Ruskettuminen auronkovoiteen kanssa

papupahvi

Miten on, ruskettuuko sillon huonommin kun laittaa aurinkovoidetta? En pala herkästi, mutta kun olen ollut n. 3 tuntia auringosa niin sillon palan. Käytän tavallisesti jotain 8-kerrointa. Olen vaalea mutta rusketun kuitenkin. Mikä on siis paras tapa ruskettua, laittaa aurinkovoidetta vai olla auringossa niin vähän aikaa ettei pala?

8

580

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta heikommin..

aurinkovoide estää palamisen ja vähentää rusketusta. vaikka moni väittää vastaan niin melko varma olen.
      1. olin 2 viikkoa etelän auringossa. lähtiessä valkoinen iho, suojakertoimia voiteessa 30 (en levittänyt kuiten ku tosi vähän iholle sitä) ja kotiin tullessa kaunis rusketus eikä palamista yhtään.
      2. olin 2 viikkoa messuilla töissä, puolet ajasta sisällä, puolet ulkona ja ilma oli lähes koko ajan hyvä. tulin kotiin, rusketus yhtä hieno ku ulkomaan reissun jälkeen vaikka ulkoillu vähemmän. syy: en käyttäny aurinkorasvaa, mut en palanutkaan.

ole auringossa joko 1-2h verran ilman rasvaa (mitä en suosittele kauheasti) niin ettet pala, tai sit levitä kevyt rasvakerros heti aamulla ja nauti koko päivä ulkoillen terveellisemmin!

• papupahvi

Kun aurinkovoiteissa on kuitenkin uv-b ja uv-a -suojat, niin ajattelin että niitä on varmaan silti hyödyllistä käyttää. Ehkä kokeilen pienempiä suojakertoimia, kai niissä on se sama suoja kuitenkin haitallisia säteitä vastaan.

• olee....

tietenki suoja on mut myös pienempi suoja just noita vaarallisia säteitä vastaan. kun spf nousee yhdellä, kertoimet ovat jo selvästi suuremmat. kannattaa käyttää voidetta aina, se kuinka helposti palaa kertoo minkä verran..
        suomessa ihotyypin mukaan:
        IV 1-5 kerroin
        III 6-10
        II 10-15 (tai 10-20)
        I yli 20 ja pitäis välttää aurinkoa.

etelän lomalla vielä enemmän..

• rusketus on vaarallista

Ehkä et nyt vielä nuorena tajua, mutta vanhempana toivot, että et olisi käryttänyt ihoasi auringossa. Rypyt tulee aina herkemmin mitä enemmän grillaat itseäsi auringossa. rusketushan on ihon paniikkireaktiota auringon aiheuttamista ihovaurioista. Käytä itseruskettavia voiteita jos haluat väriä ihollesi!

• Anonyymi

Juuri näin. Esim. tässä 45v iässä toivoo, että olisipa tajunnut suojautua auringolta jo silloin nuorena. Nyt ei tarttisi läträtä erittäin kalliiden seerumien kanssa ja toivoa että niillä olisi jotain vaikutusta haperoon ja veltostuneeseen ihoon.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Minulla on päinvastainen ongelma kuin useimmilla. En haluaisi ruskettua niin paljon mitä rusketun. Laitan esim. lenkille aurinkosuojavoidetta 50 kertoimella, mutta silti rusketun. Kädet näyttää aurinkosuojasta huolimatta jo tässä vaiheessa kesää joltain "murjaanilta". Eli kyllä ruskettuu, vaikka olisi aurinkosuojavoidetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      210
      3879
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      63
      2465
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2233
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1257
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1186
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe