Ruskettuminen auronkovoiteen kanssa

papupahvi

Miten on, ruskettuuko sillon huonommin kun laittaa aurinkovoidetta? En pala herkästi, mutta kun olen ollut n. 3 tuntia auringosa niin sillon palan. Käytän tavallisesti jotain 8-kerrointa. Olen vaalea mutta rusketun kuitenkin. Mikä on siis paras tapa ruskettua, laittaa aurinkovoidetta vai olla auringossa niin vähän aikaa ettei pala?

8

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta heikommin..

      aurinkovoide estää palamisen ja vähentää rusketusta. vaikka moni väittää vastaan niin melko varma olen.
      1. olin 2 viikkoa etelän auringossa. lähtiessä valkoinen iho, suojakertoimia voiteessa 30 (en levittänyt kuiten ku tosi vähän iholle sitä) ja kotiin tullessa kaunis rusketus eikä palamista yhtään.
      2. olin 2 viikkoa messuilla töissä, puolet ajasta sisällä, puolet ulkona ja ilma oli lähes koko ajan hyvä. tulin kotiin, rusketus yhtä hieno ku ulkomaan reissun jälkeen vaikka ulkoillu vähemmän. syy: en käyttäny aurinkorasvaa, mut en palanutkaan.

      ole auringossa joko 1-2h verran ilman rasvaa (mitä en suosittele kauheasti) niin ettet pala, tai sit levitä kevyt rasvakerros heti aamulla ja nauti koko päivä ulkoillen terveellisemmin!

    • papupahvi

      Kun aurinkovoiteissa on kuitenkin uv-b ja uv-a -suojat, niin ajattelin että niitä on varmaan silti hyödyllistä käyttää. Ehkä kokeilen pienempiä suojakertoimia, kai niissä on se sama suoja kuitenkin haitallisia säteitä vastaan.

      • olee....

        tietenki suoja on mut myös pienempi suoja just noita vaarallisia säteitä vastaan. kun spf nousee yhdellä, kertoimet ovat jo selvästi suuremmat. kannattaa käyttää voidetta aina, se kuinka helposti palaa kertoo minkä verran..
        suomessa ihotyypin mukaan:
        IV 1-5 kerroin
        III 6-10
        II 10-15 (tai 10-20)
        I yli 20 ja pitäis välttää aurinkoa.

        etelän lomalla vielä enemmän..


    • rusketus on vaarallista

      Ehkä et nyt vielä nuorena tajua, mutta vanhempana toivot, että et olisi käryttänyt ihoasi auringossa. Rypyt tulee aina herkemmin mitä enemmän grillaat itseäsi auringossa. rusketushan on ihon paniikkireaktiota auringon aiheuttamista ihovaurioista. Käytä itseruskettavia voiteita jos haluat väriä ihollesi!

      • Anonyymi

        Juuri näin. Esim. tässä 45v iässä toivoo, että olisipa tajunnut suojautua auringolta jo silloin nuorena. Nyt ei tarttisi läträtä erittäin kalliiden seerumien kanssa ja toivoa että niillä olisi jotain vaikutusta haperoon ja veltostuneeseen ihoon.


    • Anonyymi

      Mytanista kokemuksia?


      http://hyvinvointishop.com/

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minulla on päinvastainen ongelma kuin useimmilla. En haluaisi ruskettua niin paljon mitä rusketun. Laitan esim. lenkille aurinkosuojavoidetta 50 kertoimella, mutta silti rusketun. Kädet näyttää aurinkosuojasta huolimatta jo tässä vaiheessa kesää joltain "murjaanilta". Eli kyllä ruskettuu, vaikka olisi aurinkosuojavoidetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe