TRAL vai Toimihenkilöunioni

Hanna

Valmistun pian tradenomiksi ja olen tradenomiliiton opiskelijajäsen. Aloitan työt hyvässä toimihenkilön toimessa tammikuussa ja minulle on suositeltu liittymistä toimihenkilöunionin työttömyyskassaan (Isompi liitto, paremmat edut ja suurin osa muistakin yrityksen toimihenkilöistä kuuluu toimihlöunioniin)?. Kumman liiton työttömyyskassa ja jäsenyys tulee fiksummaksi? Kokemuksia?

3

1528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FA

kuulun TRAL:oon.
      Ei minulla ainakaan ole mitään huonoa kerrottavaa. Kaikki on toiminut moitteetta sähköpostin välityksellä. Kyllähän TRAL kovasti yrittää tehdä Tradenomi-tutkintoa tunnetuiksi (joka on hyvä asia) ja kyllähän tavallaan nuo AKAVAN ajamat asiat ovat lähempänä omaa työuraa (vrt. eläkeasiat jne) kuin mitä esim. SAK (vai onko se toimihlöunioni SAK:n alainen?) Korjatkaa, jos olen väärässä?!

Ajattelin kyllä erota tästäkin liitosta, kunhan saa työkokemusta kerrytettyä ja löytää vakaan ja mieleisen työpaikan!

Makuasia.

• Zvona

Tradenomiliitto on nuorin AKAVAlainen, nopeimmin kasvava, tutkintopohjainen liitto, joka keskittyy vain ja ainoastaan tradenomien ja BBA-tutkinnon suorittaneiden edunvalvontaan.

Toimihenkilöunioni on suurin STTK:lainen ammattipohjainen liitto, joka keskittyy pääasiassa kaikkien toimihenkilöiden edunvalvontaan.

Tässä on kyse nyt siitä mitä sinä olet..tai oikeastaan "mitä tulet olemaan":

Jos olit suunnitellut työskenteleväsi loppuelämäsi toimihenkilötehtävissä, se menee mukavasti TU:n jäsenenä - he kyllä huolehtivat, että pysyt toimihenkilönä ja sinun perusturvasi taataan. Tällöin tosin olisit selvinnyt kevyemmällä, kun olisit suorittanut opistoasteen tutkinnon.

Jos olit aikeissa työskennellä niissä työtehtävissä, johon koulutuksesi on antanut puitteet (tai olisi ainakin pitänyt antaa) ja profiloitua korkeakoulututkinnon suorittaneeksi asiantuntijaksi, TRAL on oikea valvomaan ja ajamaan sinun etujasi.

Muista kuitenkin se, että jos joskus satut saamaan koulutustasi vastaavia työtehtäviä (muu kuin toimihenkilö), niin joudut vaihtamaan liittoasi.

• Zvona

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1189
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1048
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      838
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      764
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe