Nishiki 405

Heikki

10

4452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • robin hood

165 egee, Biltsusta.

• Kokemuksen syvä rintaääni

Näin on. TREK. Paras. Aina.

• Heikki

En ajele työmatka tms "hyötyajoa", vaan muutaman kymmenen kilometrin mittaisia kunto/huvilenkkejä. Sanotaan että 70% asvaltilla, 30% sorateitä ja polkuja, joista osa on hyvinkin heikkokuntoisia. Ajelen kohtuullisen vauhdikkaasti ja välillä on soralenkkien jälkeen ranteet hellinä, josta syystä etujoustollisen pyörän kokeilu kiinnostaa.

Yosemite-heitosta sen verran, että nykyisessä pyörässäni on paremmat osat ja silti kehittivät ongelmia suht. nopeasti.

• Trek1000

Aivan:) Ykköslaatua!

• Kandee miettiä

Ihan hieno pyörä tuokin ja lähipiirissä Nisset on toimineet ihan OK. Mut kuitenkin jos ihan harrastuspeliksi niin oletko tsekannut cyclocross vaihtoehtoa - itse koin huigean tajunnan laajentumisen sellaisen hankittuani!

• Painaa ja rikkoutuu

Oletko varma, että tarvitset pyörääsi etujoustoa? Käytännössä vain tuo lisää painoa ja lisää rikkoutuvien kohtien lukumäärää, varsinkin tämän hintaluokan pyörissä. Sinänsä hyvä peli, mutta Nishikiltä löytyy myös malleja ilman etujoustoa.

• KPy

Erilaisilla jäykillä etuhaarukoillakin on paljon eroa. Edellisessä pyörässäni oli alumiininen ja nykyisessä on hyvälaatuinen hiilikuituhaarukka. Eroa on täristävällä pinnalla kun yöllä ja päivällä! Nyt tuntuu aivan toisenlaiselta lenkin jälkeen kuin edellisellä pyörällä.

Miettisin kyllä crossaria tuollaiseen käyttöön. Toisaalta itse ajan pääosin maantiepyörällä ja osa lenkeistä kulkee osin hiekkateitä. En koe sitä ongelmaksi. Oletko lukenut fillarilehden tämän vuoden pari ensimmäistä numeroa, joissa on markkinakatsaus?

Jos päädyt jostokeulaiseen, mitä ei kyllä tarvitse tiellä ajaessa, niin muista että kunnollinen joustokeula maksaa useita satoja euroja - siis pelkkä keula.

• Heikki
        KPy kirjoitti:

Erilaisilla jäykillä etuhaarukoillakin on paljon eroa. Edellisessä pyörässäni oli alumiininen ja nykyisessä on hyvälaatuinen hiilikuituhaarukka. Eroa on täristävällä pinnalla kun yöllä ja päivällä! Nyt tuntuu aivan toisenlaiselta lenkin jälkeen kuin edellisellä pyörällä.

Miettisin kyllä crossaria tuollaiseen käyttöön. Toisaalta itse ajan pääosin maantiepyörällä ja osa lenkeistä kulkee osin hiekkateitä. En koe sitä ongelmaksi. Oletko lukenut fillarilehden tämän vuoden pari ensimmäistä numeroa, joissa on markkinakatsaus?

Jos päädyt jostokeulaiseen, mitä ei kyllä tarvitse tiellä ajaessa, niin muista että kunnollinen joustokeula maksaa useita satoja euroja - siis pelkkä keula.

Päädyinkin semmoiseen vaihtoehtoon, että ostin maastopyörän mallia Bianchi Mutt 7400. Vaihdatin siihen alkuperäisiä maastorenkaita vähän kapeammat katukumit. Hieman hitaampi kuin entinen hybridini, mutta toisaalta erinomainen peli niillä huonoilla teillä.

Tämänpäiväisten kokemusteni perusteella sanon joustokeulasta, että normaalilla asvaltilla se tosiaan tarpeetonta, ylimääräistä painoa. Toisaalta huonolla tiellä lujaa ajaessa se tuntui parantavan kontrollia ja mukavuutta.

Kiitokset kaikkia neuvoja antaneille joka tapauksessa.

• RRT

Osta ennemmin 401 saa halvemmalla likipitäen samat ominaisuudet ilman turhaa etujousitusta.

• Jum Jam

Hybridi 7.3 FX D 17.5 MATTE BLACK CHROME 749;-
      Katso niin ei tarvitse enää miettiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe