Minkä tasoisia pyöriä Nishikit ovat? Jos esim. vertaa näihin muihin yleisiin pyörämerkkeihin?
Nishiki?
13
7158
Vastaukset
- maksu
Ne ovat ihan fillarikaupan peruspyörää, vähän niinkuin Tunturi. Hiukan enemmän näyttäisi olevan valittavana runkokoja/malli kuin Tunturilla siinä mielessä ehkä parempi.
- Maantiefillaristi.
Nishikiltä löytyy ihan asiallisia fillareita. Nishikin malliston huipulta löytyy todella hieno Team Carbon maantiepyörä.
- KPy
Hinta on ollut kilpailukykyinen verrattuna osasarjoihin, koska paikallinen kauppias ilmeisesti myy niitä melko paljon. Jos unohtaa ihan kaikkein halvimmat rimpulat, niin laatu on tyydyttävä ja hintahaitarin yläpäässä on jo ihan hienoja menopelejä. Ainoa ongelma osa puolella on, että Japsi käyttää tietysti Shimanon osia, joten ne jotka tykkäävät Campasta ostavat jotain muuta.
Ostin tyttärelle juuri perusfillariksi street-hybridin. Reilun viiden sadan hintaluokassa sain kiinteän keulan, joka oli mallistossa, mutta osat ovat tietysti vielä A-Shimanoita. Tyypilliseen tapaan hinnoittelu oli tehty ilman lukkoa, kettinkiä, tavaratelinettä, juomapulloja, työkaluja, pumppua ja valoja.
Ainoa jota oikein ihmettelin, olivat ensiasennuspolkimet. Ne vaihtuivat käyttöön paremmin sopiviin kääntöpolkimiin, koska yleensähän tuollaisen pyörän kanssa ostetaan pyöräilykengät, mutta voidaan satunnaisesti käyttää myös lenkkareita. - Pyöräkauppias
Nishikit ovat ylihinnoiteltuja laatuunsa nähden. Kannattaa verrata esimerkiksi Yosemiten pyöriin, jotka ovat selkeästi laadukkaampia runkomateriaalien ja osasarjojen suhteen. Sekä hinnaltaa huomattavasti edullisempia. Yosemitea myy Biltema.
www.biltema.fi- joku
on ylihinnoiteltu 'laatuunsa' nähden, niin se on juuri yosemite. Ainakin pyörien suhteen biltema kauppaa törkeään ylihintaan mahdollisimman surkeaa romua.
Kauppa se on joka kannataa, varsinkin kusetus semmoinen tuntuu olevannäiden bilsupyöräkauppiaiden motto.
Tähän sopii taas vanha sanonta ' ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa', ja näitä tyhmiä tuntuu bilteman onneksi riittävän.
- en tiedä
mutta kyllä minä vaan ennemmin ajelen Nishikilläni kuin jollaa hemmetin Tunturilla tai Helkamalla.
Oli kyllä hintava värkki, et varmaa osaksi todella maksaa merkki. Tietysti hienon näkönen peli. - Okk2
Reilun vuoden olen Nishiki 422:sella ajellut. Kilometrejä kertynyt 4500. Olen ollut tyytyväinen ja ehkä seuraavakin pyörä on samaa merkkiä.
- Nimetön
Moi Beea !
Nishikit on laadukkaita ja teknologialtaan
kärjessä olevia pyöriä sen takia vähän kalliimpia
kin kun keskivertopyörät, mutta kannattaa maksaa
se pieni hintaero enemmän .Mulla on Nishiki
407 Hybridi 7 vaihdetta , ihan riittävästi
kevyt polkea alumiimirunko ja rullajarrut hihgtek-
nologiaa , Siis kannattava ostos.
Hyviä pyöräkauppoja tv. Ronski
[email protected] - Jeppe_
Itselläni on otsikon mukainen vehje. Muuten olisi kelpo vehje ellei takalokasuoja olisi väärin mitoitettu. Sateella näet takapyörästä vesisuihku suuntautuu suoraan ajajan selkään. No tuosta pääsin jatkettuani itse kuralätkää. Etulokasuojan kiinnitys etuhaarukkaan on naurettava ja irtoilee töyssyissä. Nishiki -merkkiset renkaat ovat huonolaatuiset. Kolmas vuosi menossa ja onhan se tähän asti kestänyt.
Minulla on Nishiki Trim Master ajettu noin 40 000 kilometriä, ja pelittää vielä hyvin, laakerit on vielä hyvässä kunnossa. Maksoi aikoinaan 3000 markkaa osat: Shimano 105
- tavaraa mukana
Hexux kirjoitti:
Minulla on Nishiki Trim Master ajettu noin 40 000 kilometriä, ja pelittää vielä hyvin, laakerit on vielä hyvässä kunnossa. Maksoi aikoinaan 3000 markkaa osat: Shimano 105
Minulla on käytössä Nishiki hybrid 407 Siinä on nyt ilmennyt todella suuri puute ja se on tavarateline.
jos ei semmoista siihen saa niin koko pyörä menee vaihtoon !
Kaipalisin tietoa saako siihen mistään tavaratelinettä jälkeenpäin ja arviota mihin hintaan ?
Kiitän tiedosta ! - alkup. Maantiepyöräi
tavaraa mukana kirjoitti:
Minulla on käytössä Nishiki hybrid 407 Siinä on nyt ilmennyt todella suuri puute ja se on tavarateline.
jos ei semmoista siihen saa niin koko pyörä menee vaihtoon !
Kaipalisin tietoa saako siihen mistään tavaratelinettä jälkeenpäin ja arviota mihin hintaan ?
Kiitän tiedosta !Kolme vaihtoehtoa kiinittää tavarateline:
- perinteinen ruuvikiinnitteinen,
- pantakiinitteinen perinteinen ja
- pikakiinitteinen satulatolppaan.
Viimeksimainittu kaikkein helpoin, mutta rajoituksena on yleensä noin 10kg maksimi kantavuus. Halvimmat tavalliset maksavat kympin ja pikakiinnitteisiä saa parilla kolmella kympillä alennuksesta.
http://www.topeak.com/products/Racks
Vastaavia on muilla merkeillä ja nimettömänä.
Sitten on taas ihan toinen asia, kannattaako tuollaiseen vanhaan Nishikiin laittaa edes telinettä. Koska olet viimeksi huoltanut vaihteiston vai onko pyörä sinkuloitu? Onko fillarilla vielä kilometrejä jäljellä? - tavaraa mukana
alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Kolme vaihtoehtoa kiinittää tavarateline:
- perinteinen ruuvikiinnitteinen,
- pantakiinitteinen perinteinen ja
- pikakiinitteinen satulatolppaan.
Viimeksimainittu kaikkein helpoin, mutta rajoituksena on yleensä noin 10kg maksimi kantavuus. Halvimmat tavalliset maksavat kympin ja pikakiinnitteisiä saa parilla kolmella kympillä alennuksesta.
http://www.topeak.com/products/Racks
Vastaavia on muilla merkeillä ja nimettömänä.
Sitten on taas ihan toinen asia, kannattaako tuollaiseen vanhaan Nishikiin laittaa edes telinettä. Koska olet viimeksi huoltanut vaihteiston vai onko pyörä sinkuloitu? Onko fillarilla vielä kilometrejä jäljellä?Kyseinen Nishiki hybrid 407 on veljeni pyörä, joka ollut minulla lainassa. Pyörää ei ole huollettu koskaan. Viimeviikolla vaihteet oli pakkasyön jäjiltä jumissa, joten toin pyörän sisään kuivamaan. Taitaa olla tietääkseni ainoa "huolto" En tiedä paljonko fillarilla on kilometrejä jäljellä
Joo itse en laita siihen telinettä, sillä viimeistään ehkä keväällä hankin itselleni uuden maastopyörän
Käyttötarkoitus sille on pääosin koirien lenkkeilyttäminen, joten ns. Walkydog joka on koiran lenkkeilyttämisen apuväline täytyisi saada pyörään kiinnitettyä hyvin ( tosin se taitaa sopia jotensakin kaikkiin pyöriin )
Tavarateline ehdoton ja etujousitus olisi ehkä hyvä olla. Lisää vaihteita ei olisi pahitteeksi. Maastot, jopa metsätkin missä, joskus ajelen ja kannan pörää. joten pyörällä ei saisi olla aivan tolkuttomasti painoa ja renkaan saisi olla leveämmät.
Napa vai ulkovaihde ja mikä pyörämerkki kas siinä miettimisen aihetta. Täytynee jatkosssa perehtyä asiaan, joten vinkit päätökseni tueksi ehkäpä muillekkin ovat tervetulleita.
Kiitos !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811705IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597946Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut932983Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982248Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1532187Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81646- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin541096Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782