10 e tunti onko hyvä?

graafikko

Teen ilmoitusvalmistusta ja takana 3 vuoden ammatillinen koulutus (painopinnanvalmistaja). Olen ollut 2 vuotta samassa työpaikassa ja palkka on 10e/tunti...olenko alipalkattu?

17

8554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sosiaalituet passivoi

      n. 1200 euroa, eli 150 euroa enemmän kuin toimettomat peruspäivärahalla eläjille. Päivärahaa 580 e/kk, asumistuki 164 e/kk ja toimeentulotuki 300 e/kk.

      Kannattaako 150 euron takia tehdä töitä, kun voisit loikoilla kotona ja välillä tehdä kuutamokeikkaa...

      • oikeasti!!!

        Siis saako työtön Suomessa noi helvetin paljon rahaa??? No nyt ainakin tiedän mihin joka kuukausi maksamani verot (1100e/kk) menee.....


      • hulabula
        oikeasti!!! kirjoitti:

        Siis saako työtön Suomessa noi helvetin paljon rahaa??? No nyt ainakin tiedän mihin joka kuukausi maksamani verot (1100e/kk) menee.....

        Älä hermostu. Työttömälle jää käteen reilu 300€/kk. Jos on omistusasunto ja saa ansiosidonnaista, käteen voi jää enemmänkin, mutta pitemmän päälle ei ole todellakaan helppoa. Tai no ainahan voit itse kokeilla.


      • Nettopalkka 2100 - kulut 17...
        hulabula kirjoitti:

        Älä hermostu. Työttömälle jää käteen reilu 300€/kk. Jos on omistusasunto ja saa ansiosidonnaista, käteen voi jää enemmänkin, mutta pitemmän päälle ei ole todellakaan helppoa. Tai no ainahan voit itse kokeilla.

        Normaalista peruspäivärahasta ei mene juurikaan veroja, verottajan laskurin mukaan veroprosentti on 8, joten miten 587,50 eurosta sinulle jää käteen vain 300 euroa. Oikea käteen jäävä summan on 540 euroa.

        Laskin asumistuen omilla tiedoilla ja saisin 164 euroa asumistukea, josta ei mene veroja.

        Kunnan toimeentulotukilaskuri antoi hyväksyttävien menojen perusteella toimeentulotueksi 305 euroa, joka myöskin on verosta vapaa.

        Eli 540 164 305= 1009 e/kk. Tuosta summa on käteen jäävä, josta sitten aletaan vähentelemään niitä kiinteitä menoja (asumis-, ruoka-, ulosottomenot jne.)

        Stakesin tilastojen mukaan toimeentulotukea maksettiin 2004 327 euroa / perhe/kk. Henkilö kohden summa oli 206 euroa / kk.


      • sissi
        Nettopalkka 2100 - kulut 17... kirjoitti:

        Normaalista peruspäivärahasta ei mene juurikaan veroja, verottajan laskurin mukaan veroprosentti on 8, joten miten 587,50 eurosta sinulle jää käteen vain 300 euroa. Oikea käteen jäävä summan on 540 euroa.

        Laskin asumistuen omilla tiedoilla ja saisin 164 euroa asumistukea, josta ei mene veroja.

        Kunnan toimeentulotukilaskuri antoi hyväksyttävien menojen perusteella toimeentulotueksi 305 euroa, joka myöskin on verosta vapaa.

        Eli 540 164 305= 1009 e/kk. Tuosta summa on käteen jäävä, josta sitten aletaan vähentelemään niitä kiinteitä menoja (asumis-, ruoka-, ulosottomenot jne.)

        Stakesin tilastojen mukaan toimeentulotukea maksettiin 2004 327 euroa / perhe/kk. Henkilö kohden summa oli 206 euroa / kk.

        Peruspäivä rahasta maksetaan veroja 20%. Siitä kun ei tehdä mitään vähennyksiä. Toimeentulo tukea ei yksinäiselle tai työssäkäyvän puolisolle tipu.

        Provoile ensi kerralla vähän paremmin!!


    • Pasi

      Meidän firmassa saa sen 10€ tunti, en suosittele raatamaan. Tosin broidille joku tarjos 8.4€ per tunti jostain sähkärin työstä.

    • santeliini

      .. hällä sama koulutus ja pari vuotta enemmän kokemusta.

      • ketjun aloittaja

        Niin...kyseinen työpaikka on Tampereella. Käsittääkseni Helsingissä saa todella suuriakin palkkoja graafisen alan töistä?


    • iejghgh

      ..kuulin tässä viikolla että naishenkilö sai siivotessaan toimistoa 15 euroa per tunti. Liekö sitten parempi tuntipalkka kuin siivoojilla yleensä????

      • miu

        jep on isompi mä oon aina saanut päälle 7 euron


    • ele

      10 € tänäpäivänä on,tai voisi sanoa aika hyväksi,varsinkin jos ei ammatillista koulutusta!! muutoinkin juuri ja juuri yli kymmentä euroa maksetaan,vaikka olisi melkein miten tahansa hyvä amatti. ainoastaan käytäntö ratkaisee,ei koulutus! papereilla ei mitään arvoa tänään. työntekoa vaan arvostetaan. itse olen kokenut. itsellä ei ammatillista koulutusta,ja saan yli 10€/tunti,eli enemmän,kuin ne jotka ovat olleet n.8-vuotta samas firmas ja koulutus. itse n.4 kk. en tietenkään koskaan olsi suoraan päässyt kyseiseen firmaan,vaan vuokrafirman kautta. palkka sieläkin 9€/tunti. nyt vakituistettu. ja jopa arvostetaa erittäin paljon,koska työt luistaa! eli papereilla harvoin merkitystä.

      • wcwc

        surkee on palkka.


      • ei jymmärrä

        tuskin kovin moni DI/ekonomi/lakimies tohon 10 euroon tee töitä kuin korkeintaan puoli tuntia. Kyllä koulutus merkitsee todella paljon. 10 euroa on kyllä ihan hyvä palkka jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla ja pääkaupunkiseudullakin jos on opiskelija vielä.


      • Amiksen kasvatti
        ei jymmärrä kirjoitti:

        tuskin kovin moni DI/ekonomi/lakimies tohon 10 euroon tee töitä kuin korkeintaan puoli tuntia. Kyllä koulutus merkitsee todella paljon. 10 euroa on kyllä ihan hyvä palkka jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla ja pääkaupunkiseudullakin jos on opiskelija vielä.

        Rak.tek. Helsinki 30 eur/h =)


    • ketjun aloittaja

      Kyse on ei ole kesätöistä vaan ihan kokotyöstä (töissä ollut n.2v. tässä firmassa)

      • dick cheese

        palkka jokatapauksessa.


    • nimimerkkipillu

      Paska

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe