso ei saisi kaikkia syntejä osakseen, mainitsenpa jotain mummoistakin. Viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota siihen, että melkein kaikki mummot pitävät beessiä baskeria. Myös mustia näkyy, riehakkaimmilla jopa viininpunaisia. Siinä sitä sitten tönötetään villalippalakkisen papan käsikynkässä pankin jonossa ruokatunnin aikoihin taikka kaupassa neljältä, koko hemmetin mummolauma baskerit samaan suuntaan vinossa. Ne pitää niitä kahvipöydässäkin, voitteko kuvitella!

      Niin, mihin jäinkään? Parhaiten pukeudumme luonnollisestikin me nelikymppiset naiset. Meille ei tulisi mieleenkään pukea kukkapaidan kanssa ruutuhousuja tai käyttää riippuvia suuria korvakoruja ja kultakelloa urheiluasusteiden kanssa. Emme seuraa muotia kuin niiltä osin, mikä sopii omaan, henkilökohtaiseen, vuosien mukana tuomaan itseluomaamme tyyliin ja värimaailmaan.

    • jotain huomioita

      Tyylimoka on pukeutua väärällä tavalla tilaisuuteen nähden.

      Tyylimoka olisi pukeutua häihin täysvalkoiseen (jos ei ole itse morsian).
      Tai pukeutua hautajaisissa punaiseen tai valkoiseen.
      Tai pukeutua bisnestapaamiseen lenkkivaatteissa tai helleasussa.
      Tai lähteä baariin ranta-asussa.
      Jne.

      Tyylimoka voi olla myös pukeutua johonkin sellaiseen joka vain EI sovi omalle vartalolle, ja joka ei tunnu hyvältä päällä.

      Tyylimoka on mielestäni myös pukeutua johonkin tyyliin, joka ei kuitenkaan lähde omasta itsestä. Tarkoitan esim. että joku pukeutuu kuin punkkari, mutta ei elä kuten punkkari, ei kuuntele punkki, jne...Tämä nyt vain esimerkkinä.

      Aika monia tässä ketjussa lueteltuja asioita on mahdollista pukea päälleen myös ns. tyylikkäästi. Neonväri hillitysti asusteena, esim. ohuet korvarenkaat voi piristää muuten yksikertaista pukeutumista. Hiuslippa voi olla aivan täydellinen asuste esim. golfvaatteiden tai tennisvaatteiden kera. Lyhyet, omista farkuista revityt shortsitkin voivat olla ihan tyylikkäät, jos niiden käyttäjä pystyy kantamaan ne ja pukeutuu niiden kanssa sopiviin vaatteisiin. Eihän siihen tarvi kuin ison punotun vyön lantiolla ja vaikka tunikamallisen paidan, niin lyhyet farkkushortsit näyttää ihan hyviltä.

      Eli siis monia asioita voi pukea eri tavoin, ja tyyli tulee AINA kokonaisuudesta. Mikäänm yksittäinen asia ei välttämättä ole tyylimoka, vaan se, miten se yhdistetaan muuhun vaatetukseen, kampaukseen, kenkiin, jne. Ja myös missä tilanteessa noita vaatteita käytetään.

      • vihdoinkin

        Täällä on näköjään vihdoinkin joku viisas. Tuo piti itse kirjoittaa, mutta ehdit ensin. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sulle!


    • sellainen mikä

      tekee naisesta tai miehestä seksiobjektin näköisen.

    • Moon basisti :P

      Neonvihreä kauheaa suurimman osan mielestä? En ymmärrä.
      Shortsit karvaiset jalat ? Pitäiskö mun alkaa sheivaa kuin naiset jollain Venuksella ja olla biitsillä "Aah, mulla onkin ihanat silkosääret." Ja arvatkaa katsoisivatko muut saunassa pitkääna ja muuallakin.. Suomalaisten miesten ei kuulu ajella (paitsi parta ja viikset), koska siinä on liikaa hommaa.

      Mielestäni rumaa on se, kun jotkut naiset eivät osaa meikata. Se näyttää häränperseeltä.. Pitää osata meikata tyylillä, joka sopii kasvojen muotoihin.
      Rumiin asioihin kuuluvat myös ylettömästi roikkuvat hupparit, t-paidat ja farkut. Mikään ei näytä tyhmemmältä kuin henkilö, joka roikottaa housujaan perseen alapuolella ja t-paidan helma roikkuu polvissa. Jippii..
      Kaksi korvakorua voi näyttää paremmalta kuin kuusi. Liika on liikaa ja sievää voi olla pienemmälläkin määrällä. Kohtuus kaikessa..

    • walkingintheair

      siis kauheinta mitä voi vaan nähdä, on tunkee housujen lahkeet sukkien sisään..(eli olla sukkahomo) xD mut kuitenkin, eiköhän anneta niitten lahkeitten olla vaan ihan tavallisesti siinä sukkien päällä :P

    • höpzö

      yöks..

      -lahkeet sukkien sisällä
      -aidot turkikset ja turkislärsäkkeet
      -liian räikeät paidat
      -liian pienet vaatteet
      -tennissukat ja sandaalit
      -pottamalliset hiukset
      -stringit jotka paljastuu farkkujen alta(alusvaatteet yleensäkään jokka paljastuu vaatteiden alta)

    • Silminnäkijä

      Näin kerran Kreikassa suomalaisen keski-ikäisen miehen uimarannalla piukoissa, lahkeettomissa uimahousuissa. No, eihän tuossa vielä mitään, mutta hän oli tunkenut KÄNNYKKÄNSÄ uimahousujen sisään. Siinä oli kännykkä uimahousujen etumuksessa ja äijä vastaili tuon tuostakin tärkeän oloisena työpuheluihinsa.

      Toisaalta hyvä idea, sillä harvempi kännykkävaras kehtaa lähteä ronkimaan vanhan, karvaisen miehen jalkovälejä.

      • Auneko se siinä!

        hitsi,kun näin sieluni silmillä sen ukkelin siellä rantsussa kopeloimassa jalkoväliään kun se soi! aaahahahahahhah!
        mun paras bongaus oli Lintsillä,nuori heppu,kivan näköiset vaatteet,kivan näköinen nuorimies, MUTTA sitten...voi järkytys, sen alushousun kaulukset näkyi ja niissä luki ympäriinsä isoilla kirjaimilla KANI KANI KANI. Toki tiedän, että on kuuluisa muotinimi, mutta ittelle tuli kyllä jotain muuta kanimaista mieleen, arvaa,hihittelinkö,kun sieluni silmillä näin sen nais/miesjahdissa kanimaisena hääräämässä.
        Oli se sellanen blingblingjoujou-män että vieläkin naurattaa!


    • tyttö Treelta

      Kohtasin järkyttävän näyn pari päivää sitten Treen keskustassa. Nuori äiti? työntämässä lastenvaunuja vaaleaksi pestyissä POLVIMITTAISISSA pätkityissä farkuissa. Ja lahkeen reunarihmat vaan lepatti tuulessa!
      Enpä enään kuvitellut 90-luvun jäkeen tätä hirveyttä näkeväni.

      En ole diiva, enkä mitenkään muodikas, mutta jossain se raja mielestäni kulkee!

      • Vanhalainen

        Jos murheesi eivät ole tuon isompia, vaikene.


      • muutakin

        Leikkaa farkut tai puuvillahousut sopivan pituisiksi ja pura kangasta teet siis hapsut vielä lahkeisiin, ompele paikka niihin.
        Mitä pahaa tuossa nyt olisi?
        Tiedättekö että muotia on kaikki missä on hyvä olla, hyvä olo näkyy kasvoilla ja se sopii meille kaikille.
        Kiharat on ok sillä harvaan suomalaiseen päähän sopii kiiltäväksi nuollut ohuenlaiset pitkät hiukset. Kun vielä kiskotte ne ponkkareille, tökkäätte silmälasit nokan tai toljotatte epäluonnollisen meripihkan värisillä piilolinssikatseilla illassa...
        On kyse siitä että muoti tarkoittaa nuorille samaistumista yhteen valuun ja rohkeimpia madalletaan solvauksin.
        Urheiluvaatteet sopivat jokaiselle eikä farkkujen ei tarvitse näyttää pimpanrajaa tai lököttää polvitaipeissa :) saati näyttää makkarat vyötäröllä. Vaan mitäpä siitäkään jos on hyvä olla!!! Pötköilläkin on tunteensa?
        Kulkaapas nyt: toisilla on muutakin päässä kuin papan ostama rihkama, ehkä kiharatkin ovat punaisessa päässä luonnon tuote eikä purkista sotkettu maali? Tai ehkä rahalla haluaa muutakin kuin merkkituotteita.
        Muoti on siis se missä ihminen voi hyvin. Muotia on periaatteessa kaikki.
        Paitsi punainen kukkamekko??? :)


      • .............
        muutakin kirjoitti:

        Leikkaa farkut tai puuvillahousut sopivan pituisiksi ja pura kangasta teet siis hapsut vielä lahkeisiin, ompele paikka niihin.
        Mitä pahaa tuossa nyt olisi?
        Tiedättekö että muotia on kaikki missä on hyvä olla, hyvä olo näkyy kasvoilla ja se sopii meille kaikille.
        Kiharat on ok sillä harvaan suomalaiseen päähän sopii kiiltäväksi nuollut ohuenlaiset pitkät hiukset. Kun vielä kiskotte ne ponkkareille, tökkäätte silmälasit nokan tai toljotatte epäluonnollisen meripihkan värisillä piilolinssikatseilla illassa...
        On kyse siitä että muoti tarkoittaa nuorille samaistumista yhteen valuun ja rohkeimpia madalletaan solvauksin.
        Urheiluvaatteet sopivat jokaiselle eikä farkkujen ei tarvitse näyttää pimpanrajaa tai lököttää polvitaipeissa :) saati näyttää makkarat vyötäröllä. Vaan mitäpä siitäkään jos on hyvä olla!!! Pötköilläkin on tunteensa?
        Kulkaapas nyt: toisilla on muutakin päässä kuin papan ostama rihkama, ehkä kiharatkin ovat punaisessa päässä luonnon tuote eikä purkista sotkettu maali? Tai ehkä rahalla haluaa muutakin kuin merkkituotteita.
        Muoti on siis se missä ihminen voi hyvin. Muotia on periaatteessa kaikki.
        Paitsi punainen kukkamekko??? :)

        Siis tarkoitushan oli listata omia inhokkeja. Mistä nää saarnaajat taas tuli?


      • ..............
        Vanhalainen kirjoitti:

        Jos murheesi eivät ole tuon isompia, vaikene.

        Että teidän inttäjien täytyy alkaa jo täälläkin. Eikös pointtina ollut listata omia inhokkejaan.
        Osuiko arkaan paikkaan, vai mistä tää tyhjänpäiväinen lohkaisu puuttua toisen rehtiin mielipiteeseen. Voi onnetonta!


      • HuokausHuokaus
        ............. kirjoitti:

        Siis tarkoitushan oli listata omia inhokkeja. Mistä nää saarnaajat taas tuli?

        ... että kun on huono itsetunto, niin täytyy alkaa mollata lajitovereita, että edes pikkuisen saisi kohotettua sitä itsetuntoaan. Sitten on hyvä mieli kuin harakalla jonkin aikaa.
        Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Ja näitähän riittää.


    • noissa on?

      Mitä vikaa on tennissukissa sandaaleissa? Itselläni oli 90-luvulla valkoiset tennissukat, salihousut, purjehduskengät ja ruskea nahkatakki sekä lippis. Olin tyylikäs, kuten aina.

      • ruma lapsi

        Olit varmasti upea näky :D


    • Lehmä

      KALSARIT ON YÖÖÖÖÖK. :D niiku semmoset mustat, mitkä kaikki laittaa minihameen alle. hyi shoikoon

    • tässä jotain

      Tosi hyviä ootte keksinyt,laitan nyt kaikki mitkä mieleen tulee:

      - ajamattomat säärikarvat naisilla
      - pillifarkut
      - maastohousut
      - mainosvaatteet
      - likaiset vaatteet julkisella paikalla
      - aino-kotitossut julkisella paikalla
      - kuluneet ruskeat nahkatakit, sekä akoil et ukoil
      - trumpettihousut
      - muoviset isot korut

      -

    • joy-cool

      nämähän nyt ovat ihan mielipidekysymyksiä.
      toinen tykkää raidasta,toinen ruudusta, jonkun mielestä neonvärit ovat rumia, tai hikipannat out.
      todellinen tyylimoka on mielestäni vääränkokoiset vaatteet ihmisen yllä. on kamala katsella esim. lihavahkoja teinityttöjä jotka ahtavat itsensä liian pieniin farkkuihin. tämän seurauksena voi vain kauhistella niitä jenkkakahvoja jotka punaisena huutavat ulospääsyä housuista.
      tyyli kuin tyyli, mutta pääasia että vaatteet istuvat hyvin kantajalleen!

      • ja tiukat farkut

        Eivätkä ne raukkaparat tajua, että kun koko teini-ikänsä kulkevat 2 numeroa liian pienissä farkuissa, että lantio ei pääse kesvamaan normaaliin mittaansa...siinä sitä sitten tuskaillan kun olis synnytys edessä eikä lapsi mahu ulos.


      • -R-
        ja tiukat farkut kirjoitti:

        Eivätkä ne raukkaparat tajua, että kun koko teini-ikänsä kulkevat 2 numeroa liian pienissä farkuissa, että lantio ei pääse kesvamaan normaaliin mittaansa...siinä sitä sitten tuskaillan kun olis synnytys edessä eikä lapsi mahu ulos.

        Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta ethän automaattisesti oleta että joka tytöstä on tultava äiti, ethän? Sain vain jotenkin sen kuvan. Eipä muuta, peace.


      • erppbe
        -R- kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta ethän automaattisesti oleta että joka tytöstä on tultava äiti, ethän? Sain vain jotenkin sen kuvan. Eipä muuta, peace.

        miten edes jaksat takertua tollaseen pikkuasiaan? jessus mikä pilkunviilaaja.


    • nannamk

      aika hirveetä jos mustat housut,(nekin liian lyhyet),korkokengät (avokkaat), valkoiset tennissukat..hirveää..

      • usko

        Missä ihmeessä olet tuollaisen nähnyt, korkokengät ja tennissukat ???

        :))


      • hanni
        usko kirjoitti:

        Missä ihmeessä olet tuollaisen nähnyt, korkokengät ja tennissukat ???

        :))

        Olen myös törmännyt semmosiin tytsyihin suorastaan, jotka käyttävät nimen omaan sukkia avokorkkareissa.
        Mut olkoon hänen tyylinsä, ei mun.


      • ,.,
        usko kirjoitti:

        Missä ihmeessä olet tuollaisen nähnyt, korkokengät ja tennissukat ???

        :))

        mun ala-asteen liikuntaopella oli verkkarit, valkoset tennissukat ja korkokengät, kun se meni syömään. Miksi ihmeessä se vaihto lenkkarit korkokenkiin??


    • silmääjä

      Kauheita ovat yliruskettuneet ja auringon rupistamat ihmiset. Usein heillä on vielä likaisia kultakoruja kasapäin kaulalla. Voi yäk!!
      Terveesti ruskettunut, ei auringolla itsensä näivettänyt ihminen on upea näky. Samoin näyttävät kultakorut, edellyttäen, että koruja on huollettu, että ne ovat puhtaita ja kiitltäviä.
      Ulkonäköäkin kauhempaa on ne ihmiset jotka ovat moukkia, eivät tunne sydämen sivistystä. Se on taito, jota ei lukemalla voi oppia, eikä sitä tuo kalliit muotivaatteet, eikä muukaan luksus rekvisiitta. Sitä joko on tai sitten ei.

      • NäinMeillä

        Totuus on vanha, jo mummoni sitä sanoi:

        "Hullu ei huomaa ja viisas ei virka mitään"


    • hanni

      Minusta on rento kun taiteilija luonne olen että meitä on niin monen laisia, mut täs jotain mitä henk.koht. en veitäis päälle.
      Merimieskengät,
      hameen alle puolipitkät kalsarit,
      sandaaleihin sukat,
      eikä se turkki kuulu minunkaan valikoiin.

      Mut jokainen kantakaa ylpeydellä omaa tyyliänne ja aivan vapaasti. Hienoa jos se oikeasti on mukava päällä, etkä välitä mitä toiset sanovat/ tappele siitä silloin tiedät olevasi sinut pukeutumisesi kanssa.

    • löpö löpö

      tennissukat sandaaleissa on ok ja yleensäkin tennissukat.

      muusta olen samaa mieltä

      • kultaa

        Tyylikkäiden ja muodikkaiden vaatteiden alta paljastuva itsekeskeinen sydän, joka huokuu omahyväisyyttä ja keskeinen ajatus on "miltä mä näytän"


      • Aina-Niin-Muodikas

        Ja salihousut ja kihara otsatukka, koska mulla itellä onne!!! En tajuumiks joku sanoo rumiks!!


    • yazooh

      retkottaa bikineissä tai uimahousuissa aurinkoa ottamassa, raajat joka suuntaan sojottaen, julkisilla paikoilla, kuten puistoissa tai kerrostalojen pihoilla. Tai tulla ravintolaan syömään uimapuvussa.
      Uima-asut sopivat vain uimarannoille!

    • Linda Lee

      Muutamia juttuja mitkä tulivat mieleen...

      -sukat sandaaleissa
      -shortsit, nilkkasukat ja pikkukengät tai sandaalit
      -turkikset
      -tekoturkikset
      -paita housuissa
      -lahkeet tungettuna sukkiin tai nilkkasaappaisiin
      -lantiofarkut, jos on jenkkakahvat
      -mikropituiset minihameet
      -teinivaatteet ja teinimuoti yli 20 v ->

    • gillette

      Jopa ns. huippumuoti voi olla todella tyylitöntä, jos se ei vaan sovi vartalotyypille. Kaikilla vaan EI sovi esim. lantio-/pillihousut, napapaidat.

    • Natural nauraa

      Mun vatsa on ihan tyylitön, löysä ja treenaamaton. Mikään vaate ei istu tyylikkäästi tällaisella vatsalla. Toisaalta kaikenlaiset kehon korjausleikkaukset on myös tyylittömiä, vaikka itse rasvaimusta haaveilenkin:)

    • jasper_80

      paitsi nuo sandaalisysteemit!

      • "turisti"

        Muutaman päivän useita tunteja päivässä kävellen laittaa järkeä päähän...
        Tuore kokemus on; rakkoja ja hiertymiä jaloissa ja kun hoidin/laastaroin parhaani mukaan varpaani ja laitoin terveyssandaalit jalkaan, kykenin jatkamaan "turistin" kävelyäni - tietenkin sandaaleissa.

        Aina ei voi pukeutua - eikä se ole viisastakaan -kuin muoti vaatii, vaan on pukeuduttava tilanteen ja olosuhteen vaatimalla tavalla -järkevästi.

        Muinoin nuoret tytöt palelluttivat jalkansa pakkasilla nailonsukissa niin, että pahimmissa tapauksissa jouduttiin varpaita (ehkä jalkakin) amputoimaan. Muoti vaati nailonsukkia, eikä järkeä riittänyt arvioimaan, tarkeneeko.


    • pahin tyylimoka

      Pahin tyylimoka on se, kun vaatteilla yritetään viestittää olevansa jotain erityistä. Olipa se sitten sitä että pukeudutaan ylettömään määrään kultaa, timantteja, krokotiilinnahkaa ja aitoja turkiksia, tai vaihtoehtoisesti niin että kaikki päällä olevat vaatteet kirkuvat jonkin hienon designerin nimeä, logolaukut, logopaidat, jne...Liika yrittäminen näkyy, ja näyttää pahalta. Ihmisestä välittyy pinnallinen tunne. Usein tulee tunne että noihin vaatteisiin pukeudutaan ainoastaan siksi, että ne viestittävät rikkautta, ei suinkaan siksi että niistä aidosti pidettäisiin.

      • eepi

        Tosiaankin asiakaspalvelijana tiedän, että sellaiset jotka vaatteilla, taloilla ja autoilla yms. koreilee on oikeasti niitä velkaisimpia ja pinnallisimpia. Kun laskut jää maksamatta yms yms. Säälin vain niitä.
        Oravan pyörään kuin lähtee sitä ei meinaa pysäyttää sitten millään. Edessä onkin velka...


      • et saisi
        eepi kirjoitti:

        Tosiaankin asiakaspalvelijana tiedän, että sellaiset jotka vaatteilla, taloilla ja autoilla yms. koreilee on oikeasti niitä velkaisimpia ja pinnallisimpia. Kun laskut jää maksamatta yms yms. Säälin vain niitä.
        Oravan pyörään kuin lähtee sitä ei meinaa pysäyttää sitten millään. Edessä onkin velka...

        sanoa asiakaspalvelijana. Suu suppuun, siis.


      • eepi
        et saisi kirjoitti:

        sanoa asiakaspalvelijana. Suu suppuun, siis.

        tehtävästäni en kerro mutta tämä on monen kohdalla nähtyä faktaa joten... valitettavaa kuin se onkin.


    • Papupata

      Hirveän näköistä on kun meidänkin naapurilla näkee välillä korkokengät ja verkkarit.
      IHAN KARSEAN NÄKÖISTÄ!!
      Ja sit caprit jotka on vähän nilkan yläpuolella, näyttää ihan ylilyhyiltä housuilta.
      ja vielä se kun on vedetty stringit korviin ja jenkat pursuu, tosiaan aika hirveen näköistä seki. :D

    • Yäk!

      - Nämä Suomalaisten suosimat "Remmi-sandaalit", ihan hirveät.

      - Burberry kuviot

      - Leijonariipus

      - Halpis aurinkolasit

      • nämä ainakin on sika yök

        -porkkanafarkut (muotoiltu kuten porkkana joissa kainaloihin nouseva kuminauhavyötärö ja pari senttiä liian lyhyet kapeat lahkeet)
        -miehillä nahkaiset avokkaat yhdistettyinä verkkareihin joissa on resorit nilkoissa ja olutmainos t-paitaan
        -mulletti eli takatukka
        -kaljua yritetään peittää liimaamalla ylikasvaneita sivuhiuksia hiuskiinteellä kaljun yli (itse kaljussa ei ole mitään vikaa)
        -mokkanahkaiset hapsutakit
        -olkatoppaukset
        -liian pienet vaatteet kenen tahansa päällä
        -naisilla avoselkäiset topit joiden kanssa ei älytä pitää oikeanlaisia rintaliivejä ja jotka ovat hyvässä lykyssä vielä eriväriset kuin itse toppi


    • ja iloisella tuulella

      kaikista karsein näky on turkikset ihmisen päällä. Yäk!

    • NäinMeillä

      ja voin ihan hyvin viedä roskat ilman meikkiä pihalle!!

      Mutta: Kyllä meillä naisilla varmaan kamalinta on yhdistelmä: Väljä t-paita mallia"terveiset Turkista v. 1992", kireät pyöräilytrikoot ja vyölaukku kruunattuna terveyskengillä.

      Tämä on näky, joka saa minut aina, siis joka kerta, tarkastamaan oman vaatetukseni.Sekään ei aina tosiaankaan silmää hivele...Ja olen tyytyväinen,jos olen laittanut lähtiessäni jalkaani edes caprihousut ja topin noiden edellä mainittujen siasta.

      Lystiä ale aikaa kaikille!!

    • kirsikka11

      Kaiken ikäisillä ja kokoisilla on ällöttävää katseltavaa lantiofarkut tai hame jossa näkyy alushousunkaulus tai paljas peppuvako ja toisella puolella vesiraja.
      Ne eivät todellakaan ole seksyt edes laihoilla ihmisillä.

      • huh huh

        näin joku aika sitten kun virastonhenkilö, semmoinen yli viisikymppinen hoikka nainen kyykkäsi alalaatikolle niin melkein puolet selästä, persvako ja alushousut näkyi.


    • lode

      kyllähän jokainen pukeutuu tyylillään, mutta
      karsee yhdistelmä on kun on hame, lenkkarit, tuulipuvuntakki ja vielä kaiken kruunaa lippis. en oo itekkään ihan niitä muodin mukana kulkijoita, mutta kyllä tulee peilistä katottua kotonta lähtiessä että miltä sitä näyttää. :o)

      • asutte?

        herää uteliaisuus, onko Suomessa oikeesti vielä tälläistä...


      • lode
        asutte? kirjoitti:

        herää uteliaisuus, onko Suomessa oikeesti vielä tälläistä...

        kyllä vaan täällä itäsuomessa!
        :o)


      • NäinMeillä
        asutte? kirjoitti:

        herää uteliaisuus, onko Suomessa oikeesti vielä tälläistä...

        Ei me kaikki mahuta Stadin keskustaan....;)


    • nö mää

      Naisilla kengät,joissa on paksu pohja ne joissa se pohja on noin seitsemän senttiä paksu.aivan hirveet
      sit miehillä pitkät hiukset,pörröiset värjätyt,hiukset pukutakki ja farkut miehillä
      vitsi mikä moka hip hop vaatteet nuorisolla.
      naisilla kalju,tai siilit hiukset ja naisilla joka ajaa taksia jos on kravatti siis miehille kuuluva asu oksettaa.......

    • järkyttynyt

      tuli tässä mieleen pari mainitsematontakin asiaa;

      - liika poskipunan käyttö (punaa/ruskeaa levitetty koko poskeen), joka näyttää mustelmalta

      - muoviset "hopeiset" korut, jotka ovat kuluneet ja hopeavärin alta paljastuu punertava/kellertävä muovi

      - sukat korkokengissä (pitkävartiset saappaat talvella eri asia, koska sukkia ei näy)

      - ennen kaikkea yleissisteys!! oli vaatteet minkä näköisiä tahansa, ne ovat kolme kertaa paremman näköiset, jos ovat puhtaat. haju on myös kamala.

      - pesemättömät ja harjaamattomat hiukset. mikä onkaan kamalampaa kuin haiseva, rasvainen tukka jota on nukuttu sotkuun viikko ja sitten "siististi" sitaistu ponnarille päälaelle? "sotkuinen" kampaus (ja tupeeraukset) on ihan kiva, jos se on tehty tarkoituksella ja HALLITUSTI eikä kananpersetyylillä.

      - kolme päivää vanha meikkaus, jota parannellaan joka toinen tunti koska iho meikin alla meinaa tukehtua puolen sentin paksuiseen pakkelikerrokseen ja puskee naamaan hikeä ja kuona-aineita

      - pelkkä luomiväri, ilman silmien rajauksia tai ripsiväriä. tai vastaavasti pelkän huulipunan käyttö (huulirasva ja jossain tapauksessa -kiilto on eri asia)

      - taaksepäin "taipuvat" ja laajenevat tolppakorkoiset kengät, jotka näyttävät katkeavan keskeltä. usein korko on melko lyhyt, yleinen tantoilla jotka kuvittelevat ostaneensa "korkkarit"

      SIIS HYI OLKOON. "miksei telkkarissa mainosteta peilejä?"

    • uhhuh

      Olipa talvella hassun näköistä kun bussissa joka toisella naisihmisellä oli beige villakangastakki, beigeruudullinen Burberry-kaupaliina sekä beige/ruskea Longchamp-laukku (joillain jopa kaksi kappaletta?).

      Kyseessä oli varmaankin lähiönaishenkilön virallinen talviunivormu.

    • Homo

      Jokaisen oma asia miten pukeutuu. Kitiskää te vaan!!!

    • tyylilyyli

      - korkokengät tuulipuvun kanssa
      - tuulitakki muuten siistin asun kanssa
      - piraattilaukut, etenkin L.Vuitton kama
      - tekorusketus, siis sellainen, joka loistaa huutomerkkinä kasvoista
      - iso pehvaisilla (eikä tarvitse edes ihan hirveän iso olla) tiukat farkut ja piikkikärkiset kengät - saavat pehvan näyttämään suuremmalta ja maatalaahaavalta
      - kärähtänyt permis
      - kymmenen senttiä pitkä "juuri"kasvu
      - jos nyrpeä ilme on vakio - hymy on paras asuste

    • tudor

      Olin pari viikkoa Italiassa, ja sain ihailla kauniita ja hyvin pukeutuneita naisia. Suomeen tullessa, voin sanoa teille suomijuntti-naiset että:

      -Menkää salille laihduttaan
      -Opetelkaa pukeutuun
      -Opetelkaa laittautuun

      Kiitos

      • viksukas

        Olin Lontoossa pari kuukautta sitten ja sain todeta, kuinka ystävällisiä ja tyylikkäästi pukeutuneita lontoolaiset miehet olivat. Voin sanoo teille suomijuntti-miehet että:

        -menkää salille laihduttaa ja hankkimaan edes peruslihaskunto
        -opetelkaa pukeutumaan
        -opetelkaa laittautumaan
        -opetelkaa käyttäytymään

        Kiitos.


      • APUA!
        viksukas kirjoitti:

        Olin Lontoossa pari kuukautta sitten ja sain todeta, kuinka ystävällisiä ja tyylikkäästi pukeutuneita lontoolaiset miehet olivat. Voin sanoo teille suomijuntti-miehet että:

        -menkää salille laihduttaa ja hankkimaan edes peruslihaskunto
        -opetelkaa pukeutumaan
        -opetelkaa laittautumaan
        -opetelkaa käyttäytymään

        Kiitos.

        Pisteet sulle viksukas! Kun ulkomaalaisia miehiä näkee nii aah... Hyvin pukeutuneita, kohteliaita, laittautuneita, trimmattuja, hyvän tuoksuisia.

        Kaikille suomalaisille miehille: Miksi meidän suomalaisten naisten pitäisi laittautua tuollaisia landepaukkuja varten? Laittautukaa itse niin on jotain, mitä tavoitella. Kun suomalainen nainen lähtee ulkomaille, hän laittautuu, koska tahtoo huomiota ulkomaalaisilta, joiden plussat jo luettelin. Mutta kun suomalainen mies lähtee ulkomaille, hän pukeutuu kuin täälläkin ja ihmettelee miksei kukaan kiinnostu.


    • MUSTA VERKKOPAITA

      Meinasin oksentaa kun näin. Se kaljamaha jotenkin kiilteli hikisenä sieltä aaltoilevan verkkopaidan raoista.

      Sitä näkyä ei voi kuvailla...
      YÖKS!

      • KAUHEIN

        ON AIVAN HIRVEÄ!!!


      • Se on ihana tietyin edellyt...
        KAUHEIN kirjoitti:

        ON AIVAN HIRVEÄ!!!

        Yhdistettynä leggingseihin ja t-paitaan sekä lenkkareihin, tuulipukuun, vyölaukkuun taikka purjehduskenkiin, porkkananvärinen, ylikasvanut, kulahtanut permis etenkin ohuissa hiuksissa on kauhea.

        Tosin minkä tahansa värinen tukka edellämainituin lisämaustein on kamala.

        Suorat, pitkät ja hyväkuntoiset punaiset hiukset = tyylikkäät. Etenkin jos pukeutuminen ei ole aivan market-tavis -tyyliä.


    • kekoon!

      Tyylimokia mielestäni:

      -Väärän kokoiset vaatteet (oli sitten liian isot tai pienet)tähän gategoriaan menee ne teinien jenkkakahvan kehittäjät, eli housut jotka kirraa lantiolla.
      -päällystakin alla isompi paita, kuin itse takki... tursuaa joka puolelta yli

      tämä onkin sitten ihan itsestäänselvyys, mutta..
      -tilanteeseen sopimattomat vaatteet(silloin kun tietää minne on menossa) esim bilevaatteet ja huimat korkokengät pitkällä kaukolennolla (?!? miksi ihmeessä?)

      -eripari vaatteet esim: korkokengät ja verkkarit tai salsahame ja lenkkarit, puvuntakki ja bermudashortsit... yms..

      -isot korut urheillessa
      -Aurinkolasit sisätiloissa
      -Kun alusvaatteet näkyvät---silloin kun ei ole tarkoitus. eli avoselkäinen päitä ja rintsikat keskellä selkää tai kellastuneet stringit housunkauluksessa...

      siinä muutamia...

      • mitä oon nähnyt

        Tästä on onneks jo muutama vuosi aikaa, mutta kauhein näky miehellä:

        salihousut (siis sellaiset monivärikuviolliset, ylhäältä löysät, alhaalta kapeat) yhdistettyinä nilkkapituisiin bootseihin (siis tylppäkärkisiin cowboy-bootseihin) ja takkina kulutettu nahkainen 90-luvun mallinen rotsi, joka on siis mahan kohdalta löysä, hartioista aikalailla topattu

        Siis aivan hirveetä! Kyllä näitä yhdistelmiä näkyy. Nahkatakki juntilla on mielestäni kauheempi ku tuulitakki!


    • lissu

      Muoti vaihtelee kovin nopeassa tahdissa. Samoin voi vaihdella kilot ja taloudellinen tilannekin. Tärkeintä pukeutumisessa on löytää oma tyylinsä ja ymmärtää ja tajuta ne erilaiset sosiaaliset tilanteet joihin mennään pukeutuneina. Vaikka itsellä ei olisi juhlamieltä, on toisen juhlaa kunnioitettava. Ei edes laivalla seisovaan pöytään voi mennä ranta-asussa. Hiljattain näin niin lyhyen hameen, että stringit vilahtelivat.
      Sopimatonta mielestäni oli myös pukeutua poikaystävän lakkiaisiin niin mataliin lantiohousuihin, että niitä piti koko ajan kiskoa ylemmäs, etteivät olisi kokonaan valahtaneet alas.
      Muut vieraat olivat lahinnä iäkkäitä tätejä. Diskossa moiset housut olisivat varmasti olleet tehokas täky; perhejuhlissa ne olivat lähinnä vastenmieliset. Mielestäni pitäisi katsoa kokovartalopeiliin ja lukea käytösoppaita, jotta välttäisi hirveimmät mokat. Ja ellei itse ole ihan varma, voi aina kysyä neuvoja. Vanha sananlasku sanoo: Jolla ei ole riihiremputinta, sillä ei ole kirkkokemputinta

      • Adrianna

        Tyylimokia, hmm....

        - Liian pienet vaatteet. Tähän lukeutuu niin ylitiukat naistenvaatteet kuin liian lyhyet farkut yms. Liian pieniä vaatteita näkee usein varhaisteinipojilla jotka kasvavat kohisten. Sääli sinänsä, kuitenkin hirmu herkkä ikä. Vaikka siihen kasvutahtiin onkin aika arvokasta hankkia koko ajan oikeen kokosia kuteita ;)

        - Ne aurinkoläpät silmälasien päällä, hyi *tana! Ensinnäkin ne ovat rumia ja kömpelöitä, naarmuttavat kehystä ja/tai linssejä ja lisäksi aiheuttavat auringon paistaessa sopivassa kulmassa nk. tuplaheijasteen linssipintojen väliin. Näillä "tuomionpäivän virityksillä" voi siis parhaillaan vaikka vaarantaa itsensä tai muut liikenteessä tms. jos oikein aletaan maalaamaan piruja seinille.

        - Liikaa meikkiä. Ikävä nähdä näitä 13v sieviä pikkuisia naisia 2,5cm pakkelikerros naamassa. Hienoa meikata itsensä näyttämään kymmenen sentin katuhuoralta kun sen maalikerroksen alla olisi oikein sievät kasvot.

        - Juurikasvu. Pahimpana sellainen 10-15 cm valkoinen juuris mustaksi värjätyssä tukassa, näyttä pälvikaljulta :D

        - Lutkamainen pukeutuminen ja käytös. Tälläiseen törmää välillä baareissa... Yllättäen. Hirveässä kännin aiheuttamassa itsetunnonpuuskassa tanssitaan ja/tai stripataan pöydällä, käydään peräti käsiksi siihen komeaan ovimikkoon ja loppuillasta itketään kun poikakaveri on pahana. Juu, miksiköhän?! Myöskin julkiset, kännin siivittömät parisuhdetilitykset täydessä kapakassa ovat oikea kardinaalimunaus. Itse en kehtaisi enää naamaani näyttää paikassa jossa olen julkisen paskalaakin saanut.


    • Sabeline78

      Sanonpahan vaan,että niin kauan kun on energiaa miettiä, mikä toisten ihmisten ulkonäössä kiinnostaa, niin hyvin menee :)

      Tiedoksi Sulle: jokainen rapistuu iän myötä. Ulkonäkö siis on katoavaista. Kiinnitätkö huomiota toisten sydämiin?

    • kapealahk. farkut

      persvakoon asti, jonka takia pultut jää lyhkäseksi ja esiin pilkottaa eriparia olevat pinttyneet tennisukat..kaikkea näkee asiakspalvelussa... :)

    • minä mies

      itse käytän vanhaa mustaa liituraitatakkia, valkoista teepaitaa, farkkuja ja mustia ns. boxerkenkiä enkä muusta tylistä oikein perusta olenko sitten muodikas vai en ?

    • Yäk

      Ne helvetin muotikengät, joissa neliömäiset kärjet ja usein vielä korkeat korot, vaikka pohjat ovat noin millin paksuiset. Miten niistä pääsi tulemaan niin suosittuja? Ennemmin katselisin vaikka niitä kammottuja remmisandaali-tennissukka -yhdistelmiä kuin näitä muotihirvityksiä!

    • trenditietoinen

      ei muuta

    • kammotuksia

      ovat kaikki muka-isänmaalliset korut ja vaatteet, kuten leijonariipukset, Suomi-Finland-paidat yms.

    • ovat

      - lyhyet hiukset naisilla
      - liian pitkät hiukset miehillä
      - jenkkakahvat vyötäröllä kun vaatteet puristavat
      - tuulipuvut, lenkkiasut lenkkarit kaupungilla ja kaupassa
      - punaisiksi värjätyt hiukset
      - halpatuonti vaatteet
      - varvassandaalit muualla kuin rannalla
      - minihameet tukeva jalkaisilla
      - epämääräiset t-paidat
      - toppatakit muualla kuin ulkoilessa
      - sottaisuus ja likaisuus
      - epäsiistit kädet ja jalat
      - permis
      - vanha auto tai fillari

      • tyylimoka?

        kerro kuin vanha? 2kk, 6kk, 12kk, 24kk? 4 vuotta, 6 vuotta, 9 vuotta, 14 vuotta, 20 vuotta, 33 vuotta, 40 vuotta? Minkä ikäisellä ei voi enää ajaa?

        VOI VATTU TEIDÄN KANSSA!


        Pikkuneidit jotka tyylikkäissä vaatteissaan tyylikkäästi imevät isiltä pöhlittyä tupakkaa kaupungilla kävellen kuin mallit catwalkilla ovat tyylimoka!

        Pikkuneidit.

        Ihmettelen vain, mistä näille kaikenmaailman barbeille löytyy tyylipuhdas mies.


        Kun ei niitä "jokaäiti" teille kasvata.

        Ei jokaisella ole edes varaa.

        Onnea rikkaan tyylipuhtaan miehen etsintään arvon "agileerat". Ehkä te jostain löydätte moukan elättäjän elämäntyylillenne.

        HAHHAHHAA =0 =0 =0

        Mikä mahtaa muuten olla tuleva ammattinne? K-kaupan kassa? Tyylipuhdas valinta todellakin. (kassan ammattia yhtään solvaamatta)

        Katsokaas, kun muutatte kotoa pois, teidän pitäisi alkaa elättämään itsenne. Ja kaikki kun ei voi olla hihittäviä toimistontyttöjä piikkareissaan. Voi voi.

        Duunareitakin tarvitaan. Lenkkareissaan ja mainospaidoissaan 10, 20 tai 30 vuotta vanhoilla autoillaan ja polkupyörillään.

        Kääntäkää katseenne, jos ei siedä katsoa.


      • Dinjami

        Lyhyet hiukset on just hot varsinkin naisilla ;) Miehillä pitkät hiukset on kuumat riippuen tietienkin miehen kasvojen muodota ja muusta kropasta.
        Mä en mitään 200 euron asvosia housuja rupee ostamaan kun henkka&maukalta saa yhtä hienot puolta halvemalla.


    • -R-

      Hienoa, että näistä asioista pääsee purkaantumaan täällä. Saapa nähdä kuinka paljon pahaa mieltä aiheutan inhoamani muodin edustajille, mutten välitä tippaakaan koska seuraavan sonnan näkeminen vilaukseltakin inhottaa minua. Tästä se lähtee:

      *farkkuhameet, etenkin minisellaiset
      -Liian moni nainen kuvittelee muuttuvansa yliseksikkääksi pukevansa moisen. Vielä hirvittävämmäksi farkkuminihame muuttuu jos alle lisää nilkkaan saakka yltävät mustat sukkahousut (millä nimellä niitä sitten kutsuisikaan), jotka ensiksikin ovat karmean näköisiä yltäessään vain nilkkaan ja toisekseen karmean näköisiä myös värisymmetrisesti katsoen, eivät missään nimessä sovi farkkuhameisiin jotka yleensä ovat sinisiä. Tosin mikä se joitakin ihmisiä on estämään pitämästä niitä, jopa molempia. Valitettavasti.

      *vekkihameet, joissa vekit loppuvat pakaran alle
      -Pidän yleensä vekkihametta kauneimpana mahdollisena hametyyppinä, mutta tämä on poikkeus, tässä raiskataan kaikki se mikä oli vekkihameessa hienoa. Lienee perua jonkun suunnittelijan kynästä (tietysti on) joka halusi tuoda jotain uutta vekkihameen konseptiin. Vinkki suunnittelijoille: jos jokin on toiminut aikoinaan, älkää lisätkö omaa skeidaanne siihen. If it works, don't fix it.

      *housuhameet
      -Courtesy of the 1980s. En minäkään takatukista tykkää, enkä näidenkään ulkonäöstä. Karseita ovat, vaikka olenkin jossain määrin kasaridiggari, kyllä sillä vuosikymmenellä hyvääkin oli muodin suhteen mutta ei mennä nyt siihen.

      *housut hameiden alla
      -Ilmenee minihameena, jonka alla housut, siis ei sukkahousut vaan ihan housut. Karsein yhdistelmä on tullut nähtyä niillä peilittömillä/tyylitajuttomilla joilla housuosa on siniset farkut.

      *rintsikoiden olkatukien näkyminen
      -Yleensä olkaimettomien toppien alta, tai sitten topin olkaimet ovat niin pienet että rintsikoiden olkatuet näkyvät. Jos on pakko käyttää rintsikoita koko vaatteiden alla, niin ostakaa olkaimettomia versioita.

      *napapaita ei sovi kaikille
      -Itsestään selittyvä. Eli kyseiseen ihmistyyppiin luokittuvat (ihmisten luokittelu on niin kivaa ;)
      mars mars salille ja/tai lenkille tai sitten peittävämpää paitaa päälle.


      No niin, eiköhän siinä tullut ne kaikkein pahimmat äklötykset. Mainittakoon vielä ettei neonvärejä vastaan ole mitään, kunhan pysyvät omassa kategoriassaan. Tiedän erään neonvärisen vaatteen, jossa neonvihreää ja pinkihtävää oranssia, ehkä enemmän oranssinkaltaista, ja mielestäni se näyttää oikein hyvältä. Mielestäni neonvärit sopivat itsensä kanssa hyvin, mutteivät oikein muiden, värisymmetriaahan tuo.

      Että näin. Jep jep.

      • .k.

        asia puhetta sinulla! :) mutta pakko vielä lisätä burberry! :/


      • galid

        Tyylirasisti! Voin kuvitella kuinka päsmäri olet muissakin asioissa. kanssasi voisi olla erittäin epämukavaa olla tekemisissä, joutuisi kokoajan kyyläämään itseään että varmaan kelpaa. Oiskohan aika, teidän muittenkin, antaa kaikkien kukkien kukkia!


    • Dandy

      Tilanteeseen sopimaton pukeutuminen, kuten vaikkapa tuulipuvussa ravintolaan tai farkuissa häihin. Todella monelle lenkkarit tuntuvat olevan ne ainoat jalkineet joissa mennään minne vain. Eikö ne pitäisi jättää lenkkipolulle?
      Tilannetaju on kuitenkin yleisesti parantunut viimevuosina paljon. Silti suomalaiset pukeutuvat mielestäni usein juhliin turhan vaatimattomasti, vaikka siinäkin asiassa ollaan menty eteenpäin. Näyttävyys ei ole sama kuin mauttomuus.

      Lisäksi vartalotyypille sopimaton pukeutuminen, kuten vaikkapa legginsit ja pikkutoppi ei-niin-hoikalla ihmisellä.

      Ja liian lyhyet farkkujen tai puvunhousujen lahkeet! Sellaiset, jotka istuttaessa nousevat melkein polviin.

      Sekä yhdistelmä ulkoilupuku, nahkainen käsilaukku, korkokengät ja runsaat kultakorut.

      • :;

        Kukalliset legginsit pulskilla naisilla, hoikillakaan eivät niin hyvännäköisiä ilman hametta tai pitkää tunikaa. Makkarankuori- toppi , iiih.
        En ikinä menisi verkkareissa ihmisten ilmoille.
        Villakangastakki ja lenkkarit, huh huh.
        Farkut eivät sovi nahkatakin kanssa.
        Huivi on mielestäni asiallinen vaate naisella vaikka haukuttiin "tädiksi".

        Ikävä kyllä tyyli usein jämähtää, ei uskalleta pukeutua rohkeasti.
        Vielä yksi asia joka ottaa pattiin, meikki joka on samanlainen vuodesta toiseen.
        Siisteys on kaikkein tärkeintä, huomaa housujen lahkeet, joku voi olla kuukausia pesemättä pitkiä housujaan.


    • MiM-MiH

      mitä järkiä tämmöstä on jutella täällä.. Kaikilla on oma tyyli ja se on aiva hyvä nii... käykääpä ruotsiss katsoon vähä erinlaista ku suomes suomalaiset varmaa pyörtyis sinne ku on nii ^^järkyttävää^^

    • saimi

      tämä ilmiö on varhaan hirvein tietämäni!
      kenellä on, voin vaisusti sanoa että tyylimoka on ja paha sellainen.

      • kiikarilaukku

        Mulberryn safarityyliset kiikari- ym. käsilaukut ovat aivan kauheita.

        Ehkä ainoa jolle ne voisivat sopia on Meryl Streep Minun Afrikkani -elokuvassa.

        Sitten vielä ruskeata ruutukaulaliinaa päälle niin ollaan taas kovin englantilaisen ruudukkaita myös täällä Suomessa.


    • HELSINGIN KESKUSTAAN

      Tehdäänpäs tyylihyökkäys Helsingin keskustaan. Ehdotan että vierailemme ryhmänä ainakin Stockmannin tavaratalon kosmetiikka- ja designvaateosastoilla sekä kahvilassa.

      Itse pukeudun seuraavaan kesäiseen asukokonaisuuteen:

      - Valkoiset leggingsit
      - Valkoiset avokkaat sekä vaaleanpunaiset sukat
      - Nilkkakoru (tekokultaa, siinä pitäisi roikkua ainakin 1 härpätin, esim. sydän)
      - Pinkki napapaita, jossa lukee jotain typerää, mielellään "IBIZA" kultakirjaimin
      - Joku jakku, mielellään valkoinen (se on nyt muotia)
      - Muovihelmet (vihreät)
      - Ruskea Vuitton-laukku (feikki)
      - Luomiväriä ja poskipunaa sekä runsas ripsiväri
      - Lammaspermis (blodattu)
      - Itseruskettava voide

    • Tytsky860818

      Hyi sika yäk eiiiih...

      Trikoot ylipäätänsä *paitsi talvella kun vetää ja on 10'c sisällä)...

      Sininen luomiväri vihreesilmäsellä... *käytin tätä yhditelmää viimeksi 12-vuotiaana, voi niitä aikoja, ei enää ikinä*

      Turkikset....
      Kuka niitä tarvitsee, viattomat eläimet kohtaavat kuolemansa jotta voisivat sijaita jonkun rikkaan tunteettoman naisen hartioilla.....
      Miksette osta tekoturkkeja? Viattomat ei käsrsisi....

      Aina oon luullu ettei kukaan aattele niin ku mä, nyt sinä ketjun aloittaja ajattelit niinkuin minä... Ainakin osittain. :)

      • ehdyn edelleen

        Ammattikoulun miesopettaja/lehtori mikä lie, (pilli?)farkut buutsien sisään, dinosaurus colllege-paita... Pinkit nahka/pvchousut (en kokeillut kumpaa oli).... Voi että näitä mokia me ihasteltiin ja vihasteltiin 02-05... Jykä, VAIHDA TYYLISI!!!! Treffeille pyysit, en suostunut.,...


    • KALLIIT

      ESD-sandaalit... Joutuu käyttää niitä lattian sähköjännitysten takia... (it-alalla) YÄK

    • luovuudesta ei tietoakaan.

      Taitaa toimittaja itse olla oikein tyylihirviö tekstistä päätellen. Pelkkiä lainattuja kliseitä, keksisit jotain uutta.

      • aloittaja asiallinen

        eikä mikään toimittaja!


      • Bink
        aloittaja asiallinen kirjoitti:

        eikä mikään toimittaja!

        Vääränlainen pukeutuminen suhteessa säähän, tilanteeseen tms on todella tyylitöntä. Kaupungilla on viime päivinä tullut vastaan useita ihmisiä, joilla on esim. tukevat, mustat kävelykengät, mustat farkut ja pitkähihainen paita, joillakin villatakki tms vielä siinä päällä. Ja lämmintä on lähemmäs 30 astetta! Ei voi ymmärtää! Aivan yhtä käsittämättömiltä ja tyylittömiltä näyttävät talven paukkupakkasissa navan paljastavat lantiofarkut sekä pipottomat päät ja paljaat kädet.
        Muita ällötyksiä: sukat sandaaleissa (yöks!), farkkujen alta vilahtelevat supertiukalle kiskotut stringit (alushousujen nyt vaan ei kuulu näkyä, jos haluaa olla tyylikäs...), 90-luvun tolppakorkokengät, liian vaaleaksi blondattu tukka, liian ohueksi nypityt kulmakarvat, vyölaukut, "hauskat" Disney-hahmoilla, nalleilla tms kuvitetut t-paidat ja colleget aikuisilla ihmisillä ja Marimekon vaakaraitapaidat (aivan hirveitä, miksi kaikki tukevat perheenäidit haluaa käyttää niitä, vaakaraita leventää ihmistä paljon!) ja kieltämättä muutkin suosituimmat Marimekkokuosit ovat aika tätimäisiä.


    • kenny

      Minkkiturkin kans kemiran lippalakki?

      • hemmovaa

        Jollekin voi sopiakin, mutta itse en laittaisi päälleni...

        * mustaa nahkahattua
        * nahkahousuja
        * cowboy bootseja
        * verkkopaitaa
        * raksalippalakkia
        * mitään pinkkiä

        Näitä lukuunottamatta myönnän olevani lähestulkoon tyylitajuton ihminen ja ihmettelen suuresti sitä, kuinka joillakin on energiaa vahtia toisten pukeutumisista tai ylipäätään aikaa huomioida, jos jollakin kadulla vastaatulevalla on jotain "tyylitöntä" päällä. Kaikesta huolimatta ihan hauska viestiketju.


      • ....

        -varrelliset nilkkasukat avokkaiden kanssa hame/shortsit (sukan raja näkyy muodostaen "makkaran"
        -liika meikki..teinit vanhemmat naiset..
        -pienet vaatteet: matalat ja tiukat housut pukevat vain harvoja..
        -paidatta esiintyminen kaupungissa: vaikka kuinka olisi käynyt salilla jne. niin haiton paita olisi parempi. Kotona ja mökillä saa tietty hillua vaikka alasti, kun kukaaan ei näe
        -printtiteksti-paidat: tehotyttö, saletisti hot..HIRVEÄÄ!!! ja varsinkin, kun paidan pitäjä tekee tekstistä vielä koomisemman..keski-ikäinen, yliruskettunut kurttunahkainen nainen..ja tekstipaita..hyi.
        -kihara takatukka, salihousut, hihaton paita..ja luu ulkona autoillessa:)
        -korut..kultaa ja paljon, ei toimi.
        -h&m vaatteet..lakkanailon-pusakka kuminauhavyötäröllä..
        -villakoirakampaus/juurikasvu/permanentin jämät porkkananväri/kynitty kana-kampaus..
        -roikkohousut ja ylipitkätukka: miehet ja pojat..hyi jestas..siihen vielä kellertävä blondaus..
        -piikkikorkokengät..


      • kauheinta

        1. Stringit, niin kapeat takaa, että tunkee nuorana perseeseen. Entä jos lurahtaa pierastessa, mihin se menee?

        2. Topit, joissa näkyy rintojen (porsaiden) vako?

        3. Tatuoinnit

        4. Epävarmat kännykän räplääjät

        5. No, ne iki-ihanat tennissukat sandaaleissa

        6. Nypityt kulmakarvat, joiden paikalle vedetty
        karmea raja kynällä.


    • Pallokala

      - Ruusutatuointi rinnassa (näitä näkee useimmiten "rehevillä" naisilla)
      - Smiley-lävistys
      - Pastellisävyt miehillä harteilla valkoinen neule
      - Puukengät ja pillifarkut
      - Kulahtanut vyötärömittainen nahkatakki
      - Hiusdonitsit
      - JustinTimberlakehenkkamaukkahattu
      - Keesi
      - Varvassandaalit miehellä
      - Joujou-tyyli (lippa vinossa ja housut puolitangossa ym.)
      - Mustat sukkahousut
      - Tuulipuku vuodelta 1981
      - Permanentti
      - Lapasesta lähtenyt "hippityyli"
      - Naisilla päältä lyhyet ja takaa pitkät hiukset
      - Pyöreälinssiset silmälasit
      - Miesten harmaat nahkakengät
      - "Amistyyli" (Karhu-lippis, viikset, pilottitakki, nappiverkkarit, kulahtaneet lenkkarit, corolla ja Klamydiaa täysillä)
      - Burberry ja Marimekko
      - Dolls-tyyli (vaaleanpunainen hörhelörimpsumekko ja mauton meikki)
      - Microshortsit, pikkupikkutoppi ja pornokorkkarit
      - Housuista/hameesta pilkottavat stringit
      - Golf-asut ruutuhousuineen kaikkineen

      Onhan näitä.

      • Ihmettelee

        Vaatteisiin jatetyt laput jotka seisoo suorana vaikka t-paidan tai lapinakyvan topin alta niskassa. Itse otan kaikki labels pois niinkuin nahkamerkit lewis housujen vyotarossa takana . All them labels off,alushousuja myoten.
        Toinen kauhistus on kainalokarvat naisilla/miehilla!


      • hm

        Mitä vikaa mustissa sukkahousuissa on?


    • s.tt.s

      Vitsiksikö tämän tarkoitit? Roikkuvia ja säkkimäisiä vaatteita lukuunottamatta kaikki ovat tulossa muotiin. Oletko vilkaissut C&G:n tai Scud:n uusimpia luetteloita?

    • Gracie

      Tässä tulee mielestäni hirveimpiä tyylimokia:

      -jättiaurinkolasit
      -polvisukat housujen päällä
      -olkatoppaukset Dynastian tyyliin
      -farkuista pursuavat läskit
      -havaijipaidat ja muut räikeät,etenkin vaatteet joissa on isoja pallokuvioita
      -housuista vilahtavat stringit/peppuvako
      -kimallemeikit ylipäätänsä vanhemmilla naisilla ja nuorilla muualla kuin bileissä
      -repaleiset farkut
      -mikroshortsit
      -toispuoleiset kampaukset "toiselta puolelta siili,toiselta pitkä"-tyyliin
      -housuista maahan asti roikkuvat ketjut
      -porkkanamalliset housut
      -yöpaitamaiset mekot ja topit
      -spagettiolkaimisista topeista vilahtavat rintsikat
      -caprihousut

      jne.,jne.

      Näitä voisi vaikka keksiä loputtomiin...

      • Tyylitajuton sitten varmaan

        Huomasin, että listassasi on aika paljon nyt tyylissä olevia IN-juttuja. Itse en seuraa muotia (olen aika kybergothic) eikä miehillä muutenkaan taida näkyä noita alla mainitsemiasi (en ainakaan itse käytä), mutta kyllä sitä on tullut käveltyä joidenkin liikkeiden ohitse.

        Muodissa/ilmeisesti tulossa muotiin/hiljattain vasta poistunut muodista:
        -jättiaurinkolasit
        -repaleiset farkut
        -toispuoleiset kampaukset "toiselta puolelta siili,toiselta pitkä"-tyyliin
        -porkkanamalliset housut

        Ymmärtääkseni on kai jonkinlainen 80's ja 50's sekoituskausi tulossa ja nuo ovat juuri niiden aikakausien vaatteita. Mutta ota nyt meidän miesten tyylitajusta selvää. :D

        P.S. Tyttöystävälläni on nuo kutsumasi "porkkana"-malliset housut ja mielestäni ne ovat aika seksikkäät ;)


      • minä se olen

        minä rakastan jättiaurinkolaseja :D omistan parit sellaiset... ne näyttävät kivoilta ja ovat käytännöllisempiä kun ns. normaalin kokoiset lasit. suojaavathan ne enemmän.

        tylsäähän se olisi jos kaikki pukeutuisivat samanalaisesti..


    • Koo55

      Mikähän tyylimoka nyt on pitää tennissukka sandaaleissa... tai siis yleensä sukkia. Sandaaleissa harvemmin liikutaa kovinkaan yleisissä tiloissa, ja mielestäni on tyylitöntä kulkea ilman sukkia, kun melkein joka reissulla joutuu jossain paikoin ottamaan kengät jalasta (kaverien luona jne.)

      Virastoissa jne asioiminen on sitten eri juttu, mutta silloin voidaan shortsitkin luokitella tyylittömiksi.

      -Selvästi epäkäytännölliset vaatteet.

    • Tyylitajuton sitten varmaan

      Täällä on monet maininneet vaatteita, joita itse yli kaiken rakastan. Itselläni ei ole paljoakaan inhokkeja, saavat ihmiset pukeutua minkälaiseen tyyliin vain. Mutta tässä on nämä harvat sitten.

      - Mainosvaatteet (lippikset, paidat, laukut ym., jotka mainostavat esimerkiksi Toyota-merkkiä)
      - Sininen luomiväri
      - Jotkit tekokäärmeennahka-vaatteet
      - Hip Hop/räppärikuteet

      Miksi laitoin listaan myös nuo Hip Hop/räppärikuteet? Mielestäni on aika huvittavan näköistä, kun pojat (mikseivät tytötkin) pukeutuvat housuihin, jotka joko roikkuvat polvissa tai on tehty sen näköisiksi samalla, kun mikki hiiri-alushousut pilkistävät aina toisinaan takamuksen kohdalta.. Ja heidän kutsumansa "bling bling"-korut, jättisuuret ja toisinaan timantein koristellut, ovat jotenkin omituisen näköisiä. Pieni on mielestäni kaunista, ei minkään korun tarvitse painaa 2 kiloa.

      P.S. Tämä oli vain mielipiteeni, kyllä muita "tyylikategorioita" pystyn kestämään.

      • Radley

        Burberry, Longchamp ja Mulberry on muodikasta, aina. Katsokaa vaikka Vogueta tai julkkiksia lehdistä. Kyllä niillä jatkuvasti näkyy näitä laatutuotteita.

        Mutta siinäpä se juttu piileekin. AITO on muotia, feikki ei. Jos kymmenellä vastaantulijalla on feikki-Burberryä, se ei ole muotia, mutta jos jollakulla olisi aitoa, niin se on. Ja se muodikkuus ei tule siitä kuosista, vaan siitä että nämä merkit edustavat LAATUA. Käykääpä vertailemassa vaikkapa Mulberryn tai Louis Vuittonin käsilaukkua johonkin feikkiin. Nahka, käsityö, kaikki... ei voi koskaan verratakaan feikkeihin.

        Maksaahan nuo, mutta laadukasta nahkalaukkua käyttääkin sitten kaksikymmentä vuotta, eikä se ole mennyt pois muodista, nämä kun ei ole mitään pintamuotia.

        Myös siksi näistä on tullut suosittuja, koska hintaluokka on korkeampi kuin halpistuotteissa, ja tuotteet laadukkaista, mutta hinta ei ole lähellekään vielä esim. Chloén tai Fendin laukkuja, jotka ovat sitten näitä alansa Rolls Royceja. Eli niihin on keskiluokallakin varaa.

        Eihän Suomessa edes ole kunnon design-liikkeitä, kun juntit suomalaiset eivät laatumerkkejä osta vaan löyävät haluamansa citymarketista tai feikkeinä kanariansaarilta.


    • roosaroosa

      noita tyylimokia on niin paljon, mut mun mielestä kans yks järkyttävä on se että on samaa väriä farkut ja farkkutakki! ja sitten vielä lenkkarit farkut yhdistelmä! ;D se vaan näyttää niin hassulta...

      • dfhhrh

        No pahimpia on khyl niinku esim:

        -liian pienet ja tiukat vaatteet, varsinkin kun läskit ahtautuu niihin ku ne aattelee et ne hoikentaa.
        Ei hoikenna, liian pienet/tiukat vaatteet vaan tuo esille kuinka lihava on.
        -jos nainen on ihan miehen näkönen on KAIKISTA kamalinta ja sit kans toisin päin
        -ihan liian isot vaatteet
        -neonvärit
        -jotku ihme tekonahka-vaatteet
        -sininen luomiväri
        -liiotellut meikit, niinku joku kaks kiloo puuterii naamas
        -Johanna Tukiainen-tyyli, hiukset blondattu ihan valkoseks, on tullu solariumis käytyy
        parisen kymment kertaa, hampaat luonnottoman valkoset, naama täyn meikkii,
        avonaiset paidan kaulukset, ja just tommost Tukiais-meininkiä..

        Näit vois luetella vaik kuin mont. Ja ahaa! Liian tylsät vaatteetki ärsyttää, esim.
        -harmaa villapaita, mustat farkut, harmaat silmälasit..


      • Dinjami
        dfhhrh kirjoitti:

        No pahimpia on khyl niinku esim:

        -liian pienet ja tiukat vaatteet, varsinkin kun läskit ahtautuu niihin ku ne aattelee et ne hoikentaa.
        Ei hoikenna, liian pienet/tiukat vaatteet vaan tuo esille kuinka lihava on.
        -jos nainen on ihan miehen näkönen on KAIKISTA kamalinta ja sit kans toisin päin
        -ihan liian isot vaatteet
        -neonvärit
        -jotku ihme tekonahka-vaatteet
        -sininen luomiväri
        -liiotellut meikit, niinku joku kaks kiloo puuterii naamas
        -Johanna Tukiainen-tyyli, hiukset blondattu ihan valkoseks, on tullu solariumis käytyy
        parisen kymment kertaa, hampaat luonnottoman valkoset, naama täyn meikkii,
        avonaiset paidan kaulukset, ja just tommost Tukiais-meininkiä..

        Näit vois luetella vaik kuin mont. Ja ahaa! Liian tylsät vaatteetki ärsyttää, esim.
        -harmaa villapaita, mustat farkut, harmaat silmälasit..

        Hah! mä näytän ihan pojalta ja oon tyttö ja oon saatanan ylpee siitä


    • ksksf

      Leggingsit pimppivakoon painautuneina.

      Näitä näkee usein. Mikseivät voi käyttää mekkoa/hametta leggingsien päällä jos sellaiset on pakko jalkaan vetää?

      I  

    • 14+15

      -leggingsit. Etenkin ne 3/4-pituiset, hyi helv...
      -farkut saappaan lahkeisiin tungettuina
      -sukat housunlahkeiden päällä
      -ugg-kengät
      -crocsit
      -vyölaukut
      -oranssi naama, helmiäisluomiväri, pinkit/nudet huulet -yhdistelmä
      -haaremihousut
      -lippalakit naisilla
      -sukat sandaalit
      -aivan liian pienet vaatteet
      -aivan liian suuret vaatteet
      -turkikset

      Jokainen toki pukeutukoon juuri niin kuin tykkää, minä en ole mikään tuomitsemaan, mutta nuo on sellaisia jotka itse koen melkoisen epämiellyttävän näköisiksi.

      • 22:54

        kiva palsta tämäkin, ihmisille jotka lukevat tätä tulee varmaan inhottava olo kun muut haukkuu lukijan mahdollista tyyliään :/ tai siis ymmärrän kyllä että monien mielestä on kauhistuttavaa kun toiset menevät ``tyylivikaisina`` kauppaan kun eivät ole katsoneet peiliin? onkos se nyt niin maailmanloppu? eihän muiden pukeutumistyyli ole kenenkään muun asia ja aina ei ole kysymys miltä vaate näyttää vaan miltä tuntuu.
        ps. en tullut riidankylväjäksi tai saarnaajaksi mutta eikös tämä ole juuri sitä mikä saa toisten itsetunnon mahdollisimman alas. mitä te tältä palstalta edes haette? itsenne kurottamista ylös mollaamalla muita? =(


    • herpderpmehmeh

      Itse EN tykkää:
      -kuviolliset leggarit (näyttävät ihan kalsareilta), yksiväriset ovat okei.
      -vyölaukut
      -ne oudot räp-lippikset
      -löysät farkut (ne roikkuvat, joista persvako näkyy)
      -kireät farkut miehillä (pallit ahdingossa)
      -neonvärit
      -takatukka
      -ugg-saappaat
      -crocsit (ok jos pidetään kotona esim. pihatöissä tai työpaikalla)
      -oranssi tekorusketus
      -hiuslakan liiallinen käyttö (siis hiukset näyttävät takkuisilta ja jähmeiltä haisevat lakalta)
      -kotonatehdyt rastat (ei näytä nätiltä eikä siistiltä)
      -rintakarvat ja kainalokarvat
      -liiallinen hajuveden käyttö (siis kantaja löyhkää kilometrien päähän)
      -tatuoinnit kasvoissa ja osittain lävistykset

      -ja osittain turkkikset (antakaa armoa mummeleille! he ovat ostaneet turkikset kauuaaaan sitten ja pienikin viima todellakin tuntuu kylmältä heille)

      P.S JOS HALUATTE RIIDELLÄ TURKIKSISTA JA NIIDEN TEKOTAVASTA ALOITTAKAA UUSI KESKUSTELU Muoti ja Kauneus- palstalla KIITOS!!!!!!!

    • jeiiiiiiiiiiiiiiii

      örghh
      sori nyt jos on sun lempparia
      -pienet shortsit, minihameet tukevilla ihmisillä
      -mikroshortsit yökerhossa yms. iltamenoissa
      -rikkinäiset tennarit(mielellään vielä oranssit tai vihreät) tilanteessa kuin tilanteessa
      -selvästi tavalliseksi t-paidaksi tarkoitetun paidan venyttäminen tunikaksi legginssit
      -legginssien käyttäminen pikkumustan tai muun juhlavamman asun kanssa
      -kökköripset
      -liika poskipuna
      -paksut rajaukset jos ne ei yhtään sovi...joidenkin silmille ei tosissaan yhtään sovi toi luukki(mun omiinkaan)
      -korkeat korot jos ei osaa kävellä niilä
      -rintsikoiden olkaimien näkyminen
      -selästä avonaisen paidan alle tavallinen toppi jossai lukee mielellään vielä gina tricot
      -likainen marilaukku
      -goottityylissä ei sinällään mitään vikaa mutta äläkää pukeko niitipantojen ja ketjujen kaveriksi jotain hiton citymarkein lenkkareita
      -liian paljon lävistyksiä, venytyskorut korvissa
      -lahkeiden tunkeminen sukkiin
      -patellavyö paitojen kanssa joihin ne ei yhtään sovi/istu
      -korkkarit urheilukassi/reppu


      siinä sitä..ennyt välttämättä otsikoisi tätä "hirveimmät tyylimokat" mut nuo vaan semmosia juttuja mitkä silmään pistää...

    • lissujen vihaaja

      kauhein yhdistelmä on just se saatanan massalissu tyyli!

      • Drusilla

        pubiruusu-tyyli, eli : tikunlaiha TAI vastaavasti ylipainoinen, joko pelkällä röökillä tai pelkällä roskaruualla elävä nainen jolla huono iho, kymmenen sentin pakkelikerros, tatuointeja, haalistuneen punainen tai blondauksella poltettu tukka, ylikireät farkut, tiukka (usein eläinkuosinen) toppi ja pahimmassa tapauksessa EI RINTSIKOITA :x on iältään yleensä kolmenkymmenen ja neljänkymmenen välillä, eli eri asia kuin pissis


      • MieVuan
        Drusilla kirjoitti:

        pubiruusu-tyyli, eli : tikunlaiha TAI vastaavasti ylipainoinen, joko pelkällä röökillä tai pelkällä roskaruualla elävä nainen jolla huono iho, kymmenen sentin pakkelikerros, tatuointeja, haalistuneen punainen tai blondauksella poltettu tukka, ylikireät farkut, tiukka (usein eläinkuosinen) toppi ja pahimmassa tapauksessa EI RINTSIKOITA :x on iältään yleensä kolmenkymmenen ja neljänkymmenen välillä, eli eri asia kuin pissis

        .. jaloissa croksit TAI korkokengät, joissa nilkat notkuu. olkalaukku mennyt muodista pois 20 v sitten, pahimmassa tapauksessa käyttää pikkureppua. kylmällä ilmalla ikivanha farkkutakki tai liian kireä nahkatakki lämmikkeenä. isot rihkamakorvikset, kaulassa suomenleijona tai twin peaks-koru, joka sormessa sormus. kulkee itseään täynnä, kärpäslätkät väpättäen ja luulee olevansa kylän kuumin kissa. rööki tietysti aina suupielessä... ja ikävintä on, jos tälläinen ilmestys tulee vaunujen/rattaiden kanssa vastaan ..! :(


    • joulusukka

      .. erään tutun naisihmisen tyyli. on jotain 30v, lapsiakin mutta ei uskoisi ulkonäöstä ..! :x kalpea kuin mikä, pitkä ohut musta tukka, tatuointeja ja aina mustaa kynsilakkaa. voisi pitää goottina, mutta sitten vaatteet ovat luokkaa revityt ylikireät farkut ja niukka toppi/muu pusero, mahamakkara ja allit vain tutisevat kävellessä.. ei siis ole lihava, mutta vaatteet ovat ihan vääränkokoisia! :( tämän henkilön ystävät voisivat vinkata, että jonkinlainen exstreme makeover olisi paikallaan. kun muuten on siis ihan mukavan oloinen ihminen, tyyli vain on kuin angstisella 15veellä..

    • näin on

      Kaikki keinokuituvaatteet. Polyesterit, feikkinahat ym. paskat. Kaikki keinokuidut siis.

    • miksi ihmeessä

      Joku tuossa sanoi, että paita housuissa on hirveä tyylimoka. Kysyisin vain, että miksi ihmeessä? Itse pidän aina paitaa housuissa.

    • asfdghjfdsdsdfhjn

      hauskaa että tuolla ensimmäisissä kirjoituksissa (jostain vuodelta 2006) taistellaa turkiksista ja kirjotellaan että turkikset alkaa olla out ja tyylittömiä ja ihan kauheita kun taas nyt turkikset on kuuminta hottia :D niin se muoti muuttuu...

      • tietoisa123

        Joo tiedän ei tästä kannattaisi jankuttaa kun ekat postit on täynnä turkis-tappelua mutta turkis ei tod. ole mitään "kuuminta hottia" nyt eikä koskaan. Turkis on ajaton vaate = se ei koskaan mene pois tyylistä eikä tule koskaan olemaan "hot", vaan se on aina pelkkä 'turkis'. Trendikkäät ja nuoret tyylitajuiset ihmiset eivät ikuna käyttäisi turkista, kuten joku mainitsikin se on itä- ja etelänaapurien huorahtavien, huvijahdeilla purjehtivien naisten asuste. Itse katson turkiksen käyttäjiä pahalla enkä koskaan voisi olla naisen seurassa jolla turkis päällä, itse kun muotitietoinen olen.

        Käyttäkööt turkista kuka haluaa mutta muistakaa että se välittää aina tietyn sanoman käyttäjästään. Turkis voi olla hyvän näköinen jonkun mielestä, mutta se halpamaisuus ja ajattelemattomuus jonka tuo vaatekappale välittää on tarpeeksi hyvä syy pukeutua muuhun.

        Niin ja se "kuumin hot" on tällä hetkellä armeija-vivahteinen (usein musta) villa takki.

        Ja sitte tyylimokana ainakin miehet jotka käyttävät nappipaidan alla alus-paitaa varsinkin kesällä.


      • uggggghh
        tietoisa123 kirjoitti:

        Joo tiedän ei tästä kannattaisi jankuttaa kun ekat postit on täynnä turkis-tappelua mutta turkis ei tod. ole mitään "kuuminta hottia" nyt eikä koskaan. Turkis on ajaton vaate = se ei koskaan mene pois tyylistä eikä tule koskaan olemaan "hot", vaan se on aina pelkkä 'turkis'. Trendikkäät ja nuoret tyylitajuiset ihmiset eivät ikuna käyttäisi turkista, kuten joku mainitsikin se on itä- ja etelänaapurien huorahtavien, huvijahdeilla purjehtivien naisten asuste. Itse katson turkiksen käyttäjiä pahalla enkä koskaan voisi olla naisen seurassa jolla turkis päällä, itse kun muotitietoinen olen.

        Käyttäkööt turkista kuka haluaa mutta muistakaa että se välittää aina tietyn sanoman käyttäjästään. Turkis voi olla hyvän näköinen jonkun mielestä, mutta se halpamaisuus ja ajattelemattomuus jonka tuo vaatekappale välittää on tarpeeksi hyvä syy pukeutua muuhun.

        Niin ja se "kuumin hot" on tällä hetkellä armeija-vivahteinen (usein musta) villa takki.

        Ja sitte tyylimokana ainakin miehet jotka käyttävät nappipaidan alla alus-paitaa varsinkin kesällä.

        tämä nykyinen ugg villitys menee yli hilseen. Varsinkin kun kyseessä yleensä on kopiot ja vinoonastutut,paskaiset ja likaiset.


      • Fur Rocks!
        tietoisa123 kirjoitti:

        Joo tiedän ei tästä kannattaisi jankuttaa kun ekat postit on täynnä turkis-tappelua mutta turkis ei tod. ole mitään "kuuminta hottia" nyt eikä koskaan. Turkis on ajaton vaate = se ei koskaan mene pois tyylistä eikä tule koskaan olemaan "hot", vaan se on aina pelkkä 'turkis'. Trendikkäät ja nuoret tyylitajuiset ihmiset eivät ikuna käyttäisi turkista, kuten joku mainitsikin se on itä- ja etelänaapurien huorahtavien, huvijahdeilla purjehtivien naisten asuste. Itse katson turkiksen käyttäjiä pahalla enkä koskaan voisi olla naisen seurassa jolla turkis päällä, itse kun muotitietoinen olen.

        Käyttäkööt turkista kuka haluaa mutta muistakaa että se välittää aina tietyn sanoman käyttäjästään. Turkis voi olla hyvän näköinen jonkun mielestä, mutta se halpamaisuus ja ajattelemattomuus jonka tuo vaatekappale välittää on tarpeeksi hyvä syy pukeutua muuhun.

        Niin ja se "kuumin hot" on tällä hetkellä armeija-vivahteinen (usein musta) villa takki.

        Ja sitte tyylimokana ainakin miehet jotka käyttävät nappipaidan alla alus-paitaa varsinkin kesällä.

        Ensinnäkin: taitaa ottaa päähän, kun kaikki eivät jaa viherhippimielipiteitäsi.

        Et taida seurata muotia ollenkaan, turkikset ovat jo pitkään olleet nousevassa trendissä erityisesti ruotsissa (monissa muotiblogeissa todella paljon turkiksia, erityisesti vintage-turkkeja) puhumattakaan venäjästä ja virosta.

        Ja turkis on todellakin ajaton vaate ja sitä on helppo muodistaa, jos näin tahtoo. Harva vaate on sellainen, joka on ollut koko 1900-luvun ja todennäköisesti myös 2000-luvun ajan tyylikäs ja arvostettu vaate. Oma tyttöystäväni ainakin pitää turkiksia ja se on mielestäni oikein mukavaa, koska hän näyttää turkiksissakin todella hyvältä ja erottuu edukseen tylsistä mukamas-eettisistä suomalaisnaisista.

        En voisi ikinä seurustella sellaisen naisen kanssa, joka ei voisi pitää turkista. Mielestäni kettutyttöily on ensinnäkin hyvin epäseksikästä sekä vielä tärkeämpänä pointtina - myös hyvin usein erittäin kaksinaamaista (syödään lihaa, mutta vastustetaan turkiksia) ja siten noloa.

        Turkis kertoo kantajastaan nimenomaan sitä, että tämä arvostaa kauniita, kestäviä ja ajattomia materiaaleja. Nimenomaan turkiksen pitkä elinkaari tekee siitä lopulta hyvinkin ekologisen hankinnan, koska turkis todellakin säilyy äidiltä tyttärelle kauniina ja käyttökelpoisena, toisin kuin moni muu vaate.
        Samoin kotimaisen turkin ostaessasi tuet kotimaista elinkeinoa ja niitä suomalaisia käsityöläisiä, jotka turkiksen ompelevat. Kotimainen turkis on siis todellakin aitoa lähituotantoa. Usein turkikset voivat olla peräisin myös luonnosta pyydetyistä yksilöistä, jolloin mielestäni on todellinen ekoteko ostaa tällainen turkis ja samalla tukea luontoon kuulumattomien pienpetojen pyyntiä.

        Turkisten eettisyydestä sen verran, että lähes joka ikiseen vaatteeseen liittyy omat eettiset ongelmansa ja turkiksilla nämä ongelmat ovat omasta mielestäni pieniä, jos katsoo koko kokonaisuutta ja nimenomaan vaatteen elinkaarta. Kannattaa tutustua esim. puuvillan tuotantoon tai olosuhteisiin, joissa halpaketjuiden vaatteet tehdään sekä esim. siihen, millaisia terveysvaurioita aiheutuu farkkujen hiekkapuhaltamisesta. Sanon tämän siksi, koska niin usein nämä turkistenvastustajat itse asioivat H&Mssä ja syövät mcdonaldsissa - se on mielestäni erittäin huvittavaa.

        Mielestäni ainoastaan sellaisella henkilöllä, joka ei käytä mitään tuotteita, jotka ovat peräisin sellaisilta eläimiltä, jotka eivät elä lajityypillisissä olosuhteissa, voi olla varaa tulla kommentoimaan turkisten eettisyyttä. Vaikka tällainen kommentointi toisten arvomaailmaan ja pukeutumiseen liittyen sinänsä kertoo paljon ihmisestä (epäkohtelias ja sellainen, joka vihaa kaikkia, jotka eivät jaa omaa ajatusmaailmaa).


      • ...
        tietoisa123 kirjoitti:

        Joo tiedän ei tästä kannattaisi jankuttaa kun ekat postit on täynnä turkis-tappelua mutta turkis ei tod. ole mitään "kuuminta hottia" nyt eikä koskaan. Turkis on ajaton vaate = se ei koskaan mene pois tyylistä eikä tule koskaan olemaan "hot", vaan se on aina pelkkä 'turkis'. Trendikkäät ja nuoret tyylitajuiset ihmiset eivät ikuna käyttäisi turkista, kuten joku mainitsikin se on itä- ja etelänaapurien huorahtavien, huvijahdeilla purjehtivien naisten asuste. Itse katson turkiksen käyttäjiä pahalla enkä koskaan voisi olla naisen seurassa jolla turkis päällä, itse kun muotitietoinen olen.

        Käyttäkööt turkista kuka haluaa mutta muistakaa että se välittää aina tietyn sanoman käyttäjästään. Turkis voi olla hyvän näköinen jonkun mielestä, mutta se halpamaisuus ja ajattelemattomuus jonka tuo vaatekappale välittää on tarpeeksi hyvä syy pukeutua muuhun.

        Niin ja se "kuumin hot" on tällä hetkellä armeija-vivahteinen (usein musta) villa takki.

        Ja sitte tyylimokana ainakin miehet jotka käyttävät nappipaidan alla alus-paitaa varsinkin kesällä.

        "Niin ja se "kuumin hot" on tällä hetkellä armeija-vivahteinen (usein musta) villa takki."

        Eläinaktivistit eivät käytä mitään eläinperäistä, kuten villa- tai untuvatakkeja, tai edes eläimillä testattuja meikkejä.

        "Ja sitte tyylimokana ainakin miehet jotka käyttävät nappipaidan alla alus-paitaa varsinkin kesällä."

        Tyylimoka on jättää aluspaita pois, jolloin selän hiotessa kauluspaita kastuu märäksi. Aina pitää käyttää aluspaitaa kauluspaidan alla.


      • mtttt
        Fur Rocks! kirjoitti:

        Ensinnäkin: taitaa ottaa päähän, kun kaikki eivät jaa viherhippimielipiteitäsi.

        Et taida seurata muotia ollenkaan, turkikset ovat jo pitkään olleet nousevassa trendissä erityisesti ruotsissa (monissa muotiblogeissa todella paljon turkiksia, erityisesti vintage-turkkeja) puhumattakaan venäjästä ja virosta.

        Ja turkis on todellakin ajaton vaate ja sitä on helppo muodistaa, jos näin tahtoo. Harva vaate on sellainen, joka on ollut koko 1900-luvun ja todennäköisesti myös 2000-luvun ajan tyylikäs ja arvostettu vaate. Oma tyttöystäväni ainakin pitää turkiksia ja se on mielestäni oikein mukavaa, koska hän näyttää turkiksissakin todella hyvältä ja erottuu edukseen tylsistä mukamas-eettisistä suomalaisnaisista.

        En voisi ikinä seurustella sellaisen naisen kanssa, joka ei voisi pitää turkista. Mielestäni kettutyttöily on ensinnäkin hyvin epäseksikästä sekä vielä tärkeämpänä pointtina - myös hyvin usein erittäin kaksinaamaista (syödään lihaa, mutta vastustetaan turkiksia) ja siten noloa.

        Turkis kertoo kantajastaan nimenomaan sitä, että tämä arvostaa kauniita, kestäviä ja ajattomia materiaaleja. Nimenomaan turkiksen pitkä elinkaari tekee siitä lopulta hyvinkin ekologisen hankinnan, koska turkis todellakin säilyy äidiltä tyttärelle kauniina ja käyttökelpoisena, toisin kuin moni muu vaate.
        Samoin kotimaisen turkin ostaessasi tuet kotimaista elinkeinoa ja niitä suomalaisia käsityöläisiä, jotka turkiksen ompelevat. Kotimainen turkis on siis todellakin aitoa lähituotantoa. Usein turkikset voivat olla peräisin myös luonnosta pyydetyistä yksilöistä, jolloin mielestäni on todellinen ekoteko ostaa tällainen turkis ja samalla tukea luontoon kuulumattomien pienpetojen pyyntiä.

        Turkisten eettisyydestä sen verran, että lähes joka ikiseen vaatteeseen liittyy omat eettiset ongelmansa ja turkiksilla nämä ongelmat ovat omasta mielestäni pieniä, jos katsoo koko kokonaisuutta ja nimenomaan vaatteen elinkaarta. Kannattaa tutustua esim. puuvillan tuotantoon tai olosuhteisiin, joissa halpaketjuiden vaatteet tehdään sekä esim. siihen, millaisia terveysvaurioita aiheutuu farkkujen hiekkapuhaltamisesta. Sanon tämän siksi, koska niin usein nämä turkistenvastustajat itse asioivat H&Mssä ja syövät mcdonaldsissa - se on mielestäni erittäin huvittavaa.

        Mielestäni ainoastaan sellaisella henkilöllä, joka ei käytä mitään tuotteita, jotka ovat peräisin sellaisilta eläimiltä, jotka eivät elä lajityypillisissä olosuhteissa, voi olla varaa tulla kommentoimaan turkisten eettisyyttä. Vaikka tällainen kommentointi toisten arvomaailmaan ja pukeutumiseen liittyen sinänsä kertoo paljon ihmisestä (epäkohtelias ja sellainen, joka vihaa kaikkia, jotka eivät jaa omaa ajatusmaailmaa).

        Kirjoitat:

        "En voisi ikinä seurustella sellaisen naisen kanssa, joka ei voisi pitää turkista. Mielestäni kettutyttöily on ensinnäkin hyvin epäseksikästä sekä vielä tärkeämpänä pointtina - myös hyvin usein erittäin kaksinaamaista (syödään lihaa, mutta vastustetaan turkiksia) ja siten noloa."

        Mutta kuitenkin:

        "Vaikka tällainen kommentointi toisten arvomaailmaan ja pukeutumiseen liittyen sinänsä kertoo paljon ihmisestä (epäkohtelias ja sellainen, joka vihaa kaikkia, jotka eivät jaa omaa ajatusmaailmaa)."

        Voi morjens! :D Mutta itse asiaan. Voi kun ne turkikset tehtäisiinkin luonnosta pyydetyistä yksilöistä, jopa kannatettava idea. Mutta pääosin ne tehdään häkkeihin sullotuista eläimistä.

        Mielestäni ei ole kaksinaamaista vastustaa turkiksia mutta kuitenkin syödä lihaa ja/tai käyttää nahkaa. Eläintuotteet ovat ihmisen pääasiallisia proteiininlähteitä mutta turkis taas ylellisyystuote. Kumpi mahtaa oikeasti olla tärkeämpi? Tokihan lihan voi korvata soijalla ym. mutta se on paljon hankalammin korvattavissa vastaavalla ravinnolla, kuin turkis muilla vaatteilla.

        Kaikkea ei voida perustella myöskään sillä, että ulkomailla menee vielä pahemmin. On totta, että työntekijöiden (varsinkin alaikäisten) työolot eivät ole suvaittavia. Nyt on kuitenkin kyse suomen lainsäädännöstä. Samalla logiikalla voisi hyväksyä vaikka pedofilian, koska kyllähän thaikkulassakin pikkulapset...Turkistuotanto ei missään nimessä ole maailman pahin ongelma, mutta mielestäni sen poisjättö ei aiheuttaisi kuin lähinnä esteettistä haittaa sellaisille ihmisille, joiden silmään turkikset ovat kauniita. Tällä tapauksessa siis pistäisin eläimen olot ihmisen hyötyä tärkeämmäksi, kun se ihmisen hyöty on lähinnä turhamaisuuden tyydyttäminen. Hyväksyn myös esimerkiksi lääketieteen eläinkokeet, mutten kosmetiikkateollisuuden vastaavia. Kyse ei siis ole pelkästä toiminnasta, vaan motiiveista.

        Turkistarhaus on pääosalle tarhaajista sivuelinkeino, eli eivät menettäisi tulojaan mahdollisen tarhauskiellon takia.


      • mtttt
        mtttt kirjoitti:

        Kirjoitat:

        "En voisi ikinä seurustella sellaisen naisen kanssa, joka ei voisi pitää turkista. Mielestäni kettutyttöily on ensinnäkin hyvin epäseksikästä sekä vielä tärkeämpänä pointtina - myös hyvin usein erittäin kaksinaamaista (syödään lihaa, mutta vastustetaan turkiksia) ja siten noloa."

        Mutta kuitenkin:

        "Vaikka tällainen kommentointi toisten arvomaailmaan ja pukeutumiseen liittyen sinänsä kertoo paljon ihmisestä (epäkohtelias ja sellainen, joka vihaa kaikkia, jotka eivät jaa omaa ajatusmaailmaa)."

        Voi morjens! :D Mutta itse asiaan. Voi kun ne turkikset tehtäisiinkin luonnosta pyydetyistä yksilöistä, jopa kannatettava idea. Mutta pääosin ne tehdään häkkeihin sullotuista eläimistä.

        Mielestäni ei ole kaksinaamaista vastustaa turkiksia mutta kuitenkin syödä lihaa ja/tai käyttää nahkaa. Eläintuotteet ovat ihmisen pääasiallisia proteiininlähteitä mutta turkis taas ylellisyystuote. Kumpi mahtaa oikeasti olla tärkeämpi? Tokihan lihan voi korvata soijalla ym. mutta se on paljon hankalammin korvattavissa vastaavalla ravinnolla, kuin turkis muilla vaatteilla.

        Kaikkea ei voida perustella myöskään sillä, että ulkomailla menee vielä pahemmin. On totta, että työntekijöiden (varsinkin alaikäisten) työolot eivät ole suvaittavia. Nyt on kuitenkin kyse suomen lainsäädännöstä. Samalla logiikalla voisi hyväksyä vaikka pedofilian, koska kyllähän thaikkulassakin pikkulapset...Turkistuotanto ei missään nimessä ole maailman pahin ongelma, mutta mielestäni sen poisjättö ei aiheuttaisi kuin lähinnä esteettistä haittaa sellaisille ihmisille, joiden silmään turkikset ovat kauniita. Tällä tapauksessa siis pistäisin eläimen olot ihmisen hyötyä tärkeämmäksi, kun se ihmisen hyöty on lähinnä turhamaisuuden tyydyttäminen. Hyväksyn myös esimerkiksi lääketieteen eläinkokeet, mutten kosmetiikkateollisuuden vastaavia. Kyse ei siis ole pelkästä toiminnasta, vaan motiiveista.

        Turkistarhaus on pääosalle tarhaajista sivuelinkeino, eli eivät menettäisi tulojaan mahdollisen tarhauskiellon takia.

        Ainiin, tuosta ekologisuudesta:

        Turkisten mainostaminen ekologisena tuotteena kiellettiin Suomessa jo vuonna 1993. Ekoisti-ohjelman laskelmien mukaan tekoturkisksen valmistus kuluttaa elinkaarensa aikana 10 öljylitraa vastaavan määrän energiaa. Minkkiturkin tuottamiseen tarvittavan pelkän rehun energiankulutus vastaa 470 litraa öljyä. Eli minkkiturkki vie vähintään 47 kertaa enemmän energiaa kuin tekoturkki. Lisäksi turkiksia käsitellään erittäin voimakkailla aineilla turkisten säilyvyyden takaamiseksi.


    • mävaantääl

      - Vyölaukut, pienet reput
      - Napapaidat
      - sandaalit ja sukat
      - naisilla kaulaan asti menevät kaula-aukot t-paidoissa joissa on "pitkät hihat"
      - Mainospaidat
      - Kananpersetukka
      - Paita housujen sisällä
      - Valkoiseksi lakatut kynnet
      - Leveä lahkeiset farkut

      ...tuossa nyt ne mitkä tuli ekana mieleen

      • vyölaukku on IN

        Vyölaukku tällä hetkellä on ihan huipputyylikäs ja muodikas. Esim. Rihanna käyttää Louis Vuitton vyölaukkua (netistä löytyy pari viikkoa vanhoja valokuvia) ja näyttää överityylikkäältä ja hyvältä. Vyölaukku tekee myös järkevän ja käytännöllisen vaikutelman. Hankalat käsilaukkukeikistelijät ovat ihan naurettavia.


    • N027

      Tässähän on kyse aloittajan mukaan siis jokaisen omasta mielipiteestä, joten yrittäkää ihmiset olla hermostumatta. Uskoisin että suurin osa ei ole täällä haukkumassa ihmisiä tunteakseen itsensä paremmaksi, vaan jakamassa mielipiteitään ja katsomassa mistä muut tykkäävät / eivät tykkää. Uskon myös että suurin osa osaa käyttäytyä kohteliaasti ja pitää mölyt mahassaan vaikka vastaan kävelisi kaikkien inhokkien kokoelma eikä turhaan lähde pahoittamaan toisen ihmisen mieltä. Kaikesta ei silti tarvitse pitää.
      Kyllä tuolta listoilta löytyi pari vaatekappaletta joita itsekin käytän ja niistä pidän, mutta en silti vedä herneitä nenään asiasta. On paljon hauskempaa kun kaikilla ei ole samanlainen maku!

      Mutta sitten oma listani:

      Tavalliset rintsikat niskalenkki/painijaselkämallisen paidan alla. Mielellään vielä eriväriset, esim. kulahtaneet valkoiset pitsiset mustan topin alla. Tai muuten vaan selästä avoimen paidan, pahimmillaan juhlamekon kanssa, niin että rintsikoiden koko selkämys näkyy. Ja nämä eivät ole valitettavasti mitenkään harvinaisia, viime kesänä näin varmaan kymmeniä. Samaa koskee vilahtelevia alushousuja, jotka paitojen pidennyttyä ja lantiohousujen jäädessä pois muodista onneksi ovat harvinaistuneet kiitettävästi.

      Pillihousuja en ole myöskään ikinä voinut sietää, mutta tiedän että tällä hetkellä olen pienessä vähemmistössä mielipiteeni kanssa. Leggingsit pääsevät myös inhokkiryhmään.

      Liika pakkeli naamassa on täällä mainittu jo monta kertaa, mutta sanonpa vielä kerran kuitenkin. Inhokkeina erityisesti liian tumma peitevoide, kökköripset ja paksut alarajaukset.

      Tekstipaidat. En muista nähneeni elinaikanani kuin muutaman paidan, jossa olisi ollut sellainen teksti että olisin sen kehdannut päälle laittaa.

      Napapaidat ja muutkin lyhyet paidat. Näitä ei enää onneksi juuri näy, toivottavasti eivät ikinä tule takaisin. Muistelen kauhulla 10 vuoden takaisia aikoja jolloin navan selvästi peittäviä paitoja sai etsiä.

      Liian pienet vaatteet, mutta etenkin liian kireät lantiohousut jotka johtavat vyötärömakkaran pursuiluun. Myös liian pienet villakangastakit, jotka eivät mene käytäjällään kunnolla edestä kiinni ja saumat näyttävät selkäpuolelta olevan ratkeamispisteessä tai aivan väärillä paikoilla.

      Rakennekynnet, ja yleensäkin huippupitkät kynnet jotka selvästi haittaavat omistajansa normaalia elämää.

      Patellavyö

      Samanväriset farkut ja farkkutakki

      Korkokengät ihmisellä joka ei osaa niillä kävellä.

      • MillaMakoisa

        lyhyt, kirkuvanpunainen tai musta, usein vielä pysty tukka 30 naisilla
        liian tumma meikkivoide ja paksut rajat alaluomella
        tyylittömät tatuoinnit, kuten hello kitty tai jonkin bändin logo
        rajusti valkaistut, supermatalat teinihoro-farkut yli 20-vuotiailla
        pitkät, kellastuneet kynnet
        liikaa isoja, näyttäviä koruja
        korkokengät, joilla ei osata kävellä vaan hoiputaan nilkat notkuen
        verkkarit jalassa joka paikkaan
        pikkureppu
        hohtavat paljetti topit/mekot yökerhon ulkopuolella
        niskalenkkitoppi/olkaimeton toppi jonka alla normaalit liivit
        farkkukankainen roiskeläppä
        kalsarit (joita myydään hölmöille legginsien nimellä) lyhyen paidan kanssa
        hassut pääpannat (esim. sellainen jossa höyheniä) yli kymmenvuotiailla
        jenkkihuivit päässä ( peskää tukkanne, niin ei tarvitse sellaiseen kammotukseen turvautua!)
        nahkatakki ja gollegehousut ( erityisen yleistä teineillä)
        toppaliivit
        ylipainoisella/ lapsen saaneella naisella pienet ja huonosti tukevat bikinit..
        sairaalloisen kalpea ja kelmeä iho


    • MinttuX

      Inhoan leggings-muotia. Varsinkin kun yläosana pidetään vaan (isohko) t-paita/tunika. Ei se yläosa peitä kamelinvarvasta ja persrakoa !

      Muuten saa ihmiset pukehtua ihan miten itte viihtyy, niin mäkin teen, muotia tai ei !

    • Tyylimokia

      Legginsien pito on ok,jos niitä osataan pitää hameen tai mekon kanssa tai pitkien housujen alla.Hirvein tyylimoka on se jos ei osaa pitää pikkuhousuja ja rintaliivejä.Likaiset ja rikkinäiset vaatteet on yks inhotus,tyylimoka.

    • kalsarikänneihin ok

      Pitkät kalsarit, tekninen alusasu tai lämpökerrasto päällyshousuina.
      Miesten en ole ikinä nähnyt sortuvan tähän tyylimokaan, paitsi kotona vetäessään kalsarikännejä.

    • drymktj

      Liian tumma tai liian vaalea meikkivoide/puuteri.
      Liian läpinäkyvät legginsit housuina.
      Valkoinen läpikuultava toppi ja mustat rintaliivit
      Capit "mukakoviksilla"

    • muotia vai ei?

      Jospa pistäs tänne oman listansa!

      - Liian Suuret tai pienet vaatetteet!
      - Legginsit!
      - Reino ja Aino jalkineet julkisilla paikoilla!
      - Verkkaripuku muualla kuin lenkillä tai ulkoilessa! sama koskee lenkikenkiä.
      - Liian meikin ja hajuveden käyttö!
      - Hippityyli! (ainut tyyli jota en siedä)
      - Peräkämmarin poika tyyli! ( Nuhjuinen lippis, mainospaita, verkkarit)
      - Mainospaidat ja paidat hulluilla teksteillä! tyliin: "olen uros" "Blondeilla on hauskempaa"
      - Miehillä ja naisilla ajamattomat kainalot! (näkyy enemmän kesällä ja uimahalleissa!)
      - sukat sandaaleissa!
      - Roiskeläppä hameet!
      - Pikku reput ja vyölaukut!

    • KurpitsaKuu

      menin tässä yhtenä päivänä ottamaan kahvin sellaiseen pikku baariin, viereisessä pöydässä oli joukko joka odotti läheisen yökerhon avautumista ja tästä porukasta kyllä pisti eräs naikkonen silmään! musta/valkoinen, korsettimainen kireä toppi & mustat pillifarkut, se toppi lytisti naisen pienet tissit todella koomisesti ja farkut korostivat leveitä lanteita, lisäksi paksut & löysälihaiset käsivarret olisivat ehdottomasti vaatineet pitkähihaisen peitoksi! lyhyt, punainen, pystyyn tupeerattu tukka, kirkuvanpunaista huulipunaa ja koko naama pöllytetty täyteen valkoista puuteria. hetken jo luulin naista transuksi, kunnes tajusin että miehellä ole sellaisia lanteita.. ja kyseessä ei ollut mikään teinityttö, vaan arvelisin tämän henkilön olleen ehkä kolmevitonen. haki vielä oikein huomiota tanssimalla pöydän vieressä, hirnumalla kuin hevonen ( yritti luultavammin nauraa...) & flirttailemalla parille puolta nuoremmalle kundille, jotka näyttivät ymmärrettävästi melko hämmentyneiltä..

    • Sukkasandaali

      Täällä jaetaan muotivinkkiä ja kauhistellaan tyylivirheitä ja luullaan olevan niiiiiin hienopierua että, mutta totuus on että vaatteet eivät muuta pääkopan sisältöä pätkääkään.

    • hempsterin ja LRG:n paidat on ekologisia :D

    • ghdfhjfdtrh

      Turkikset ovat mielestäni aivan hirveitä. Olen todella eläinrakas, enkä ikinä kuvittelisi laittavani turkista päälleni. Lampaanvilla tai tollaset ei haittaa, koska nehän keritään ja sillon se eläin ei vahingoitu. Joo mut siis täs on imat inhokit:

      - Liian lyhyet housut
      - Vyölaukut
      - potta (siis se hiusmalli)
      - perseen paljastavat lökärit
      - turkikset
      - huivi joka on kerran kiedottu tiukasti kaulan ympärille ja loppuosa roikkuu millon missäkin

      en paljoo keksiny.

    • tyyli Lyyli

      tyylimokia on myös ;
      hiihtovyölaukku caprien ja normaaliT-paidan kanssa
      läpinäkyvät polvisukat alle polven ja hame alkaa polven yläpuolelta
      vahvat rajaukset silmäluomien alla.
      liian tiukkaan ahdettu pukeutuminen(nakkimakkara) tyyliin
      lapaset kesällä
      pipo kesällä
      villasukat ja talvilenkkarit kesällä
      kaulaliina talvinen ja kesäaikaan käytettynä
      tuubitoppi jossa näkyvät rintsikan olkaimet
      crocsit ja nilkkasukat capreilla
      crocsit aina on rumat
      likaiset kengät joka tilanteessa
      kuluneet kantalaput kengissä
      ylipitkät lahkeet suorissa housuissa ja liian lyhkäset lahkeet

    • Eteetikko..

      -Ihme värisiä tupsuja hiuksissa, varsinkin aikuisilla naisilla, tai niskahiukset tummat ja loput hiuksista muun väriset
      -keinonahkasaappaat ja kengät, kaikista hirveimmät ovat valkoiset keinonahkasaappaat, vaikka ovat kyllä rumat kaikissa värisävyissä, myös keinonahkatakit ja laukut ovat yäk..
      -tuulitakki (vielä pahempaa jos takissa on enemmän kuin yksi väri) yhdistettynä farkkuihin, tai tavallisiin housuihin, tai vielä pahempaa, yhdistettynä hameeseen.
      -Valkoiset sukat sandaaleissa
      -Polvisukat hameen kanssa
      -Liiallinen rusketus, varsinkin jos on maksaläiskiä rusketus on ihan järkyttävän näköinen, iho näyttää ihan likaiselta (näkyy usein keski-ikäisillä ja vanhemmilla naisilla)
      -Lenkkarit, (moniväriset) tavallisten vaatteitten kanssa
      -Crocsit, en tajua kuinka joku voi liikkua niillä ihmisten ilmoilla.
      -Leggingsit, käytettynä pelkän topin kanssa (aina vaan näkyy nuorilla tytöillä)
      -Liian lyhyt hame aikuisella naisella, mautonta, vaikka olisi kauniit sääret, ja muutenkin liian teinimäinen pukeutuminen
      -Halpis vaatteita päästä varpaisiin aikuisella naisella tai miehellä
      -Miehillä kuviolliset shortsit, vielä pahempaa jos paitakin on kuviollinen, ja vielä eri kuvio kuin shortsit (miksei naisillakin, jostain syystä näkyy enemmän miehillä)
      -Ihmiset, jotka pukeutuvat samoihin vaatteisiin päivästä toiseen, ei taida olla tyylimoka, mutta puuduttavan tylsää katsottavaa
      -Verkkarit tai collegehousut työpaikalla
      -Liian isot tai pienet vaatteet
      -Liikaa koruja, esim. jotkut naiset käyttävät yhtä aikaa älytön määrä sormuksia, ja muutenkin jos korut eivät ole yhteensopivia

      • höh.

        Minkä kanssa polvisukat käyvät, jos eivät hameen?


    • dsfghjkgggttt

      Samaa mieltä kaikista aloittajan kanssa. Lisäisin listaan vielä ylipitkät hiuslisäkkeet (sen oikeasti huomaa kun on pidennykset ja kun on OIKEASTI pitkä tukka), liian blondattu tukka, mainosvaatteet muuna kuin mökkeily tms. vaatteina, tyrkky white trash look. Tässä esimerkki jälkimmäisestä: http://classyjose.blogspot.fi/p/my-look.html

    • towardthebrightlight

      Ehkä kauheinta mitä olen nähnyt oli yksi hyvin finninaamainen nuori nainen, joka oli yrittänyt peittää finnejään liian tummalla värivoiteella, ja lisäksi vetänyt silmiinsä sinistä ripsiväriä ja sinisen rajauksen.

      Pitäisi myös osata pukeutua ikäiselleen sopivalla tavalla. Vanhempikin ihminen voi käyttää nuorekkaita vaatteita, mutta joku raja siinä kuitenkin pitäisi olla. Suomessa ihmiset eivät yleensä teekään virheitä tässä asiassa, mutta Yhdysvalloissa sitä näkee paljon. Kerran näin siellä naisen joka oli naamasta päätellen vähintään 70-vuotias, ja sillä oli jalassaan violetit leggingsit, ja sitten pörröinen valkoinen paita joka jätti vyötärön paljaaksi. Siis öh.

      Inhoan myös sitä että miehet käyttävät hihattomia paitoja. Onko niitä kainalokarvoja ihan pakko näyttää julkisesti? Yäk.

    • towardthebrightlight

      Niin ja inhoan myös sitä kun ihmiset (yleensä miehet) käyttävät housuja joiden persuukset roikkuu melkein polvissa asti.

    • yksin5

      haluaisin itse päästä halaamaan sellaista naista joka pitää päällään jonkinmoista turkkia ! Mutta haaveeksi se minun kohdallani taitaa jäädä !!!!

    • Opemummo

      Lyhytjalkaisella suomimiehellä sellaiset 'perse laahaa maassa' tiukat vaippahousunnäköiset farkut. Koomisuuden huipentuma kun maankamaran ja housujen persauksen väliiin jää 20 senttiä, aikuisella miehellä.

      • lkjöuo

        Joo, kyllä siitä seksikkyys on kaukana. Mutta nykytyyli on todella mauton kaiken kaikkiaan. Katsokaapa sen sijaan esim. 30-40-lukua... Miten kauniita vaatteita!


    • en kyl tiiä onko nää varsinaisia tyylimokia (enkä muista oonko jo joskus aiemmin tähän ketjuun vastannu jotain..)
      mut pari asiaa mitä en jaksa ymmärtää joidenkin pukeutumisessa,

      valtava määrä kaulahuivia kiedottuna isoksi palloksi kaulan (ja pään) ympärille, usein tää kaulahuivipallo on vielä kiedottu paksun toppatakin hupun alitse ja kaulusten päälle jolloin kaula jää lopulta kuitenkin paljaaksi ja päätähän ei sitten pysty kääntämään yhtään mihinkään suuntaan...

      nilkat paljaana talvella,
      siis nilkkapituiset (pilli)housut yhdistettyinä mataliin kenkiin ilman sukkia tai sit jotkut varrettomat sukat, näitä näkyi vielä ainakin ennen joulua eikä silloinkaan mitkään kesäkelit ollut..

    • Tuija2

      Jaa minkä kanssa polvisukat käy, jos ei hameen? No kenties vaikka pitkisten kanssa, jos ei tykkää käyttää sukkahousuja. Minä en käytä sukkahousuja oikeastaan koskaan, mikä viestii varmaan siitä, että en käytä juuri hameitakaan. Pitkien housujen kanssa käytän sitten niitä parjattuja polvisukkia. Talvellakin. En tarvitse mitään ahdistavia kuumia sukkahousuja sinne alle. Polvisukat on paljon kätsymmät kuin nilkkasukat, joita en ymmärrä ollenkaan, siis tarkoitan näitä ihonvärisiä ohuita nilkkasukkia. Ne vasta rumat on.

      Se minua kyllä aina jaksaa ihmetyttää, että kuka niitä valkoïsia polvisukkia oikein ostaa? Kaupoissa on niitä kuitenkin koko ajan myytävänä, joten täytyyhän niillä olla menekkiäkin. En ole kenelläkään nähnyt sitten 70-luvun. Itse ostan aina ihonvärisiä tai mustia, en ikinä valkoisia.

      Pitkien hameitten kanssa on tietysti kesällä mukavampi pitää polvisukkia, kunhan vain varmistaa sen, että istuessakaan ei tule näkyviin ne polvisukan yläreunat. Kerran katselin yhtä naista juhlissa, hänellä oli kapea musta melkein maahan asti ulottuva hame, jossa oli takana pitkä halkio. Hän ei ollut varmasti katsonut peilistä itseään takaa kunnolla, seisoessa ei näkynyt mitään, mutta heti kävelemään lähtiessä polvisukkien varret tuli näkyviin eikä se ollut kovin tyylikkään näköistä. Muuten hyvin kaunis asu hänellä.

    • Anonyymi

      ...

    • Anonyymi

      • (Teko)rusketus, se kamala oranssi sävy erityisesti
      • Legginssit 50 mummoilla (yleensä yhdistettynä siihen polvimittaiseen, avonaiseen neuleeseen)
      • Tyköistuvat collagehousut, jotka monen miehen mielestä näyttää "mukavalta" ja "seksikkäältä" olematta oikeasti kumpaakaan
      • Liialliset huulitäytteet ja muut operaatiot, liiallista on siinä vaiheessa kun näkee naamasta että sille on tehty asioita vaikkei olis nähny ennen täyteaineita/leikkauksia sitä ihmistä.
      • Rinta- ja peppuimplantit. Karmeita, luonnottomia kumipalloja. Pienet rinnat ja peput on kauneimpia ja luonnollisesti isot myös.

      • Anonyymi

        katukuvassa kulkien on hirveän näköistä , että naiset kulkee reppu selässä ,
        ymmärrettävää , että reppu on koululaisilla tai urheiluharrastuksiin , mutta että kauppakeskuksiin mennään reppu selässä .
        antaa kuvan , että "kantaa painavaa taakkaa selässään"


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe