Ruskettuminen auronkovoiteen kanssa

papupahvi

Miten on, ruskettuuko sillon huonommin kun laittaa aurinkovoidetta? En pala herkästi, mutta kun olen ollut n. 3 tuntia auringosa niin sillon palan. Käytän tavallisesti jotain 8-kerrointa. Olen vaalea mutta rusketun kuitenkin. Mikä on siis paras tapa ruskettua, laittaa aurinkovoidetta vai olla auringossa niin vähän aikaa ettei pala?

8

609

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta heikommin..

aurinkovoide estää palamisen ja vähentää rusketusta. vaikka moni väittää vastaan niin melko varma olen.
      1. olin 2 viikkoa etelän auringossa. lähtiessä valkoinen iho, suojakertoimia voiteessa 30 (en levittänyt kuiten ku tosi vähän iholle sitä) ja kotiin tullessa kaunis rusketus eikä palamista yhtään.
      2. olin 2 viikkoa messuilla töissä, puolet ajasta sisällä, puolet ulkona ja ilma oli lähes koko ajan hyvä. tulin kotiin, rusketus yhtä hieno ku ulkomaan reissun jälkeen vaikka ulkoillu vähemmän. syy: en käyttäny aurinkorasvaa, mut en palanutkaan.

ole auringossa joko 1-2h verran ilman rasvaa (mitä en suosittele kauheasti) niin ettet pala, tai sit levitä kevyt rasvakerros heti aamulla ja nauti koko päivä ulkoillen terveellisemmin!

• papupahvi

Kun aurinkovoiteissa on kuitenkin uv-b ja uv-a -suojat, niin ajattelin että niitä on varmaan silti hyödyllistä käyttää. Ehkä kokeilen pienempiä suojakertoimia, kai niissä on se sama suoja kuitenkin haitallisia säteitä vastaan.

• olee....

tietenki suoja on mut myös pienempi suoja just noita vaarallisia säteitä vastaan. kun spf nousee yhdellä, kertoimet ovat jo selvästi suuremmat. kannattaa käyttää voidetta aina, se kuinka helposti palaa kertoo minkä verran..
        suomessa ihotyypin mukaan:
        IV 1-5 kerroin
        III 6-10
        II 10-15 (tai 10-20)
        I yli 20 ja pitäis välttää aurinkoa.

etelän lomalla vielä enemmän..

• rusketus on vaarallista

Ehkä et nyt vielä nuorena tajua, mutta vanhempana toivot, että et olisi käryttänyt ihoasi auringossa. Rypyt tulee aina herkemmin mitä enemmän grillaat itseäsi auringossa. rusketushan on ihon paniikkireaktiota auringon aiheuttamista ihovaurioista. Käytä itseruskettavia voiteita jos haluat väriä ihollesi!

• Anonyymi

Juuri näin. Esim. tässä 45v iässä toivoo, että olisipa tajunnut suojautua auringolta jo silloin nuorena. Nyt ei tarttisi läträtä erittäin kalliiden seerumien kanssa ja toivoa että niillä olisi jotain vaikutusta haperoon ja veltostuneeseen ihoon.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Minulla on päinvastainen ongelma kuin useimmilla. En haluaisi ruskettua niin paljon mitä rusketun. Laitan esim. lenkille aurinkosuojavoidetta 50 kertoimella, mutta silti rusketun. Kädet näyttää aurinkosuojasta huolimatta jo tässä vaiheessa kesää joltain "murjaanilta". Eli kyllä ruskettuu, vaikka olisi aurinkosuojavoidetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      118
      3862
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      56
      3185
    3. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3157
    4. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      3105
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      6
      3041
    6. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      29
      2805
    7. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2537
    8. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2277
    9. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      63
      2260
    10. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      62
      2119
    Aihe