"epäsuhtaiset" parit

meillä päin

Olen samaa mieltä tuin te eli "Kauneus on katsojan silmissä ja sisäinen kauneus on ulkoista tärkeämpää."

Tästä huolimatta totean, että ainakin päivittäin vastaan tulee ns. epäsuhtaisia pareja", jossa on selkeä ulkonäöllinen ero. Ainakin täässä pääkaupunkiseudulla poikkeuksetta nainen on aina se rumempi osapuoli. En ole aikoihin nähnyt paria, jossa nainen olisi paremman näköinen kuin mies.

Kerrohan sinä havaintosi ja mistä päin olet?
Tämän keskustelun yhteydessä ei tarvitse jaaritella sisäisestä kauneudesta.

33

3743

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies...

Yksi pariskunta. Mies oli jumalattoman iso möhömaha hevari ja nainen piskuruinen aasialainen tyttö. Se tyttö oli varmasti pienempi kuin se miehen maha. Siis se mies voisi vaikka syödä sen naisensa.

• Havainnoitsija

Yx mikä ihmetyttää on se että noilla pienillä naisilla on niin helvetin pitkät miehet. Siis mitä järkee on 150-170 senttisen naiset olla 180-200 senttisen miehen kanssa? Se on ihan pöllön näköistä. Aina kun tollasen näkee, niin ajattelee että siinä taas jäi yksi lyhyt mies ilman lyhyttä naista ja yksi pitkä tyttö ilman pitkää miestä. Pariutukaa oman pitustenne kanssa niin ne parit menee tasan.

• ap. kysyjä

Jostain syytä tämä piirre on täällä pohjolassa. Johtuukohan se siitä että täältä löytyy melko paljon kaiken pituisia miehiä ja melko lyhyitä (n. 160cm) naisia? Seurauksena ne pohjolan lyhyet miehet jäävät herkemmin ilman sopivaa naista.
        Välimerellä ja aasiassahan parien pituusero on paljon pienempää. He ovat jota saman pituisia eikä tämä näy millään tavalla miehen itsetunnossa. Johtuiskohan parien tasasuhtaisuus siitä, että sielä väestökin on tasalaatuista eli pitkät miehet puuttuu.

• mies.

Toisaalta ymmärrän tuon. Siinähän ne geenit sekoittuu hyvin ja tulee sopusuhtaisia jälkeläisiä ;) Kyllähän se jos on tosi pitkä mies ja pitkä nainen, niin kyllä siitä jälkeläinen kärsii. Tulee helposti semmoinen honkaheikki ettei mitään rajaa.

• Ilmeisesti

useimmille pitkille(enkä siis tarkoita nyt mitään poikkeuksellisen pitkiä, vaan suht. normaalipitkiä.) naisille lyhyempi mies on hirveän kova paikka, joskus jopa samanpituinen. Ainakaan en tiedä ketään muuta naista, joka tällaisesta valittaisi.

Miksi ihmeessä blondit pariutuvat tummahiuksisten kanssa? Tai sinisilmäiset ruskeasilmäisten? Värilliset valkoisten? Lihavat hoikkien?

Aika typerää...Saahan sitä tietysti pohtia mitä huvittaa, mutta silti..

• Honkavonkaaja
        Ilmeisesti kirjoitti:

useimmille pitkille(enkä siis tarkoita nyt mitään poikkeuksellisen pitkiä, vaan suht. normaalipitkiä.) naisille lyhyempi mies on hirveän kova paikka, joskus jopa samanpituinen. Ainakaan en tiedä ketään muuta naista, joka tällaisesta valittaisi.

Miksi ihmeessä blondit pariutuvat tummahiuksisten kanssa? Tai sinisilmäiset ruskeasilmäisten? Värilliset valkoisten? Lihavat hoikkien?

Aika typerää...Saahan sitä tietysti pohtia mitä huvittaa, mutta silti..

Mikähän siinä on ihmeellistä että mies on naista lyhyempi? Miksi miehen pitäis olla pidempi... johtuuko se TV:n sarjoista ja lapsena luetuista prinsessa prinssi kirjoista joissa on annettu miehen kuva (pitkä ja komea) - jos mies ei vastaakkaan sitä mielikuvaa, niin sitten nainen ei tykkää? Eikö ole vähän lapsellista verrata miestä johonkin mielikuvaan? Varmaan miehet vertaa naisia johonkin vaaleatukkaiseen isotissiseen panohaluiseen hoitajattareen - jos ei vastaa tätä naiskuvaa niin sitten ei kelpaa.
        Eikö ole niin että pitkät naiset joutuu ottamaan lyhyemmän miehen koska pitkiä ei yksinkertaisesti ole riittävästi kun ne on lyhyiden naisten kanssa?
        Helpointa olis varmaan kaikille jos olis aika tasapituisia pareja.

• saadu

pöllön näköistä tai ei, mulla ja miehellä pituuseroa 36cm ja eipä tuo ole meitä haitannut, päinvastoin. Me ollaan upea pari,toinen pieni siro ja kaunis, toinen pitkä raamikas ja komea. Harmi vain että toisilla tuntuu ottavan päähän se, että minulla on se pitkä komea mies...Vaikka tuskinpa tässä suhteessa pelkästään ulkonäöllä pelataan, yhteisiä vuosia 8 ja kaksi lasta ja onnea vielä.

• viira

Eihän rakastumisella ole järjen kanssa mitään tekemistä. Mulla 160 cm naisella on 190 cm mies, näin vaan pääsi käymään, minkäs sille voi :) Huvittaa sinänsä kun jotkut kommentoi et "ethän sä tarvii noin pitkää miestä" Siis häh?!?! Onko tässä nyt pitkän miehen tarvitsemisesta kyse vaan miehen yleensä. Sattuu nyt vaan olemaan pitkä sellainen...

• scale

Nyt kiivaasti avolle kenkää perseelle kun on 160 ja ite oon 180. Tässähän on joku lyhytkasvuinen mies jäänyt ilman *kolkun kolkun omatunto kolkuttaa*.
        Tunnustaako joku lyhytkasvuisempi seukkaavansa jonkun noin 180cm pitkän kanssa? Voitaisi vaihtaa päikseen?
        Voi vittu näitä juttuja Häh hää

• :D...
        viira kirjoitti:

Eihän rakastumisella ole järjen kanssa mitään tekemistä. Mulla 160 cm naisella on 190 cm mies, näin vaan pääsi käymään, minkäs sille voi :) Huvittaa sinänsä kun jotkut kommentoi et "ethän sä tarvii noin pitkää miestä" Siis häh?!?! Onko tässä nyt pitkän miehen tarvitsemisesta kyse vaan miehen yleensä. Sattuu nyt vaan olemaan pitkä sellainen...

Jos järjellä ajatellaan, niin eikö juuri 160cm nainen tarvitse pitkää miestä, kun ei ylety ilman tuolia korkeimpiin kaappeihin? :)Mies voi auttaa tällaisissa asioissa. Vastakohdat täydentää!

Itsellänikin 158cm on 180cm pitkä mies, eikä se pituusero haittaa. Mikähän siinä on niin vaikeaa muille? En minä mitenkään pitkiä miehiä metsästä, edellinen poikaystäväni oli n.165-170cm pitkä (en nyt tarkkaan enää muista...).

Kaipa se on jotenkin niin, että pitkät naiset kuvittelevat pitkien miesten olevan jotenkin heidän omaisuuttaan, ja vain heille potentiaalisia seurustelukumppaneita? Tiedäpä sitä sitten..

• höh
        :D... kirjoitti:

Jos järjellä ajatellaan, niin eikö juuri 160cm nainen tarvitse pitkää miestä, kun ei ylety ilman tuolia korkeimpiin kaappeihin? :)Mies voi auttaa tällaisissa asioissa. Vastakohdat täydentää!

Itsellänikin 158cm on 180cm pitkä mies, eikä se pituusero haittaa. Mikähän siinä on niin vaikeaa muille? En minä mitenkään pitkiä miehiä metsästä, edellinen poikaystäväni oli n.165-170cm pitkä (en nyt tarkkaan enää muista...).

Kaipa se on jotenkin niin, että pitkät naiset kuvittelevat pitkien miesten olevan jotenkin heidän omaisuuttaan, ja vain heille potentiaalisia seurustelukumppaneita? Tiedäpä sitä sitten..

nehän on ne lyhyet miehet, jotka on niin katkeria. Ei naiselle oma pituus niin merkittävää ole, kuin vissiin miehille.

• :-)
        mies. kirjoitti:

Toisaalta ymmärrän tuon. Siinähän ne geenit sekoittuu hyvin ja tulee sopusuhtaisia jälkeläisiä ;) Kyllähän se jos on tosi pitkä mies ja pitkä nainen, niin kyllä siitä jälkeläinen kärsii. Tulee helposti semmoinen honkaheikki ettei mitään rajaa.

Tämähän olikin hyvä pointti.

• 180´senttisen kanssa?

joo ei siis mitään järkee!?! :) kyl sä oot spede :):):)

• esimerkki

siitä, kuinka joku luulee tietävänsä toisten suhteen yhteensopivuuden muiden puolesta! ota järki käteen ja veistä itelles puuakka joka on MILLILLEEN sopiva, piilota se komeroon, ja hykertele ettei kukaan ainakaan oo sulta sopivanpitusta naista vieny.

RAKKAUS EI KATSO PITUUTTA, se näkee jotain aivan muuta.

• - Mansesta

Yhdellä hyvällä ystäväpariskunnalla on juuri toisin päin. Nainen on todellinen kaunotar, sellainen upeavartinen siro bambi ja kasvot kuin enkelillä. Mies on suunnilleen kirveellä veistetyn näköinen. Roteva, ei mikään läski, mutta naamaltaan voisi sopia melkein Lordin porukkaan.

Molemmat aivan mielettömän mukavia luonteeltaan. Heillä on samat kiinnostuksen kohteet kuntoilu, luonto, kultturi jne. ja sitten molemmilla on niin sanotusti vähän vanhanaikainen arvomaailma (ei millään pahalla, ihan OK jos sitä arvostaa).

Tämä kertoo minusta vain sen, että loppupeleissä ratkaisee ihan muut jutut kuin ulkonäkö. Kaiken muun yhteensopivuus on se tärkein. Nämäkin ovat olleet yhdessä muistaakseni ainakin yli 10 vuotta. Tuntuvat olevan onnellisia ja heille sen mielellään suo.

Tämä siis Mansen suunnalta.

• kun ei saa kaunista

eikä uskalla olla kauniin kanssa kun heikko itsetunto!!!!!!

• pikkuiNeN...

muutamasta julkkiksesta joilla pieni mies..joku naisten lehti.
      Nainen oli pitempi ja mies lyhyempi se taitaa olla muotia:-).hyvä jeee..
      Minä olen eurooppalaisten miesten mieleen mutten suomipojan.Olen kaunotar siis EU-ssa..se oli ihana huomata.En tykkää itsekkään *nukkenaama *miehistä.Vaan miehen oltava mies.
      Ja mikä sit on ruma ja mikä nätti..se on todella katsojan silmissä.

• Komissaari pepponen

Todella itsään esilletuovan ja näyttävän naisen ehdottomasti kannattaa ottaa itseään lyhyempi mies, tämä nimittäin lisää naisen kontrastia ympäristöönsä suunnattomasti. Kaikki ihmettelee naisen kauneutta ja miehen vaatimattomuutta.
        Musta kyse olis samasta asiasta kuin meikkauksessa ja pukeutumisessa eli korostetaan itseään ja niitä hyviä piirteitä (eli pituutta pitkän naisen kohdalla). Kumma ettei tätä olla keksitty vielä narsististen pitkien naisten osalta.

• nih
        Komissaari pepponen kirjoitti:

Todella itsään esilletuovan ja näyttävän naisen ehdottomasti kannattaa ottaa itseään lyhyempi mies, tämä nimittäin lisää naisen kontrastia ympäristöönsä suunnattomasti. Kaikki ihmettelee naisen kauneutta ja miehen vaatimattomuutta.
        Musta kyse olis samasta asiasta kuin meikkauksessa ja pukeutumisessa eli korostetaan itseään ja niitä hyviä piirteitä (eli pituutta pitkän naisen kohdalla). Kumma ettei tätä olla keksitty vielä narsististen pitkien naisten osalta.

miesten mielestähän naisen pitää olla pieni ja sievä ja jos mies on pienempi, se vain korostaa naisen isoutta ja täten huonommuutta

• pitkiin
        Komissaari pepponen kirjoitti:

Toi nyt pätee oikeasti pitkiin naisiin. Mä olen 163 cm, enkä ole itseäni lyhyempiä miehiä (en puhu lapsista) nähnyt.

• Komissaari pepponen
        nih kirjoitti:

miesten mielestähän naisen pitää olla pieni ja sievä ja jos mies on pienempi, se vain korostaa naisen isoutta ja täten huonommuutta

Tietenkään mies ei voi olla jotain 163 senttistä nysää lyhyempi. Lähinnä ajattelin jotain 180 senttisiä mallin näköisiä todella näyttäviä naisia. Niillehän sopisi 170 sentinen mies kuin kynä penaliin.

• mies.
        pitkiin kirjoitti:

Toi nyt pätee oikeasti pitkiin naisiin. Mä olen 163 cm, enkä ole itseäni lyhyempiä miehiä (en puhu lapsista) nähnyt.

Tavata se Danny De Vito vai mikä se oli, puolitoista metriä seksiä :)

• 163cm nainen
        mies. kirjoitti:

Tavata se Danny De Vito vai mikä se oli, puolitoista metriä seksiä :)

No D De Vito on varmaan mun 5-vuotiaan pojan ikäinen eli sellaiset 116cm.

• mies.
        163cm nainen kirjoitti:

No D De Vito on varmaan mun 5-vuotiaan pojan ikäinen eli sellaiset 116cm.

Sehän on mies varmaan 50

• tuli mieleen..

Suomi on niin pieni maa, ettei etäisyyksillä juuri ole väliä.
      Heti tuli mieleen eräs todella taviksen näköinen, finninaamainen, jollei jopa ruma (pallinaamamies) jonka luonteessakaan ei ole kehumista. Hänellä on kaunis ja koulutetumpi avovaimo, kuin mitä mies itse. Mitä ihmettä nainen siinä jätkässä näkee? Hyvin tuntuu kuitenkin heillä menevän, joten se siitä.

Toinen pari: erityisen kaunis ja todella sirokasvoinen nainen on naimisissa tavallisen näköisen amisjuntin kanssa.

Yleensä noinpäin.

• Kesk1suomalainen

Jos miespuoliset kaverit/työkaveri/tutut laittaa järjestykseen naisystävän kauneuden mukaan niin kyllä ne aika lailla komeusjärjestykseen menevät.

• Voidaanko tästä nyt tehdä se johtopäätös, etteivät ulkokultaisia ja ulklonälökeskeisiä olekaan miehet vaan naiset? Komealle miehelle kelppaa vaatimattoman näköinen tai itseään pidempi nainen, mutta toisin päin näyttää olevan tiukkaa.

• auki ja heti :-)

Eihän se noinpäin mene. Paljon enemmän on pereja, joissa nainen on nätti ja siro ja mies semmonen junttero. Mutta useimmiten menee kyllä aika tasan. Katsotaan nyt vaikka noita julkisuuden pareja, miten on?

• sama aihe

Tästä aiheesta on puhuttu ennenkin täällä. Oma analyysini on se, että mies haluaa itseään vaatimattomamman näköisen naisen, jotta voi itse olla 'riikinkukko', jota ihaillaan. Toinen syy on se, että ei tarvitse pelätä, että joku toinen mies kiinnostuu naisesta.

Se, että onko tämä suomalainen ilmiö, onkin mielenkiintoinen kysymys. Saattaa hyvinkin olla. Toisaalta tiedän myös ulkomaalaisia miehiä, joilla on sama tilanne. Onkohan näillä miehillä itsetunto alhaalla, vaikka esittävät muuta? Tällaiset miehet nimittäin korostetusti tuovat itseään esille (vaimon kustannuksella).

• muissa pohjoismaissa!

Kävin juuri Ruotsissa ja Tanskassa ja sama juttu siellä! Lähes järjestään komeilla miehillä lähes harmaavarpuset ja joka tapauksessa rupsahtaneet muijat, joten ei pelkkä suomi-ilmiö!

• sinä olet?

Joka tapauksessa toisen sukupuolen arvostelun suhteen olet jäävi!

• Ap. vastaa

Olen nainen ( 30v) ja tämä on minun havaintoni tästä aiheesta.

• Jussiiiiii

äijä tapaa tasoisensa niin lehmä jää siihen heti..ja muija itkee miten täs voi nyt käydä näin. Vaik ajan kysymyhän se vaan oli.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      316
      7374
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      69
      5205
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      101
      4544
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      17
      4352
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      113
      4126
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      51
      3900
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      154
      3780
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      74
      3687
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      29
      3576
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      83
      3413
    Aihe