Minua kiinnostaisi tietää, että kuinka moni teistä on laihtunut ns. normaalilla ruoalla ja kotiruoalla? Kun joka paikassa hehkutetaan kaiken maailman Atkninseja ja muita. Eikö kukaan noudata enää vanhaa kunnon lautasmallia jne?
Laihdutus
6
681
Vastaukset
- \o/
Mä olen :) Ja monet muutkin
- Denex
lautasmallia omalla tavallani.
Usein kuitenkin siihen kuuluu oleellisesti maito, leipä, keinorasvat, hedelmät ynm. joiden terveysvaikutukset ovat huonoja. Niinpä ravintosuositus ei sovi ihmiselle, korkeintaan eläimelle esim. koiralle. Koiranruoka ynm. ovat kaupallisia hömpötyksiä, jotka tarjoavat epäluonnollista ruokaa koiralle, näin ollen koirille ja eläimille terveellisempää ruokaa on esim. Brand-dieetti, joka pyrkii ei-kaupallisuuteen.
http://tjaa.dy.fi/~brand/ Olen nyt laihtunut -19kg ja ihan normaalia kotiruokaa olen syönyt. Toki laihdutus voi olla hieman hitaampaa kuin ei kotiruoalla laihduttavalla, mutta kuitenkin. Eli syyskuussa olen urakan aloittanut ja 19kg on hävinnyt..ja muuten on paino tippunut aika tasasesti, mutta kaksi kertaa on ollut kuukauden jakso ettei tippunut yhtään. Sen vuoksi mielestäni toi 19kg on jo aika hyvin. Vielä on matkaa maaliin 7kg ja senkin aijon saada pois kotiruoalla ja lenkkeilyllä.
- olen
laihduttanut syömällä kaksi annosta normaalia kotiruokaa sekä aamu- ja iltapalan...
- Säästöliekki
Normaalilla ruoalla laihduttaminenhan tarkoittaa, että syödään ainoastaan energiankulutusta vähemmän, eli vähennetään syömisen määrää.
Jos normaali ravinto sisältää proteiinia ja rasvaa minimimäärät eli noin 30-40g rasvaa ja noin 70g proteiineja, niin näistä ei saisi missään tapauksessa vähentää koska elintoiminnoille ja elimistön ylläpidolle pitää jäädä mainitut määrät, muuten elimistön sisäinen energian kulutus romahtaa koska ei ole "raaka-aineita" käytettävissä. Vähennyksen tuleekin kohdistua hiilihydraatteihin. Jos rasvan ja proteiinin sisälto ravinnossa on edellämainittuja suurempi, niin silloin luonnollisesti vähennysvaraa on erotuksen verran.- -10kg/2kg
Itse olen lahduttanut 10kg kahdessa kuukaudessa jättämällä karkin, keksit yms. turhat mässyttelyt pois, vaihtamalla vaalean leivän kokonaan ruisleipään, syömällä päivässä aamupalan, kevyen lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Lisäksi aloin liikkua vähintään tunnin verran 4-6krt/viikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3532517Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944332463- 1121401
- 421124
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo67888- 56833
Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26831Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39805Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi117762En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30729