viulun ja sellon soittajat tanne !

booble

niin kaikki viulun ja sellon soittajat tanne. Ma soitan viulua ja selloa ja se on Ihanaa !


Olen soittanut viulua jo 8 vuotta
Selloa olen soittanut vasta 1 vuoden
Soitan myos pianoa, rumpuja ja koskettimia.
bassoakin olen soittanut ala aste ikaisena.
Olen ollu 2 tutkinnossa viulusta.
Ammattina olen ajatellut muusikoksi.
Aitini soittaa viulua ja pienoa
paappani soittaa haitaria
ja aitin paappa on tehnyt viuluja, selloja ja kontrabassoja ja soitti viulua

25

1911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narym

      Ei sun paapalla olis myydä yhtä selloa halvalla hinnalla, kun mäkin soitan viulua mutta haluan alottaa myös sellonsoiton?? :D On vaan toi rahatilanne vähän huono, niin ei oo varaa ostaa selloa, kun ne on niin kalliita..:/

      • booble

        En oiken tieda. :/
        Mutta oletko yrittanyt loytaa jotain paikkaa , jossa olisi kaytettyja selloja. Sellaisia on kylla. ;) Voin auttaa sen etsimmisessa :) Jos kay ?


    • booble

      Tassa yksi sivu , jossa on kaikkia musiikki liikkeita jne.

      http://musalaite.net/liikkeet.lasso?-Token.gr=2

      Jos tuola olisi sinunkin paikka kunnalla olevia liikkeita ja mene ihmeessa katsomaan kaytettyja selloja.
      On kuitenkin muistettava etta sello on arvokas soitin ja sita ei niin halvalla saa usein. Mutta onnea etsimiselle ja kylla varmaan loydat sinulle tarkoitetun sellon. ;)

    • booble
      • narym

        Voi kiitoksia hirrrrmusesti!! Oot oikea enkeli, pelastit päiväni!! :) Mä en ymmärrä, kun en koskaan löydä juuri tommosia sivuja mistään, nyt ehkä tota kautta saattasinkin saada sellon! :) kiitos kiitos ja kiitos!! :D


      • booble
        narym kirjoitti:

        Voi kiitoksia hirrrrmusesti!! Oot oikea enkeli, pelastit päiväni!! :) Mä en ymmärrä, kun en koskaan löydä juuri tommosia sivuja mistään, nyt ehkä tota kautta saattasinkin saada sellon! :) kiitos kiitos ja kiitos!! :D

        Ole hyva ! :D :D :D :D


      • noterve.

        Miten viulun soitto eroaa käytännössä sellon soitossa? Pienemmät sormenvälit, niinkö? :)
        Itse olen selloa soittanut 5-vuotiaasta, mutten ole viulua koskaan edes kokeillut ja tekisi hirveästi mieli.


      • booble
        noterve. kirjoitti:

        Miten viulun soitto eroaa käytännössä sellon soitossa? Pienemmät sormenvälit, niinkö? :)
        Itse olen selloa soittanut 5-vuotiaasta, mutten ole viulua koskaan edes kokeillut ja tekisi hirveästi mieli.

        hmm... Viulussa on kielten nimet erilaiset g , d , a ja e .

        Ja sello on isompi. Siina on kylla paljon erilaista ,vaikka ei aluksi huomaakkaan sita.
        Kun ma ensin aloin soittaa viulua ja kun olen nyt sita 8 vuotta soittanut niin nyt aloitin sellon niin ei se niin vaikealta tuntunukkaan. :) Se vain riippuu siita etta kuinka kovasti haluaa soittaa soitinta ja on mielenkiintoa.
        Mutta kokeile ihmeessa viulua. Todella hieno soitin se on. ;) kun olet soittanut jo selloa niin en usko etta viulun soitto tuntuu niin vaikealta. Aluksi tietysti.


      • narym
        booble kirjoitti:

        hmm... Viulussa on kielten nimet erilaiset g , d , a ja e .

        Ja sello on isompi. Siina on kylla paljon erilaista ,vaikka ei aluksi huomaakkaan sita.
        Kun ma ensin aloin soittaa viulua ja kun olen nyt sita 8 vuotta soittanut niin nyt aloitin sellon niin ei se niin vaikealta tuntunukkaan. :) Se vain riippuu siita etta kuinka kovasti haluaa soittaa soitinta ja on mielenkiintoa.
        Mutta kokeile ihmeessa viulua. Todella hieno soitin se on. ;) kun olet soittanut jo selloa niin en usko etta viulun soitto tuntuu niin vaikealta. Aluksi tietysti.

        No kyllä mä melkein uskaltaisin sanoa, että viulunsoitto on jossain mielessä helpompaa kun sellonsoitto - kielet ei oo niin paksut ja raskaat, soitto on paljon "kevyempää" eikä tarvii käyttää niin paljon voimaa..Mutta kyllähän se soittotapa eroaa sellossa ja viulussa aika lailla, esim. jousikädessä. Mutta nopeesti sen oppii, kun on jo jostain jousisoittimesta kokemusta..:) Kannattaa kyllä kokeilla! :D
        Muuten booble, käytkö sekä viulutunneilla, että sellotunneilla? :)


      • booble
        narym kirjoitti:

        No kyllä mä melkein uskaltaisin sanoa, että viulunsoitto on jossain mielessä helpompaa kun sellonsoitto - kielet ei oo niin paksut ja raskaat, soitto on paljon "kevyempää" eikä tarvii käyttää niin paljon voimaa..Mutta kyllähän se soittotapa eroaa sellossa ja viulussa aika lailla, esim. jousikädessä. Mutta nopeesti sen oppii, kun on jo jostain jousisoittimesta kokemusta..:) Kannattaa kyllä kokeilla! :D
        Muuten booble, käytkö sekä viulutunneilla, että sellotunneilla? :)

        Joo kayn viulutunneilla ja sello tunneilla . :)

        Kaytko sina?


      • narym
        booble kirjoitti:

        Joo kayn viulutunneilla ja sello tunneilla . :)

        Kaytko sina?

        Kävin viulutunneilla jonkin aikaa, mutta lopetin ne kun en tykänny niistä yksityistunneista. Oon pystyny kotona hyvin harjottelemaan ja nyt elokuussa katon jos pääsen johonkin pienorkesteriin soittamaan viulua.. Toisaalta nyt on hirvee hinku tohon selloon, täytän syksyllä 17. Onkohan mun järkee alottaa sellotunnit? Oppis ne soittoasennot jne. Muuta mun ei tarvii oikein oppia, äänet osaan jo kun mul on se "absoluuttinen sävelkorva" tms. Laulan myös kuorossakin. Tulis kyllä syksystä aika kiireinen, kun soittas kahta jousisoitinta jotka vaatii paljon harjottelua ja sitten kuoroharkat vielä lukio, joka sekään ei oo helppoo! no mutta..music is my passion! :)

        Booble asutko helsingis vai missä? jos saan kysyy.. Ja mitä mieltä sä oot siitä et kumpi on vaikeempi soitin, viulu vai sello? :D


      • booble
        narym kirjoitti:

        Kävin viulutunneilla jonkin aikaa, mutta lopetin ne kun en tykänny niistä yksityistunneista. Oon pystyny kotona hyvin harjottelemaan ja nyt elokuussa katon jos pääsen johonkin pienorkesteriin soittamaan viulua.. Toisaalta nyt on hirvee hinku tohon selloon, täytän syksyllä 17. Onkohan mun järkee alottaa sellotunnit? Oppis ne soittoasennot jne. Muuta mun ei tarvii oikein oppia, äänet osaan jo kun mul on se "absoluuttinen sävelkorva" tms. Laulan myös kuorossakin. Tulis kyllä syksystä aika kiireinen, kun soittas kahta jousisoitinta jotka vaatii paljon harjottelua ja sitten kuoroharkat vielä lukio, joka sekään ei oo helppoo! no mutta..music is my passion! :)

        Booble asutko helsingis vai missä? jos saan kysyy.. Ja mitä mieltä sä oot siitä et kumpi on vaikeempi soitin, viulu vai sello? :D

        Asun Teuvalla. :) Se on tallanen pikkunen pajukyla , joka on lahella Kauhajokea,Vaasaa ja Seinajokea.

        Hmm....minusta Sello on kylla vaikeampi. Siina kun kaikki on niin isoa ja kieletkin ovat paksumpia niin siina vaatii sormistakin voimaa. :D Viulu on minusta helpompi soitin kun siina ne kieletkin on pienemmat ja se on vaan minusta helpompaa. :) heh.....en oikeen osaa selittaa kunnolla . xD Mutta kylla Sello on raskas soitin. ;)


    • viulisti

      minkä ikäisenä aloitit sellon ja viulun tunnit tai siis soittamisen.?

      • booble

        aloin soittamaan 7 vuotiaana viulua ja tunneilla aloin kaymaan saman ikaisena ja sello tunnit olen pari vuotta sitten aloittanut .


      • booble
        booble kirjoitti:

        aloin soittamaan 7 vuotiaana viulua ja tunneilla aloin kaymaan saman ikaisena ja sello tunnit olen pari vuotta sitten aloittanut .

        siis yhden vuoden selloa. Nyt etsin uutta selloa . Olisiko jollakin myynnissa kenties?


      • viulisti
        booble kirjoitti:

        aloin soittamaan 7 vuotiaana viulua ja tunneilla aloin kaymaan saman ikaisena ja sello tunnit olen pari vuotta sitten aloittanut .

        aattelin vaan oonko liian vanha kun oon 13 aloittaan tässä joskuis vuoden pääst sellon soiton....:/


      • narym
        viulisti kirjoitti:

        aattelin vaan oonko liian vanha kun oon 13 aloittaan tässä joskuis vuoden pääst sellon soiton....:/

        Kauankos oot viulua soitellu? Ihan mielenkiinnosta kyselen..:)


      • viulisti
        narym kirjoitti:

        Kauankos oot viulua soitellu? Ihan mielenkiinnosta kyselen..:)

        7 vuotta.....=)


      • booble
        viulisti kirjoitti:

        7 vuotta.....=)

        ompas tääl hiljasta? no oletko löytänyt viulun?


    • narym

      Te ketkä myös selloa soittelette ;
      aion nyt hankkia ikioman sellon, ja pienehkön rahapulan vuoksi aion hankkia mahdollisimman edullisen semmoisen, niin nyt kysynkin, että kun ostan sellokompletin, eli sellon mukana tulee myös jousi ja pussi ja hinta on vain 950 e niin onko tämä kannattava ostos? Onko alle 1000e sellot hyvälaatusia? Mulla ei oikein tahdo löytyä rahaa semmoisiin 5000 euron selloihin, köyhä opiskelija kun olen :)

    • viulisti

      onko teillä dooble vai mikä se ny oli ja naryn meseossaa ni voitas jutella enemmä kun mä e ainakaa käy täällä kovin usein nii että täällä vois jutella yms....

      • narym

      • booble

    • mana82m

      Eipähän sun sitten kantsita kuin.. ens keväänä hakemaan opiskelemaan musiikkia. Raaka-alanaanhan on,mutta jos siitä tosissaan aikoo ammatin niin pitää vaan painaa ihte päälle ja uskoa.. niin se vain on..

      Mut onnea kummiskii..;)

      mana82m

    • sellofriikki

      Sanon vaan kaikille, ettei koskaan ole liian myöhäistä aloittaa soittamista! Eli jos olet 12-14 vuotias, niin turha edes miettiä onko se liian myöhäistä!
      Itse olen soittanut selloa n. kuukauden vasta, mutta rakastan sitä. Ei se Sellon soittaminen ole tosin niin vaikeaa, itse en ymmärtänyt mistään nuoteista melkein pätkääkään, mutta opin ne heti ekalla tunnilla. Käyn siis yksityisopetuksessa soittamassa ja kotoa löytyy vuokrasello, konservatoriosta oli aikapa halvalla kevääseen asti. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe