Olen tutustunut netin ystävänhakuilmoituksen kautta yhteen saman sukupuolen edustajaan (eli naiseen), jonka kanssa ollaan kirjoiteltu. Juttu luisti todella hyvin, joten päätettiin siirttyä yhteydenpidossa tosielämän puolelle. Ollaan nyt tavattu muutama kerta ja olen huomannut, että hänessä on joitain niin ärsyttäviä piirteitä, että kasvotusten tapaaminen tuntuu lähinnä piinalliselta.
Uusi ystävä on ilmeisesti viihtynyt seurassani hyvin ja pitää tapaamisten jatkamista itsestäänselvänä. Itse en kuitenkaan enää tahdo tavata häntä, ja lopettaisin yhteydenpidon mieluiten kokonaan. Miten voisin tehdä sen hänelle niin, ettei hän loukkaantuisi? Onko parempi panna välit poikki kertarysäyksellä vai vähentää yhteydenpitoa pikku hiljaa?
Miten "jättää" ystävä?
18
3661
Vastaukset
- itse_
... olisin tuo "jätettävä", toivoisin, että ilmoittaisit kerralla haluavasi lopettaa yhteydenpidon. En ehkä haluaisi kuulla luetteloa "vioistani", vaan tyyliin (huom. VILPITTÖMÄSTI) "olet hyvä tyyppi, mutta JUURI ME emme sovi samaan seuraan".
- olkka k
Tuollaisiin tilainteisiin joutuu jokainen jossain elämänsä varrella.
Ainoa hyvä tapa jota olen itse käyttänyt on hienotunteinen valkoinen valhe.
Koska toista ei tarvitse loukata millään tavoin ja itsellesi jää hyvä mieli.
Ota itse yhteyttä,kerro ystävällesi ihan luonnolisella äänelläsi että sinulla on eräs henkilökohtainen asia josta et halua puhua tällä kertaa mutta sen hoitaminen vie kaiken aikasi joten emme voi tavata pitkään aikaan.
Kerro samalla ettei mikään ole hullusti ettei sen vuoksi kannata huolestua,ja että haluat hetken rauhaa olla itsesi kanssa ja tulet ottamaan yhteyttä kenties myöhemmin.
Loppuun kerrot että toivottavasti ymmärrät ja et loukkaantunut mutta toivoisin hyväksyt asian,otat yhteyttä kunhan aika on kypsä.
Tällä saat tilanteen rauhoitettua.
Itselleni on kyllä sattunut sellainen riesa tapaus joka ei uskonut vaan jatkoi puhelimella pommittamista sekä ilmaantui oveni taakse.
Hänen tapauksessaan en avannut ovea,mutta vastasin puhelimeen tiukkaan sävyyn että etkö ymmärtänyt,otan yhteyttä myöhemmin ja jos arvostat minua vähääkään annat minulle nyt rauhan olla yksin.
Siihen loppui sen tapauksen yhteyden otot.
Maailmassa on parempi elää kun ei ole vihamiehiä joita on loukannut,koska koskaan ei voi tietää kehenkä törmää vuosien kuluessa ja silloin on parempi olla kun ei ole loukannut ketään. - ystäväin
olkka k kirjoitti:
Ota itse yhteyttä,kerro ystävällesi ihan luonnolisella äänelläsi että sinulla on eräs henkilökohtainen asia josta et halua puhua tällä kertaa mutta sen hoitaminen vie kaiken aikasi joten emme voi tavata pitkään aikaan.
Kerro samalla ettei mikään ole hullusti ettei sen vuoksi kannata huolestua,ja että haluat hetken rauhaa olla itsesi kanssa ja tulet ottamaan yhteyttä kenties myöhemmin.
Loppuun kerrot että toivottavasti ymmärrät ja et loukkaantunut mutta toivoisin hyväksyt asian,otat yhteyttä kunhan aika on kypsä.
Itselleni on kyllä sattunut sellainen riesa tapaus joka ei uskonut vaan jatkoi puhelimella pommittamista sekä ilmaantui oveni taakse.
Hänen tapauksessaan en avannut ovea,mutta vastasin puhelimeen tiukkaan sävyyn että etkö ymmärtänyt,otan yhteyttä myöhemmin ja jos arvostat minua vähääkään annat minulle nyt rauhan olla yksin.
Maailmassa on parempi elää kun ei ole vihamiehiä joita on loukannut,koska koskaan ei voi tietää kehenkä törmää vuosien kuluessa ja silloin on parempi olla kun ei ole loukannut ketään.Hieno kirjoitus.
Itselleni on juuri tehty noin!
Tutustuin uudelleen vanhaan lapsuuden ystävään,pidin ystävyyttä itsestään selvyytenä enkä tainnut huomata että hän olikin kehtittynyt yhteiskunnallisesti ja kai sitten henkisesti ylemmäs kuin minä.
Minä vaan tyyttyväisenä porskuttelin ystävyyden tiellä niin kuin ennenkin.
Singaaleja varmaan läheteltiin,en huomannut mitään.
Pitkät piuhat kun olvat niin vasta paljon myöhemmin oivalsin että ystäväni tosiaan halusi päästä minusta eroon.
Juuri noin kuin sinä neuvoit.
Vähän hoopoontunut olin,mutta näin jälkikäteen oivalsin että kurjemminkin olisi voinut käydä,hänellä olisi ollut aineksia ja mahdollisuuksia minun todelliseen nolaamiseen.
Kun itse ymmärtää olla fiksu niin jättää asian ja katselee jos vaikka ystävyys joskus voisi taas
jatkua. - Jalena
olkka k kirjoitti:
Maailmassa on parempi elää kun ei ole vihamiehiä joita on loukannut,koska koskaan ei voi tietää kehenkä törmää vuosien kuluessa ja silloin on parempi olla kun ei ole loukannut ketään.Minusta menettelysi ei ole hienotunteinen vaan hyvin ilkeä ja raukkamainen. Asia pitäisi sanoa suoraan, eikä itse paeta puun taakse.
Valehtelet "ystävällesi", ettei ole aikaa ja jätät hänet epätietoisena odottamaan milloin aikaa olisi. Tottakai hän sitten käy kyselemässä, joko kiireesi ovat ohi. Ja sitten syyllistätä hänet vielä siitäkin, kun hän ei jätä sinua rauhaan!
Ehkä "ystäväsi" jää myös olemaan huolissaan sinusta, koska pelkää, että sinulle on sattunut jotain ikävää, joka vie nyt aikasi. Miksipä ei luulisi niin, koska viittaat johonkin aikaa viepään asiaan, jota et tarkemmin kerro. Jos "ystäväsi" oikeasti on ystäväsi, hän yrittää näin luulleessaan ottaa yhteyttä sinuun.
"Ystäväsi" olisi varmasti voinut käyttää aikaansa muiden ystävyyksien rakentamiseen, jos hän olisi tiennyt, missä mennään. Nyt hän valkoisen valheesi vuoksi käytti aikaansa yrityksiin ottaa yhteyttä sinuun. Silläkin ajalla hän olisi voinut etsiä itselleen uusia ystäviä eikä olisi joutunut toistuvasti pettymään, kun sinulle ei taaskaan muka ole aikaa hänelle.
Tietenkin valkoinen valheesi kävi lopulta ystävällesi ilmeiseksi, mutta ei se tapa helpommaksi asiaa hänelle tehnyt. Se teki asian helpommaksi sinulle! Pääsit hänestä vähin äänin eroon joutumatta kertomaan totuutta missään vaiheessa.
Ei ollut kauniisti tehty. Jos tietäisin jonkun ystäväpiiristäni menettelevän noin omaa ystäväänsä kohtaan, minunkin luottamukseni ystävyyteen hänen kanssaan alkaisi horjua. Olisi vaikea olla varma ystävyyden olemassa olosta, jos jokaisen kerran kuin toisella osapuolella ei ole aikaa tavata täytyisi miettiä, että jokohan tämä on lopun alkua. Ja niinhän sitä täytyisi, jos tietäisi ystävänsä olevan luonteeltaan kieroilijamallia, joka jättää ystäviään tuota temppua käyttäen. - Juuri noinhan se on!!!!!!!!!
Jalena kirjoitti:
Minusta menettelysi ei ole hienotunteinen vaan hyvin ilkeä ja raukkamainen. Asia pitäisi sanoa suoraan, eikä itse paeta puun taakse.
Valehtelet "ystävällesi", ettei ole aikaa ja jätät hänet epätietoisena odottamaan milloin aikaa olisi. Tottakai hän sitten käy kyselemässä, joko kiireesi ovat ohi. Ja sitten syyllistätä hänet vielä siitäkin, kun hän ei jätä sinua rauhaan!
Ehkä "ystäväsi" jää myös olemaan huolissaan sinusta, koska pelkää, että sinulle on sattunut jotain ikävää, joka vie nyt aikasi. Miksipä ei luulisi niin, koska viittaat johonkin aikaa viepään asiaan, jota et tarkemmin kerro. Jos "ystäväsi" oikeasti on ystäväsi, hän yrittää näin luulleessaan ottaa yhteyttä sinuun.
"Ystäväsi" olisi varmasti voinut käyttää aikaansa muiden ystävyyksien rakentamiseen, jos hän olisi tiennyt, missä mennään. Nyt hän valkoisen valheesi vuoksi käytti aikaansa yrityksiin ottaa yhteyttä sinuun. Silläkin ajalla hän olisi voinut etsiä itselleen uusia ystäviä eikä olisi joutunut toistuvasti pettymään, kun sinulle ei taaskaan muka ole aikaa hänelle.
Tietenkin valkoinen valheesi kävi lopulta ystävällesi ilmeiseksi, mutta ei se tapa helpommaksi asiaa hänelle tehnyt. Se teki asian helpommaksi sinulle! Pääsit hänestä vähin äänin eroon joutumatta kertomaan totuutta missään vaiheessa.
Ei ollut kauniisti tehty. Jos tietäisin jonkun ystäväpiiristäni menettelevän noin omaa ystäväänsä kohtaan, minunkin luottamukseni ystävyyteen hänen kanssaan alkaisi horjua. Olisi vaikea olla varma ystävyyden olemassa olosta, jos jokaisen kerran kuin toisella osapuolella ei ole aikaa tavata täytyisi miettiä, että jokohan tämä on lopun alkua. Ja niinhän sitä täytyisi, jos tietäisi ystävänsä olevan luonteeltaan kieroilijamallia, joka jättää ystäviään tuota temppua käyttäen.Hyvä Jalena! Sinä sen sanoit, noinhan se on!
- Enää ette onnistu kanssani
Juuri noinhan se on!!!!!!!!! kirjoitti:
Hyvä Jalena! Sinä sen sanoit, noinhan se on!
Itse en halua loukata ketään ja koen erittäin vaikeaksi loukata ketään sanomalla, että en halua olla hänen kanssaan tekemisissä enää. Onhan se niin että tutustuessa ei vielä tunne toista kunnolla ja se kusipäisyys tulee esiin hitaasti. Minulla on naisten kanssa ollut nuo ongelmat, voihan heitä ystäviksikin kutsua kun moni niin tuntuu tekevän. Viimeisin nainen oli muuten mukava, mutta se että kun tapasimme puiston penkillä ja hän halusi tulla asuntooni niin se ei ollut hyvä. Suostuin kun ei ollut pokkaa sanoa ei. Kotonani meni 15 minuuttia kun hän totesi, että hänellä on nälkä, laitoin ruokaa ja hän söi lähes kaiken, jättäen mulle vain muutaman suupalan.Kuvio selkeytyi nopeasti tämän naispuolisen ystävän suhteen. Mitä paremmin opin "tuntemaan" hänet, sitä röyhkeämpiä pyyntöjä häneltä tuli koskien sitä, että minä maksan ja hän menee ilmaiseksi samalla.
Näitä oli tutustumisvaiheemme aikana.
1. Pyynnöt lähteä ajelemaan sukulaisensa luokse n. 50 km suuntaansa, minä maksaisin bensalaskut, kieltäydyin
2. Auto-ajelut, minä maksaisin bensat, suostuin muutaman kerran huviajeluun
3. Hän tulee luokseni. Syömään toki ja ilman maksua.
Hän ei koskaan antanut minulle takaisin mitään muuta kuin hmmmm....sitä. Mutta sen ei maksullista pitänyt ollakaan. - Muikku.
olkka k kirjoitti:
Maailmassa on parempi elää kun ei ole vihamiehiä joita on loukannut,koska koskaan ei voi tietää kehenkä törmää vuosien kuluessa ja silloin on parempi olla kun ei ole loukannut ketään.Täytyy kanssa todeta, että kylläpä olet todella lapsellinen ja toiminut raukkamaisella tavalla. Yleensä aikuiset ihmiset pystyvät keskustelemaan ja valkoisia valheita ei tarvitse keksiä....mutta sun kaltaisia moraalittomia ihmisiä on maapallo puolillaan...
- Pössi
olkka k kirjoitti:
Maailmassa on parempi elää kun ei ole vihamiehiä joita on loukannut,koska koskaan ei voi tietää kehenkä törmää vuosien kuluessa ja silloin on parempi olla kun ei ole loukannut ketään.Tuota taktiikkaa kannattaa käyttää korkeintaan silloin, jos toinen on liian tunkeileva silloin kun itse ei vielä ole keksinyt miten saa asiansa sanottua. Lopullisena ratkaisuna tuollainen selityksittä katoaminen on raukkamaista ja jättää toisen täysin ymmälleen. Mielestäni jopa rumasti sanominen on parempi vaihtoehto, koska se kirpaisee sentään vaan kerran, kun taas katoaminen jättää toisen epätietoisuuteen pitkäksi aikaa...
- balsami
Kerro suoraan, että parin tutustumiskerran jälkeen sinusta on alkanut tuntua, että te olette eri aaltopituudella, etkä näe syytä jatkaa ystävyyttä, mutta hyvän päivän tutuiksi voitte jäädä.
Itsellä on moni ihmissuhde katkennut pitkän ulkomailla olon takia ja vaikka minulla mielestäni on tarpeeksi ystäviä, niin joskus kaipaa uusia tuttavuuksia. En ole kuitenkaan ajatellut etsiä netistä ystävää, koska olen ollut hieman skeptinen sen suhteen, että millaisia ihmisiä siellä ehkä tapaisi;) Nostan hattua sinulle.
Jos tämä uusi tuttavuus vaatii saada tietää jotakin syitä siihen, miksi sinulle tulee sellainen olo, sitten kai on sama sanoa suoraan, mutta toivottavasti asia ei mene sille tasolle asti.- tässä lisää
Kerroin edellä että minulle oli tehty ystävyydenlopetus,siten että sen ihan itse hoksaisin,lopulta.
Edelleen olen sitä mieltä että ystäväni toiminta antoi ikäänkuin pitää kasvoni.
Olisihan hän voinut tosiaan sanoa suoraan tai hienotunteisesti että olemme kasvaneet erillemme lapsuudenaikaisesta ystävyydestä.
Tottakai,mutta hän olisi silloinkin valehdellut pahemmin. Totuus on lähinnä siitä että hän on menestynyt minua paremmin elämässä,ainakin siis rahan ja asemansa puolesta. Mieskin on niin korkeakoulutettu että ihan huimaa.
Hän ei enää tainnut kehdata kulkea kanssani julkisissa tilaisuuksissa. Minulla puuvillaa,hänellä korkealaatuista pellavaa.
Koulutus kuitenkin meillä sama.
Kivaa kai oli,mutta kun en ollut niissä "piireissä".
Tietysti oma kokemukseni ei ole aivan sama kuin kysyjän ongelma.Taustalla on tässä tapauksessa jo yhteensä 30 vuoden ystävyys joka kävi muutaman vuoden katkolla.
Ja on nyt sitten kokonaan ohi.
- asa.
Mitkä oli muka ne "ärsyttävät" piirteet siinä ihmisessä? Onko se pinnallinen, puhuuko se lapsellisia?
- edelleen samaa mieltä oleva.
Ilmeisesti ohjeeni ystävän valkoisella valheella karkoittamiseen aiheutti NÄRÄÄ.
Mutta olen edelleen samaa mieltä että se on paras keino.
Annoin ohjeeni koska ymmärsin että kysymyksessä on aivan uusi tuttavuus joka olikin osoittautunut vääränlaiseksi.
Perustan ohjeeni sille:
>Uusi tuttavuus
>Parempi lopettaa nopeasti loukkaamatta
>Turha suoruus saattaa loukata koska ei tunne taustaa kyseisestä henkilöstä.
Hienotunteisuus on taito laji,miksi kertoa jollekkin uudelle tunkeilevalle ystävälle ettei hänen seuransa kiinnosta koska emme ole samalla aaltopituudella,sehän olisi samaa kun kertoisi että olet tyhmempi kuin minä enkä halua olla kanssasi enää ystävä.HALOO!!
Asian voi siis hoitaa hienotunteisesti,tällöin tälle uudelle ihmiselle ei jää huonoa kuvaa sinusta eikä hänen psyykkeensä mene pilalle miettiessään mikäs minussa oli vikana.
Varmasti pidempään tunteneen ystävän välien katkaisu hoidetaan toisella tapaa koska siinähän jo tunnetaan entuudestaan ja siinä todellakin voi jäädä miettimään josko asiat olisi aivan hullusti..
Perustan ohjeeni kansan sanonnalle:
Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
Mielipiteeni on vain mielipiteeni eikä varmasti kaikkien mielestä paras ratkaisu. - kumma!
edelleen samaa mieltä oleva. kirjoitti:
Ilmeisesti ohjeeni ystävän valkoisella valheella karkoittamiseen aiheutti NÄRÄÄ.
Mutta olen edelleen samaa mieltä että se on paras keino.
Annoin ohjeeni koska ymmärsin että kysymyksessä on aivan uusi tuttavuus joka olikin osoittautunut vääränlaiseksi.
Perustan ohjeeni sille:
>Uusi tuttavuus
>Parempi lopettaa nopeasti loukkaamatta
>Turha suoruus saattaa loukata koska ei tunne taustaa kyseisestä henkilöstä.
Hienotunteisuus on taito laji,miksi kertoa jollekkin uudelle tunkeilevalle ystävälle ettei hänen seuransa kiinnosta koska emme ole samalla aaltopituudella,sehän olisi samaa kun kertoisi että olet tyhmempi kuin minä enkä halua olla kanssasi enää ystävä.HALOO!!
Asian voi siis hoitaa hienotunteisesti,tällöin tälle uudelle ihmiselle ei jää huonoa kuvaa sinusta eikä hänen psyykkeensä mene pilalle miettiessään mikäs minussa oli vikana.
Varmasti pidempään tunteneen ystävän välien katkaisu hoidetaan toisella tapaa koska siinähän jo tunnetaan entuudestaan ja siinä todellakin voi jäädä miettimään josko asiat olisi aivan hullusti..
Perustan ohjeeni kansan sanonnalle:
Minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
Mielipiteeni on vain mielipiteeni eikä varmasti kaikkien mielestä paras ratkaisu.On TÖRKEÄÄ jättää kaveri ihmettelemään, mikä toista vaivaa ja mitä on tullut tehtyä väärin, kun ei toinen ei suostu edes hyvästejä sanomaan. Kun tuttavuus on vasta aluillaan, kaveri ei voi tietää, onko vaikka menneisyydestä ilmaantunut joku mies terrorisoimaan toisen elämää ja kieltänyt yhteydenpidon ties minkä väkivallan ja uhkailun avulla. Mikään vähääkään normaali kiire ei ole niin kova, etteikö siinä ehtisi esim. lähettää lyhyttä mailia silloin tällöin, joten onko mikään ihme jos ystävä huolestuu ja koittaa ottaa tilanteesta selvää?
Siinä ei ole MITÄÄN hienotunteista tai huomaavaista, että kieltäytyy kertomasta syytä äkilliseen yhteydenpidon täydelliseen katkaisuun ja valehtelee ottavansa myöhemmin yhteyttä. Se on törkeää valehtelemista. Jos ystävä tajuaa myöhemmin tulleensa huiputetuksi (mikä tapahtuu väistämättä, jos hän todella haluaa jatkaa ystävyyttä), luuletko ettei hän loukkaannu saamastaan kohtelusta?
Aikuinen ihminen ymmärtää kyllä, ettei kaikki voi olla toistensa sydänystäviä. Jos joku valikoi vihamiehensä niin lapsellisella perusteella, että toinen sanoo persoonallisuuksien menevän liiaksi ristiin, luuletko hänen todella suhtautuvan huijatuksi tulemiseen yhtään sen myötämielisemmin? - pomppiva humma..
kumma! kirjoitti:
On TÖRKEÄÄ jättää kaveri ihmettelemään, mikä toista vaivaa ja mitä on tullut tehtyä väärin, kun ei toinen ei suostu edes hyvästejä sanomaan. Kun tuttavuus on vasta aluillaan, kaveri ei voi tietää, onko vaikka menneisyydestä ilmaantunut joku mies terrorisoimaan toisen elämää ja kieltänyt yhteydenpidon ties minkä väkivallan ja uhkailun avulla. Mikään vähääkään normaali kiire ei ole niin kova, etteikö siinä ehtisi esim. lähettää lyhyttä mailia silloin tällöin, joten onko mikään ihme jos ystävä huolestuu ja koittaa ottaa tilanteesta selvää?
Siinä ei ole MITÄÄN hienotunteista tai huomaavaista, että kieltäytyy kertomasta syytä äkilliseen yhteydenpidon täydelliseen katkaisuun ja valehtelee ottavansa myöhemmin yhteyttä. Se on törkeää valehtelemista. Jos ystävä tajuaa myöhemmin tulleensa huiputetuksi (mikä tapahtuu väistämättä, jos hän todella haluaa jatkaa ystävyyttä), luuletko ettei hän loukkaannu saamastaan kohtelusta?
Aikuinen ihminen ymmärtää kyllä, ettei kaikki voi olla toistensa sydänystäviä. Jos joku valikoi vihamiehensä niin lapsellisella perusteella, että toinen sanoo persoonallisuuksien menevän liiaksi ristiin, luuletko hänen todella suhtautuvan huijatuksi tulemiseen yhtään sen myötämielisemmin?tehkäätten miten haluatte.
Kerronpa sen verran puolustaakseni mielipidettäni vielä että normaali ihminen ymmärtää kyllä vähentää aktiivista yhteyden pitoa ja huomaa jo itsekkin ettei ole vastapuolella kaikua ystävyydelle,siis normaali hyvä käytöksinen ihminen.
MUTTA on olemassa pieni joukko ihmisia joilla on tapana jäädä riippumaan uuteen ystävään ja heiltä puuttuu tuo jalo taito huomata itse ettei vastapuolelta tulee kaikua takaisin.
Toisaalta on myös joukko ihmisiä joskin hyvin pieni joukko jotka kyllä huomaavat ettei vastapuoli halua ystävyyttä mutta he eivät välitä sellaisesta vaan jatkavat tietoisesti uusien tapaamisten sopimisia ym. ihan riesaksi asti,tavallaan sellainen normaali ihminen joutuu juuri kuvatun kaltaiseen tilanteeseen jossa vastapuoli vaan keksii menoja ja ei havannoi ollenkaan toisen kieltäytymisiä,keksii vain vaihtoehtoa kuinka hoidella asiat jotta pääset hänen pyytämälleen treffeille.
Tälläiset ihmiset ovat siis tavalla tai toiselle riesa sellaiselle joka ei halua ystävyyttä muttei halua kuitenkaan loukata vastapuolta olemalla törkeä.
Mutta jokainenhan saa käyttäytyä kuten haluaa ja sanoa mitä haluaa.
Asiat riippuu tilanteessta,mutta olen olen parikin kertaa vastaavassa tilanteessa ja havainnut keinoni ainoaksi oikeaksi tavaksi päästä kiusankappaleesta eroon,ja on aina muistettava että tuollainen kiusankappale ei siis todellakaan itse välttämättä ymmärrä olevansa riesa vaan on tottunut jo aiemmissa ystävyys suhteissaan toimimaan noin koska muutakaan vaihtoehtoa saada toinen treffeille ei ole ollut. - Puhut eri asiasta
pomppiva humma.. kirjoitti:
tehkäätten miten haluatte.
Kerronpa sen verran puolustaakseni mielipidettäni vielä että normaali ihminen ymmärtää kyllä vähentää aktiivista yhteyden pitoa ja huomaa jo itsekkin ettei ole vastapuolella kaikua ystävyydelle,siis normaali hyvä käytöksinen ihminen.
MUTTA on olemassa pieni joukko ihmisia joilla on tapana jäädä riippumaan uuteen ystävään ja heiltä puuttuu tuo jalo taito huomata itse ettei vastapuolelta tulee kaikua takaisin.
Toisaalta on myös joukko ihmisiä joskin hyvin pieni joukko jotka kyllä huomaavat ettei vastapuoli halua ystävyyttä mutta he eivät välitä sellaisesta vaan jatkavat tietoisesti uusien tapaamisten sopimisia ym. ihan riesaksi asti,tavallaan sellainen normaali ihminen joutuu juuri kuvatun kaltaiseen tilanteeseen jossa vastapuoli vaan keksii menoja ja ei havannoi ollenkaan toisen kieltäytymisiä,keksii vain vaihtoehtoa kuinka hoidella asiat jotta pääset hänen pyytämälleen treffeille.
Tälläiset ihmiset ovat siis tavalla tai toiselle riesa sellaiselle joka ei halua ystävyyttä muttei halua kuitenkaan loukata vastapuolta olemalla törkeä.
Mutta jokainenhan saa käyttäytyä kuten haluaa ja sanoa mitä haluaa.
Asiat riippuu tilanteessta,mutta olen olen parikin kertaa vastaavassa tilanteessa ja havainnut keinoni ainoaksi oikeaksi tavaksi päästä kiusankappaleesta eroon,ja on aina muistettava että tuollainen kiusankappale ei siis todellakaan itse välttämättä ymmärrä olevansa riesa vaan on tottunut jo aiemmissa ystävyys suhteissaan toimimaan noin koska muutakaan vaihtoehtoa saada toinen treffeille ei ole ollut.On ihan eri asia keksiä menoja ja muita vaihtuvia tekosyitä tapaamisten välttämiseksi sitä mukaa kun kaveri ehdottaa tapaamisia. Ei se vastaa ollenkaan sitä, että päättää yhtäkkiä kadota maan alle syitä kertomatta ja sen jälkeen vetoaa aina siihen, että mähän sanoin sulle jo silloin vuosi sitten että otan yhteyttä kunhan tilanne tästä selkiää!
- heiheivaan
Puhut eri asiasta kirjoitti:
On ihan eri asia keksiä menoja ja muita vaihtuvia tekosyitä tapaamisten välttämiseksi sitä mukaa kun kaveri ehdottaa tapaamisia. Ei se vastaa ollenkaan sitä, että päättää yhtäkkiä kadota maan alle syitä kertomatta ja sen jälkeen vetoaa aina siihen, että mähän sanoin sulle jo silloin vuosi sitten että otan yhteyttä kunhan tilanne tästä selkiää!
Siis vielä kerran:
Ongelman ydinhän on juuri se että uusi tuttavuus on ns.liimautunut kiinni ja ehdottelee koko ajan jotain yhteisiä menoja ym.
Sellaiseen ei auta keksiä yksittäisiä syitä koska osa niistä menee läpi mutta sama ongelma on taas edessä uudemman ehdotuksen myötä,joudut sellaiseen valehtelu kierteeseen ja saat koko ajan miettiä tekosyitä.
Sellaiseen tarjosin ratkaisua jossa ystävällisesti kerrotaan ettei ole aikaa tapailla vähään aikaan ja otan itse yhteyttä kunhan asiani muuttuvat.
Tällä tavoin asia poistuu päivä järjestyksesta helpolla ketään loukkaamatta ja tuskin kukaan jää vuosiksi odottelemaan yhteyden ottoa kun kysymyksessä oli ihan uusi tuttavuus. - ....
heiheivaan kirjoitti:
Siis vielä kerran:
Ongelman ydinhän on juuri se että uusi tuttavuus on ns.liimautunut kiinni ja ehdottelee koko ajan jotain yhteisiä menoja ym.
Sellaiseen ei auta keksiä yksittäisiä syitä koska osa niistä menee läpi mutta sama ongelma on taas edessä uudemman ehdotuksen myötä,joudut sellaiseen valehtelu kierteeseen ja saat koko ajan miettiä tekosyitä.
Sellaiseen tarjosin ratkaisua jossa ystävällisesti kerrotaan ettei ole aikaa tapailla vähään aikaan ja otan itse yhteyttä kunhan asiani muuttuvat.
Tällä tavoin asia poistuu päivä järjestyksesta helpolla ketään loukkaamatta ja tuskin kukaan jää vuosiksi odottelemaan yhteyden ottoa kun kysymyksessä oli ihan uusi tuttavuus.Voi olla että tämä uusikin tuttavuus pitää sinua todella tärkeänä ja merkityksellisenä ihmisenä hänelle. Joten, tämä menettely voi todella pahoittaa hänen mielensä.
- että liian moni ihminen
.... kirjoitti:
Voi olla että tämä uusikin tuttavuus pitää sinua todella tärkeänä ja merkityksellisenä ihmisenä hänelle. Joten, tämä menettely voi todella pahoittaa hänen mielensä.
olevinaan väkisin vaatii saada tietää missä mennään, kykenemättä näkemään omaa toimintaansa, esim. monia loukkauksia,poikaystävien,yms. arvostelua.Toisilla on aikaa maata kotona neljän seinän sisällä ja toiset käyvät töissä, kaikilla ei kertakaikkiaan ole aikaa olla koko ajan yhteyksissä!
Minusta on kertakaikkiaan kaksinaamaista vaatia selvitystä ystävyyden tilasta, jos ei kykene itse vastavuoroisuuteen ja vilpittömyyteen. Näin kävi lapsuudenystävälleni, hän loukkasi ja piilovittuili minulle niin monet kerrat,syytti olemattoista ja käyttäytyi erittäin huonosti pyytämättä kertaakaan anteeksi.Häivytin hänet, enkä kadu. Silti vaikkapa tuo yksi edellisistä olisi voinut olla hänen viestinsä, hän kokee olevansa "häivytetty lapsuudenystävä" ilman että on itse loukannut ja alistanut minuavuosikausia. tekeytymällä itse muka herkäksi ja avuttomaksi.Todellinen petturi ja valehtelija sanon minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703