Ilmeisesti etanoli käy hyvin polttonesteestä autossa, mutta sanokaapas miten/mitä ainetta kannattais autotallissa tehdä, kun ei viittis tuohon ruohonleikkuriin ostaa noin kallista tavaraa.
Lähtökohtana siis on että halvalla saa tehtyä. Jopa niin halvalla, että vois maksaa jopa bensaveron valtiolla jos autossa käyttää!
Bensalle vastinetta
4
577
Vastaukset
sinulle motiivia opiskella kemiaa vaikka vähän pitemmällekin!
Rypsiöljyn metylointilaitteiston saisit n. kymmenellä kiloeurolla. Metyloitu rypsiöljy käy tosin vaan diesel-vehkeisiin. Lisäksi tarvitaan ainakin metanolia ja lipeää. Lopputuotteena on rasvahappojen metyyliestereitä eli biodieseliä ja glyserolia.
Metanolikin voisi käydä polttoaineeksi. Sitä saa puuhaketta kuivatislaamalla.
Häkäpönttö olisi kolmas vaihtoehto.- minä vaan
hyvällä pontikkapannulla ja sokerijuurikkailla litralle lähes puhdasta etanolia (92-96%) hinnaksi tulee parikymmentä senttiä litra. vehkeetkin on helpot rakentaa.
Antaisin sinulle pienen neuvon..Etsi jostakin lämpöarvotaulukko niin huomaat, että etanolia tarvii enempi kuin bensaa..
Jos meinaat itse valmistella niin mietipä kuinka paljon tulee maksamaan sen puhdistaminen käyttökelpoiseksi niin tulet toteamaan, että ei pahemmin kannata..
Ja tapa..Miten vain.Joko tislaamalla rankista tai jos omaat tehdasolosuhteet niin eteenistä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206246Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.253737Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1682868- 292810
- 821724
- 1471602
- 91563
- 1481561
- 121288
- 211202