Ei millään voi enää nykypäivänä uskoa kertakaikkiaan mihinkään ja varsinkaan parituhatvuotisiin loruihin.
Tämä maailma on niin kamala paikka, että mitään "varjelijaa" ei voi olla olemassa , joka suojelisi meitä jne. On tsunamit, maanjäristykset ja muut luonnonkatastrofit. On aivan järkyttäviä sairauksia ja onnettomuuksia. Pieniä lapsia syntyy maailmaan täysin vammaisina ilman mitään syytä. Ajattele vaikka vauvaa joka syntyy esim kuurosokeana!
Ilman minkäänlaisia ihmisten luomia sotia
maailma olisi hirvittävä paikka jo sellaisenaan vaikkei yhtäkään laukausta ammuttaisi toista kohden jne.
Monelle tämä elämä on pelkkää kidutusta ja kauheuksia täynnä ilman, että toivoa olisi näkyvissä. Ei siinä mitkään rukoukset auta
tapahtui mitä tapahtui.
Kukaan ei varjele meitä..... olemme yksin
ja miljardienkaan valovuosien päässä ei näy pilkahdustakaan toisista maailmoista, joissa olisi elämää... Ihmiset on hyljätty tänne kaukaiseen helvettiinsä odottamaan viimeistä niittiä otsaansa
Menetin uskoni kun
10
558
Vastaukset
- varjella
Otapas nyt rauhallisesti. Kun ensimmäinen tajunnan aalto alkaa pienenttyä, voit ruveta katselemaan, mikä tässä maailmassa oikeastaan on hienoa - moni asia! Sitten voit katsella, mitä voisit tehdä ihan omin käsin tai aivoin saadaksesi tästä maailmasta paremman paikan niille, joilla ei mene hyvin. Oikeassa olet totisesti siinä, että rukoilu ja muu toiveunen näkeminen ei auta yhtään, joten hommiin siitä! Äläkä turhaan kauhistele sitä isoa avaruutta - meillä on tässä tosi mukava, meille sopiva, nätti ja sininen pikku planeetta! :)
- Ruhama
Se usko, minkä olet menettänyt, ei tainnut ollakaan minkään arvoinen. Kristillinen usko on jotain muuta. Siinä ei odotetakaan maallista Kuningasta, paratiisia tässä ajassa, vaan meidän Kuninkaamme antaa toivon paremmasta huomisesta AJAN RAJAN TUOLLA PUOLEN.
Kristitty uskova voi tunnustaa tämänkin: ”Jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä.” (1. Kor. 15:19)
Tämä ajallinen elämä on matka kohti iankaikkisuutta. Tämä matka tehdään synkän korpitaipaleen kautta, ja moninaiset vaivat ja vastukset kohtaavat kulkijoita. Tätä meidän kristittyjen matkaa kuvaa vertauskuvallisesti Israelin kansan matka autiomaan halki Luvattuun maahan. Vain ne pääsevät perille, jotka riippuvat kiinni Kristuksessa, uskoen Lupauksen Sanan, eivätkä epäuskoisina käänny takaisin ja palaa Egyptin orjuuteen (synnin orjuus).
Tosi Elämä, missä ei ole itkua eikä sairautta, ei toteudu vielä tässä ajassa näkyvällä tavalla, vaan ainoastaan toistaiseksi vasta uskon kautta.
Ystävä hyvä, todellisuus kyllä aina iskee, mutta sen ei tarvitse merkitä toivottomuutta! Vasta sitten kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
”Eihän meillä täällä ole pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee.” (Hepr.13:14)
”Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.” (Room.8:19-25)- Ruhama
Me jokainen yksilönä voimme tehdä parhaamme parantaaksemme tätä maailmaa. Luonnonilmiöille emme tietysti juuri mitään voi, mutta hädässä olevia voimme aina yrittää auttaa.
Tässä ajassa kristittyjen tehtävä on olla lähimmäiselle tukena kaikessa missä voi. Itsekin armosta Jumalan lapsiksi tulleina ja sellaisina elävinä, meidän tulee armahtaa toisiamme, antaa anteeksi, auttaa ja tukea.
Jeesus neuvoi rukoilemaan: anna meille meidän syntimme anteeksi niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Matt. 25:34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
Matt. 25:35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
Matt. 25:36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
Matt. 25:37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
Matt. 25:38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
Matt. 25:39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
Matt. 25:40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Matt. 25:42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
Matt. 25:43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
Matt. 25:44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
Matt. 25:46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." - Jami369
Ruhama kirjoitti:
Me jokainen yksilönä voimme tehdä parhaamme parantaaksemme tätä maailmaa. Luonnonilmiöille emme tietysti juuri mitään voi, mutta hädässä olevia voimme aina yrittää auttaa.
Tässä ajassa kristittyjen tehtävä on olla lähimmäiselle tukena kaikessa missä voi. Itsekin armosta Jumalan lapsiksi tulleina ja sellaisina elävinä, meidän tulee armahtaa toisiamme, antaa anteeksi, auttaa ja tukea.
Jeesus neuvoi rukoilemaan: anna meille meidän syntimme anteeksi niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Matt. 25:34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
Matt. 25:35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne.
Matt. 25:36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'
Matt. 25:37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa?
Matt. 25:38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut?
Matt. 25:39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
Matt. 25:40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Matt. 25:42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
Matt. 25:43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
Matt. 25:44 "Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?'
Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
Matt. 25:46 "Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."tässä varmaan taas kaivattiinkin.. juuri puhuttiin hyödyttömistä rukouksista
- mä vaa
Jami369 kirjoitti:
tässä varmaan taas kaivattiinkin.. juuri puhuttiin hyödyttömistä rukouksista
mitä hän mielestäsi sitten kaipaa?
Jos ei ihminen usko Jumalaan elämä tuntuu juuri tuollaiselta!Ei ole ketään jonka puoleen kääntyä,sitten täälä hädissään huhuillaan...Täältä tuskin hänelle selitystä noihin asioihin löytyy...Niin ja niin kauan kun maailmassa on yksikin ihminen se on paha.Niin kauan kun saatanalla on valta se on paha.On asioita joille ihminen ei voi mitään ja on asioita joihin ei selitystä tässä ajassa löydy. - ensimmäinen
mä vaa kirjoitti:
Jos ei ihminen usko Jumalaan elämä tuntuu juuri tuollaiselta!Ei ole ketään jonka puoleen kääntyä,sitten täälä hädissään huhuillaan...Täältä tuskin hänelle selitystä noihin asioihin löytyy...Niin ja niin kauan kun maailmassa on yksikin ihminen se on paha.Niin kauan kun saatanalla on valta se on paha.On asioita joille ihminen ei voi mitään ja on asioita joihin ei selitystä tässä ajassa löydy.kirjoitus ja mieti.
Mieti myös sitä, että jos SINÄ et jotakin asiaa ymmärrä, ei se merkitse sitä, että aivosi aukot ja lopun maailman täyttäisi jokin tonttu-ukko-jumala-hahmo. Sinähän voit ihan yksinkertaisesti olla tyhmä ja tietämätön ihminen. - Jami369
mä vaa kirjoitti:
Jos ei ihminen usko Jumalaan elämä tuntuu juuri tuollaiselta!Ei ole ketään jonka puoleen kääntyä,sitten täälä hädissään huhuillaan...Täältä tuskin hänelle selitystä noihin asioihin löytyy...Niin ja niin kauan kun maailmassa on yksikin ihminen se on paha.Niin kauan kun saatanalla on valta se on paha.On asioita joille ihminen ei voi mitään ja on asioita joihin ei selitystä tässä ajassa löydy.asennetta eikä mitää huuhaata. Ei tämä maailma niin paha paikka sentäs ole.. vaikka kaipa tuo usko voi jonkinlaisena mieliala lääkkeenä toimia..
sillä täällä on vielä paljon kaunistakin. Katsele vaikka vähän ympärillesi: lasten leikkejä uimarannoilla, kauniita kukkaistutuksia, harmaahapsisia vanhuksia,jotka näyttävät vastarakastuneilta. On paljon toivoa ja elämää, myrskynkin jälkeen. Elämä on ihana lahja, joka kannattaa käyttää... eläen!
- mie vain
Se tie on mukava ja leveä joka vie kadotukseen, mutta se tie joka vie pelastukseen on kaita, ja vain harvat sen löytävät. (ei ihan täysin sanatarkasti mutta silti Raamatusta)
- Jami369
minä uskonkin joulupukkiin, pukki pelastaa tosiuskovaisen aina.. jos väität muuta olet vääräuskoinen ja matkalla piruntuleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku665485Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti892789- 2742561
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362419Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191964Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2371626Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai571263Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131153- 881125
- 901116