En ole ennen värjännyt hiuksiani, mutta nyt olisi hinku kokeilla uutta väriä ja ilmettä. Omani on niin harmaan vaalea, että oikein hävettää. :D Kysyisinkin teiltä, että onko kokemuksia kasvipohjaisista väreistä? Pysyykö miten kauan keskimäärin ja millainen tulos oli? Minkä hintaisia ja missä myydään?
Olen jonkin verran lukenut niukkaa tietoa netistä, jota olen löytänyt, ja vaikuttaa kiinnostavalta kaupan myrkkyihin verrattuna. :) Eli miten on. Kannattaako kokeilla, vaiko ei?
kasvipohjaiset hiusvärit?
5
4943
Vastaukset
- riippuen väristä
No itse olen kokeillut ihan 100% kasviväriä eli hennaa, Herbatint-kasvipohjaisia värejä sekä Tints of Nature-merkkistä kasvipohjaista hiusväriä.
Hennalla värjääminen on hankalaa, sotkuista ja tulos on aina punertava. Olen värjännyt myös Indogolla, tulos oli sinertävän harmaa, olisi pitänyt sekoittaa sekaan hennaa, niin olisi tullut tummanruskeanpunertava.
Sitten noi luontaistuotekauppojen kasvipohjaiset värit on tosi hyvä. Varsinkin Herbatint-väreihin olen ollut TOSI tyytyväinen. Ylipäätään noi haalistuu ehkä hieman kaupan myrkkyvärejä nopeammin, mutta mulle se sopii koska värjään pitkää tukkaa, ja haluan välillä vaihdella värejä. Mutta kyllä niistäkin väriraja jää, jos värjää eri värillä kuin oma tukka. Blondauskin niillä onnistuu, samoin tummentaminen. Ne toimii kuin mitkä tahansa tavalliset hiusvärit.- unohtui edellisestä
Herbatint-hiusvärejä saa joistain luontaistuotekaupoista, maksaa noin 11-13 e purkki josta lyhyttä tukkaa tai juurikasvua värjää ainakin kaksi kertaa.
Hennavärejä saa luontaistuotekaupoista, tavaratalojen luontaistuoteosastoilta, maksavat noin 8 euroa paketti, josta värjää pitkähköäkin tukkaa pari kertaa. Urtekramin hennavärit on parhaita. Mutta niiden levittämiseen suosittelen pyytämään kaverin apuun. Eka kertaa saattaa olla vähän epäonnistunut, sitä pitää treenata. Mutta hennaa voi onneksi laittaa useammin päähän kuin perushiusvärejä koska se ei vahingoita hiuksia! - *ruusa*
unohtui edellisestä kirjoitti:
Herbatint-hiusvärejä saa joistain luontaistuotekaupoista, maksaa noin 11-13 e purkki josta lyhyttä tukkaa tai juurikasvua värjää ainakin kaksi kertaa.
Hennavärejä saa luontaistuotekaupoista, tavaratalojen luontaistuoteosastoilta, maksavat noin 8 euroa paketti, josta värjää pitkähköäkin tukkaa pari kertaa. Urtekramin hennavärit on parhaita. Mutta niiden levittämiseen suosittelen pyytämään kaverin apuun. Eka kertaa saattaa olla vähän epäonnistunut, sitä pitää treenata. Mutta hennaa voi onneksi laittaa useammin päähän kuin perushiusvärejä koska se ei vahingoita hiuksia!Todella paljon kiitos noista vastauksista. :) Hieman pelottaa se ensimmäinen värjäys, mutta eiköhän sekin onnistu. Ja jos ei, niin sitten treenataan.
Vielä muutama kysymys, jos joku viitsii vielä hieman selventää. :D
Eli tosiaan ekaa kertaa värjätessä kannattaako väriä pitää kauan päässä? Luin tuolta jostakin, että tunnista viiteen on hyvä aika. Oikeastaan niin kauan kuin vain viitsii väri päässä olla. :) Eli pitääkö heti ekalla kerralla istua väri päässä kauan?
Ja sitten lämmöstä. Jossakin mainostettiin, että kannattaa lämmitellä hiuksia esim. kuivaimella tai käydä lopuksi saunassa, jotta väri tarttuu paremmin (siis värin ollessa päässä hiukset suojattuna). Onko tämä totta? - niin kyllä
*ruusa* kirjoitti:
Todella paljon kiitos noista vastauksista. :) Hieman pelottaa se ensimmäinen värjäys, mutta eiköhän sekin onnistu. Ja jos ei, niin sitten treenataan.
Vielä muutama kysymys, jos joku viitsii vielä hieman selventää. :D
Eli tosiaan ekaa kertaa värjätessä kannattaako väriä pitää kauan päässä? Luin tuolta jostakin, että tunnista viiteen on hyvä aika. Oikeastaan niin kauan kuin vain viitsii väri päässä olla. :) Eli pitääkö heti ekalla kerralla istua väri päässä kauan?
Ja sitten lämmöstä. Jossakin mainostettiin, että kannattaa lämmitellä hiuksia esim. kuivaimella tai käydä lopuksi saunassa, jotta väri tarttuu paremmin (siis värin ollessa päässä hiukset suojattuna). Onko tämä totta?Jos värjäät ihan aidolla 100% hennalla, niin kyllä, lämpö aktivoi hieman värin tarttumista. Yleensä hennan aktiivisuusaika eli se aika jolloin siitä tarttuu väriä hiukseen on noin 2 tuntia. Mun mielestä pidempään ei tarvitse pitää, vaikka jotkut pitävät ihan hoitovaikutuksen takia neljäkin tuntia. Jotkut jopa yön yli, mutta se on kyllä hankalaa.
Jos englantia ymmärrät niin tässä pari hyvää linkkiä hennavärjäyksestä johon kannattaa tutustua:
http://www.hennaforhair.com/
http://www.everydayhenna.com/hairhennainstructions.html
Ja hennan väriin siis vaikuttaa myös se, miten monta kertaa olet hennannut.Ensin tulos on ehkä vaalean oranssi tai kirkas punainen, mutta uudelleen värjättäessä väri tummenee tummemmanpunaiseksi. Jos heität sekaan hieman Indigoa, saat ruskeita sävyjä. Sekaan voi heittää myös esim. punaviinia, kahvia, ym. ja nämä luo vahventaa värin vaikutusta, kahvi tekee ruskeammaksi, punaviini punaisemmaksi, jne..
Oma hiusväri vaikuttaa värjäystulokseen eniten. Vaaleasta tukasta saattaa ekalla värjäyksellä tulla oranssi, tummasta viininpunainen.
Onnea värjäykseen :) Ja kysy jos mieleen tulee vielä jotain muuta :)
- Anonyymi00005
Herbatint EI ole kasviväri. Sisältää mm. PPD:tä ja on korkean riskin tuote. Ostin juuri Ruohonjuuresta ja lähdin tutustumaan tuotteeseen tarkemmin. On ihan tavallinen kemikaalicocktail, samalla tavalla kuin markettien hiusvärit.
Kopio Herbatint tuotepakkauksesta:
Hiusvärit saattavat aiheuttaa vakavia yliherkkyysreaktioita.
Lue käyttöohjeet ja noudata niitä.
Tätä tuotetta ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille.
Väliaikainen musta hennatatuointi saattaa lisätä allergiariskiä.
Älä värjää hiuksiasi, jos
kasvoissasi on ihottumaa tai hiuspohjasi on herkkä, ärtynyt tai vahingoittunut
olet aiemmin saanut oireita hiusten värjäämisestä
olet aiemmin saanut oireita väliaikaisesta mustasta hennatatuoinnista.
Tiettyjä hiusväriaineita sisältävissä (koskee mm PPD:tä) hiusväreissä edellytetään lisäksi merkintää ”Ei saa käyttää silmäripsien eikä kulmakarvojen värjäykseen”
Moni ei varmaan saa näistä mitään reaktioita, mutta päätin kirjoittaa ihan varoituksena kuitenkin, koska minut on aikoinaan viety kolmesti ambulanssilla pillit huutaen sairaalaan suurinpiirtein seuraavana päivänä kun olin värjännyt hiukseni kestovärillä.
Myöhemmin tajusin johtuvan värjäyksistä, ja lopetettuani ei kohtauksiakaan enää tullut.
Tämä oli siis minun kokemukseni ja virheellisen tiedon jakamisen oikaisu, jota mm. Ruohonjuuri ainakin kyseisestä tuotteesta toteuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701